Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

Dam 33 4331 GE Middelburg Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

Eigenaar Gerritsen heeft niet lang hoeven twijfelen over de naam van zijn vriendelijke eetcafé. Op de voorgevel pronkt een steen met een zwarte ruiter op een wit paard, en zo is de naam van het café geboren. Binnen is de gezelligheid al even vanzelfsprekend. Er is keuze uit een menu à la carte met daarop de usual suspects als biefstuk en saté, en van maandag t/m donderdag zijn er daghappen. Ook voeren ze hier een uitgebreide bierkaart.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 16:00 - 22:00

Pim U.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Ongedwongen sfeer in een prachtig pand met een simpele kaart die toch verrast. Zo eet je niet vaak.... no nonsens in de beste zin van het woord. Enig minpunt was de prijs van enkele voorgerechten en desserts op de kaart,
Knud G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Gewoon een gemoedelijk eetcafe met redelijke prijzen. Goede muziek en vriendelijke bediening
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
De eigenaar vertelde met veel smaak dat hij een super perfect stukje Tonijn had ingekocht en ons graag zou willen aanbevelen. "Wij hadden om vis gevraagd"
Nou ,,,... echt ,..hij had niet te veel gezegd, mooie kwaliteit en super klaargemaakt, geserveerd op Lamsoor en zeekraal. Wat een gezellige sfeer, leuke spontane bediening en een straalende eigenaar.
Fam vd Beld
Enschede
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de biefstuk was erg mals en de garnalen waren precies gaar en heerlijk van smaak. Het pand en de aankleding, samen met de muziek zorgde voor de juiste sfeer. Een aanrader.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Alles was werkelijk goed.
De bediening gastvrij, vriendelijk en vlot.
Het eten was over het algemeen goed, voor wat betreft het vlees zou het fijn zijn als alle stukjes van "het zwaard" even mals waren geweest.
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Het was erg rustig op zondagavond. De bediening was vriendelijk en attent. Het voorgercht tapas was lekker, maar wel wat veel vlees. De biefstuk was perfect. Het toetje mini granddessert was goed, maar sprong er minder uit.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Vriendelijke bediening die in mijn wensen zeer tegemoet kwam. Heerlijke malse biefstuk zoals die moet zijn. Groente met een bite.
Al met al genoten van een heerlijke maaltijd.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Heerlijke biefstuk gegeten, om je vingers bij af te likken! Vriendelijke bediening en lekkere huiswijn.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
portie friet € 1.50 hoort gratis te zijn
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Super gegeten en een zeer adequate gastvrije bediening. Ook de sfeer is prima. Leuke combinatie van bruin café en restaurant.
Een aanrader voor een gezellige avond uit eten met een goede keuken.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met 2 pers en hond wezen eten. Was gereserveerd voor binnen, gekozen om buiten te zitten in de stadstuin.

Bediening goed oplettend en aanwezig wanneer nodig.

Eten uitstekend.

Kvic .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Tijdens een verblijf in Middelburg gezocht naar een ongedwongen eetcafé met goed eten. En dat hebben we gevonden! Het pand en het interieur zijn goed op elkaar afgestemd. Er is een mogelijkheid om ook in de tuin te eten. De ontvangst was vriendelijk door het jonge personeel. Zij gaven aan zeer korte tijd in de horeca te werken en boden op voorhand excuses aan, mocht iets in de bediening niet naar wens zijn. Achteraf gezien absoluut niet nodig jongens! De vriendelijkheid, kennis en het tempo van de bediening was goed. Vooraf hadden we carpaccio die goed van smaak en heerlijk zacht was. Als hoofdgerecht namen we de aangeprezen biefstuk van slagerij Heersma. Kortweg top, mals en goed medium gebakken. Als dessert hadden we een dame blance en een samengesteld ijsplateau, beiden rijkelijk gevuld en smakelijk. Samengevat een heerlijk avondje gehad, de prijs/kwaliteit verhouding is goed en als we weer eens in Middelburg zijn, weten we waar we willen eten.
JanenMiranda .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Beste mensen een aanrader, aan de buitenkant denk je in eerste instantie. Ik loop even verder, maar schijn bedrog. Gezien binnen is het interieur "houd het simpel met vlag en wimpel", maar het eten is ook zo lekker bereid en kwaliteit, Chapeau voor de Kok. Of te wel voor herhaling vatbaar.

J
Birgit M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
heerlijk een biefstuk gegeten zoals deze behoort te zijn. Mensen die hun vak verstaan . Bedankt voor de fijne avond tot een volgende keer.
JerS .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een leuke tent is dit zeg. Sfeervolle inrichting, een beetje spannend voor de kleintjes wel... Chef doet zijn werk in een zeer klein keukentje. Het eten, zwaard van het paard en spare-ribs was top. Heerlijk mals vlees, groentjes, lekkere sausjes erbij, salade en huisgemaakte frieten. Voor de kinderen een zeebaarsfilet, perfect gebakken. De spaanse huiswijn vonden we echt heerlijk, kan menig restaurant nog een voorbeeld aan nemen. De gastheer is zeer vriendelijk en ook de rest van de bediening is top, ongedwongen en gemeend gezellig. Geen poespas, gewoon eerlijk lekker eten en wij komen weer terug.
Lina T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zo'n leuke avond gehad bij dit eetcafe heerlijke malse biefstuk met echt huisgemaakte verse frietjes
Ontzettend leuke bediening met een leuke babbel en attent.
Echt een aanrader wij komen zeker nog is terug!
Groetjes Lina
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Heerlijke biefstuk met huisgemaakt frites gegeten, de dag daarna waren ook de scampi en de eendenborst prima. De bediening is vriendelijk, vrolijk en maakt graag een praatje, zonder opdringerig te zijn. Leuke kroeg-ambiance.
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gisteravond super lekkere biefstuk gegeten met roquefort. De warme groentes waren met de huisgemaakte frietjes heerlijk. Als dessert een echte bananaroyal op met overheerlijk ijs en fraai opgemaakt. De service was perfect; omdat het helemaal vol was binnen kregen we toch nog een aanbod, na een kwartiertje voor een tafeltje wat leeg kwam en er werd meerdere keren oprecht gevraagd of alles smaakte. Na een luxe koffie met chocosnoepjes en nogat en met calvados(!) hebben we verder genoten van 2 flinke glenfiddichs. Een topavond op de voorlaatste avond van het jaar.
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gezellig eetcafe, bediening aardig en attent .
Als hoofdgerecht allebe het zwaart van het paart genomen, wordt leuk gereserveerd een spies met vlees op een plank,2 sausjes, frietjes en mayonaise.
Bij mijn man was het vlees goed en mals, ik had helaas erg taai rundvlees, de rest van het vlees was goed.
Wijntje erbij, ik moet zeggen, lekkere wijn voor een café.
Nog een luxe koffie na (koffie met een likeurtje naar keuze).
Ik zeg niet slecht voor een eetcafe.
Wij komen zeker nog eens terug
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
In 1 woord TOP.

Een kleine kaart, maar met iedere smaak is rekening gehouden en de gerechten krijgen (wellicht mede hierdoor) de juiste aandacht waardoor het heerlijk eten is. Het personeel weet wat ze serveert en is vriendelijk en gastvrij.

We komen hier zeer regelmatig en zijn nog nooit teleurgesteld. Ook is de prijs/kwaliteit verhouding meer dan netjes. Je krijgt echt waar voor je geld en een heerlijk avondje uit.

Een absolute aanrader!