Eetcafé Facet

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé Facet

Gilles V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Wat een top zaak! Zowel de aardige en behulpzame bediening als de entourage (schitterende kerstversiering) en de kwaliteit van het diner waren heel goed!
We hebben een gezellige avond gehad in Facet met ook nog eens een heerlijke betaalbare wijn.
HHugenholtz .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg lekker eten en gezellige sfeer! Leuke kaart met genoeg variatie. Goede en nette bediening. Een absolute aanrader ook voor de lunch.
FloorvanTongen .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Erg lekker gegeten voor een eetcafé! Goede keuze uit verschillende gerechten. Bediening is ook vriendelijk. De zaak zelf ziet er gezellig uit en naar mijn idee echt een tweede thuis voor vele gasten. Ik ga hier zeker in de toekomst een keer terugkomen.
P.s. het uitzicht op de Bergse plas maakt het extra leuk!
Marces01 S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Eten was er slecht, vegetarische stamppot veel aardappel met 3 rucola blaadjes, en het was koud. Bovenop een spies met tomaat en fabriekskaas dat smaakt naar plastic. Spare ribs waren okay. Wij vonden de bediening inflexibel, want we konden niet de rekening door tweeën delen.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Het eten is er prima, spare ribs of biefstukje in jus. erg lekken en onbeperkt friet zal voor sommigen ook een USP zijn. Service wisselend, decor mogen ze wel eens wisselen
SNail .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met 2 personen gegeten bij Facet. Een had spareribs besteld en ik zeewolf met saus van tuinkruiden. De spareribs waren niet goed bereid gemaakt, het vlees viel niet van het bot zoals het hoort. De zeewolf was weer net te gaar en de saus was flauw. Erg jammer. De bediening is redelijk. Het decor binnen is prima, maar het uitzicht naar buiten wordt verpest door een benzinepomp vlak voor de deur. Geen herhaling waart.

We visited the place with 2 persons. Our main course was spare ribs and wolffish with a sauce of herbs. The spare ribs we not cooked long enough, the meat did not fall off the bones as it should. The fish was a bit overcooked and the sauce hat little taste. A pity for such a nice fish. The service is ok. Inside is fine, but the view outside is ruined by a petrol station right in front of the restaurant. All in all not worth a second visit.
trebbor1 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Wat een gekken hier. Je besteld asperges op zijn Vlaams.
Je betaalt hier gewoon goed geld voor.
De krieltjes zijn geen krieltjes maar een of ander vies half fabrikaat.
De gekookte eigen zijn goor want die komen voorgekookt binnen uit een emmer.
De asperges zijn zo dun dat ze meer lijken op bleke uit de kluiten gewassen sperziebonen.
Na dit alles kenbaar te hebben gemaakt aan de bediening, wordt dit ook zonder blikken of blozen erkend.
Maar er worden zoveel asperges verkocht dat het onmogelijk in om de eieren vers te koken. Hahaha, wat voor een kok ben je dan!!!!!
Maar gelukkig werd er ook nog even met de eigenaar overlegd, deze kon zich prima vinden in zijn eigen bedrijfsvoering.

rijntje1987 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
alleen leuk als je vaste klant bent, anders ben je echt een nummer!! jammer, want je kan met zo zaak in mijn optiek iets beters achter laten dan deze indruk die ik nu heb.

Samen met mijn partner gaan lunchen, eten redelijk, maar voor die prijs het zeker niet waard!

ik geef liever mijn centjes ergens anders uit, waar de service veel meer er toe doet
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Met zijn 5en afgelopen zaterdagavond heerlijk en vooral gezellig gegeten. We hebben voor het 3-gangen menu van 25 € gekozen. Het smaakte allemaal uitstekend. Het is hier geen parkheuvel, maar de flinke kritieken die ik hier lees herken ik niet. Goede kwaliteit en misschien een beetje aan de prijs. Wijn en bier is hier prima, de Irish coffee ook, de espresso valt wat tegen, maar de desserts zijn weer heerlijk. Een plek om snel terug te komen.
Hartelijk dank voor uw recensie we gaan aan de espresso werken!!!
Met vriendelijke groeten,

Frans van Breemen
A B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Eetcafe-kaart met restaurantprijzen. Lauwe steak met koude aardappel. Prima wijntjes, gezellig druk en vriendelijk bediening. Leuk met die bar in het midden.
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Prima kaart, veel keuze. Broodje met pikante kip uit de wok besteld: erg lekker. Nog een tweede besteld. Royale glazen wijn. Zeer prettige en prof. bediening.
Geweldige sfeer; volop kerstversiering, pindaschillen op de vloer.
Top! Zeker een aanrader: wij komen in ieder geval terug!
Nico H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Zaterdagavond bij Facet in Rotterdam gegeten. Prijs kwaliteit verhouding klopt voor geen meter. Carpachio leek op een kant en klaar product en dat voor 13,-.
Biefstuk voor 27,- dit had toch een super kwaliteit mogen zijn!
Goed dat er een scherp mes bij zat. Spare-rib veel te gaar en smakeloos.
Bediening niet echt geïnteresseerd, te druk met elkaar bezig.
De vraag wilt u nog een dessert was al te veel gevraagd.
Zit gelukkig een goede ijssalon in de buurt.
Niet meer naar toe gaan!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Met zijn 3en op moederdag bij Facet gegeten. Het was volle bak met een goede en gezellige Rotterdamse sfeer. We hebben 3 x hoofdgerecht en Irish Coffee toe, met wijn en bier voor nog geen 100 euries. De Lamskoteletten waren verrukkelijk, de vegaschotel met asperges heerlijk en de Varkenshaas medaillons smaakte ook goed. Er wordt heerlijke patat, sla en mayo bij geserveerd, zonder daarvoor extra kosten in rekening te brengen. Een plek om weer snel terug te komen.
Hartelijk dank voor deze recensie we zien u graag een keer terug en het eerste drankje is van het huis!
Vcstr .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Zondag avond met mijn vriend samen gegeten bij Facet, speciaal voor de asperges. het was gezelllig druk en hadden een tafeltje aan de bar. Bij binnenkomst meteen aangegeven dat we asperges kwamen eten, dus namen een lekker glaasje pinot blanc. vooraf had mijn vriend de garnalencocktail in een glas geserveerd en ik carpaccio, simpel maar altijd lekker.
Daarna als hoofdgerecht asperges met krieltjes, ham, boterjus en Hollandaisesaus. Erg lekker! De bediening was enthousiast en vriendelijk. We komen zeker nog eens terug.
Dank jullie wel en graag tot ziens!
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Zondagavond hier gegeten. We waren die ochtend van vakantie teruggekomen na een vlucht van 10 uur. We wilden bij een eetcafe gaan eten en Facet hebben we jarenlang gemeden omdat onze ervaring was dat de tafeltjes krap en boven op elkaar stonden.
Nu met zijn 2en weer eens kijken dachten we. De tafels tonen wat ruimer dan jaren terug. De bediening was vlot, netjes en correct.
De kaart viel ons tegen voor een eetcafe. Niet veel keus in vlees. Sat? of spareribs en anders gelijk duurder segment. Ik had niet zo'n honger.
Vooraf het mandje brood en de zalm genomen. Dit samen gedeeld. De kruidenboter was volgens mij niet zelf gemaakt. De zalm was ook niet bijzonder gemarineerd, viel wat tegen.
De rode wijn en het bier waren prima in orde. Ook een glaasje water bij de wijn was geen probleem. Ik heb 1 glas wijn en mijn man 2 biertjes op.
Als hoofdgerecht heb ik het voorgerecht kwarteltje genomen en mijn man de tournedos. Het kwarteltje was lauwwarm met een koude garnituur. Apart van smaak, wel lekker. De tournedos was prima gebakken en mooi geserveerd. De prijs 24,50 wel royaal voor een eetcafe, meer restaurantprijs.
Door de jetlag geen toetje meer genomen en naar huis gegaan. Ruim 60 euro afgerekend.
'S nachts opgezette mond gehad en veel dorst, allebei. Net of we een gerecht met veel vehtsin hadden gegeten.
Misschien volgende keer alleen een drankje doen want gezellig is het er wel!
Geachte mevrouw en meneer, we hebben inmiddels een nieuwe kaart en ik kan u garanderen dat we de kruidenboter zelf maken en absoluut geen vehtsin gebruiken! Ik zie u graag een keer terug bij Facet. Groeten Frans
Roelanda R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Vanmiddag hier de lunch gebruikt met een vriendin.
Mijn vriendin heeft een glutenvrij dieet, dus van te voren gebeld of dat te regelen was.
Antwoord: geen enkel probleem(als we maar uiterlijk 2 dagen van te voren even reageerden, kon er voor glutenvrij brood gezorgd worden)
Groot was onze verbazing dan ook, toen we in Facet aankwamen, ze herinnerden aan het telefoongesprek van geen 2 maar 4 dagen terug en er niets geregeld was.
Erg jammer.
Moet wel eerlijk zeggen, dat er op zich een alternatief kwam, op verzoek van mijn vriendin door i.p.v brood patat te geven.
Hier hoefden we dan ook niet extra voor te betalen.
Het eten op zich was prima
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Leuke en eetcafe luxere klasse met goede kaart !! . Wij waren net twee en half uur bezig geweest om een slaapkamer te kopen in Bergschenhoek en hadden trek in eenkleinigheid gekregen. Even hillergersberg doorgereden en bij toeval FACET ontdekt. Wij zouden s avonds uit eten gaan dus kijken voor een kleine lunch. Vriendelijke bediening en kwamen gelijk vragen wat wij wilden drinken. Ik aan de rose en de vrouwen aan de thee. Mijn vrouw nam de Rotterdamsche kroketten met Frite , onze vriendin Sandwich met Filet en ik de Oesters.
Wie verwacht nu oesters in een eetcafe ?? Maar goed ik ben er gek op dus wel besteld !
Presentatie was perfect en de Oesters waren vers, schoon en goed geopend, zaliggggg! De anderen hebben ook lekker gegeten en het was eigenlijk gewoon reuze gezellig. Wat mij opviel was dat het zo druk was met eters ! goed teken en achteraf kan ik begrijpen waarom. Waar een eetcafe niet allemaal goed in kan zijn. !! leuke kleine lunch gehad.
Hartelijk dank wij doen ons best en we hebben in de afgelopen weken meer dan 3500 oesters geserveerd! Met vriendelijke groeten Frans
lacacciatora .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Facet is voor ons lekker dichtbij, dus als het salaris net binnen is wagen we ons we ons soms in het land van de rijken, Hillegersberg. Zonder trui over je overhemd geknoopt en zonnebril op je hoofd wordt je echter wel een beetje raar aangekeken.

Het is een gezellig eetcafe maar de prijs-kwaliteit verhouding is toch wat mager vergeleken bij een aantal andere eetcafe's in Rotterdam.

De huisgemaakte pasta was bijvoorbeeld heerlijk, maar de ribeye van mijn partner was te taai. Ook blonk de bediening niet echt uit qua vriendelijkheid.
Jammer dat u een slechte ervaring hebt gehad we hebben inmiddels een nieuwe kaart en ik zou zeggen probeer het nog een keer! Groeten Frans
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Gemoedelijk restaurant, vooral voor de Hillegersbergse gasten. Kaart heel aantrekkelijk, maar dat moet je wel waarmaken.
Salade met kreeft, prijzig, en niet goed. Kreeft goed klaargemaakt, maar garnituur veel te zuur, het bedierf de smaak, ook van de wijn.
Coquilles goed gebakken, maar ook hier het garnituur een beetje bizar: Eiersalade, wie verzint zoiets ?
Bediening wel plezierig, maar een beetje overgevoelig voor milde kritiek. Dat mag wel professioneler.
P K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Slibtongetjes zoals ze moeten zijn met roseval aardappel en een prima garnituur. Jammer dat de Brugse Zot van de kaart was gehaald maar Westmalle kan er ook mee door. Even moeten wachten op de tafelgenoot. Als er dan een krantje wordt aangeboden door de bediening is dat gewoon attent. Als niet modebewust mens kon ik bij Facet constateren dat de nieuwe trend de 'vliegenierszonnebril met spiegelende glazen' is. Acht blonde dames op het terras die met gouden, zilveren, blauwe, bruine en zelfs roze ogen in het rond keken. Alleen al daarom ga ik nog eens terug.
Ha ha ook voor de brillen mag u terugkomen met vriendelijke groeten Frans