Eetcafé Haddock

Meer informatie over restaurant Eetcafé Haddock

6,3
Paulkuijper .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Prima restaurantje bij de jachthaven. No-nonsense gerechten, die goed worden klaargemaakt. De ossenhaaspuntjes met pepersaus zijn heerlijk.
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Dit knusse in watersportsferen ingerichte eetcafé, met een knipoog naar kapitein Haddock en Kuifje, ligt op een mooie locatie en is onderdeel van een jachthaven/zeilschool, met mooi terras aan diezelfde haven. Enkele dagen van tevoren persoonlijk en samen met de bediening een geschikt tafeltje met uitzicht op de haven gereserveerd. Toen we gisteren aankwamen, bleek “onze” tafel bezet te zijn. Om opheldering gevraagd en na een snelle check werden de andere gasten onder excuses naar een naastgelegen tafeltje verwezen. Jammer van dit begin, maar niettemin snel en goed gecorrigeerd. Ik vraag me wel af wat er was gebeurd als deze dames al aan het diner hadden gezeten. Op ons eerste drankje moesten we bijzonder lang wachten, daarna ook nog eens zelf om de menukaart moeten vragen. Ondertussen zagen we wel allerlei maaltijden voorbijkomen, maar vooral voor gasten op het terras die nota bene ná ons waren gekomen, en ik bedoel dan meerdere tafeltjes. Eíndelijk, pas na een kleine anderhalf (!) uur kwam ons voorgerecht dan toch op tafel. Chaos in de keuken? Gaat terras altijd voor? Voorkeursbehandeling voor vaste gasten? Slechte planning? We kregen het van de bediening niet duidelijk, behalve dat zij het ook erg jammer vonden. Feit is nadat we gedreigd hadden op te stappen ons voorgerecht ineens binnen vijf minuten op tafel stond, toen kon het blijkbaar wel snel. Niettemin voelde het niet goed, want de dames die vanwege een reserveringsfout al van tafeltje hadden moeten wisselen en bovendien een halfuur eerder voor ons waren aangekomen, hadden nog steeds niets gekregen. Ook het hoofdgerecht liet weer lang op zich wachten. Het eten was goed, daar lag het niet aan, maar de tompouce van zalm & zalmmousse waarop ik me zo had verheugd, kon niet worden besteld (misschien voortaan even melden als gasten de menukaart krijgen?). De rundercarpaccio was lekker, maar de parmezaan erop was veel te overheersend aanwezig, ten koste van de smaak van de ossenhaas. Kaasfondue verrukkelijk, maar graag iets meer brood. Uiensoep, spareribs en varkenshaassaté waren lekker en goed bereid. Uiteindelijk bood men ons onder excuses korting op de rekening aan, maar daar red je het bij ons na zo’n onterecht aanvoelende bejegening en traagheid niet meer mee. We hadden de verantwoordelijken graag even aan ons tafeltje gezien. Aan de bediening ligt het niet, alhoewel drankjes en menukaart niet lang hoeven te duren en men iets meer zichtbaar in het restaurant aanwezig had kunnen zijn. Maar de echte bottleneck is de keukenplanning, wel of niet bewust. Spijtig, maar hier zien ze ons niet meer terug.

Claudje007 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het eten is lekker en meer dan voldoende. Als bijgerecht lekkere frietjes en een zeer smaakvolle salade. Goede service, oplettend, betrokken en uiterst vriendelijk. Leuke, gezellige en ongedwongen ambiance; goede prijs-kwaliteit verhouding.
Mayke S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Tijdens de Latina Noche heb ik hier de mixed grill gegeten. De bediening is rampzalig. Er werd niet gevraagd of je iets wilde drinken, of hoe je de biefstuk bij de mixed grill wilde en eten werd zonder uitleg op tafel gekwakt. De bediening bleef zonder aandacht voor de gasten de meeste tijd op een kluitje achter de bar staan, erg storend. Voor het eten kom ik zeker niet terug, vlees was droog en had weinig smaak. Jammer, want de locatie met uitzicht op het water en de warme zeemanscafe achtige inrichting zijn verder zeer aangenaam. Alsmede de vriendelijke prijzen
Sofiad .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Anderhalf uur wachten op een paar eenvoudige hoofdgerechten. Communicatie tussen keuken en bediening was niet aanwezig. De ober belooft tot drie keer dat het eten binnen vijf minuten er aankomt. Ondanks het als compensatie aangeboden mandje brood hebben de vier jonge kinderen aardig trek. Spareribs eenvoudig. De salade is door de veel te grote warme geitenkaas tot een soep geworden. Ondanks de wel aardige ligging komen we vanwege de zeer trage bediening en het zeer middelmatige eten hier nooit meer terug.
Robbert .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
De sibtong is geweldig! Bediening is geweldig als de oudere ober er is anders matig. Vooral met mooi weer en je buiten kunt zitten is het een prachtige combinatie heerlijk eten, prachtig decor en alles voor een redelijke prijs
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Haddock (kapitein in Kuifje) is een eethuis (met Bed & Breakfast op woonbootjes) in een jachthaven in Almere.
Moegestreden na een dag werken in Alkmaar, streek ik er voor een volgende dag werken in Almere neer; at er (!) & sliep er.

Een fijne zaak: eethuis; knus; bestierd door een allervriendelijkst & (so what, maar schitterend op 'mannen van zekere leeftijd geraakt') mediterraan heerschap onder regie van een (ook interpretatie..) maritiemer dan maritieme botenbaas. Ik associeerde het met mijn favoriete bruine kroeg van vroeger, maar dan zonder de rook (en zonder boten) #Wifi ook.

Ik at er er tagliatelle in roomsaus ("goeie keus, man!!") en dronk daar een heel lekkere droge witte wijn bij. Heerlijk! En dat alles voor een habbekrats. Topzaak!!
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Het eten was heerlijk, als je buiten kan zitten, zit je fantastisch, maar de service is bedroevend slecht. We moesten zelf om de menukaart vragen, kregen uiteindelijk na een uur wachten het voorgerechtje. Toen weer een uur wachten voor het hoofdgerecht. Er werd tussendoor niet gevraagd of we nog wat wilden drinken, totaal geen contact met de bediening. Bij de vraag waarom het allemaal zo lang duurde, kregen we te horen dat dat normaal is bij een eetcafé.

Wil je lekker buiten zitten, heb je de hele avond de tijd, dan kan je hier prima eten. Ben je met jongere kinderen en wil je niet de hele avond wachten, ga dan niet.
Lucie S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
We hebben hier met een groot gezelschap gegeten. Wat mij opviel was dat er bij binnenkomst totaal niets op tafel stond, geen stokbroodje, geen nootje, geen toastje. Kale entree dus. Dit heeft een uur (!) ruim geduurd, iedereen kwam van zijn werk dus had razende honger! De locatie is uitstekend en je zit er prima buiten. De bbq werd aangestoken en er was ruim voldoende gegaard vlees voorradig. Ook stonden er salades klaar en fruitsalade. Dit was op zich prima.
Maar...de bak met stokbrood bleek op tafel te staan voor twéé gezelschappen dus die was voortdurend leeg! Ook de kruidenboterbakjes werden matig bijgevuld of vervangen. Ik greep tot 3 keer mis.
Het ergste was dat een collega van mij, die glutenvrij brood at, een bak met blauw/groen beschimmeld brood kreeg. Ze had al 2 stukken opgegeten (van de honger natuurlijk) toen ze het doorkreeg! Alle mensen waren geschokt, dit is geen reclame voor Haddock.
De koffie en thee liet na afloop zeer lang op zich wachten en een van ons moest hier om vragen.
Ik heb er gemengde gevoelens aan overgehouden.
GvWesten .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Leuke plek om te eten, bij mooi weer buiten bij minder weer binnen.
Met z'n tweeen heerlijk genoten van carpaccio als voorgerecht en daarna als hoofdgerecht van in roomboter gebakken slibtongen geserveerd met lekkere groente (waar krijg je dat nog!) en heerlijke versegebakken frites met een smakelijke mayonaise.
Tel daar bij op een heerlijke en prettig geprijsde huiswijn en een
vriendelijke gastvrije bediening en er valt niets meer te wensen.
Kayade .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
samen met man gegeten, ze hebben een eenvoudige kaart, maar toch is het er zeer smaakvol, voor lunch en diner kan je bij haddock goed eten voor een redelijke prijs. de bediening is er vriendelijk ,sfeervol ingericht. de omelet is aan te bevelen net als een sate met brood of frites.
Ivonne52 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Gezellig en goed restaurant, kwaliteit/prijs verhouding dik in orde. De bediening laat ('s zomers ) nog wel eens wat te wensen over. De lokatie met uitzicht op het haventje en de bootjes ook helemaal leuk. Kortom, een aanrader voor een bezoekje voor zowel diner als lunch.