Eetcafé Drinks en Soulfood Harlem

31-203301498

Meer informatie over restaurant Eetcafé Drinks en Soulfood Harlem

Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ontzettend leuke tent, met vriendelijke bediening en lekker eten. Zeker op zonnige dagen is het een van de weinige plekken in de Haarlemmerstraat waar je op een fijn terras kan zitten. Wat het eten betreft, kan ik de nacho's absoluut aanraden. Om je vingers bij op te eten, en een gigantische portie voor het geld dat je ervoor betaald. Leuke, jonge mensen in de bediening, die hun best doen om te zorgen dat je een fijne avond hebt. Wij komen terug!
Merel Jane P.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
In weinig tenten scoort de service beter dan het eten, maar bij Harlem is de bediening echt altijd even vriendelijk. Sociaal en leuke interactie met de klant. De kwaliteit van het eten vind ik mwoaaa, maaaar.... De nachos zijn te gek en smaken altijd goed!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
In die gezellige Haarlemmerstraat een absoluut leuk eetcafé. Is binnen natuurlijk knus en hebben ook een leuke lunch mogelijkheid. Daar dit keer van gebruik gemaakt en een prima sandwich gegeten. Altijd lekker als er ook keuze is bij de open wijnen. Wil er zeker ook 's avonds een keer eten.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
We dachten, handig dat we hier bij ons biertje nog wat konden eten. De vegetarische curry was echter weinig smaakvol en de presentatie was niet uitnodigend. De salade bij de enchilada had bij verschillende happen een bedorven smaak. Service was vriendelijk en amicaal. Decor is weinig op aan te merken.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Dit is mijn lievelingsrestaurant. Het eten is zo ongelofelijk lekker, de bediening is super snel en het ziet er allemaal geweldig uit! Ook voor de kwaliteit van het eten is de prijs perfect!!
IlseCeline .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Even snel een lekker avondmaal nuttigen bij Harlem om daarna door te gaan naar een workshop. Leuke inrichting, lekker relaxed. Deze relaxede sfeer werd ook door de bediening overgebracht. We werden goed geholpen. Onze ober raadde de Jamaican Jerked Chicken aan, die ik dan ook bestelde. Het gerecht was heerlijk, om van je stoel van te vallen! Ook de Veggie Curry van mijn vriendin, nieuw op de kaart, was een topper. Borden gingen helemaal leeg en waren ruim op tijd klaar.
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
We eten al jaren geregeld eens bij Harlem. Dit keer begonnen met de "classic" nachos met jalapenopepertjes, een heel lekker voorgerechtje. Daarna de New York Strip Steak gegeten, die naar mijn zin net wat te droog en te taai was. Toen we wilden betalen bleek de pin kapot, dat had wel op de deur mogen staan. Verder weer heel gezellig en goed!
Bernou L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Wat een heerlijk cafe! De bediening is zeer vriendelijk en lijken van het werk te genieten! De muziek is top, het decor en de mensen. Het eten: what you see is what you get. Niks hips of chiques. Gewoon lekker eten zoals dat de bedoeling is! Ik had de jerked chicken en mijn vriend de chicken burger.
Prijs kwaliteit een toppertje! Ik heb genoten en ga zeker nog eens terug!
Afvb .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Afgelopen week twee keer bij Harlem geweest, ligt voor ons uit de richting maar we vinden het zeker de moeite waard! Eerst keer geborreld met een schaaltje nacho's met kip, geserveerd door een ontzettend enthousiaste man in de bediening. We werden er vrolijk van! Besloten om dus terug te keren voor de lunch. Broodje tunamelt en een broodje kip gegeten, beide heerlijk van smaak. De enthousiaste man van een paar dagen ervoor was er niet, maar ook zijn collega's hebben ons goed geholpen. Tot de volgende keer!
Minnieripperton .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Supergezellige tent. Altijd onwijs vrolijk personeel en goede muziek. Het is druk en krap zitten maar de nacho's die ze hier hebben zijn niet te verslaan! De avondkaart is in orde maar ook niet bijzonder. Gewoon prima eten in een heel leuke zaak.
Kikkervisje .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Samen met een vriendin heb ik hier laatst gegeten. We waren op zoek naar een nonchalant en knus cafeetje waar we de hele avond lekker konden bijkletsen en ondertussen een hapje konden eten. Café Harlem is een bruine maar toch hippe kroeg en qua sfeer precies wat we zochten. Over het algemeen is het eten in eetcafé's niet erg spectaculair, dus daar hadden we ook niet op gerekend. Allereerst waren we dus al best verbaasd over de originele gerechten op de menukaart. Hier bestel je bijvoorbeeld niet gewoon nacho's, maar kies je ook nog of je er gehakt of jalapenos bij wilt. Toen de nacho's geserveerd werden waren we nog meer onder de indruk, en toen we ze proefden waren we helemaal verkocht. Boven de verwachtingen uit hebben we hier heerlijk genoten van zelfgemaakte sausjes en veel verse ingrediënten. We hebben ook een lekkere portie spareribs gedeeld (wat maar goed ook was, want voor 1 persoon was het echt te veel). Al met al was het een leuke sfeer, lekker eten en een goede prijs-kwaliteitverhouding. We zijn zeker van plan terug te komen!
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Klein zaakje met een terras op een leuk gezellig punt. Je mag blij zijn als je een plaatsje in het zonnetje kan bemachtigen. Je voelt hier wel een Amsterdams sfeertje. Het personeel is prettig. En dat voor Amsterdam...dat valt wel op. De lunch-broodjes waren bijzonder lekker, nog even voor het opdienen warm geroosterd. Met aandacht gemaakt. Ze hebben er dagelijks een lekkere verse vruchtenshake, zonder toevoegingen van kunstmatige zaken. Er is niet te reserveren, gewoon langs lopen...
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Even een snelle lunch na de Noordermarkt op maandagmorgen. Harlem (soulfood & Drinks) op een hoek met de Haarlemmerstraat heeft een tafeltje vrij. Ik at daar de allerslechts gebakken uitsmijter ( Euro 6.60) die ik ooit gegeten heb. Twee kurkdroge harde sneetjes half bedekt getoast bruin brood die van de supermarkt leken te komen, daarop drie eitjes waarvan de dooier nogal vies helemaal keihard was doorgebakken en eronder ??n plakje eveneens doorbakken ham ( Euro 1 extra) van waarschijnlijk dezelfde supermarkt. De man in de keuken kan beter zijn talenten elders proberen. De cappuccino was mooi gemaakt met een hartje in het melkschuim. Ik overwoog om het bord weer terug te sturen maar zag de discussie al voor me. Mijn tafelgenoot was wel te spreken over zijn BLT ( Euro 5.20). Prima voor koffie. Totaal 17,20 voor een viezige lunch. Een Amsterdamse toeristenshake-out. Niet aan te raden!
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Eet hier regelmatig en altijd lekker. Dit maal de kip met maïs en pompoen. Erg lekker. Zou wel iets meer kip bij kunnen. Personeel en met name de eigenaar is heel erg attent. Het is maar een kleine zaak en de tafels staan iets te dicht op elkaar. Bij mooi weer wel groot terras op een leuk punt.
Aadaan .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2013
Vanavond bij Harlem gegeten voor het eerst sinds lange tijd. Specifiek zin in soul food en dan is dit in Amsterdam toch de place to be...toch?

Qua sfeer zit het hier altijd wel goed en de bediening is altijd vriendelijk, maar het eten valt de afgelopen keren dat we hier zijn geweest zwaar en zwaar tegen. Vorige keer nog alleen aan de geroemde nachos gegaan bij het bier, maar vandaag voor echt eten.

Vooral chicken basket: smakeloze korst en vettige kip. Vettig hoort er op zich bij, maar smakelijk toch zeker niet...
Daarna heeft onze tafel ribs en een kipburger gegeten. Ribs waren vettig, taai, overcooked (maar wel heel veel). Kipburger was verdronken in blauwe kaassaus, de burger zelf had een vreemde niet heel prettige smaak. De salade die erbij komt is duidelijk ver van te voren bereid en flauw / smakeloos, als een bakje zielige sla die je bij de shoarma krijgt die je thuis bezorgd. De patat was ook te lang gebakken maar helaas ook koud... Kortom, het toetje hebben we maar laten zitten en hier komen we pas weer terug als het eten verser is en meer kwaliteit heeft.
Sander .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Prima dineren hier, met een vriendelijke service. De ober (eigenaar?) kwam zelfs onze rokende tafelgenoot buiten meedelen dat zijn eten klaarstond. Eten van prima kwaliteit en voor een redelijke prijs. Er is een wisselend menu met meestel vlees of vis in combinatie met jambalaya, dat is een aanrader. Ik had de vis-jambalaya, erg lekker en ruim voldoende. Verder is er een uitgebreide keuze aan bier. Het enige "probleem" is dat de keuken niet voor 18:00 uur open is. Maar hier komen we zeker terug.

Jetteke P.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Heerlijk geluncht in dit gezellige café. De soepjes en verse thee waren verukkelijk en de service enorm vriendelijk. Aanrader plus!
Liz88 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Lekkerste nacho's van Amsterdam! Weliswaar 12,- voor een grote portie, maar deze is dan ook écht groot. Kip/gehakt/vega naar keuze en extra jalapeños erbij is voor de pittige liefhebber een must. Lekker veel sour cream en (goeie!) guacemole erop! Minpuntje: reserveren kan niet en het is vrij klein, dus je hebt geen garantie op een plekje.
APV .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Ik heb hier gisterenavong gegeten en het was een uiterst goede ervaring. De sfeer was goed, de wijn smaakte naar meer en de ribbetjes waren gigantisch. Echter was de bediening nogwel het positiefste aan mijn ervaring. Er was een vriendelijke en charmante jongen die alles in zijn eentje deed en ook nog eens erg attent was. Ik kom zeker terug!
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Heerlijk tentje, vooral voor een biertje en een portie nacho's. Echter vind ik €12,00 wel een beetje aan de hoge kant voor een grote portie nacho's, anders hadden ze van mij een dikke 10 gehad. De nacho's waren wel echt lekker. Geserveerd met goeie guacamole, jalapeños, kaas en op verzoek de crème fraîche apart was geen probleem. De sfeer is gemoedelijk en voelt aan als een kroeg. De tafels staan wel erg dicht op elkaar en zijn erg lang waardoor je snel met andere mensen aan tafel zit. Kan erg gezellig zijn als je dat niet erg vind.