Eetcafé Iguana

Veemarktstraat 42 4811 CZ Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé Iguana

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,5
Kan beter
L S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Duurt erg lang. Na een half uur nog geen drankje. Toen wij er wat van zeiden wascentrifuge reactie: u hoeft hier niet te zijn. Inderdaad, neem m ter harte.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Tja, je bent met 4 vrienden een gezellig dagje uit en wil gaan lunchen in Breda. Het is woensdag 28 december. Je gaat rond de klok van 2 uur zitten bij Eetcafé Iguana in Breda. Er waren nog 2 tafeltjes voor 2 personen vrij. We vroegen of ze tegen elkaar gezet konden worden en kregen als reactie "Je ziet toch wel dat ik bezig ben". Het heeft ons niet afgeschrikt en we schoven de tafeltjes zelf tegen elkaar. Het was lang wachten voordat er iets gebeurde. We vroegen zelf maar of de tafel afgeruimd en schoongemaakt kon worden. Na bijna een half uur (sic) konden we dan eindelijk de bestelling voor een drankje plaatsen, maar ook daarop moesten we weer lang wachten. We hielden vol en plaatsten de bestelling voor de lunch. Op onze opmerking dat het allemaal wel erg lang duurde kregen we te horen: "Je ziet toch dat het druk is, je hóeft hier niet te zijn". Spijt dat we niet onmiddellijk zijn vertrokken hebben we gewacht op de lunch en dropen daarna heel snel af.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Een toevalligheid was onze kennismaking met Eetcafé Iguana. Wij vonden het wel een leuk pleintje en er was een actie bezig van De Kuyper met cocktails dus waarom niet.
Bij de cocktails werd er een foto gemaakt die we mee mochten nemen, de sfeer was meteen gezet. We kwamen voor een drankje en een klein hapje voor het eten maar we besloten ook voor het diner te gaan. De plek met mooi weer is fantastisch, weg van de drukte van de stad en toch in het centrum. Doet een beetje denken aan een pleintje in Zuid Frankrijk.
Binnen ziet het er ook gezellig uit, je voelt je er snel op je gemak.
Het eten begon met een klein hapje bij de cocktails, daarna nog even de stad in en later terug voor het diner. Het diner bestond voor ons uit vier voorgerechten, het smaakte allemaal prima en daarbij de mooi opmaak van de gerechten, kan niet anders zeggen dat we goed hebben gegeten. Met vier voorgerechten was voor ons beide nog een plekje over voor het nagerecht. Het was trouwens de eerste keer waar werd gevraagd of ik de koffie bij of na het dessert wilde. De desserts waren ook lekker, eigenlijk in totaal niets op aan te merken. Een leuk restaurant, een mooi terras en ook binnen gezellig. Zeker om nog eens naar terug te gaan.

Jannes82 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Mijn man, zoontje (9mnd) en ik hebben afgelopen maandag heerlijk gegeten bij Iguana! Zeer gastvrij en behulpzaam personeel. Voor mij maakt of breekt dat een eet ervaring bij een restaurant, de bediening. En bij Iguana waren ze stuk voor stuk ontzettend vriendelijk! Niets was te gek. Een aanrader dus.
Janine T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Gisteren hebben we gegeten bij Iguana. Dat viel absoluut niet tegen. We hebben de nachos met gehakt en salsa gehad, de quesadillas, de cheesecake en de lavacake. Alles uit eigen keuken. We hebben redelijk wat ervaring met deze keuken en de gerechten van Iguana springen er echt bovenuit qua smaak. Het is allemaal vers en soms met een verrassende twist qua kruiden.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. We moesten we lang wachten op onze gerechten, maar het was dan ook erg druk.
Ik vond het decor niet heel bijzonder, beetje standaard, maar daarvoor ga ik er ook niet zitten.

We komen er erg graag nog eens terug.
Marnix1975 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gisteravond zijn we rond half zes binnengestapt bij het sfeervolle Iguana. Eerst heerlijk glas rode wijn gedronken als aperitief. Daarna erg lekker voorgerecht, heerlijk frisse spiesjes en mini fajitas.
Daarna overheerlijke tapas laten komen, de spareribs waren verrukkelijk, vielen van het bot, zo mals en een heerlijke marinade.
Het dessert Mi Mi Mi sorbet, was echt heerlijk fris, mango kokosmousse verrassend lekker.
Kortom een geslaagde avond! Echt een aanrader!
Lies85 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wat een teleurstelling. Carpaccio als voorgerecht smaakte waterig, de gamba's waren op, kipspies hadden we zelf thuis ook kunnen kruiden. Als hoofdgerecht waren de spareribs aangebrand (!) en de frietjes niet gaar. De sissling fajitas waren wel lekker. Nagerecht appeltaart smaakte naar karton en de Mi mi mi Mojito was een ondefinieerbare substantie van gesmolten mojito-ijs in sap met zure appel. Chocolade dessert wel lekker. Bediening werd door ons als nors ervaren en duurde erg lang. Heel jammer. Niet voor herhaling vatbaar voor ons.
Temeer het bewijs dat deze recensies een botte bijl zijn, vaak gehanteerd door naieve ongegeoefende eters of anders (misschien rancuneus) gemotiveerde lieden. Wij herkennen ons geensinds in uw recentie mevrouw. De Gamba's waren op gegaan dat klopt, maar dat is dan ook het enige dat wij erkennen in dit verhaal. Sterker nog: onze spare-ribs kunnen onmogelijk aangebrand zijn door de wijze waarop zij bereid worden. De appeltaart die wij serveren heeft zich al talloze keren bewezen als uitstekend, en komt al jaren bij dezelfde leverancier vandaan. En als u mij (de eigenaar) als nors heeft ervaren dan zal dat zijn omdat ik mij u herinner, en direct van het eerste moment u al had ingeschat als over het paard getild met extreem gecharcheerde opmerkingen die niet passen bij ons bescheiden eetcafeetje.

Vr. Groeten

Reactie van proever:

Gezien de overige reacties op Iens zijn wij niet de enigen die hier slecht hebben gegeten. Jammer dat de restauranteigenaar zich hier zo laat kennen. Deze reactie geeft maar weer aan hoe deze om wenst te gaan met zijn klanten. Mijns inziens dient een eigenaar ten alle tijde fatsoenlijk om te gaan met zijn publiek, zelfs als het "over het paard getilde mensen zijn", wat overigens totaal niet het geval is. Jammer dat u de aanval opent op uw klanten en niet wilt leren van feedback. Ik hoop dat u aardiger zult zijn naar toekomstige klanten. Vooral niet gaan eten hier dus.

anf 2e reactie van restaurant:

Dit is geensinds een aanval Mevrouw, slechts een herleiding van uw interpretatie die naar onze smaak erg gecharcheerd is. Wij streven ernaar met Iguana een heerlijke beleving te creeeren voor u en al onze gasten. Wij hebben namelijk geen klanten maar gasten.
En onze gasten leggen wij graag in de watten.
Liz S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Op 19 september 2015 heb ik bij Iguana de dubbele hamburger gegeten. Wat een heerlijkheid was dat. De burgers waren nog een beetje rood van binnen en zó mals dat ik bijna niet hoefde te snijden. Werkelijk zéér goed. En die kwamen na het fluwelen maïssoepje dat ik als voorgerecht had genoten, ook al zo'n feestje! Het nagerecht: de witte chocolade cheesecake, tja, wat zal ik daar over zeggen? Daar kon ik toch alleen bij zuchten en zachtjes kreunen. Ieder hapje was hemels. Zo zoet, zo zalig. Ik had er echt geen woorden voor. Ik heb bij Iguana zo lekker gegeten. Het was allemaal zo verrassend voor me. Ik ga zeker terug. Ik heb alleen maar lovende woorden voor de kok en het bedienend personeel. Mijn twee tafelgenoten ook, die hebben het ook enorm naar hun zin gehad! Liz
Lilian B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Mooi pleintje,prima terras, lekker lunchmenu (social deal) voor prima prijs, prima gezelschap ....mooi weer, niks mis mee...
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
We hebben bij Iguana een tapas menu gegeten. We werden heel vriendelijk door de bediening gewezen op wat de bedoeling was. We hebben ons drankje en de eerste tapas besteld, en dat smaakte goed.Het was een erg warme dag, maar op het pleintje onder de boom was het heerlijk vertoeven.Ook de volgende tapas waren heerlijk, dus gingen we na een vriendelijke groet door het personeel voldaan naar huis.
Wij genieten als u geniet!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Jammer! Nachos als voorafje besteld maar helaas niet gekregen, stond uiteindelijk wel op de rekening. De service was uitermate slecht. We moesten zelf vragen om opscheplepels voor de Sissling Fajitas (plate met vlees) en een bakje voor de botten van de spare ribs. Tevens is er tijdens het hoofdgerecht niet gevraagd of we nog iets te drinken wilden. Na het hoofdgerecht werd de tafel voor een deel afgeruimd, de andere helft bleef staan. Het poleren van de glazen was blijkbaar toch belangrijker. Tot slot erg lang moeten wachten op de rekening.
Over de opscheplepels kan ik alleen zeggen dat ik het een goed idee vind. Die serveren wij namelijk nooit uit daar het bestek aan tafel prima toereikend is om op te scheppen wat wij serveren in deze kaart. Ten aanzien van het afruimen, mijn welgemeende excuses. Wij werken als leerbedrijf met leerlingen en daarbij komt helaas wel eens een foutje in de restuaranttechniek voor.
Corne T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Lekker gegeten in dit sfeervolle eetcafe. Mijn vrouw en ik hadden het tapas verrassingsmenu. een uitgebreid voorgerecht, gevolgd door een uitgebreid hoofdgerecht en grand dessert.

Alle 3 de gangen erg leuk gepresenteerd, met goede smaken, door een erg attente bediening.
Ook de open keuken vond ik een aangename verrassing.

Wat ons betreft een aanrader !
Wij genieten als u geniet!
thfdebeer .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Matig. Heel vaak geweest bij de oude eigenaren, toen echt een toptent. Na de overname is de service minder, veel te amicaal. Meer iets voor in Rotterdam. Op feesten op het pleintje halve glaasjes, hoge prijzen en betalen voor het toilet.
Heeft de charme voor ons verloren.
Erg flau en ongemotiveerd, jammer, het voltallige personeel is namelijk overgenomen. En ik zou niet weten hoe het in Rotterdam gaat meneer, ik kom uit Breda.

Reactie van proever:

Flauw en ongemotiveerd? In ieder geval een ervaring die gedeeld mag worden en we zijn niet de enige lees ik. Getuigende deze matige zelfreflectie verwachten wij voorlopig ook geen verbetering. Het zou u sieren iets te doen met deze recensies zodat de gemiddelden omhoog gaan.

anf 2e reactie van restaurant:

Dat is ook zeker doel Heer de Beer. Laat ik voorop stellen dat wij er alles aan doen om u en iedereen een zalige avond te bezorgen, en daarbij hoort ook dat we recensies inzetten om ons bedrijf te verbeteren. En dus ook de gemiddelden omhoog te halen. De gemiddelden waren echter al laag om mee te beginnen, maar zijn (gelukkig) al iets verbeterd.
Hilde M.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Geen aanrader, behalve dat we lang moeten wachten, vallen de inhoud, smaak en afwerking van de maaltijd tegen, als we er iets van zeggen, worden we tegengesproken in plaats van geholpen. Erg jammer, gemiste kans!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Gebruik gemaakt van een social deal actie. 13,75 p.p. voor 3 gangen is natuurlijk geen geld. Hierdoor waren onze verwachtingen ook niet erg hoog. Het eten was oké. Ze hadden een best leuk menuutje samen gesteld. Het eten was echter een beetje flauw van smaak. Het dessert was overigens wel weer erg lekker. De sfeer binnen het restaurant vond ik erg gezellig. Het personeel was vriendelijk maar maakte een beetje een chaotische indruk op mij. Al met al vond ik het in combinatie met de actie prima om een keer gegeten te hebben, maar ik vond het dan ook niet meer dan de 13,75 p.p. waard.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heb samen met mijn broertje gegeten bij Iguana. We hadden een voucher van Social Deal voor een 3-gangendiner à €13,75 per persoon. Pas na de aanschaf van de voucher lazen we de recensies op Iens. Hierdoor waren we op het ergste voorbereid. Mijn broertje was er al toen ik arriveerde en had al een wijntje besteld. Het duurde even voordat ook mijn bestelling werd opgenomen. Ik bestelde ook een wijntje en legde uit dat we een Social Deal voucher hadden. Toen ik mijn wijn kreeg, kregen we geen uitleg wat we konden verwachten. Daardoor wisten wij niet hoe of was. Ook bij de tafel naast ons met dezelfde voucher zorgde dat voor verwarring. Na een tijdje kwam de eerste gang: tortillachips met kaas en guacamole, olijfjes, brood met allioli en tapenade en kleine tortillawraps. De tweede gang bestond uit vegetarische tortilla, spareribs, calamaris, salade en aardappel wedges. Het dessert bestond uit mojito- en passievruchtenijs, cheesecake en bavarois. Alle gangen werden netjes toegelicht. Overall oké gegeten. Een voldoende, maar niet meer dan een zes. Daarvoor waren de gerechten te basic en niet uitgesproken van smaak. Het decor van de zaak vind ik leuk. Heb een gezellige avond gehad, maar Eetcafé Iguana is voor mij geen aanrader.
Elckerlyc .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Gegeten met drie personen met een a-lacard kaart. Er werd ons verteld dat die kaart niet gold voor het Tapas surprise menu, even later bleek dat toch te kunnen. Het voorgerecht was oké, maar niet speciaal. Daarna moesten we meer dan 3 kwartier wachten op het hoofdmenu. Ik ging vragen of er een probleem was in de keuken. Het eten zou er binnen 5 minuten zijn, dat werd nog een kwartier. Het Tapas surprise menu bleek te bestaan uit gebakken aardappeltjes, gekookte aardappeltjes en spare-ribs. Toen werd ik boos. Moest ik daar nou zo lang op wachten? De bedrijfsleider zei dat hij nooit klachten kreeg. Er hoorde nog een derde gang bij het menu, maar daar hebben we niet meer op gewacht. De bedrijfsleider zou twee glazen wijn van de rekening schrappen als ik geen slechte recensie zou schrijven. Ik werd dus ook nog gechanteerd! De waterige wijn smaakte goedkoop en werd in kleine hoeveelheden geserveerd en bleek achteraf € 4,40 per glas te kosten! Absurd. Tenslotte waren de toiletten ook nog smerig. Al met al geen leuke herinneringen aan deze avond, ik ga er niet naar terug voordat een andere en betere eigenaar de zaak heeft overgenomen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Via een social deal kochten we een 2 gangen menu voor € 11 PP. Dat is weinig, dus de verwachtingen waren niet hoog gespannen.
De eerste gang was een bakje tortilla chips en als hoofdgerecht wat spareribs, een beetje friet en een salademix die kant-en klaar smaakte. Uiteindelijk probeer je toch een gezellige avond te maken (daarom ga je met vrienden uit eten) en loopt de rekening agv. de te dure drankjes toch aardig op en geef je al met al veel meer uit dan deze veredelde friettent waard is.(€ 4,40 voor een slobberwijntje van € 4 tot € 5 de fles is voor een tent als deze té dik betaald!)

Liever had ik meer betaald voor de gerechten, dan weinig betalen en een zak chips en cafetaria voedsel voorgeschoteld te krijgen. Ik zou me als kok schamen als ik dit moest uitserveren. Bij een fastfoodketen zou je nog meer eer van je werk krijgen.
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Goede eetcafésfeer. Vrolijke vlotte studentenbediening. Bieden prettig aan jas voor je weg te hangen. Vettig menukaartje. Alle losse gerechten net die paar euro te duur voor dit type eettentje en eten. Wel goed verzorgd opgediend en vers. De patat moet beter, of weg. Leuk vrolijk plekje, daar moesten er meer van zijn, maar als eetgelegenheid vooralsnog niet onmisbaar.
huinen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Met mijn dochter met Social Deal vouchers gegeten. Wij genieten altijd van het samen 'n avondje weg. Eten was best lekker. Bediening en sfeer goed. Ik heb 2 rode wijn gedronken. Mijn dochter 2 miniflesjes tonic. De rode wijn zag je maar amper in 't glas. Het was 'n bodempje. € 4,60 per glas. Schandalig. Uit een fles moet je 5 glazen wijn kunnen schenken. Dat is dus 150 cc.
Wat ik kreeg was nog niet eens de helft. Dit doet echt afbreuk aan 't geheel. Ik zie dat wettelijk 100cc wijn geschonken moet worden. Maar die hoeveelheid zat erbij lange na niet in mijn glas. 150cc heb ik in België gehoord. Daar zijn ze niet zo kneuterig.
En dat er tijdens het nagerecht al gevraagd werd of we nog koffie wilden dat hoort niet. Dit vraag je na afloop van het diner.