Eetcafé Flores

Floresstraat 19 2022 BB Haarlem Nederland Kaart

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Eetcafé Flores

Steak tartaar in het gezellige Haarlem

Flores is een typisch eetcafé in de Haarlemse Floresstraat. Het bruist er van gezelligheid en er is altijd wel wat te doen. Als je houdt van een levendige sfeer zit je hier goed! Een beetje eetcafe heeft een lekkere no-nonsense kaart, en ook bij Flores kun je rekenen op overheerlijke en herkenbare gerechten. Wat dacht je van fish & chips of steak tartaar? Flores zelf belooft dat ze zo lekker zijn, dat je er voor terug komt!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Flores

Dinsdag en Woensdag 15:00 - 00:00
Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag t/m Zondag 15:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé Flores

Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Typisch zo’n eetgelegenheid waarvan je gehoord moet hebben, om het bestaan ervan te kennen. Door de Diner Deal van IENS zijn wij op zaterdag 17 januari bij dit eetcafé terechtgekomen. En dat bezoek is buitengewoon goed bevallen. Maar het bevindt zich redelijk ver buiten het centrum, waardoor vaak alleen lokale bewoners met deze onderneming bekend zullen zijn. Het lijkt ook een familiebedrijf te zijn, want de jongedames in de bediening leken behoorlijk veel op elkaar en volgens mijn partner leken zij op hun beurt weer op de (chef)kok. Dat zou het goede teamwork kunnen verklaren.
De wanden ogen wat mij betreft wat chaotisch door de enorme hoeveelheid kleine nostalgische zwart/wit foto’s van hoogstwaarschijnlijk alleen Haarlem in vroegere tijden. Door het schaarse licht kon ik alleen de foto’s zien die zich direct bij ons in de buurt bevonden. Daar ik niet uit de buurt kom, herkende ik niets van wat ik op de foto’s waarnam. Ook door de tijd, uiteraard, want als ik terugdenk aan foto’s uit de jaren 50 en 60 uit mijn eigen omgeving, herkende ik ook vrijwel niets meer. We hadden een tafel toegewezen gekregen enigszins achterin. De tafels leken bij het gelige, warme licht nog zeer nieuw. Hetzelfde gold voor de prima zittende stoelen. Aan de bovenzijde van de wanden waren krijtborden aangebracht, waarop o.a. de gevoerde bieren en aanvulling op het menu waren aangegeven. Het restaurant was helemaal vol en dat doet extra gezellig aan.
Het drankje waarmee wij de avond begonnen, was een Bitter lemon voor mijn lief en een Affligem Tripel voor mezelf. Dit speciaal bier kon ik dus keurig van de krijtborden aflezen. Voor aanvang van het voorgerecht namen we breekbrood met aïoli en kruidenboter. Dat bleek heerlijk warm brood te zijn; 4 stuks wit en 4 stuks bruin. We hebben niet alles opgemaakt, want dan zit je al snel te vol.
Als voorgerecht besloot mijn gezellin de gebakken gamba’s te nemen. Die ervoer ze als bijzonder lekker en kwamen ook in ruime hoeveelheid. Zelf had ik moeite met mijn keuze. Zowel de wildpaté als de wildzwijnham oogden erg appetijtelijk. Na wat wikken en wegen, besloot ik de laatste te nemen. De verrukkelijke ham werd gepresenteerd met een zeer gevarieerde salade van o.a. rucola, Red Chard, frisee, rode slasoorten, tomaat en pijnboompitjes en een heerlijk zoete vijgenchutney. Een prima start dus.
Voor aanvang van het hoofdgerecht namen we beiden nog een eender drankje. Dat hoofdgerecht werd voor mijn tafelgenote gevormd door lamskoteletjes. Hiervan kreeg zij vijf stuks, voorzien van een ruime hoeveelheid warme groenten: snijbonen, wortel, sperziebonen (of haricots verts – ik herken het verschil nog steeds niet) en courgette. Ze vond die koteletjes heerlijk, precies goed en niet (te) vet. Mijn keuze viel op de Black Angus biefstuk met pepersaus. Deze steak werd mooi getrancheerd opgediend, zodat onmiddellijk duidelijk was dat het vlees uitstekend medium bereid was. Een keurig dichtgeschroeid randje en mooi rozerood van binnen. Geen vetrandje of zeen te bekennen en heerlijk mals met een volle smaak. Een topper wat mij betreft. Ook ik kreeg de bovengenoemde groenten in dezelfde ruime hoeveelheid. Belangrijk!
Het dessert waarop mijn disgenote haar zinnen had gezet, was New York cheesecake. Daarop waren amarena-kersen aangebracht en het geheel werd vergezeld van verrukkelijk ijs. Ze was heel erg in haar nopjes met dit gerecht (als met alle gerechten tussen haakjes). Mijn voorkeur ging uit naar de Dame blanche. Deze bestond uit drie bollen heerlijk vanille-ijs voorzien van goed stevige slagroom en amandelschaafsel. De chocoladesaus werd netjes in een kannetje apart geleverd, zodat je zelf kon bepalen hoeveel saus je wilde hebben. Top!
Kortom, we hebben een heel fijne avond beleefd met heerlijke gerechten die ook zonder deal zeer betaalbaar zijn. Een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding dus. Ook de jongedames in de bediening deden hun werk prima en oogden ontwapenend vrolijk. Wat mij betreft een aanrader dit restaurantje, al moet je er een stukje voor omrijden, maar het parkeren is hier nog gratis.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
prima gelegenheid om goed en rustig te eten! Chapeau voor de bediening.
Rob1958 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Afgelopen zaterdag bij het eetcafe met familie vrienden en collega's mijn 60ste verjaardag gevierd. Het diner buffet was prima verzorgd en ook mijn gasten waren zeer tevreden en vol bewondering over de kookkunsten van Mark, Guido en zijn team. We komen snel weer eens 'gewoon' dineren. Nogmaals dank voor de zeer geslaagde avond.
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten, de vis was precies goed gegaard, bij Flores. De porties waren zeer royaal. De bediening was top.
Wij hopen zeker een keer weer langs te komen
Maud B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Prima gegeten. Lekkere mini broodjes met smeersels vooraf. Daarna het echte voorgerecht 3 garnalenkroketjes, die niet uitgesproken smaakten naar garnalen maar t was wel lekker. Als hoofdgerecht koos ik voor de doradefilet op de huid gebakken met heerlijke mostersaus,wat groenten en lekkere frietjes. We zaten vol, daar kon geen toegje meer bij. Volgende keer.
Greet D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
We hebben hier 7 januari met 5 man heerlijk gegeten.
De tafel van Yvonne F.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
Gezellig klein restaurant, ongedwongen sfeer. Heerlijk gegeten.
Monique H.
Prima bediening en heerlijke, gevarieerde gerechten voor goede prijs kwaliteitsverhouding.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Het was wederom geweldig. Heerlijk getafeld.
Michel.
Nico C.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Wildmenu, salade met ham van wild zwijn, stoofpotje van hertenvlees met cranberrysaus, en Franse moelleux toe. Erg lekker allemaal. Een verrassende vondst, dit restaurant!
Maaike R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk eten. Klein restaurant vriendelijk personeel.
apdijksta .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prima gegeten, alleen jammer dat je 2,50 euro reserveringskosten per persoon moet betalen!
Bediening is vriendelijk. Eten is goed.
Maddy B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Samen met vriendin, heerlijk gegeten. Alles zag er smakelijk uit. De tijd tussen de gerechten was goed, niet te lang, niet te kort, terwijl het toch druk was.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Heerlijk eten, veel keuzes menu of ala carte, voor elk wat wils.
gezellige drukte voor een dinsdagavond een echt buurt eetcafé.
En prima bediening, goede uitleg over de wijnen,
janine K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Met AH-kaart gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst. Superlekker eten en geen kinderachtige porties.
Het voorgerecht kwam best snel, maar op hoofd- en nagerecht moesten we erg lang wachten.
Dat hebben we hier wel beter meegemaakt. Al met al toch met een tevreden gevoel naar huis gegaan.
Yvon H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Aardige en vriendelijke bediening en prima eten.
haidywijngarte .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het was erg jammer dat je per persoon 2,50 extra moest betalen omdat je gebruik maakte van de AH bonnen. Was niet van te voren aangegeven bij het reserveren. We vroegen waarom dat was en toen werd aangegeven omdat we al een menu gratis kregen. We hebben er maar niet op gereageerd, want of je geeft het 2e menu gratis of niet. Bij andere restaurants doen ze dat nl niet.
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
vriendelijk personeel .heerlijk gegeten voor een hele goede prijs. Komen zeker terug. Hebben steeds wisselende gerechten .
gauwe .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Echt ernstig lekker gegeten, prima en aardige bediening. Alle gerechten met smaak en zorg bereidt.
Waren al vaker geweest en nog nooit teleurgesteld.
Echt een aanrader.
Hennie K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We waren echt een avondje uit!
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Bijzonder mooi eten voor een prima prijs op een plek waar je het niet verwacht ... (wij wisten het al)