Eetcafé Flores

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Eetcafé Flores

Steak tartaar in het gezellige Haarlem

Flores is een typisch eetcafé in de Haarlemse Floresstraat. Het bruist er van gezelligheid en er is altijd wel wat te doen. Als je houdt van een levendige sfeer zit je hier goed! Een beetje eetcafe heeft een lekkere no-nonsense kaart, en ook bij Flores kun je rekenen op overheerlijke en herkenbare gerechten. Wat dacht je van fish & chips of steak tartaar? Flores zelf belooft dat ze zo lekker zijn, dat je er voor terug komt!

Meer informatie over restaurant Eetcafé Flores

Dinsdag en Woensdag 15:00 - 00:00
Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag t/m Zondag 15:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé Flores

Helena L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten voor een leuke prijs. Lekker wat groente bij het stuk vlees. Prima wijn. Zeker voor herhaling vatbaar. Nu is het lekker weer dus op het terras was het goed
Lonneke D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prima eetcafe, lekker ongedwongen en prima gerechten
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk gegeten, genoeg keus absoluut niet duur, goede prties. Was door het warme weer binnen wel erg warm. Terras was een optie, maat dat was net iets te fris, zou zonde zijn als je eten sneller af koelt dan dat je het eet, want je wil natuurlijk wel van het lekkere eten.
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Heerlijk gegeten ,vriendelijke bediening helemaal top
Jim S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Super lekker gegeten en goede service. Zeker een aanrader!
Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Niks bijzonders
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Op Moederdag was het wel druk, maar zowel keuken als bediening konden het op zich goed verwerken. Het eten zelf was (weer) prima, de bediening zeer goed en professioneel.
jeannette.thoolen T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk gegeten. Mooie producten.
Franca M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Zoals altijd geweldig gegeten met de leukste bediening die je kan hebben van Guido.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Eerder waren wij hier op 17 februari. Ook toen hadden wij een zeer goede ervaring met dit eetcafé. Zie mijn recensie van die dag voor een sfeerbeeld. Dat was dus dit keer niet anders. Ons hoofdgerecht en dessert waren identiek aan toen, evenals de prima uitvoering daarvan. Anders waren onze voorgerechten: een prima lamshamsalade met uitgebreide sla melange voor mijn lief en een heerlijke boerenpaté met gevarieerde slasoorten en lekker zoete marmelade voor mezelf. Dit keer had ik door het daglicht een veel beter zicht op de kleine nostalgische foto's aan de muren en dat leverde een grote verrassing op: Haarlem had vroeger trams! Conclusie: eetcafé zeer goed in zijn soort!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Zeer smaakvol !!
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
lekker gegeten en vriendelijke bediening
Jose D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Viel niet mee om de aandacht van de bediening te vangen Het eten was zeer matig
Sfeer was doods net als het eten Ga zeker niet terug
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Prima ontvangst, goede en betrokken bediening en goede gevarieerde menukeuze voor een zeer redelijke prijs.
J. D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ok
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Ik denk dat er een stylist door heen moet, op een of andere reden klopt het interieur niet .
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heel fijn gezellig restaurant met goed eten
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Typisch zo’n eetgelegenheid waarvan je gehoord moet hebben, om het bestaan ervan te kennen. Door de Diner Deal van IENS zijn wij op zaterdag 17 januari bij dit eetcafé terechtgekomen. En dat bezoek is buitengewoon goed bevallen. Maar het bevindt zich redelijk ver buiten het centrum, waardoor vaak alleen lokale bewoners met deze onderneming bekend zullen zijn. Het lijkt ook een familiebedrijf te zijn, want de jongedames in de bediening leken behoorlijk veel op elkaar en volgens mijn partner leken zij op hun beurt weer op de (chef)kok. Dat zou het goede teamwork kunnen verklaren.
De wanden ogen wat mij betreft wat chaotisch door de enorme hoeveelheid kleine nostalgische zwart/wit foto’s van hoogstwaarschijnlijk alleen Haarlem in vroegere tijden. Door het schaarse licht kon ik alleen de foto’s zien die zich direct bij ons in de buurt bevonden. Daar ik niet uit de buurt kom, herkende ik niets van wat ik op de foto’s waarnam. Ook door de tijd, uiteraard, want als ik terugdenk aan foto’s uit de jaren 50 en 60 uit mijn eigen omgeving, herkende ik ook vrijwel niets meer. We hadden een tafel toegewezen gekregen enigszins achterin. De tafels leken bij het gelige, warme licht nog zeer nieuw. Hetzelfde gold voor de prima zittende stoelen. Aan de bovenzijde van de wanden waren krijtborden aangebracht, waarop o.a. de gevoerde bieren en aanvulling op het menu waren aangegeven. Het restaurant was helemaal vol en dat doet extra gezellig aan.
Het drankje waarmee wij de avond begonnen, was een Bitter lemon voor mijn lief en een Affligem Tripel voor mezelf. Dit speciaal bier kon ik dus keurig van de krijtborden aflezen. Voor aanvang van het voorgerecht namen we breekbrood met aïoli en kruidenboter. Dat bleek heerlijk warm brood te zijn; 4 stuks wit en 4 stuks bruin. We hebben niet alles opgemaakt, want dan zit je al snel te vol.
Als voorgerecht besloot mijn gezellin de gebakken gamba’s te nemen. Die ervoer ze als bijzonder lekker en kwamen ook in ruime hoeveelheid. Zelf had ik moeite met mijn keuze. Zowel de wildpaté als de wildzwijnham oogden erg appetijtelijk. Na wat wikken en wegen, besloot ik de laatste te nemen. De verrukkelijke ham werd gepresenteerd met een zeer gevarieerde salade van o.a. rucola, Red Chard, frisee, rode slasoorten, tomaat en pijnboompitjes en een heerlijk zoete vijgenchutney. Een prima start dus.
Voor aanvang van het hoofdgerecht namen we beiden nog een eender drankje. Dat hoofdgerecht werd voor mijn tafelgenote gevormd door lamskoteletjes. Hiervan kreeg zij vijf stuks, voorzien van een ruime hoeveelheid warme groenten: snijbonen, wortel, sperziebonen (of haricots verts – ik herken het verschil nog steeds niet) en courgette. Ze vond die koteletjes heerlijk, precies goed en niet (te) vet. Mijn keuze viel op de Black Angus biefstuk met pepersaus. Deze steak werd mooi getrancheerd opgediend, zodat onmiddellijk duidelijk was dat het vlees uitstekend medium bereid was. Een keurig dichtgeschroeid randje en mooi rozerood van binnen. Geen vetrandje of zeen te bekennen en heerlijk mals met een volle smaak. Een topper wat mij betreft. Ook ik kreeg de bovengenoemde groenten in dezelfde ruime hoeveelheid. Belangrijk!
Het dessert waarop mijn disgenote haar zinnen had gezet, was New York cheesecake. Daarop waren amarena-kersen aangebracht en het geheel werd vergezeld van verrukkelijk ijs. Ze was heel erg in haar nopjes met dit gerecht (als met alle gerechten tussen haakjes). Mijn voorkeur ging uit naar de Dame blanche. Deze bestond uit drie bollen heerlijk vanille-ijs voorzien van goed stevige slagroom en amandelschaafsel. De chocoladesaus werd netjes in een kannetje apart geleverd, zodat je zelf kon bepalen hoeveel saus je wilde hebben. Top!
Kortom, we hebben een heel fijne avond beleefd met heerlijke gerechten die ook zonder deal zeer betaalbaar zijn. Een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding dus. Ook de jongedames in de bediening deden hun werk prima en oogden ontwapenend vrolijk. Wat mij betreft een aanrader dit restaurantje, al moet je er een stukje voor omrijden, maar het parkeren is hier nog gratis.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
prima gelegenheid om goed en rustig te eten! Chapeau voor de bediening.
Rob1958 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Afgelopen zaterdag bij het eetcafe met familie vrienden en collega's mijn 60ste verjaardag gevierd. Het diner buffet was prima verzorgd en ook mijn gasten waren zeer tevreden en vol bewondering over de kookkunsten van Mark, Guido en zijn team. We komen snel weer eens 'gewoon' dineren. Nogmaals dank voor de zeer geslaagde avond.