Eetcafé Heerlijkheid Westerwolde

Westerkamp 33 9551 BD Sellingen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé Heerlijkheid Westerwolde

Janette D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Met 11 personen heerlijk gegeten! Lekkere voorgerechten als pastinaaksoep en de proeverij!! Hoofdgerechten geserveerd met heerlijke groenten en salade. De biologische hamburger was heerlijk!! Goed eten voor een goede prijs!! De kinderen wilden net even wat anders eten dan op de kaart stond, maar dat was geen enkel probleem. Vlotte en enthousiaste bediening. Ook naar de kinderen toe. Zeker voor herhaling vatbaar (mochten we weer eens in Groningen op vakantie zijn ;).
M V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen zaterdag wezen eten, via via heb ik gehoord dat het er erg lekker was. Vooraf heb ik de proeverij gehad, leuke hapjes o.a. 2 soorten kroketjes( geitenkaas, garnaal) ,carpaccio en een soepje. Als hoofd had ik de flanksteak met sjalottenjus en mijn tafelgenoot de zeebaars met venkel en een soort kaaskoekje (polenta?). Mooi opgemaakt en erg lekker. De bediening is vriendelijk en vlot. Qua inrichting kan het wat warmer, maar van de bediening hoorde ik dat ze nog maar een half jaar open zijn en dat ze nog druk bezig zijn met de decoratie. Wel mooi dat de tafels, bar en het terras zelfgemaakt is.
Al met al een heel goede ervaring. De prijs-kwaliteit verhouding is top! Ik kom snel nog eens langs.
Christajonkman .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gezellig geborreld en gegeten met een groep collega´s in Eetcafé Heerlijkheid Westerwolde. Het eten was verrukkelijk, het werd op een zeer aantrekkelijke manier opgediend en de bediening was aardig en op een prettige manier aanwezig. Daarnaast waren de prijzen aantrekkelijk en de verhouding prijs en kwaliteit is goed.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Ik eet regelmatig bij heerlijkheid westerwolde bevalt mij altijd heel goed. Mijn persoonlijke favoriet is zeker de spareribs! Ze hebben ook heerlijke uitsmijters. Zeker een aanrader.
Elly1943 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hadden voor 18.00 uur voor 2 personen gereserveerd. Kozen als voorgerecht de proeverij en als hoofdgerecht de briefstuk en de roast. Het voorgerecht kwam om 18.30 uur. He terras was goed bezet binnen zaten geen mensen. Een kroketje was lauw en er lagen geen lepeltjes voor de soep. Werden niet nagebracht. Na 45 minuten wachten op ons hoofgerecht het was toen 19.15 uur maar eens geinformeerd. Antwoord van bediening die wel vriendelijk was: dit komt omdat u een voorgerecht nam. Bij het afrekenen werd nog eens toegelicht dat de bereidingstijd gemiddeld 50
minuten bedraagt dus dat het eigenlijk heel normaal was. Het lange wachten had echter onze eetlust behoorlijk vergald. Wachttijd is ook service en deze wachttijd vonden wij buiten proporties. Om ons heen hoorden wij ook wel wat gemopper. En al is er op het eten niets aan te merken toch zullen wij niet terugkomen.

Van het eten kan ik zeggen dat het zeer goed was, heerlijk bereid en mooi opgemaakt.
Wij danken u voor uw opbouwende kritiek. Wij weten dat we niet perfect zijn en willen graag leren van onze fouten. Als team hebben we naar uw ervaring gekeken en willen als volgt reageren.

Het klopt dat het tijdspad van *bestellen, *voorgerecht maken, *voorgerecht eten, *hoofdgerecht serveren ongeveer 50 minuten duurt. Dit hangt van de gerechten, het aantal andere gasten en het eet-tempo van gasten.

Zo duurt een proeverij langer dan een broodplankje, een biefstuk langer dan een salade en starten we pas met de bereiding van het hoofdgerecht als het voorgerecht is opgegeten (tempo bepaald de gast) en afgeruimd. Onze excuses als we hier niet duidelijk in zijn geweest., wij zullen dit veranderen.

Gelukkig heeft u geproefd dat het eten vers is en zorgvuldig was klaargemaakt (dank u voor uw compliment) hier zit echter altijd een tijdkaartje aan vast. Een kortere bereidingstijd en dus voor u kortere wachttijd zou o.i. een andere kookstijl betekenen en een voor ons gevoel minder lekker resultaat. Hier kiezen wij niet voor.

We begrijpen uw keuze dat u ondanks het goede eten toch liever kiest voor eetgelegenheden waar u sneller uw maaltijd krijgt geserveerd. Jammer dat u ons geen kans geeft om fouten te herstellen. Maar nogmaals alle begrip.

P.s. Dank voor de tip inzake de temperatuur van de huisgemaakte kroketjes. We gaan op zoek naar een oplossing. Verder is het de bedoeling dat gasten het bekertje soep drinken (wel jammer dat u geen lepel heeft gekregen nadat u erom gevraagd had).
Marnick K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Ik woon in sellingen en kom dus regelmatig bij heerlijkheid westerwolde. Eten is altijd dik in orde, en de bediening gezellig! Kom er graag ook voor een drankje in de avond of een uitsmijter in de middag!
Hendrik1959 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Goede informele sfeer. Prettige en zeer servicegerichte bediening die meedenken bij glutenvrij dieet. Eten is gewoon goed en prijs/kwaliteit is top! Heerlijke eigen gemaakte patat. Salade was prima en gegrilde groentes heerlijk.
Aanrader!
Gjmp .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vriendelijke bediening. Op het wijnglas zat een duidelijke mondafdruk van een vorige klant, hiervoor werd excuus aangeboden. Op de vraag hoe de soep smaakte konden we alleen maar zeggen dat deze abominabel slecht was. Een grote kom met waterige mosterdsoep zonder spekjes of stukje worst en geen bosuitje te bekennen. Voor de feedback werd bedankt en hij zou navragen bij kok. Het vlees voor de soep was niet geleverd. Vreemd om het dan wel als gerecht buiten de kaart om aan te bieden en er uiteindelijk ook nog het volle pond voor te moeten betalen. Bij het serveren van het hoofdgerecht gevraagd naar een extra portie frites, was erg weinig voor vier personen. De frites werd geleverd toen we bijna klaar waren met eten. Al met al teveel betaald voor een matige maaltijd aan een gammel tafeltje. Wij wensen heb veel succes verder maar wij zullen er niet meer komen,
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij wonen nog geen 2 jaar in Zuid-Oost Groningen en hebben overal in de buurt wel gegeten. Bij de Heerlijkheid komen we als enige restaurant vaker terug. Steeds weer zien we verbeteringen zoals laatst een lekkere zitbank en even daarvoor een flinke update op het buiten terras.
Natuurlijk zijn er wel verbeteringen te doen. Als het druk is dan weten we dat we op tijd moeten zijn met bestellen want anders kan het even duren. Hopelijk komen er ook weer eens andere dingen op het menu zodat de vaste klanten niet "verveeld" raken.
De kwaliteit is echter uitstekend en de service goed dus wij blijven terug komen.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij eetcafe de heerlijkheid te sellingen. Als voor gerecht een mosterdsoep en de rest een broodplankje. Allebei super lekker en snel bediend. Het brood van het broodplankje was erg vers, bereid met tomatentappenade, kruidenboter en kruidenkaas. De mosterdsoep was romig, goede temperatuur en een erg lekkere mosterdsmaak ( zoals het hoort, vind ik). Hoofdgerecht: kipsate, spare ribs en biefstuk, de groente en de salade die erbij geserveerd werden vonden wij persoonlijk iets minder lekker. De salade gemixed met komkommer, tomaat,olijven met oliedressing en de groente bestond uit:wortel, courgette, aubergine. De zelfgemaakte friet maakte alles wel weer goed. Je kunt gratis bijbestellen, wat je ook snel doet, want met vier man is zo'n klein bakje friet zo op en zeker omdat ze zo lekker zijn. Wellicht aanpassen aan de aantal personen. Het bijbestellen duurde wel iets te lang. Kortom: heerlijk eten, gastvrije bediening in een gezellige omgeving. Zowel binnen als buiten op het terras was het druk. Aanrader voor elke bezoeker van Sellingen en omgeving. Vergeet ook niet hun overheerlijk ijs.
Guus B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Het eten is er heerlijk vooral de zeebaars, zelden zo lekker gegeten en zelfgemaakte friet en sauzen.
Bediening is vriendelijk .
Het is een aanrader om er te gaan eten voor een redelijke prijs
Eddy K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Met 10 mensen gegeten bij de Heerlijkheid Westerwoldse. Als apperetief stokbrood met diverse kaasjes, tapenade, olijfjes enzovoort. Na van veranda naar binnen te zijn gegaan voor proeverij van voorgerechtjes. Heerlijke garnalenkroket en geitenkaaskroket. Carpaccio en zalmsalade en klein mosterdsoep. Heerlijk en toen ieder zijn/haar hoofdgerecht. Van spareribs, kipsaté tot eendeborst en zeebaars. Smakelijk en goed verwarmde borden. Bijgerechten heerlijke zelfgemaakte friet, salade en gestoofde groentenmix met venkel, koolraap,paprika, snij boon, spinazie.
Dessert ook in proeverijvorm. 5 verschillende soorten ijs (heerlijk, niet huisgemaakt want de apparatuur niet aanwezig) bronde met koffiecaramel, koffiemousse en appeltaartje.
Prijs kwaliteit is uitstekend inrichting wordt aan gewerkt maar veel hout en metaal. ( mooie uitstalling speciaalbieren van steigerbuis en boomstamschijven) verweerde tak en halve boomstam.
Komen zeker terug.
Basalberts .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. We hebben als voorgerecht broodplank (vers gebakken met lekker knapperige korst) en geitenkaas kroketten met salade gegeten. Als hoofdgerecht hebben we spareribs (AANRADER) en entrecote (ook heerlijk) gegeten. Hierbij krijg je zelfgemaakte friet en salades. Als nagerecht hebben we de ijsspecial gehad en de brownie (met ijs). Alles was vers en goed bereid. Hier komen we snel weer een keer terug.
Toben .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Tijdens de vakantie zo'n goed en betaalbaar eetcafé te vinden! In maart geopend en nog druk bezig een eigen stempel op de inrichting te zetten. Leuke stabiele tafels naar eigen ontwerp. Na de eerste ervaring, lekker gegeten en enthousiast jong personeel, nog twee keer terug gekomen. Heerlijke goedverzorgde zeer verse gerechten, huisgemaakte frites en mayonaise en meer dan voldoende groentes. Naast de kaart, leuke dagelijkse specials. De hartelijke kok komt persoonlijk dieet wensen met je overleggen en neemt opmerkingen zeer serieus. De huiswijnen zijn uitstekend, de keuze voor het merk koffie en het goede ijs meer dan dat. Niet meer veranderen.
7 dagen per week open, ik hoop dat jullie dat kunnen volhouden. Zorg dan wel dat al het bediend personeel goed ingewerkt is en hart en kennis voor het werk heeft.
Tony54 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Deze week heb ik de Vis-special: Zeebaars met Quinoa-salade mogen proberen. Zalig. Absoluut een aanrader. Je proeft dat het eten vers is!!
Antje983 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Eten bij de heerlijkheid was lekker, vooral de geitenkaas kroketjes, ook al waren ze lauw.
Decor, daar moet nog een eigen stempel op gedrukt worden en her en der nog zaken af gewerkt worden, zoals uit stekende elektradraden.
Service en personeel, slecht. Na 45 minuten kwam er een serveerster, maar pas na dat er eerst gasten werden geholpen die na ons binnen waren gekomen. Dit heeft onze, verder positieve ervaring, behoorlijk beinvloed. Voor verbetering vatbaar.
Op zaterdag 9 juni werd er in Sellingen het jaarlijkse schilderfestival Mont Martre georganiseerd. Dit is voor ons de drukste dag van het jaar. Het mag geen excuus zijn maar het is waarschijnlijk wel de reden waarom de bediening in uw geval langer heeft geduurd. Onze excuses hiervoor. Zeker omdat wij van mening zijn dat gasten zich op allerlei manieren verwend en verzorgd moeten kunnen voelen mag dit niet gebeuren. Wij gaan er natuurlijk alles aan doen om hierin te verbeteren en nodigen onze gasten uit om direct aan te geven wat ze nodig hebben zodat wij ter plekke kunnen reageren en corrigeren. Wij hopen dat u ons een tweede kans wilt geven, wij ontvangen u graag. Met vriendelijke groet, Simone. P.s. Erik is druk bezig om na de enorme verbouwing/metamorfose een en ander af te werken .... dus ook de twee draadjes worden weggewerkt.

Reactie van proever:

Dank voor uw bericht. Mijn moeder en ik kwamen om half 8 aan om een hapje te eten. Het was rustig binnen. De bediening had professioneler gekunt. In ieder geval is het fijn te horen dat er aan gewerkt wordt. Aan het eten heeft het zeker niet gelegen. Succes met de zaken! Mvg Antje
Gertvanfaassen .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zondag wezen eten hier. Ik zit met een glutenallergie maar was geen probleem. Een kort overleg met de kok. Ik regel wel wat voor jou. En dat hebben ze gedaan echt klasse. Eten van de kaart heerlijk en mooi opgediend. Bediening ook heel leuk. Een aanrader om is te eten voor een leuk bedrag. Groet Gea en Douwe. Annette en Gert.
Ellis_H .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De nieuwe eigenaren van Heerlijkheid (ook van natuurcamping Slangenborgh) vinden dat bij genieten van de natuur ook goed, eerlijk en vers eten hoort. En dat maken ze volledig waar. Het brood vooraf was knapperig warm en de maaltijdsalade met geitenkaas (slechts € 13,50) meer dan voortreffelijk. Top eten voor een wel heel vriendelijke prijs. De inrichting is fris, kantine/eetcafe-achtig en het terras in aanbouw OK. Verder een ruim aanbod van (lokale) bieren en een zeer ontspannen, vriendelijke sfeer die maakt dat je je zeer welkom voelt.
Cancale .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Totaal verwonderd! Dat je zo goed kan eten voor weinig geld in the middle of nowhere. Niet verwacht. Als voorgerecht had ik een proeverij, een aantal kleinere porties van de beschikbare voorgerechten. Simpelweg top. Daarna spareribs, die van het bot afgleden ook heerlijk. Echt een aanrader!