Eetcafe Het Zwaantje

Zwanenburgerdijk 454 1161 NV Zwanenburg Nederland Kaart
31-204970511

Meer informatie over restaurant Eetcafe Het Zwaantje

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Jhakira S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuk en gezellig ,als er plek is kan je heerlijk aan het water zitten.
Vooraf carparcio deze was prima, als hoofdgerecht beef tataki .
Er staan genoeg keuze's op de kaart.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Wij waren met 9 personen, zoals elk voorjaar als een soort afsluiting van onze tekenlessen. Ditmaal geen vast menu van vis of vlees maar a'la carte. De meesten hadden vooraf de Proeverij. Zeer geslaagd! Een klein kommetje mosterdsoep, en een schotel van vis en vlees. Alleen te bestellen voor minimaal 2 personen. Een leuk begin. Ik ging voor de vis van de dag op een heerlijk groentebedje. Deze was smakelijk. Wij kregen ook voldoende verse friet en enkele flessen kraanwater op tafel. Daar houdt ik wel van. Wij hebben geen dessert genomen maar een Irisch koffie die goed op sterkte was.
Debbie .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Leuk restaurantje aan het water. Met tuin. Zowel op de lunchkaart als diner staan heerlijke keuzes, leuke enthousiaste bediening, die ook goede adviezen geven wat voor wijn je kan nemen.
Mdendek .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
leuk en gezellig restaurant. het heet eetcafe, maar het is toch ietsje netter dan dat de naam doet vermoeden. ik heb er met een vriend gegeten vorige week. we hadden een hoge tafel omdat het verder vol zat en we niet hadden gereserveerd. ik vind de hoge tafel een prima plek om te zitten. lekker in de hoek, dicht bij de bar.
Vooraf had ik de proeverij, een mix van diverse warme en koude voorgerechtjes voor mensen die niet kunnen kiezen zoals ik. lekker ! (mostersoepje, vitello tonato, carpaccio en een coquille). lekkere witte wijn erbij (sauvignon blanc) . Als hoofdgerecht de dagvisschotel welke niet op de kaart staat. Ik had de heilbot met een heerlijke romige saus en roerbakken groente. Werkelijk verrukkelijk !
we hadden geen nagerecht maar koffie met limoncello. Heerlijk uit een bevroren glas zoals het hoort. prima bediening. vriendelijk, professioneel maar niet te stijf. De eigenaar zelf zit ook in de bediening en doet z'n uiterste best om even een praatje te maken en het iedereen naar de zin te maken.
De prijs kwaliteit verhouding is prima. Heerlijk eten voor een redelijke prijs.
Echt een leuk restaurant waar wij zeker zullen terug keren
Stanley H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Lekker eetcafé waar je goed kunt eten. Al een paar keer gegeten waarvan 1 keer het iets minder was maar dat kan een keer gebeuren. Lekkere gerechten of je nu het voor,hoofd of nagerecht neemt altijd goed. Niet een hele uitgebreide kaart maar voor iedereen wat wils.

Uitermate tevreden en kan het restaurant aan iedereen aanraden. Een goede prijs kwaliteit verhouding.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Met vrienden gegeten omdat zij en wij allebei 40 jaar getrouwd zijn dit jaar. Wij hadden een voorgerecht, rundercarpaccio (de kleine portie die erg groot is) en lekker, avocado met rivierkreeftjes en garnalen en 2 waaronder ik namen, het trio van tonijn, heerlijk! Vooral de rauwe tonijn. Als hoofdgerechten hadden we gebakken lamshaasjes 3 stuks, ik niet maar wel geproefd, zo zacht iets voor een volgend bezoek en vis van de dag, dat was gebakken zeebaars met scholfilet, dat smaakte prima. De bij geserveerde frietjes waren goed. Geen dessert maar een Irish coffee. Het personeel was aardig en attent. Nog wat op te merken, ja, ik vind de uitvoering van de menukaart, een printje op een klembord wat beduimeld.
Critic007 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Gisteren met 6 man voor de zoveelste keer hier gegeten. De service is altijd top en het eten erg lekker. De prijs kwaliteit verhouding is super. Het decor is vrij nieuw en ziet er leuk uit.
Poey L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Inmiddels ben ik hier twee keer vlak na elkaar wezen dineren. De eerste keer hadden we haast maar wilden we toch nog uiteten. De bediening was zeer vriendelijk en er werd alles aan gedaan om het ons zo aangenaam mogelijk te maken ondanks onze haast. Er werd ons meteen wat brood en een karaf plat water aangeboden. Drie voorgerechten bestellen als hoofdgerechten naast een normaal hoofdgerecht was ook mogelijk. De gerechten werden snel geserveerd, smaakten erg goed en waren erg mooi gepresenteerd. Er was ook creatief gebruik gemaakt van het servies voor de opmaak van de gerechten, erg leuk. Het restaurant is niet erg groot maar heeft een mooie ambiance, erg fijn om daar te dineren. De tweede keer was net zo goed en zijn wij wederom erg tevreden naar huis gegaan. De menukaart kent veel variatie en de prijs-kwaliteitverhouding is erg verrassend.
L. K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Vriendelijke ontvangst. Direct (gratis) water op tafel: voor mij altijd een belangrijk teken van service. Prijs-kwaliteit is goed en aardige keuze uit wijnen per glas. Goedkeurende geluiden disgenoten over de ruim bemeten portie sate en lekkere side-salad, en het rundstoofpotje werd geserveerd met een lekker bereide zuurkool waarin stukjes paprika en bacon. Het was geen probleem om voor 3e tafelgenoot de wokgroente te vervangen door boontjes. Prima adres!
Wl_iens .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Kippe dijen en bavette waren heerlijk mals. Echt super. Ook goede service. Onze dochter (3) dook niet verlegen weg, wat anders wel gebeurd
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Met een groep van 11 personen heerlijk gegeten. Prima bediening, alles tegelijk op tafel.
Fijn wat flessen water op de tafel. Goede sfeer. We komen terug. Ook zonder de groep.
Frankfolk .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Voor het eerst daar gegeten en kan niet anders zeggen dan top.
Perfect eten en keurige bediening.
In een woord klasse ga er beslist nog een na toe.
Ronpouw .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Gisterenavond voor de vierde keer in Het Zwaantje geweest en het was weer geweldig. Echt niets op aan te merken. Eten is perfect en de bediening is super vriendelijk.
Rob En Ria T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
1e keer gegeten. Eten Top! - Bediening Top! - Aangename prijzen. Prijs kwaliteit verhouding meer dan in orde. Beetje krap zitten. Gaan we dus meer naar toe.
Tinny B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Wederom hier prima gegeten! De tafeltjes waren allemaal bezet, dus het was gezellig druk. Desondanks was de bediening vlot en kwamen ook de gerechten op tijd door. Sympathiek om bij aanvang gelijk een karaf water op tafel te zetten (niet op de rekening - waar vind je dit nog...). Kwaliteit en smaak van de gerechten gaan zeker het niveau van een eetcafe te boven en ook de opmaak is prachtig. De kaart is uitgebreid en bevat mooie, creatieve gerechten. De prijzen zijn lager dan je verwacht voor dergelijke gerechten.
Suikertuintje .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Sfeervol eetcafé aan de ringvaart. Eén van mijn favouriete tentjes voor een gezellig hapje. Er is meestal wel plaats, maar ik zou toch even reserveren.

Gevarieerde kaart met vlees, vis, gevogelte, wild en eventueel een aparte wijnkaart. De huiswijn is ook goed trouwens. Het voorgerecht met de gerookte zalm was iets te rauw, de overige voorgerechten waren goed op smaak en de opmaak was ook prima (trio van eend, pompoensoepje, rundercarpaccio). De proeverij van diverse voorgerechten is een aanrader. De porties zijn goed.
Bij de keuze uit de hoofdgerechten komt het eetcafé om de hoek kijken, maar er zijn ook goede restaurantwaardige gerechten te bestellen. Zo is er keuze uit een kalfsburger, ossenhaassaté, beenham, maar ook eendenborst, hertenbiefstuk, kalfsribeye, gebakken piepkuiken en diverse visgerechten.

De bediening is over het algemeen vriendelijk en vlot al heb ik nog nooit zo veel glazen in één anvond kapot horen vallen.
Papenproevers .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Familiedinertje, met 16 personen om de tafel gezeten,. Vooraf een heerlijke proeverij, en wij kozen als hoofdgerecht de kaasfondue, de gefrituurde brie en de kogelbiefstuk. Alles was helemaal naar wens, ook de cuisson van de biefstuk. De bediening is vrolijk, vriendelijk ietwat familiair maar dat past bij de sfeer van het eetcafe. Een prima avondje dus.
Suikertuintje .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Eetcafe / restaurantje aan de ringvaart in Zwanenburg. Dit was de derde keer dat wij hier gegeten hebben en het is altijd goed. Moet gezegd dat het de eerste keer nog Cosie aan de vaart was.

Het is eigenlijk een wit dijkhuisje wat van binnen heel sfeervol is ingericht. Parkeergelegenheid aan de vaart of even de dijk afrijden naar beneden. Binnen is op de achtergevel een grote tekening aangebracht van het Zwanenburg van weleer. Grote lange tafel in het midden, een lange bar en tafeltjes voor 4 personen op een kleine verhoging aan de zijkant. Ook zijn er enkele hoge tafels met krukken. Heel gezellig allemaal.

De bediening is vriendelijk en correct. Ondanks dat het helemaal vol bleef het tempo en de kwaliteit van het eten goed. Ik zou in de weekenden wel even reserveren.

Als voorgerecht had dungesneden kalfsvlees plakjes met rucola, kruidenolie, Parmezaanse kaas en een gamba. Erg smaakvol. Ook de carpaccio van tonijn was heerlijk.

Als hoofdgerecht had ik gebakken parelhoen gevuld met een bospaddestoelenfarce met ratatouille en een mosterdsaus. Deze was bijzonder mals en goed op smaak. Heerlijk gerecht. Ook de runder ribeye van mijn tafelgenoot was goed.

De rode en (droge) witte huiswijn waren lekker. Het menu biedt voldoende keuze uit verschillende gerechten, vlees vis vegetarisch en dus gevogelte.

Desserts spekkoek met kaneelijs en trio van ijstruffels (geserveerd in een soort glazen piramide) waren wederom heerlijk. De opmaak van de gerechten over het algemeen mooi.

Een aanrader!

Christa M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Gisteravond bij het Zwaantje gegeten het was voortreffelijk! Ook de bediening is Top! zeer zeker een aanrader, ik had als hoofdgerecht de hertenbiefstuk met zuurkool en een heerlijke saus.
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Naar men mij vertelde was hier een suffe bruine kroeg gehuisvest. Nu een fris eetcafe. De kwaliteit van de gerechen is bovengemiddeld. Cuisson van de vleesgerechten prima. Alles ziet er verzorgd uit. De chef (en ook de bediening) hebben er zin in.