Eetcafé Havenzicht

6,4
Lang
Kees J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Gisteravond met een vriendin gaan eten bij Havenzicht. Wij hadden ons voorgerecht besteld en waren in afwachting hiervan totdat ik per ongeluk mijn glas wijn omstootte. Na minuten wachten kwam er eindelijk iemand van de bediening naar ons toe en zij hier en legde( we zaten buiten) een blik en veger voor ons tafeltje neer en een leeg wijnglas en liep toen weg. Naar weer wachten en wachten ben ik naar binnen gelopen wat hier de bedoeling nu van is dat ik alles zelf moet gaan opruimen? Ik kreeg een brutale mond van de serveerster dat ze druk was en dat zij het dan moest doen? Andere personeelsleden grepen hier ook niet in en lieten dit gebeuren. Intussen was ons voorgerecht gearriveerd( een proeverij van voorgerechten) wat bestond uit te zoute uiensoep een schaal met 2 salades(zag er niet uit) en 2 bitterballen. Ik zat nog steeds tussen de glasscherven en met een leeg wijn glas dat we opgestapt zijn. Voorgerechten incl drankjes afgerekend hoofdgerecht afbesteld en geen enkele excuses vanuit de bediening. Wat een onprofessioneel restaurant en onbekwaam personeel.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Tijdens een fietstocht hier beland. Heerlijk in de schaduw aan de havenzijde van het uitzicht genoten op de bootjes en de witte brug. We bestelden een bourgondisch plankje met wat drankjes. Niks op aan te merken, maar prikkertjes erbij oid zou wel beter zijn. Het erg jonge Personeel heeft het druk, doet zijn best maar schiet tekort in de communicatie.
171051 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Dit sloeg alles. Aspergesalade: 2 door de midden gesneden asperges en 2 roosjes gerookte zalm en sla. En daar betaal je dan € 9,95 voor. De bediening toonde geen enkele interesse, had het druk met een vaste klant. Tafels staan erg op elkaar om maar zoveel mogelijk mensen een plaats te kunnen geven.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Afgelopen zondag bij Havenzicht gegeten, het lamsrack was werkelijk heerlijk, de bijgevoegde saus was helemaal "herfst", topprestatie van de kok!!!!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Na een dagje Heusden hier beland voor het eten. Het is een prima eetcafe met bijhorende kaart. Van de 4 hadden er 2 een voorgerecht, de dagsoep (witlofsoep) was prima op smaak. En een parade van voorgerechten. 3 kleinere versies van wat er op de kaart staat en de dagsoep.Dit was een flinke portie (veel sla) maar smaakte goed. Als hoofdgerecht hadden 3 schnitzels met topping en een hamburger. Deze waren prima verzorgd. Alleen jammer dat er onder de schnitzel een groenteprutje lag. De rest lekker en voldoende. De drankjes werden snel en vlot gebracht. Prima adres voor een hapje eten voor een goede/redelijke prijs.
Daphne2310 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Slechte ervaring ! Uitbuiterij . Het eten ( gamba's 19 euro) was zo flauw en het bedje van groente was een grof gehakte prei met slappe roomsaus en een paar ongare gamba's.
Ook het knoflookbrood was een pita broodje met gehakte spinzazie. Toen we er iets van zeiden werd er niks ter vergoeding gebracht. De vrouwelijke bediening was zo onaardig dat we meteen zijn opgestapt na het afrekenen van een veel te duurde rekening.
Het uitzicht is leuk maar ga er zeker niet eten !!
Aan de overkant zitten vele leukere en goedkopere restaurants met wel de juiste kwaliteit !
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Ik noem het maar "de grijze massa". Niets bijzonders, geen uitschieters. Onze bediening was vriendelijk en betrokken, maar we zagen ook anders in deze zaak. De scholfilet Picasso was onvoldoende. Veel te gaar, vermoedelijk gestoomd en daarom onsmakelijk. "Ik zal het aan de keuken doorgeven", maar we hebben ernstige twijfels over verbetering. "Picasso" (normaal vruchten met gember) stelde helemaal niets voor. Een niet te beschrijven spulletje, dat zonder enige zorg was opgediend. Pluspuntje, de Dame Blanche smaakte prima. Gemiddeld geen voldoende. Grijze massa!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
vandaag koffie gedronken op het terras. ik vroeg vriendelijk aan de serveerster of er een krantje was en of ze dit mee naar buiten wilde nemen. ze zei dat ik dit zelf moest halen. er zaten nog vier andere gasten op het terras. toen ik binnen wilde afrekenen negeerde ze mij compleet. ik heb daarop 2.50 euro op de toonbank gelegd waarbij ze 25 eurocent zonder iets te zeggen teruglegde. toen ik wegging riep ze op luide ironische toon tot ziens in het bijzijn van de vier gasten die buiten op het terras zaten.
Vivdg .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Vriendelijk ontvangen
Drankje werd keurig opgenomen.
Eten was prima, wijn advies was slecht.

Gezellige avond bediening was verder vriendelijk.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Gisteren hier beland na een lange wandeling door dit prachtige stadje. Lekker opwarmen met een prachtig biertje! En als je er een kaasplankje bij besteld is dit helemaal top. Wat ziet dat er mooi uit! De bediening is ook prima. Het speciaal biertje laat ze eerst proeven voordat je dit besteld en je krijgt er een schaaltje nootjes bij. Wat mij opviel is dat de tafeltjes erg dicht op elkaar stonden. Je kunt er niet tussen wanneer het tafeltje ernaast al mensen zitten. Een tip, zet voor elk raam een tafel, dan kan ook iedereen aan het raam naar buiten kijken en is er meer plaats tussen tafel en stoelen.
Klaverbl I.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Regelmatig fietsen we naar Heusden en gaan we bij Havenzicht een cappuccino (mét stukje cake en likeurtje plus slagroom) halen. Ook de Salade Havenzicht en Carpaccio zijn een aanrader. Mooie locatie, prima bediening en zeer betaalbaar.
Met mijn familie (zestien personen) hebben we op de eerste etage gedineerd, waar het ook goed toeven is. Als je bij het raam zit, heb je letterlijk zicht op de haven en de mooie witte brug.
Ik had de verkeerde keuze gemaakt: de zalmpizza. Die was te zwaar voor mij. Ik had de vangst van de dag moeten nemen (vis). Maar al met al een prima restaurant, met een menukaart naar ieders smaak.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Wij komen hier vaker en het is altijd een prettig bezoek met plezierige sfeer, lekkere bieren, goede wijnen en een goede prijs / kwaliteit verhouding voor al wat er verder op tafel komt. We hebben wel geleerd om bij het kiezen van de gerechten toch in je achterhoofd te houden dat dit een goed eetcafé is en geen toprestaurant. Bij dit laatste bezoek bleek dat ook maar weer eens; Mijn tafelgenoten kozen als voorgerecht de prima klassiekers hier: carpaccio, de parade van voorgerechten en „salade Havenzicht”. Ik liet mij echter verleiden door de „salade nicoise”, „volgens traditioneel recept”. Deze laatste bleek een regelrechte aanfluiting. Hoewel de gebruikte sla-soorten vers waren, was alles niet-geïnspireerd door elkaar gegooid, waarbij de enige viscomponent van dit „klassieke gerecht” ingevuld werd met een paar hoopjes tonijnsalde. Geen echte tonijn, geen ansjovis en geen knoflook. Toen ik tegen de serveerster bij het afruimen vertelde dat dit naar mijn mening geen „nicoise” genoemd mag worden, gaf zij aan dat ze het zelf nog niet eerder gegeten had hier. De hoofdgerechten, waaronder die andere klassieker de kipsaté en eigen gemaakte hamburger waren in orde, hoewel de burger ook wat tekenen van haastwerk en gebrek aan aandacht vertoonden (OK, het was best druk op deze mooie avond). Dit werd goedgemaakt door de lekkere frieten.
De bediening maakte verder in vergelijking met andere keren een wat geïrriteerde indruk. Volgens mij moet de eigenaar hier eens meer aandacht geven om zowel de bediening als de keuken weer scherp te krijgen.
WSmuller .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Weer heerlijk gegeten bij havenzicht. Steeds weer andere dingen op de kaart en ook genoeg keuze tussen vlees of vis. Als je hier vaker komt zoals wij heb je steeds andere gerechten, zo blijft het leuk. Wij vinden het eten altijd lekker en de prijs/kwaliteitverhouding ook goed. Een echte aanrader dus. Bediening is vriendelijk en interieur gezellig.
Marga E.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Een leuke plek om tijdens je fietstocht te lunchen.
Je kan aan de haven zitten of aan het plein. Allebei de pekken is gezellig om te zitten.
Ondanks de drukte een vlotte bediening. Genoeg keus op de lunchkaart.
De salade Havenzicht was ruim voldoende en erg smakelijk.
De ander nam brood met de kwekkeboom-kroket en mosterd. De mosterd was heerlijk.
Enigste minpuntje was de niet echt schone toiletruimte, ook dit behoort in drukke tijden goed bijgehouden te worden...

Aad D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Een fijn café/restaurant met plezierige bediening. Mooie selectie van bieren en de wijnen zijn ook goed. Het eten is in orde met steeds een wisselende dagschotel en de kwaliteit van dat alles is wat je kunt verwachten van een (goed) eetcafé. Het terras aan de havenkant is natuurlijk een prachtige extra, waar je zelfs bij wat kouder weer onder de verwarming lekker kunt zitten.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Maandag zij in Heusden veel restaurants dicht, zo kwamen in Eetcafé Havenzicht terecht. We hebben er eerst met z'n tweeën geluncht, en 's avonds met een zestal gedineerd. Op het terras, met uitzicht op de stadshaven, waar we met ons schip lagen. Het decor was dus niet slecht.
De gerechten waren een stuk minder. Met name de snoekbaars omwonden met gerookt spek viel tegen, overgaar en niet geheel fris van smaak. Lag ie al even op ons te wachten? Jammer.
De begeleidende Pinot Grigio was niet voldoende gekoeld, zeker niet voor een warme zomeravond. Op onze vraag naar een koelemmer met ijs was het aandoenlijke antwoord: ik weet niet hoe dat moet. Toen kwam er een dubbelwandige wijnkoeler, met op de bodem wat ijsblokjes, waar de fles dan weer bovenop werd gezet. Tja, dat werkt natuurlijk niet.
Nog veel te doen aan de scholing van het seizoenspersoneel.

• Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Ondanks ons voornemen een volgende keer elders te gaan eten, toch weer voor dit eetcafé gekozen. De schnitzel (250 gram) was lekker, zeker het prutje met kaas van diverse groenten. In feite was de saus overbodig. De vegetarische strudel met geitenkaas en spinazie is voor vegetariëre een prima keus. Duidelijk iets meer dan die standaard vegetarische menu's.
Jaapvanbaaren .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Zaterdag 30 maart maakte ik een lange fietstocht. halverwege lunchte ik bij Havenzicht in heusden. Ik bestelde een lunch van 7,00, een glas bier van 4,75 (!) en een kop koffie. Toen ik de rekening vroeg, verzocht ik de serveerster mijn bidons te vullen. Dat deed ze, maar thuis aaangekomen zag ik dat ze voor deze "service" 0,50 in rekening had gebracht. Schandalig bij een besteding van 13,75 waarop ik ook nog een fooi heb gegeven. Daar heb ik natuurlijk dikke spijt van. Ik heb ze voorgedragen voor een koude douche bij Radar. Welkom in het gastvrije Heusden...
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
Als je van een eetcafe geen hoogstandjes verwacht, is er goed te eten. Kaart (vlees/vis/vegetarisch) is voldoende gevariëerd om een keus te kunnen maken. Wilt u frites of sla bij? Roept u maar, aldus de bediening, die vriendelijk was. Prijzen ook vriendelijk, behalve misschien "de schnitzel van het huis" (Eur, 18,25). Leuke ligging aan (jacht)haven van Heusden.