Over restaurant Eetcafé De Zwaan

Bourgondisch genieten in een culinaire stad

Al meer dan 100 jaar een trefpunt aan de gezellige Markt. Hier geniet je van heerlijke gerechten met een regionaal tintje en weet men nog weet wat echte gastvrijheid is. De gezellige sfeer, leuke bediening, goede koffie, kwaliteitswijnen en 35 speciaalbieren maken dit een regelrechte aanrader.

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Zwaan

J.J. V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekker gegeten! De inloop-koelkast met speciaal bieren is natuurlijk een bijzonder extraatje. We zaten boven en daar was het redelijk rustig. Beneden was het vol, maar gezellig druk. Bediening erg vriendelijk. We konden zelf aangeven wanneer we onze volgende gang geserveerd wilden krijgen. Ruime porties! Lekkere huiswijn.
M J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker eten, een vriendelijk en alerte bediening. Minpunt: ondanks onze reservering waren ze volgeboekt, we hebben op een ongemakkelijke bank in een hoekje gezeten, vonden we niet erg maar wel het vernoemen waard als aandachtspunt.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Hier gegeten voordat we naar het André Rieu concert op het Vrijthof gingen. No-nonsens eetcafé met erg vriendelijke bediening. Overheerlijke garnalenkroketten vooraf, daarna een LIMBURGSE PLANK (zoervleis en spaakhammetje met limburgse mosterd met frites en salade), heerlijk en een SALADE VAL-DIEU (abdijkaasje, appel en een limburgse stroopsaus, met molenaarsbrood) erg lekker. Lekkere wijn en biertje erbij en koffie na. Vooral d bediening was erg vriendelijk en alert. Prima gegeten.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Voor mijn werk naar Maastricht en naar aanleiding van de goede recensies het Maastrichtse streekgerecht zuurvlees gegeten bij dit gezellige (eet-)cafe, met de heerlijke sfeer van een echte bruine kroeg. Leuk gezellig en vlot personeel en vlotte service. Het bestelde gerecht kreeg ik al vlot voor mij, samen met de lekker Lachouffe uit de tap. Het geurde allemaal heerlijk en de smaak was zelfs nog beter. Ik heb er heerlijk van genoten en nog wat gezellig met de bediening gepraat. Volgende keer ga ik er samen met mijn partner heen, om ook die van deze lekkernij te laten proeven. Beste mensen bedankt voor het heerlijke eten en de gezelligheid en tot een volgende keer. Voor een ieder: warm aanbevolen!
Proeversein .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Met vrienden op stap in Maastricht: waar ga je dan eten? We volgen de goede recensies en die kloppen helemaal: gezellig, goed eten, goede service. Met name complimenten voor de zytholoog/bedrijfsleider, die een individueel bierarrangement bedacht, voor de fijne service en adviezen zonder ons in onze gesprekken te storen.
We eten vaak een (runder) carpaccio en deze is echt goed. Ook hebben we genoten van de staek, de saté en de desserts. De bierkaart is uitgebreid en heeft dus veel keuze, alleen de Château Neubourg van Gulpener werd niet meer aangeboden terwijl deze nog wel op de site stond.
Wat kan beter? Het dessert gelijktijdig aanbieden. De toiletten kunnen een verfje gebruiken. En graag de actuele kaart op de site.
Gino G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
zeer lekker gegeten was zeker de moeite waard prijs niet te hoog waar voor je geld ook de bediening zeer geslaagd gezellig en vriendelijke bediening keuze van eten was zeer goed wat hadden we gegeten : spareribs met friet en aardappel kroketjes met verse sla salade en als toetje hazelnoot praline bij deze zou ik zeggen ga zo door dit is zeker een 3 sterren restaurant waard
beste personeel van de zwaan ga zo door wij waren zeer tevreden over de goede service we zullen daar zeker vaak nog komen eten
groetjes van ons
Kentukies .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gewoon lekker en gezellig gegeten op de eerste verdieping, vlotte bediening en een goede prijs kwaliteit verhouding. Zat gezellig vol maar was niet te merken aan de bediening stonden steeds voor je klaar als het moest.
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk en sfeervol gegeten hier gisteravond! Vegetarische kroketjes en de plate met hamburger en het vanille ijs met nootjes en praline zijn absoluut aanraders. Bediening is erg vriendelijk, mag iets oplettender. Leuke ambiance.
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Gezellig centraal gelegen eetcafé. Leuke bediening en smaakvolle lokale gerechten. Héérlijke diverse speciaalbiertjes!
Ook leuk om te borrelen op zaterdagmiddag of koopavond.
Gino S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk gegeten ! Prijs/kwaliteit is zonder meer goed te noemen.
Het sfeervolle restaurant zat vol maar met wat kunst en vliegwerk zaten wij met de familie gezellig aan hoge tafels pal voor de bar. Gastvrij ontvangen en een zeer plezierige en goede bediening. Alle complimenten voor de aardige patron en zijn team !
Absolute aanrader wat ons betreft.
Wij komen er zeker nog een keer terug.

Lysenka R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Erg leuk eetcafé! Vriendelijk personeel en goed eten voor een betaalbare prijs. Medewerkster nam zelf nog de tijd om alle hotspots van Maastricht op een kaart te noteren om ons zo een leuk weekendje te bezorgen. Wij zijn in dat zelfde weekend nog een keer terug gaan eten! Een echte aanrader!
Ivo G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
De Zwaan, een gezellig en sfeervol eetcafé op de Markt in Maastricht.
We komen hier regelmatig en het eten is gewoon goed, bediening altijd vriendelijk en alert. Prijs/kwaliteit klopt gewoon en knoeiende kinderen is geen probleem :-)
WillyBastiaens .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Eetcafé De Zwaan is ons prima bevallen. In een prettige sfeer, met een uitstekende bediening, en Engelstalige uitleg hebben we genoten van prima gerechten. Vooral de mixed grill is een aanrader, maar alle gerechten waren prima en keurig geserveerd. We komen er zeker nog eens terug.
LeonAusten .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen; in dit eetcafé komen we beslist nog eens terug, dat heb ik met mijn echtgenote, gisteravond al tijdens ons etentje in De Zwaan, afgesproken.
Ik heb de recencies beneden allemaal gelezen en om niet in herhaling te vallen, ze kloppen allemaal !!
Sommige restaurants, eetcafé's etc. hebben iets extra's, noem het maar de X-factor, die niet altijd in woorden te beschrijven is maar alleen ervaren kan worden door er te gaan eten.
Eetcafé De Zwaan is zo'n eetcafé.
Restaurant SHOKO, op de markt in Simpelveld is er trouwens ook zo een ......
Helemaal geen kritiek dan? Nee ! OK, één tip dan ...... er zouden op de menukaart (zeer orgineel van uitvoering) 1 of 2 visgerechten méér mogen staan, that's all.
Kortom, De Zwaan; dankjewel voor een fijne avond en heel gauw tot ziens.
Groet Leon Austen, Margo Huntjens en kids, Partij - Wittem.
Amanda P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Ontzettend lekker gegeten, en wat gezellige bediening! Er werd echt even tijd gemaakt voor een praatje; erg fijn! De steak is bijzonder aan te bevelen; ik kom hier absoluut nog eens terug.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Heerlijk gegeten, leuke kaart met ook regionale gerechten. De bediening is erg goed: vrolijk en attent. Prijs/ kwaliteit verhouding is prima in orde. Ook veel keuze uit lekkere bieren van de tap. Kortom een aanrader en wij komen zeker nog eens terug!
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Met 4 personen lekker gegeten in dit eetcafe met een leuke bediening die aandacht heeft voor de gast
zonder opdringerig te zijn. De kaart is overzichtelijk, de
gerechten smakelijk en de grote eter komt aan zijn trekken want de
porties zijn royaal. Prijs/kwaliteit verhouding is oké.
Heidi S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Voor Valentijnsdag had ik een tafel gereserveerd voor een feestelijk ontbijt voor mijn vriend en mezelf en gevraagd of De Zwaan misschien een speciale actie had. Dat hadden ze niet, ook omdat er carnaval was. Maar ze zouden er wel wat moois van maken. En dat hebben ze gedaan. We kregen een tafeltje in een kleine nis die prachtig versierd was. De tafel was leuk aangekleed en ze hadden echt moeite gedaan. We hebben een heerlijk ontbijt gehad want het eten is er top. Maar dat heb ik al eerder gemerkt. Ik vond het een geweldige service en een hele leuke en attente bediening. En vooral, lekker eten :)
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Met twee hier gegeten. Voor 12,50 een tomatensoep vooraf, saté met friet als hoofdgerecht en een kop koffie toe. Het was lekker, voor zeker voor deze prijs zelfs erg goed, vandaar de 9. Mijn vriendin nam de soep van de week en het vegetarische duetje, welke ook lekker waren. De bediening was vriendelijk maar erg jolig. Moet je misschien van houden. Binnen is het zoals een eetcafé hoort. Zo zou elk eetcafé moeten zijn.