Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

Dam 33 4331 GE Middelburg Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

Eigenaar Gerritsen heeft niet lang hoeven twijfelen over de naam van zijn vriendelijke eetcafé. Op de voorgevel pronkt een steen met een zwarte ruiter op een wit paard, en zo is de naam van het café geboren. Binnen is de gezelligheid al even vanzelfsprekend. Er is keuze uit een menu à la carte met daarop de usual suspects als biefstuk en saté, en van maandag t/m donderdag zijn er daghappen. Ook voeren ze hier een uitgebreide bierkaart.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Zwarte Ruiter op 't Witte Paart

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Super gegeten en een zeer adequate gastvrije bediening. Ook de sfeer is prima. Leuke combinatie van bruin café en restaurant.
Een aanrader voor een gezellige avond uit eten met een goede keuken.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met 2 pers en hond wezen eten. Was gereserveerd voor binnen, gekozen om buiten te zitten in de stadstuin.

Bediening goed oplettend en aanwezig wanneer nodig.

Eten uitstekend.

Kvic .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Tijdens een verblijf in Middelburg gezocht naar een ongedwongen eetcafé met goed eten. En dat hebben we gevonden! Het pand en het interieur zijn goed op elkaar afgestemd. Er is een mogelijkheid om ook in de tuin te eten. De ontvangst was vriendelijk door het jonge personeel. Zij gaven aan zeer korte tijd in de horeca te werken en boden op voorhand excuses aan, mocht iets in de bediening niet naar wens zijn. Achteraf gezien absoluut niet nodig jongens! De vriendelijkheid, kennis en het tempo van de bediening was goed. Vooraf hadden we carpaccio die goed van smaak en heerlijk zacht was. Als hoofdgerecht namen we de aangeprezen biefstuk van slagerij Heersma. Kortweg top, mals en goed medium gebakken. Als dessert hadden we een dame blance en een samengesteld ijsplateau, beiden rijkelijk gevuld en smakelijk. Samengevat een heerlijk avondje gehad, de prijs/kwaliteit verhouding is goed en als we weer eens in Middelburg zijn, weten we waar we willen eten.
JanenMiranda .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Beste mensen een aanrader, aan de buitenkant denk je in eerste instantie. Ik loop even verder, maar schijn bedrog. Gezien binnen is het interieur "houd het simpel met vlag en wimpel", maar het eten is ook zo lekker bereid en kwaliteit, Chapeau voor de Kok. Of te wel voor herhaling vatbaar.

J
Birgit M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
heerlijk een biefstuk gegeten zoals deze behoort te zijn. Mensen die hun vak verstaan . Bedankt voor de fijne avond tot een volgende keer.
JerS .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een leuke tent is dit zeg. Sfeervolle inrichting, een beetje spannend voor de kleintjes wel... Chef doet zijn werk in een zeer klein keukentje. Het eten, zwaard van het paard en spare-ribs was top. Heerlijk mals vlees, groentjes, lekkere sausjes erbij, salade en huisgemaakte frieten. Voor de kinderen een zeebaarsfilet, perfect gebakken. De spaanse huiswijn vonden we echt heerlijk, kan menig restaurant nog een voorbeeld aan nemen. De gastheer is zeer vriendelijk en ook de rest van de bediening is top, ongedwongen en gemeend gezellig. Geen poespas, gewoon eerlijk lekker eten en wij komen weer terug.
Lina T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zo'n leuke avond gehad bij dit eetcafe heerlijke malse biefstuk met echt huisgemaakte verse frietjes
Ontzettend leuke bediening met een leuke babbel en attent.
Echt een aanrader wij komen zeker nog is terug!
Groetjes Lina
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Heerlijke biefstuk met huisgemaakt frites gegeten, de dag daarna waren ook de scampi en de eendenborst prima. De bediening is vriendelijk, vrolijk en maakt graag een praatje, zonder opdringerig te zijn. Leuke kroeg-ambiance.
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gisteravond super lekkere biefstuk gegeten met roquefort. De warme groentes waren met de huisgemaakte frietjes heerlijk. Als dessert een echte bananaroyal op met overheerlijk ijs en fraai opgemaakt. De service was perfect; omdat het helemaal vol was binnen kregen we toch nog een aanbod, na een kwartiertje voor een tafeltje wat leeg kwam en er werd meerdere keren oprecht gevraagd of alles smaakte. Na een luxe koffie met chocosnoepjes en nogat en met calvados(!) hebben we verder genoten van 2 flinke glenfiddichs. Een topavond op de voorlaatste avond van het jaar.
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Gezellig eetcafe, bediening aardig en attent .
Als hoofdgerecht allebe het zwaart van het paart genomen, wordt leuk gereserveerd een spies met vlees op een plank,2 sausjes, frietjes en mayonaise.
Bij mijn man was het vlees goed en mals, ik had helaas erg taai rundvlees, de rest van het vlees was goed.
Wijntje erbij, ik moet zeggen, lekkere wijn voor een café.
Nog een luxe koffie na (koffie met een likeurtje naar keuze).
Ik zeg niet slecht voor een eetcafe.
Wij komen zeker nog eens terug
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
In 1 woord TOP.

Een kleine kaart, maar met iedere smaak is rekening gehouden en de gerechten krijgen (wellicht mede hierdoor) de juiste aandacht waardoor het heerlijk eten is. Het personeel weet wat ze serveert en is vriendelijk en gastvrij.

We komen hier zeer regelmatig en zijn nog nooit teleurgesteld. Ook is de prijs/kwaliteit verhouding meer dan netjes. Je krijgt echt waar voor je geld en een heerlijk avondje uit.

Een absolute aanrader!
Jabra .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Een lekkere maaltijd en prettige bediening. Het restaurant ziet er mooi uit, maar de akoestiek is zodanig dat er niet te communiceren was met de disgenoten. De koffiemachine klonk oorverdovend; een tafel naast ons werd erg luidruchtig gesproken en gelachen. Daardoor werd ons lekkere diner een ware ergernis.
EMeesen .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Ietwat beperkte kaart, maar wel voor ieder wat wils. De porties waren behoorlijk. Met drie gangen zit je lekker vol. De vissalade (voorgerecht) was goed gevuld en de gebakken garnalen die erbij zaten waren uitstekend. De biefstuk was naar mijn mening iets te rood voor een medium-rare, maar wel goed gaar en van goede kwaliteit (Heb er daarom lekker van gegeten en niet geklaagd). De vers gemaakte friet was uitstekend. De keuze aan speciale bieren is ook lekker ruim, ik denk dat er voor bijna elke bier drinker wel wat lekkers is.

De bediening was vriendelijk en attent. En de uitleg over de gerechten was zeer duidelijk, ze wist goed wat de gerechten inhielden. De opmaak van de borden was niet bijzonder, maar dit werd goed gecompenseerd door de hoeveelheid.

De sfeer was uitstekend en het oude gebouw samen met de opgehangen decoratie en het meubilair straalt een gezellige warmte uit. De bar achterin de zaak staat niet vol in het zicht van de eters, wat wel fijn is.

Al met al een heerlijke avond gehad met goed eten, goede bediening, en een gezellige sfeer! Een aanrader dus. Ik kom zeker nog een keer.
KlaasJann .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Laatst gegeten samen met mijn vrouw. Het was de eerste keer dat wij hier gegeten hebben. Wij werden zeer vriendelijk ontvangen door de gastheer. De menu kaart was zeer uitgebreid, voor ieder wat wils. Wij kwamen al snel uit op " 'T zwaart van 't paart" . De gastheer attendeerde ons daar op. Het ging om een spies met gemarineerde biefstuk. Het gerecht werd geserveerd met zelfgemaakte kruidenboter, champignons, pepersaus en zeekraal. Zelden hebben wij zo lekker stukje vlees op. Achteraf kregen wij een mini grand dessert, kon niet beter! Na het eten is het zeker nog de moeite waard om nog een drankje te doen aan de bar. Daar gaat de gezelligheid nog door tot in de kleinste uurtjes. Wij komen hier zeker terug!!
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Overheerlijke spareribs gegeten met 2 sausjes en superbe huisgemaakte verse frites. Het geheim is prima doorbakken ribbetjes met nauwelijks bot en veel mals vlees. Met een prima koud bier van de tap, Koninck tripel d'Anvers was het royaal genieten. De warme sfeer en belangstelling van de patron en de voorkomende hulp van de bediening maken het compleet. Zeker aan te bevelen voor een ieder als geweldig Eetcafé in het hart van Middelburg tegenover Koningin Emma. Geniet nooit met mate! Met een stevige Irish Coffee met een stoere (dubbele?) whisky was het feesje compleet op een dinsdagavond....Go for it together...!
Yvonnehz .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Heerlijk gegeten. Menukaart is beperkt, maar wel gevarieerd. Gezellige en gemoedelijke sfeer. Bediening was heel vriendelijk. Ook leuk dat eigenaar zich persoonlijk kwam voorstellen en vragen of alles naar wens was. Het enige minpuntje was dat ze maar een smaak soep (dagsoep) hadden, maar deze goulashsoep , was wel heel lekker.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Aardige eigenaar en goede bediening. We namen de scampi's. Die waren perfect gemarineerd en gebakken. En dat voor 12,50. Als toetje deelden we de sorbet met bubbels. De porties zijn royaal en de sfeer is top!
Juffrouw_Jannie .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Afgaand op de recensies hier gingen we hier eten. Mijn gezelschap had de kabeljauw, die lekker was. Ik had de lamscurry, en die viel helaas zwaar tegen. Bij het opdienen was het eten lauw. Terug naar de keuken dus. Tweede poging was dan wel op temperatuur, maar qua vulling viel het erg tegen. Het lam was met een vergrootglas niet meer te vinden, portie bestond uit witte rijst met een lepel saus, aangevuld met een heel,naanbrood in vieren gesneden. Ik heb eerlijk gezegd wat ik er van vond. Uiteindelijk kreeg ik een koffie met likeur als troost, maar heb wel de volle prijs moeten betalen voor het teurige bordje.
De dame die de bediening deed was geweldig, erg aardig. De service uit de keuken vond ik ver beneden de maat. Ons zien ze niet meer terug, was erg jammer..
Eve .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Heerlijk eerst op het terras achter een wijntje in de zon gedronken.
Na het diner wilde we naar een concert, dus moesten we op tijd weg. Hieraan werkten ze goed mee en attendeerden ons er af en toe op.
De tonijn was heerlijk. Het vispotje van mijn vriendin was ook lekker, maar ze vond het wat teveel saus (maar dat hoort volgens mij bij een vispotje). Heerlijke frieten!
De toetjes vond ik heel gewoon (creme brulee?).
Het was zo geellig dt we toch nog bijna te laat kwamen.
Lekkerebekjes .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Heerlijk stekje om ongedwongen een ``eerlijk bord`` te eten. Ik denk dat de uitbater veel naar Herman de Blijker heeft gekeken. -Niet te grote kaart- Vers gesneden frieten-Een eerlijk stuk vlees of vis- Een gul glas wijn. Beste Rene, als je nu ook nog een lekker stuk vers gebakken brood op tafel serveert, in plaats van de party-rondjes en iets meer aandacht besteed aan de salade, geven wij je na ons volgende bezoek een dikke 10

Een tip voor nieuwe gasten van De Zwarte Ruiter: Probeer de spareribs. 5% bot en 95% sappig, geurend en mals vlees. Een echte aanrader.