Eetcafé Fortuna

Meer informatie over restaurant Eetcafé Fortuna

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Avavdheide .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We eten regelmatig bij Fortuna. We zijn nog nooit teleurgesteld!
Het eten is voortreffelijk. Je waant je op een goede plek in Griekenland.
Ik ga altijd voor de stifado. Alleen in Griekenland zelf proef je dezelfde kruiden!
Verrukkelijk!!!!

Bovendien is de eigenaar altijd even attent en vriendelijk.
Echt een goed restaurant met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Een echte aanrader!!!!
Michiel P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijke zaak, met hele vriendelijke bediening en eigenaar.
Lamskotelletjes gehad met lekkere aanbevolen wijn van de bediening.

Vol aan te bevelen aan iedereen voor een doordeweekse dag om er ff tussen uit te gaan.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met de Griekse versiering en de muziek op de achtergrond (ook typisch Grieks) maakt het de sfeer helemaal authentiek. Ook het eten was uitstekend. Vooraf Griekse tomatensoep, als hoofdgerecht Moussaka en daarbij rijst, gebakken aardappelen, tzatziki, groenten en salade. Tot slot als nagerecht Griekse yoghurt met honing en walnoten. Ik heb al bij diverse Griekse restaurants gegeten, maar deze steekt er wel met kop en schouders boven uit. De titel IENS TOPPER 2016 hebben ze dan ook zeker verdiend. De bediening was overigens ook heel vriendelijk. We werden goed ingelicht over de gerechten buiten de kaart om. Bovendien was onze gastvrouw erg in voor een praatje en toen we weg gingen, gaf ze ons zelfs een hand. Kortom een uitstekend restaurant. Ik kan het dan ook iedereen aanraden en verwacht zeker nog eens terug te komen.
Lotte_fr .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Natuurlijk heeft dit restaurant een typisch Griekse inrichting, niet bijzonder, maar wel passend. We hebben er gegeten met 6 volwassenen en een klein kind. De bediening was heel erg aardig en had ook oog voor de kleine gast, waardoor de ouders ook ontspannen konden eten. Heel prettig! Het eten was smakelijk. Beter dan we bij de meeste Griekse restaurants, waar we hebben gegeten, zijn tegengekomen. Als we weer Grieks willen eten in Groningen, denk ik dat we gewoon weer naar Fortuna gaan.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
kom nu toch al vanaf 1998 bij deze Griekse broers en nog steeds met hetzelfde enthousiasme. Ze verstaan hun vak en hun gerechten. Altijd gezellig en het eten is altijd goed. Je wordt hier, op Iens, ook afgerekend op het interieur, maar als je voor goed authentiek Grieks eten gaat mag dat niet een rol spelen. Hele mooie gelikte restaurants hebben niet altijd lekker eten of uitstekende bediening. Ik blijf komen met mijn gezin bij Sakki, Takki en Dorus.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Gisteren voor het eerst gegeten in Fortuna, gastvrij ontvangen. We ,merkten dat ze er zin in hadden. Al voor gerecht gamba's prima op smaak , maar 2 voor 8 euro vond ik wat karig.
Mijn vrouw had Stifado, die heeft er erg van genoten, ik als hoofdgerecht een mixed grill. Ook die was prima. Heerlijke fles griekse wijn er bij gedronken
Charmante bediening, met oog voor ook de kleine gast. Dat maakt het voor ouders ook leuk.
Al met al spreken de cijfers voor zich, culinair hoef je het niet te verwachten, maar wel prima eten.
Ik kom vast nog wel een keer weer.
Jan_itsme .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Vanavond geweldig gegeten. De mixed schotel Aristoteles waarbij elk stukje vlees tot in de perfectie bereid was: bizar lekker:-) Daarnaast de enthousiaste en attente bediening... Een topavond!
E J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Leuke locatie, en hele betrokken gastvrije bediening. Zeer attent personeel. Eten in goede porties en alles is met zorgvuldig bereid. Geen onnodige opsmuk, en prettige prijzen!
WaarisHetEi .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ik woon nabij de Fortuna en bestel regelmatig afhaalmaaltijden. Deze zijn van hoge kwaliteit. Ik besloot daarom op een zaterdagavond te reserveren. Het restaurant wordt gerund door echte Grieken die de smaak van hun thuisland niet zijn vergeten. De porties zijn royaal (zeker de Gyros) en het eten is echt heel goed. Daarbij is de bediening top. Het restaurant zit niet in het centrum, maar is de moeite absoluut waard.
Smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Aanrader! We kregen vooraf nog een typisch Grieks drankje (Ouzo) van het huis. Het eten was erg goed (erg veel). Het enige dat wel opviel is dat wat je ook bestelt, veel ziet er hetzelfde uit. De keuze lijkt groot, maar veel gerechten zijn vrijwel hetzelfde.
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Met afstand het beste Griekse restaurant van Groningen en Haren.
Voor de verjaardag van m'n vriend hebben we hier weer eens gegeten. Vooraf namen we een combinatie van voorgerechten. Erg lekker.
Als hoofdgerecht namen we de mixed grill schotel 'Aristoteles'. Het vlees was lekker en mals, zoals het hoort.
Bij het hoofdgerecht werd rijst, gebakken groente, patat, aardappels en een heerlijke Griekse salade geserveerd. We hebben hier weer heerlijk gegeten.
Vriendelijke en attente bediening.

Tip: als je de Aristotels schotel bestelt, dan is een voorgerecht teveel van het goede, want je zult je bord vervolgens niet leeg krijgen (veel...).
MP050 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Afgelopen week voor het eerst hier gegeten. Beide gyros met tzatziki, aardappeltjes, groente, salade en rijst gehad. Erg lekker. De bediening was perfect. Je kunt zien dat ze echt hun best voor je willen doen. Ook de prijs is niet verkeerd. We komen hier heel snel weer terug!
Wimheun .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Wij zijn hier een maand geleden geweest en hebben echt genoten van alles.
Het eten was geweldig en veel. Gezellige sfeer leuke bediening.
Een echte aanrader
Hunzie .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Heerlijke gerechten, super aardige gastheer. Leuk klein restaurant, decor is echt grieks. Voor ons het beste Griekse restaurant van Groningen. Ook wel eens buiten Groningen bij een Griek gegeten, maar deze blijft eruit springen!
Papoutsia .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Na in Griekenland te zijn geweest als afsluiting van de vakantie gegeten bij Fortuna eetcafé. Een ouzo met ijs vooraf en met een goed glas wijn heerlijke gyros gegeten met als bijgerechten aardappeltjes, schaaltjes met groentemix van courgette, broccoli, worteltjes, boontjes en rijst
Een kopje koffie met baklava ijs en slagroom als nagerecht. Alles ruim voldoende en heerlijk van smaak. Poli Oraio ...:-))
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
De bediening van dit restaurant is zeer joviaal en zorgt voor een leuke sfeer. Ongetwijfeld het beste Griekse restaurant van Groningen, ik heb ze denk allemaal wel heb gehad.

Het eten is goed van smaak, de porties zijn groot. Voor de echte fijnproever misschien wat te ongenuanceerd qua smaak, maar dat hoort ook niet bij de Griekse keuken!

Het Griekse water vooraf zet meteen de toon. Vraag vooral om tips over de wijn, ze hebben een paar bijzonder lekkere tegen een schappelijke prijs (20/25 euro per fles)
Levenomteeten .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Een gezellig restaurant waar de prijs-kwaliteit verhouding naar behoren is. Ik vond het relatief goedkoop voor de porties die je kreeg. De porties waren naar mijn eigen mening wel een beetje TE groot, de hoeveelheid bijgerechten (aardappeltjes EN rijst, groenten EN salade) had minder gekund. Als hoofdgerecht had ik de Corfu: gyros, souvlaki en souzouki. Tegen mijn zin in heb ik stukken vlees moeten laten liggen (ik laat liever geen vlees achter, anders is het dier helemaal voor niks dood gegaan) want het was echt teveel. Als toetje de Dame Blanche, drie enorme bollen ijs, vergezeld door chocolade saus. Ik zat echt overvol, maar het was allemaal wel lekker.

Geen uitmuntend, het was allemaal net niet perfect. (De tzaziki had net ietsje meer punch kunnen hebben, de souvlaki was net iets te droog) en het duurde bijna een uur voordat we ons voorgerecht hadden. Op zich geen probleem want we hadden meer dan genoeg tijd. Prima restaurant dus, maar niet persee een echte aanrader voor mij.
Monkeyartsstudio .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Wederom heerlijk gegeten bij Fortuna.
Hartelijke ontvangst, de gerechten om van te smullen.
Vooraf: Midia (mosselen), Tzatziki (niet de doorsnee) maar een geweldige room/yoghurt mix.
Een frisse groene salade, op smaak gebracht met fijne kruiden en olijfolie.
Menu: Kronos, zachte kip in een romige goed smakende Feta saus.
After: Een echte heerlijke Griekse koffie.
Kortom, Wat mij betreft een aanrader.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
In jaren niet meer zo goed Grieks gegeten. Het was alles uitstekend en de bediening was buitengewoon. Zo maar een restaurantje buiten het centrum dat voor de kwaliteit, prijs en bediening een topzaak is die dagelijks vol hoort te zitten.
Lovetryingfood .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Na veel goede verhalen gehoord te hebben van dit restaurant zijn we het hier gaan uitproberen. Ik heb wel eens eerder Grieks gegeten, maar ik moet eerlijk zeggen dat de smaken in deze restaurant wat tegen vielen. De gerechten hadden niet even gebalanceerde smaken, de smaken konden wat voller, maar verder was de bediening vriendelijk en het restaurant heeft verder wel een goede sfeer.