Eetcafé Iguana

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:30

Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Een toevalligheid was onze kennismaking met Eetcafé Iguana. Wij vonden het wel een leuk pleintje en er was een actie bezig van De Kuyper met cocktails dus waarom niet.
Bij de cocktails werd er een foto gemaakt die we mee mochten nemen, de sfeer was meteen gezet. We kwamen voor een drankje en een klein hapje voor het eten maar we besloten ook voor het diner te gaan. De plek met mooi weer is fantastisch, weg van de drukte van de stad en toch in het centrum. Doet een beetje denken aan een pleintje in Zuid Frankrijk.
Binnen ziet het er ook gezellig uit, je voelt je er snel op je gemak.
Het eten begon met een klein hapje bij de cocktails, daarna nog even de stad in en later terug voor het diner. Het diner bestond voor ons uit vier voorgerechten, het smaakte allemaal prima en daarbij de mooi opmaak van de gerechten, kan niet anders zeggen dat we goed hebben gegeten. Met vier voorgerechten was voor ons beide nog een plekje over voor het nagerecht. Het was trouwens de eerste keer waar werd gevraagd of ik de koffie bij of na het dessert wilde. De desserts waren ook lekker, eigenlijk in totaal niets op aan te merken. Een leuk restaurant, een mooi terras en ook binnen gezellig. Zeker om nog eens naar terug te gaan.

Jannes82 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Mijn man, zoontje (9mnd) en ik hebben afgelopen maandag heerlijk gegeten bij Iguana! Zeer gastvrij en behulpzaam personeel. Voor mij maakt of breekt dat een eet ervaring bij een restaurant, de bediening. En bij Iguana waren ze stuk voor stuk ontzettend vriendelijk! Niets was te gek. Een aanrader dus.
Janine T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteren hebben we gegeten bij Iguana. Dat viel absoluut niet tegen. We hebben de nachos met gehakt en salsa gehad, de quesadillas, de cheesecake en de lavacake. Alles uit eigen keuken. We hebben redelijk wat ervaring met deze keuken en de gerechten van Iguana springen er echt bovenuit qua smaak. Het is allemaal vers en soms met een verrassende twist qua kruiden.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. We moesten we lang wachten op onze gerechten, maar het was dan ook erg druk.
Ik vond het decor niet heel bijzonder, beetje standaard, maar daarvoor ga ik er ook niet zitten.

We komen er erg graag nog eens terug.
Marnix1975 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gisteravond zijn we rond half zes binnengestapt bij het sfeervolle Iguana. Eerst heerlijk glas rode wijn gedronken als aperitief. Daarna erg lekker voorgerecht, heerlijk frisse spiesjes en mini fajitas.
Daarna overheerlijke tapas laten komen, de spareribs waren verrukkelijk, vielen van het bot, zo mals en een heerlijke marinade.
Het dessert Mi Mi Mi sorbet, was echt heerlijk fris, mango kokosmousse verrassend lekker.
Kortom een geslaagde avond! Echt een aanrader!
Lies85 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wat een teleurstelling. Carpaccio als voorgerecht smaakte waterig, de gamba's waren op, kipspies hadden we zelf thuis ook kunnen kruiden. Als hoofdgerecht waren de spareribs aangebrand (!) en de frietjes niet gaar. De sissling fajitas waren wel lekker. Nagerecht appeltaart smaakte naar karton en de Mi mi mi Mojito was een ondefinieerbare substantie van gesmolten mojito-ijs in sap met zure appel. Chocolade dessert wel lekker. Bediening werd door ons als nors ervaren en duurde erg lang. Heel jammer. Niet voor herhaling vatbaar voor ons.
Temeer het bewijs dat deze recensies een botte bijl zijn, vaak gehanteerd door naieve ongegeoefende eters of anders (misschien rancuneus) gemotiveerde lieden. Wij herkennen ons geensinds in uw recentie mevrouw. De Gamba's waren op gegaan dat klopt, maar dat is dan ook het enige dat wij erkennen in dit verhaal. Sterker nog: onze spare-ribs kunnen onmogelijk aangebrand zijn door de wijze waarop zij bereid worden. De appeltaart die wij serveren heeft zich al talloze keren bewezen als uitstekend, en komt al jaren bij dezelfde leverancier vandaan. En als u mij (de eigenaar) als nors heeft ervaren dan zal dat zijn omdat ik mij u herinner, en direct van het eerste moment u al had ingeschat als over het paard getild met extreem gecharcheerde opmerkingen die niet passen bij ons bescheiden eetcafeetje.

Vr. Groeten

Reactie van proever:

Gezien de overige reacties op Iens zijn wij niet de enigen die hier slecht hebben gegeten. Jammer dat de restauranteigenaar zich hier zo laat kennen. Deze reactie geeft maar weer aan hoe deze om wenst te gaan met zijn klanten. Mijns inziens dient een eigenaar ten alle tijde fatsoenlijk om te gaan met zijn publiek, zelfs als het "over het paard getilde mensen zijn", wat overigens totaal niet het geval is. Jammer dat u de aanval opent op uw klanten en niet wilt leren van feedback. Ik hoop dat u aardiger zult zijn naar toekomstige klanten. Vooral niet gaan eten hier dus.

anf 2e reactie van restaurant:

Dit is geensinds een aanval Mevrouw, slechts een herleiding van uw interpretatie die naar onze smaak erg gecharcheerd is. Wij streven ernaar met Iguana een heerlijke beleving te creeeren voor u en al onze gasten. Wij hebben namelijk geen klanten maar gasten.
En onze gasten leggen wij graag in de watten.
Liz S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Op 19 september 2015 heb ik bij Iguana de dubbele hamburger gegeten. Wat een heerlijkheid was dat. De burgers waren nog een beetje rood van binnen en zó mals dat ik bijna niet hoefde te snijden. Werkelijk zéér goed. En die kwamen na het fluwelen maïssoepje dat ik als voorgerecht had genoten, ook al zo'n feestje! Het nagerecht: de witte chocolade cheesecake, tja, wat zal ik daar over zeggen? Daar kon ik toch alleen bij zuchten en zachtjes kreunen. Ieder hapje was hemels. Zo zoet, zo zalig. Ik had er echt geen woorden voor. Ik heb bij Iguana zo lekker gegeten. Het was allemaal zo verrassend voor me. Ik ga zeker terug. Ik heb alleen maar lovende woorden voor de kok en het bedienend personeel. Mijn twee tafelgenoten ook, die hebben het ook enorm naar hun zin gehad! Liz
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Mooi pleintje,prima terras, lekker lunchmenu (social deal) voor prima prijs, prima gezelschap ....mooi weer, niks mis mee...
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
We hebben bij Iguana een tapas menu gegeten. We werden heel vriendelijk door de bediening gewezen op wat de bedoeling was. We hebben ons drankje en de eerste tapas besteld, en dat smaakte goed.Het was een erg warme dag, maar op het pleintje onder de boom was het heerlijk vertoeven.Ook de volgende tapas waren heerlijk, dus gingen we na een vriendelijke groet door het personeel voldaan naar huis.
Wij genieten als u geniet!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Jammer! Nachos als voorafje besteld maar helaas niet gekregen, stond uiteindelijk wel op de rekening. De service was uitermate slecht. We moesten zelf vragen om opscheplepels voor de Sissling Fajitas (plate met vlees) en een bakje voor de botten van de spare ribs. Tevens is er tijdens het hoofdgerecht niet gevraagd of we nog iets te drinken wilden. Na het hoofdgerecht werd de tafel voor een deel afgeruimd, de andere helft bleef staan. Het poleren van de glazen was blijkbaar toch belangrijker. Tot slot erg lang moeten wachten op de rekening.
Over de opscheplepels kan ik alleen zeggen dat ik het een goed idee vind. Die serveren wij namelijk nooit uit daar het bestek aan tafel prima toereikend is om op te scheppen wat wij serveren in deze kaart. Ten aanzien van het afruimen, mijn welgemeende excuses. Wij werken als leerbedrijf met leerlingen en daarbij komt helaas wel eens een foutje in de restuaranttechniek voor.
Corne T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Lekker gegeten in dit sfeervolle eetcafe. Mijn vrouw en ik hadden het tapas verrassingsmenu. een uitgebreid voorgerecht, gevolgd door een uitgebreid hoofdgerecht en grand dessert.

Alle 3 de gangen erg leuk gepresenteerd, met goede smaken, door een erg attente bediening.
Ook de open keuken vond ik een aangename verrassing.

Wat ons betreft een aanrader !
Wij genieten als u geniet!
Thfdebeer .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Matig. Heel vaak geweest bij de oude eigenaren, toen echt een toptent. Na de overname is de service minder, veel te amicaal. Meer iets voor in Rotterdam. Op feesten op het pleintje halve glaasjes, hoge prijzen en betalen voor het toilet.
Heeft de charme voor ons verloren.
Erg flau en ongemotiveerd, jammer, het voltallige personeel is namelijk overgenomen. En ik zou niet weten hoe het in Rotterdam gaat meneer, ik kom uit Breda.

Reactie van proever:

Flauw en ongemotiveerd? In ieder geval een ervaring die gedeeld mag worden en we zijn niet de enige lees ik. Getuigende deze matige zelfreflectie verwachten wij voorlopig ook geen verbetering. Het zou u sieren iets te doen met deze recensies zodat de gemiddelden omhoog gaan.

anf 2e reactie van restaurant:

Dat is ook zeker doel Heer de Beer. Laat ik voorop stellen dat wij er alles aan doen om u en iedereen een zalige avond te bezorgen, en daarbij hoort ook dat we recensies inzetten om ons bedrijf te verbeteren. En dus ook de gemiddelden omhoog te halen. De gemiddelden waren echter al laag om mee te beginnen, maar zijn (gelukkig) al iets verbeterd.
Hilde M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Geen aanrader, behalve dat we lang moeten wachten, vallen de inhoud, smaak en afwerking van de maaltijd tegen, als we er iets van zeggen, worden we tegengesproken in plaats van geholpen. Erg jammer, gemiste kans!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heb samen met mijn broertje gegeten bij Iguana. We hadden een voucher van Social Deal voor een 3-gangendiner à €13,75 per persoon. Pas na de aanschaf van de voucher lazen we de recensies op Iens. Hierdoor waren we op het ergste voorbereid. Mijn broertje was er al toen ik arriveerde en had al een wijntje besteld. Het duurde even voordat ook mijn bestelling werd opgenomen. Ik bestelde ook een wijntje en legde uit dat we een Social Deal voucher hadden. Toen ik mijn wijn kreeg, kregen we geen uitleg wat we konden verwachten. Daardoor wisten wij niet hoe of was. Ook bij de tafel naast ons met dezelfde voucher zorgde dat voor verwarring. Na een tijdje kwam de eerste gang: tortillachips met kaas en guacamole, olijfjes, brood met allioli en tapenade en kleine tortillawraps. De tweede gang bestond uit vegetarische tortilla, spareribs, calamaris, salade en aardappel wedges. Het dessert bestond uit mojito- en passievruchtenijs, cheesecake en bavarois. Alle gangen werden netjes toegelicht. Overall oké gegeten. Een voldoende, maar niet meer dan een zes. Daarvoor waren de gerechten te basic en niet uitgesproken van smaak. Het decor van de zaak vind ik leuk. Heb een gezellige avond gehad, maar Eetcafé Iguana is voor mij geen aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Gebruik gemaakt van een social deal actie. 13,75 p.p. voor 3 gangen is natuurlijk geen geld. Hierdoor waren onze verwachtingen ook niet erg hoog. Het eten was oké. Ze hadden een best leuk menuutje samen gesteld. Het eten was echter een beetje flauw van smaak. Het dessert was overigens wel weer erg lekker. De sfeer binnen het restaurant vond ik erg gezellig. Het personeel was vriendelijk maar maakte een beetje een chaotische indruk op mij. Al met al vond ik het in combinatie met de actie prima om een keer gegeten te hebben, maar ik vond het dan ook niet meer dan de 13,75 p.p. waard.
Elckerlyc .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Gegeten met drie personen met een a-lacard kaart. Er werd ons verteld dat die kaart niet gold voor het Tapas surprise menu, even later bleek dat toch te kunnen. Het voorgerecht was oké, maar niet speciaal. Daarna moesten we meer dan 3 kwartier wachten op het hoofdmenu. Ik ging vragen of er een probleem was in de keuken. Het eten zou er binnen 5 minuten zijn, dat werd nog een kwartier. Het Tapas surprise menu bleek te bestaan uit gebakken aardappeltjes, gekookte aardappeltjes en spare-ribs. Toen werd ik boos. Moest ik daar nou zo lang op wachten? De bedrijfsleider zei dat hij nooit klachten kreeg. Er hoorde nog een derde gang bij het menu, maar daar hebben we niet meer op gewacht. De bedrijfsleider zou twee glazen wijn van de rekening schrappen als ik geen slechte recensie zou schrijven. Ik werd dus ook nog gechanteerd! De waterige wijn smaakte goedkoop en werd in kleine hoeveelheden geserveerd en bleek achteraf € 4,40 per glas te kosten! Absurd. Tenslotte waren de toiletten ook nog smerig. Al met al geen leuke herinneringen aan deze avond, ik ga er niet naar terug voordat een andere en betere eigenaar de zaak heeft overgenomen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Via een social deal kochten we een 2 gangen menu voor € 11 PP. Dat is weinig, dus de verwachtingen waren niet hoog gespannen.
De eerste gang was een bakje tortilla chips en als hoofdgerecht wat spareribs, een beetje friet en een salademix die kant-en klaar smaakte. Uiteindelijk probeer je toch een gezellige avond te maken (daarom ga je met vrienden uit eten) en loopt de rekening agv. de te dure drankjes toch aardig op en geef je al met al veel meer uit dan deze veredelde friettent waard is.(€ 4,40 voor een slobberwijntje van € 4 tot € 5 de fles is voor een tent als deze té dik betaald!)

Liever had ik meer betaald voor de gerechten, dan weinig betalen en een zak chips en cafetaria voedsel voorgeschoteld te krijgen. Ik zou me als kok schamen als ik dit moest uitserveren. Bij een fastfoodketen zou je nog meer eer van je werk krijgen.
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Goede eetcafésfeer. Vrolijke vlotte studentenbediening. Bieden prettig aan jas voor je weg te hangen. Vettig menukaartje. Alle losse gerechten net die paar euro te duur voor dit type eettentje en eten. Wel goed verzorgd opgediend en vers. De patat moet beter, of weg. Leuk vrolijk plekje, daar moesten er meer van zijn, maar als eetgelegenheid vooralsnog niet onmisbaar.
Huinen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Met mijn dochter met Social Deal vouchers gegeten. Wij genieten altijd van het samen 'n avondje weg. Eten was best lekker. Bediening en sfeer goed. Ik heb 2 rode wijn gedronken. Mijn dochter 2 miniflesjes tonic. De rode wijn zag je maar amper in 't glas. Het was 'n bodempje. € 4,60 per glas. Schandalig. Uit een fles moet je 5 glazen wijn kunnen schenken. Dat is dus 150 cc.
Wat ik kreeg was nog niet eens de helft. Dit doet echt afbreuk aan 't geheel. Ik zie dat wettelijk 100cc wijn geschonken moet worden. Maar die hoeveelheid zat erbij lange na niet in mijn glas. 150cc heb ik in België gehoord. Daar zijn ze niet zo kneuterig.
En dat er tijdens het nagerecht al gevraagd werd of we nog koffie wilden dat hoort niet. Dit vraag je na afloop van het diner.
Nardstrik .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Normaal gesproken voel ik mij niet geroepen om een review te plaatsen, op de meeste plekken waar je komt wordt je immers redelijk tot normaal geholpen. De ene keer smaakt het eten lekkerder als de andere keer. Dit is de eerste keer dat ik een review plaats omdat ik hoop dat degene die dit lezen niet dezelfde ervaring gaan ondervinden als ons, wees dus gewaarschuwd.

Vrijdagavond hadden we kaartjes voor het Chasse theater voor een voorstelling van 20.00. We kwamen om 18.05 binnen in het restaurant om een hapje te eten, het was er gezellig druk. Wat mij meteen op viel was dat we al 15 minuten hebben moeten wachten alvorens ons om een drankje werd gevraagd. Toen daarna de menukaart kwam vroeg men of ze rekening moesten houden met een voorstelling of film. Dit verraste mij positief en heb toen aangegeven of het 3 gangen menu qua tijd haalbaar was, dit was geen probleem. Na de bestelling zijn we van diverse drankjes voorzien. We hadden nacho's met 2 sauzen besteld bij onze voorgerechten, hier hebben we 30 minuten op moeten wachten. Toen we om 19.00 onze voorgerechten op hadden hebben de lege borden een hele tijd op tafel gestaan en zijn deze niet opgemerkt. Toen ze de borden af kwamen halen heb ik gevraagd of het allemaal nog binnen de tijd haalbaar zou zijn, hier ja op geantwoord. Om 19.20 heb ik wederom gevraagd ( volgens mij de bedrijfsleider) of de hoofdgerechten onderweg waren, ik kreeg als antwoord dat ze klaar stonden. Om 19.30 vroeg ik er nog een keer om en ze stonden al weer klaar zeiden ze. Om 19.38 ben ik opgestaan en naar de "bedrijfsleider" gelopen en aangegeven dat we geen hoofd en nagerecht meer hoefden te hebben. Daarbij reageerde deze zeer laconiek en arrogant, het was bijna klaar en het is maar 5 minuten lopen naar het Casse theater. Oftewel niet zeuren maar gewoon even snel hoofdgerecht eten en nagerecht naar binnen proppen en dat alles binnen 15 minuten voor aanvang van de voorstelling. Dit is zelfs 2 keer door hem herhaald. Het was immers maar 5 minuten lopen, jas ophangen en dan nog naar de zaal toe om de juiste stoelen op te zoeken. Toen ik aan gaf dat ik hier niet mee akkoord ging kwam de opmerking: "dan eet ik de hoofdgerechten zelf wel op". Ik heb hem aangegeven dat ik die opmerking niet kon waarderen en dat hij nogal laconiek omging met de opmerkingen, er waren op dat moment inmiddels meerdere klachten van langwachtende mensen. Uiteindelijk heb ik de rekening betaald voor wat we hadden genuttigd, dit was 40 euro voor 2 voorgerechten, koude nachos als bijgerecht, 2 desporados en wat frisdrank. Ik heb dus meer aan drankjes betaald dan aan eten. We zijn dus van 18.05 tot 19.45 binnen geweest dus 1 uur en 40 minuten. Toen ik aangaf dat ik zelf 2 horeca bedrijven heb en dit nog nooit had meegemaakt kreeg ik alleen een blik van " lekker belangrijk, het doet mij niets". Als hij nu een beetje zakelijk instinct had gehad had hij ook kunnen zeggen: Sorry we hebben de tijd fout ingeschat, de laatste 2 drankjes zijn van het huis en hoop dat u de volgende keer alsnog van onze gerechten komt genieten. De geserveerde voorgerechten waren vers en lekker moet eerlijkheidshalve gezegd worden.

Naast ons zat een stel vanaf 17.45 en hadden hun hoofdgerecht om 19.20. Deze zijn tegelijk met ons boos en teleurgesteld vertrokken en hebben niet eens meer op hun bestelde nagerecht gewacht.

Jammer als je gefrustreerd een restaurant uit loopt, 40 euro lichter en nog honger. Ik baalde achteraf dat ik de rekening volledig betaald heb maar oke we hebben er wel een klein beetje voor gegeten.

Bij het Chasse theater hadden ze gelukkig nog broodjes te koop voor de voorstelling, deze hebben we in onze tas gepropt en op onze stoel tijdens de voorstelling opgegeten.

Jammer van deze nare ervaring, daarom ook deze lange recensie. Op zich is het restaurant gezellig en op een goede locatie, het eten tot het hoofdgerecht was prima. Alleen de organisatie moet beter worden neergezet en de bedrijfsleider moet een flinke opfriscursus krijgen want zo kun je niet met klanten om gaan. Misschien alleen gaan eten als het minder druk is zodat de bediening en de keuken de druk wel aan kunnen?

Misschien krijg ik nog wel een reactie van het restaurant maar ik ben er bang voor...........

Piafijnproever .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We hebben hier alleen een terrasje gepakt op een drukke zaterdagmiddag.
Allebei een tosti besteld en een drankje. De drankjes kwamen pas toen we onze tosti al bijna op hadden ! Erg laks....
Tosti was dun belegd en smaakte naar niets.