Eetcafé Het Dijkhuis

Kanaaldijk 119 1454 AE Watergang Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 30
|
31-204031386
8 /10
29 recensies

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 30
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Eetcafé Het Dijkhuis

Hoe kom je er?

  • : Gratis parkeren in de buurt & Parkeerplaats

Openingstijden

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
- Diner 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 16.00
- Lunch vanaf 12:00 bij terras weer
- Diner 17:00 - 22:00

Services

  • Amex , Mastercard , Pin , Visa card
  • Restaurant is af te huren (60 maximum aantal personen.)
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Zeer goed
8 /10
  • 10
    2
  • 9
    5
  • 8
    12
  • 7
    2
  • < 7
    8
Eten
7,9
Service
8,1
Decor
8,2
29/29 recensies
Nmt .
Expertproever
(5 recensies)
Average Rating
9,3 /10
Eten
9
Service
10
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vanavond met drie personen hier gedineerd. Men vierde er een bruiloft, dus konden we niet binnen eten. Maar er is een prachtig terras aan het water, dus buiten eten was nu prima! Ondanks dat er veel mensen voor de bruiloft waren werden wij zeker niet minder geholpen. Snelle, vriendelijke bediening. Men vraagt regelmatig of alles naar wens is. Vooraf prima broodje. Hoofdgerecht lekker; het vegetarisch hoofdgerecht (pompoenburger) viel zeer goed in de smaak en de "chefs special" van de dag was een mooie creatie van vlees en gamba's met bijpassende groenten op het fraai opgemaakte bord. Daarbij prima gebakken frites. Ook de nagerechten waren smaakvol. We hadden het restaurant al eens vanaf het water gezien en onze eerste ervaring hier is dus goed bevallen. We komen zeker nog eens terug om ook binnen de sfeer te proeven. Maar als het mooi weer is wordt het toch weer het terras!
Restaurant
Wij danken u heel hartelijk voor deze mooie recensie.
RieniLinzell .
Fijnproever
(3 recensies)
Average Rating
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij een groep van 10 personen werden vriendelijk ontvangen, door gezellige dames van de bediening.
Heerlijk gegeten, niets op aan te merken. Alles goed getimed.

Restaurant
Beste heer linzell,

Wij danken u hartelijk voor u positieve reactie
Hans V.
Expertproever
(7 recensies)
Average Rating
8,5 /10
Eten
8
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Op vrijdag 1 juli 2016 om 17.00 uur besloten wij met z'n drieën te eten bij Eetcafé Het Dijkhuis, landelijk gelegen aan het Noord-Hollands Kanaal.
Wij werden vriendelijk ontvangen in het huiselijk en gezellig ingerichte cafe/restaurant gedeelte (er is nog een aangebouwd serre gedeelte voor grote partijen).
Aan een tafeltje bij het raam (met prachtig uitzicht op het Noord-Hollands Kanaal en weilanden) bestelden we een Afrikaanse fles Drostdy Hof cabernet-sauvignon uit 2014. Diep donkerrood, krachtig en tegelijkertijd soepel en zacht. In de geur en smaak typische cabernetaroma's van cassis, gedroogde pruim en kruiden en uitgeschonken in prachtig gevormde wijnglazen en hierbij eigen gebakken warm brood met kruidenboter. We hadden geen voorgerecht maar wel de volgende hoofdgerechten: 1x Catch of the day (rode poon met groene asperges, polenta rondjes en kreeftensaus), 2x Chef Special (Surf & Turf met courgette, broccoli en rode chili saus) en een schaaltje frites voor 3 personen. De bediening vroeg regelmatig of alles smaakte/naar wens was. Alleen was ze in het begin vergeten te vragen hoe wij de biefstuk gebakken wilden (rare, medium of well done). Onze nagerechten: 1x Tiramisu met een shotje likeur (43) geserveerd op een leisteen en 2x Trio Sorbetijs (mango, cassis en citroen) op een bordje met verse vruchtjes en een mintblaadje. Alle bordjes waren leeg en wij hebben genoten. Als volgende keer de zon schijnt gaan wij lekker zitten op het grote terras aan het water.
Restaurant
Wij danken u heel vriendelijk voor deze mooie recensie
BPoppe .
Fijnproever
(3 recensies)
Average Rating
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
2 Zaterdagen feesten met koud/warm buffet, muziek, zanger in een prachtige ruimte bij het mooie Dijkhuis aan het water. Erg goed royaal verzorgde buffetten zowel koud als warm. Eerste Zaterdag 75 mensen, 2e Zaterdag 60 mensen. Goede samenwerking met eigenaar. Prima bediening, zeer attent en verzorgend.
Zeker aanrader voor groep/ Feesten en/of buffetten. TOP !! Bedankt

Restaurant
namens medewerkers en mijzelf danken wij u vriendelijk voor deze mooie recensie.
Roomkens .
Fijnproever
(2 recensies)
Average Rating
6,3 /10
Eten
6
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Teleurgesteld we gingen voor keuze menu maar er viel weinig te kiezen noem het dan geen keuze menu. De bediening vond ik plichtmatig niet echt spontaan.ik nam de zalmforel alleen een visje met worteltjes 17.75 beetje prijzig jammer voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Restaurant
Geachte mevrouw/meneer Roomkens,
Hier mijn reactie!! Onder wikipedia kunt de betekenissen van een keuzemenu vinden, waaronder ook voor/hoofdgerecht of hoofd/nagerecht als zijnde een keuzemenu is. Gelukkig deelt de reactie boven de uwe deze menig niet!!!
En dan plichtmatig???? Mijn echtgenote loopt langs u tafel en zegt u gedag, geen antwoord. U verlaat de zaak, mijn echtgenote zegt u gedag, weer geen antwoord.Mijn Medewerkster vraagt u tijdens diner of alles naar wens is, waarop u uw klacht over het keuze menu kenbaar maakt. Omdat wij het vervelend vinden als onze gasten, terecht of onterecht ontevreden zijn word u beide na het diner een kopje koffie/thee aangeboden. U antwoord lichtelijk geïrriteerd NEE. De zalmforel!!!! De zalmforel krijgt u in folie, als een mooi opgemaakte gondel, ingelegd met seizoen groenten en gestoofd in de oven. Daarbij serveren wij een grote puntzak met verse frieten.( 1 zo'n grote zak is voor 2 personen. Dat klinkt toch heel anders dan u het verteld en gelukkig krijgen wij van de gasten daarover veel complimenten. Beste meneer en mevrouw Roomkens, het gaat u goed Mvgr, Directie en medewerkers van het dijkhuis.
Ferdinand K.
Fijnproever
(2 recensies)
Average Rating
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuk plekje aan het water bij Watergang. Gevonden via verkeersbord langs de N247. Spareribs waren echt superzacht. Was een keuzemenu met apfelstrudle voor slechts 16.75 euro. Mooie prijs voor een goed diner. Bediening was vriendelijk en behulpzaam. Ik kom zeker terug als ik ga wielrennen deze lente!
Restaurant
Geachte heer Ferdinand,
Onze hartelijke dank voor uw reactie.
Colette123 .
Proever
(1 recensie)
Average Rating
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Tijdens Valentijn heerlijk gegeten hier. Het restaurant was gezellig versierd en het personeel was heel vriendelijk. Ik kom hier zeker terug en ook in de zomer om heerlijk van het terras te genieten.
Restaurant
Mijn medewerkers en ik zijn u heel erg dankbaar voor deze mooie cijfers die u ons heeft gegeven.
Mvgr,
Dhr van Horn
Marijke G.
Fijnproever
(4 recensies)
Average Rating
6 /10
Eten
5
Service
7
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
De kreeft was op. Het desert was op. Geen kraanwater! Kan echt niet!

Matig van smaak. Prijs kwaliteit verhouding was niet oké.
Restaurant
Beste mevrouw Marijke van 89,
De kreeft is op reservering en kan dus uit raken. Wel degelijk alle desserts voorradig, misschien had u geen trek meer na u matige smaak. Wij schenken wel GRATIS water, mits u een glas wijn of andere drankje daarbij besteld.


Reactie van proever:

De kreeft, werd ons verteld, was speciaal die dag maar slechts 3 halve kreeften. Eén dessert was ook niet meer in voorraad. Wij hadden 2 flessen rode wijn besteld en konden geen karaf water bestellen, alleen per fles! Helaas! Geen aanrader dus!

anf 2e reactie van restaurant:

De kreeft was niet op mevrouw zo als u in eerste reactie weer geeft. U heeft zelf de laatste 3 halve kreeften gegeten als voorgerecht. De andere kreeften voor die avond waren reeds besteld en of reeds geconsumeerd, met een heerlijke smaak kregen wij van onze gasten te horen. U heeft eerst om water gevraagd en dat serveren wij niet zonder dat u daar wat naast besteld. O ja u heeft gelijk, toen u als laatste tafel om een nagerecht vroeg waren die er wel, maar geen Cheescake: KAN ECHT NIET!!!!! Wij wensen u nog heel veel proef plezier.
Marc W.
Meesterproever
(24 recensies)
Average Rating
6,8 /10
Eten
7
Service
7
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
We waren vroeg en bleken de eerste gasten te zijn. Het was daardoor van buitenaf niet gelijk duidelijk dat het open was, wat met een brandend biermerkbord en verlichting in de serre al beter zou zijn, aandachtspuntje. We hadden weinig tijd en daar werd rekening mee gehouden. Onze prima maaltijden stonden snel op tafel. We kunnen ons goed voorstellen dat het op een zonnige zomerdag hier een gezellige drukte is en zullen zeker nog eens een motortochtje langs Watergang maken om in een sfeervollere ambiance deze locatie te ervaren.
Restaurant
Onze hartelijke dank voor uw reactie. Het moet weer even wennen dat het vroeger donker word, Maar normaal gesproken doen wij ook eerst deze lichten aan. Evenzogoed bedankt voor de tip
Anja1972 .
Fijnproever
(3 recensies)
Average Rating
8 /10
Eten
8
Service
7
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Gemoedelijk restaurant, toen wij er waren zat het helemaal vol, een goed teken wat mij betreft.
Heerlijk brood met zalige knoflookboter,er wordt eerst netjes gevraagd of je het brood wilt bestellen.
Het eten was lekker met een flinke portie heerlijke frieten.
Enige minpunt: voor de twee man personeel in de bediening was het echt te druk waardoor lang moest worden gewacht op het biertje en het eten.
Restaurant
Onze hartelijke dank voor uw recensie en complimenten. Wat de bediening betreft snap ik wat u bedoeld. Het is alleen niet makkelijk in te schatten als je ''s morgens 1 reservering heb staan van twee personen en 's avonds heb je 60 couverts heb gedraaid.
Snor1 .
Meesterproever
(42 recensies)
Average Rating
7,5 /10
Eten
7
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Gisteren met 7 personen gegeten en ik moet zeggen het heeft ons allemaal prima gesmaakt. De biefstuk was prima met extra brood om de jus nog van je bord te vegen, sate van kip en ossenhaas heerlijk geen grote klodder satesaus die over het hele bord ligt, maar alleen op de sate zoals het hoort. Salade erbij met atjar goede friet prima. De sate was overigens prima gegrild. De bediening was vriendelijk en snel. En over het uizicht zou ik zeggen, ga er zelf eens lekker eten.
Restaurant
Onze hartelijke dank voor uw complimenten
Carabus .
Fijnproever
(4 recensies)
Average Rating
6,8 /10
Eten
7
Service
5
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Het eten was goed en de ligging leuk.
De comunicatie over het menu (en de prijs) was onduidelijk. Pas achteraf werd eea. verteld. Dat kun je beter van te voren doen, zeker als mensen afwijkende wensen hebben.
O ja, let op. Het brood dat vrolijk op tafel wordt gezet staat achteraf ook op de rekening. Die kende ik alleen uit zuid europese landen.
Restaurant
Geachte heer/mevrouw Carabus,
Wij vinden het heel vervelend voor u dat u niet op de hoogte was dat er voor een drie gangen keuzemenu gereserveerd was. Het is bij ons de gewoonte dat bij een reservering boven de 10 personen zo'n keuzemenu aangeboden word en bij de reservering ook verteld word.
Wat het brood betreft, wij zetten het niet zo maar op tafel. Ook hier word netjes gevraagd of behoefte heb aan ons desembrood mais en donker bruin met Aioli en kruidenboter. Ik kan u met zekerheid vertellen dat ook vele restaurants in Nederland hier een bedragje voor vragen.

Reactie van proever:

Bedankt voor de reactie, maar feit blijft dat ik niet van deze " gewoontes" op de hoogte was en ook niet ben gebracht. Het brood is misschien wel gevraagd, maar dat dat ook op de rekening komt, wordt niet gemeld. Dat blijf een minpunt vinden.


anf 2e reactie van restaurant:

Het feit dat u niet op de hoogte was ligt niet aan ons, wij melden dit duidelijk bij een reservering van meer dan 10 personen. Blijft over het brood. Mooi zelf afgebakken desembrood met zelf gemaakte Aioli en kruidenboter mag je in mijn ogen wel wat voor vragen.
Jdk .
Fijnproever
(4 recensies)
Average Rating
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Het Dijkhuis is al 30 jaar het restaurantje waar mijn familie eet op bepaalde familiedagen.

Nou heb ik niet al die 30 jaren bewust meegemaakt, maar ik weet wel dat het altijd goed was.
en dat is nog steeds niet veranderd.

10/10/10 voor de 30 jaar goed eten, en de jukebox (die nu helaas weg is) die ik mij toch erg goed kan herinneren.
Betty V.
Meesterproever
(83 recensies)
Average Rating
8,3 /10
Eten
8
Service
9
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Mooie zaak. Makkelijk bereikbaar met auto of openbaar vervoer. Ruime toiletten. En top bediening door leuke dame en aardige eigenaar. Dit eetcafe schenkt de goede wijn in mooie glazen. De confit de canard was heerlijk. De gestoofde ganzenboutjes met zuurkool verrassend lekker. De apfelstrudel toe vond ik flauw, weinig smaak. Dit restaurant heeft een leuke aktie. De jarige eet gratis.
Ad O.
Meesterproever
(68 recensies)
Average Rating
6,3 /10
Eten
6
Service
6
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Eenvoudig, gezellig ogend restaurant/eetcafé met veel hout. Voorgerechten, Carpaccio van rundermuis, trio van vis en de steak tartaar waren lekker, leuk opgemaakt en goed van smaak. Hoofdgerechten helaas minder. Van de saté van ossenhaas waren de kleinere stukken te doorbakken, de wat grotere stukken zaten tegen het rood aan. Runderhaas biefstuk zag er goed uit en was redelijk op smaak. Wat er aan te merken was op de bediening was de onzorgvuldigheid en onderlinge communicatie. Vriendelijk verzocht of de satésaus voor de varkenshaas apart kon. Bij het serveren zat de satésaus op de varkenshaas saté en los bij de saté van ossenhaas. Vonden de bijgerechten, alleen een bak patat, wat weinig. Achteraf bleek dat de bediening vergeten was om de groenten/salade te serveren. Slordig, werd goedgemaakt met een gratis stuk cheesecake (voor 1 persoon) bij de koffie. Met wat meer aandacht besteden aan het bereiden van het vlees, de communicatie en zorgvuldigheid/service van het personeel kan het een leuk restaurant zijn/worden. Misschien is dit wat de gemiddelde gasten hier accepteren, voor ons was dit echter het laatste bezoek aan deze dijk.
Keiki .
Meesterproever
(18 recensies)
Average Rating
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Na een dagtrip hebben wij met 110 personen gedineerd in dit eetcafé. Doordat onze triporganisatie een beperkt budget heeft voor het diner is het gebodene afwijkend van het originele menu. Maar over wat wij geserveerd kregen kan ik wel iets zeggen.

Een gedeelte van onze groep zat binnen; de serre was gezellig; veel licht en ruimte.
Eerst kwam de soep die er goed uitzag en goed smaakte, samen met nog een fijnproevers-echtpaar kunnen wij bepalen dat de basis een aspergesoep uit blik is dat was afgemaakt met grove mosterd met room en peterselie.
Het hoofdgerecht was een groot bord met daarop rauwe salade in frisse groen en wit en oranje kleuren met zachtzure dressing, een kipschnitzel met champignonroomsaus met echte champignons, niet grijs maar roomkleur. Dit is heel mooi opgediend en de kleuren waren zeer mooi bijelkaar. De schnitzel was perfect gebakken, mooie kleur zoals je het op plaatjes ziet. Erbij een schaaltje gekookte krieltjes bestrooid met peterselie.
Dessert blikfruit met toefje slagroom.
Al met al was het diner mooi en smakelijk ondanks het beperkte budget dat ze ervoor kregen. Pluimpje hoor.
Service was zeer goed. Alles bij elkaar heel goed. Wij gaan wel terugkomen maar dan voor het originele menu.
Restaurant
Geachte fijnproevers,
Namens de keukenbrigade en restaurant medewerkers hartelijk bedankt voor de complimenten, met daarbij 1 kleine aanmerking. De soep was namelijk wel vers gemaakt ;-)


Reactie van proever:

Oops! Dat is dan een misser van me. Mijn zware excuses.
Bambii .
Proever
(1 recensie)
Average Rating
9 /10
Eten
9
Service
9
Decor
9
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Afgelopen vrijdag avond na een lange fietstocht zijn wij op deze prachtige locatie aan het water terecht gekomen. Al snel hadden wij onze drankjes en een broodje met aioli op tafel staan. Als hoofdgerecht hadden we de biefstuk en de varkenshaas saté. De jus van de biefstuk en de biefstuk zelf waren heerlijk. Ook de saté voldeed aan onze wensen. Als dessert hebben we samen de aardbeien met vanille ijs gedeeld met een kop koffie erbij. De bediening was vriendelijk en vlot ondanks de drukte. Kortom we hebben een heerlijke avond gehad op dit zonnige terras. Hier komen we zeker weer terug!
Injo .
Meesterproever
(84 recensies)
Average Rating
6 /10
Eten
5
Service
7
Decor
7
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Wederom hier gegeten, vooral vanwege het mooie weer, dus terras aan het water. Mijn man had de garnalen als hoofdgerecht welke goed waren klaargemaakt en zeker niet te weinig was. Jammer dat hier geen rijst bij geserveerd wordt maar patat (?), vreemde combinatie. Voor mij was de saté van ossenhaas jammer genoeg totaal niet gekruid en moest de smaak alleen van de satésaus komen. Minimale salade als garnituur moest het geheel compleet maken. Voor ons was de prijs kwaliteitverhouding niet meer in verhouding. De bediening was wel vriendelijk, maar ja, uiteindelijk wil je toch lekker eten!
Karin B.
Meesterproever
(21 recensies)
Average Rating
5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Enige aantrekkelijke van onze lunchstop bleek de locatie te zijn. Bediening was traag en slordig. Kleine salade met tonijn werd na lang wachten geserveerd als ciabatta met tonijn. Staat in het geheel niet op de kaart, maar men had de bestelling toch verkeerd begrepen. Na correctie kwam een erg klein bordje met salade, halve tomaat, 2 plakjes komkommer en 3 kleine plakjes augurk, bestrooid met een kleine hoeveelheid tonijn waarvan ik sterk de indruk had dat het uit blik kwam en 2 klodders onbestemde kruidenmayonaise. Zonder begeleiden brood oid rekende men hiervoor 8,75. Partner had voor veel minder geld brood met 2 kroketten, de verhouding tussen de prijzen van deze gerechten is totaal zoek. Op mijn opmerking dat dit wel erg scheef was werd geantwoord dat het wel om vis ging. Wanneer ik niet zo sterk het idee had gehad dat ik blikvis geserveerd had gekregen had ik de prijs inderdaad begrepen, maar in dit geval gaat het in mijn ogen om pure oplichting. Gelukkig is de bediening zo chaotisch dat ipv de salade het broodje tonijn op de rekening stond, en die was 2.50 goedkoper. Volgens mij ging het uiteindelijk om dezelfde hoeveelheid vis, maar ipv brood sla, dus begrijpen doe ik het niet, maar er iets over zeggen ging me deze keer te ver.
Er zijn ongetwijfeld wel andere mooie locaties in de buurt , zelfs aan het water, ik zou die aanraden.
Restaurant
Er gaat wel eens wat fout als je zo,n 150 man heb gehad voor de lunch.
De tonijn voor een salade komt meestal uit blik en ik zelf heb de prijs aangepast om enigzins te compenseren, dus waarom mijn medewerker een 4 krijgt??
meneer dikt zijn verhaal heel erg aan om het beschreven te krijgen.
Govers .
Proever
(1 recensie)
Average Rating
8,5 /10
Eten
9
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Leuk restaurant , vriendelijk personeel en de biefstuk met jus is super doet niet onder voor loetje.
Echt een aanrader, we komen zeker nog eens terug.

Cor Korver

Restaurant
Geachte heer Korver,
Onze hartelijke dank voor uw complimenten, heel leuk te horen dat jullie zo tevreden waren.
Met vriendelijke groeten,
Directie en medewerkers van het dijkhuis
  • 1
  • 2
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.