Eetcafe De Vrienden

Stationsplein 33 5611 BC Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Vrienden

Mark D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Wij hebben gisteravond hier gegeten en aangezien zij onterecht claimen dat zij het steppegras uitgevonden zouden hebben met de zin..." door velen gekopieerd maar nooit geëvenaard" hebben we gekozen dit te testen.
Wij gaan vaak naar Arendonk , al ruim 20 jaar , om daar steppegras te eten...ver voordat de vrienden dit serveerde en eerlijk gezegd eten we alleen nog in Arendonk steppegras! Bij de vrienden was het lang niet zo lekker als in Arendonk...te zout...vlees te droog met veel te weinig saus, waarbij we ons eigenlijk in eerste instantie afvroegen of er wel saus overheen zat. Desondanks is de sfeer er wel redelijk, het meisje dat ons bediende kon wel wat vrolijker want er kon nauwelijks een lachje vanaf.
Zal er niet snel meer heen gaan helaas,....en ik zeg...steppegras...door hun gekopieerd maar helaas niet geëvenaard!
Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Komen hier vaker omdat ze een prima prijs kwaliteit verhouding hebben. Een drie gangen menu voor nog geen twee tientjes. Ook hebben ze steppegras. Prima bediening altijd. Ze draaien ook altijd gezellige muziek.
Chantalvk103 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Ik wilde graag een keer steppegras eten, en kwam er na het googlen achter dat ze dit bij De Vrienden ook hebben. Dat wilde ik natuurlijk graag een keer uitproberen!

Ik bestelde de steppegras met kipfilet. Het was echt ontzettend veel! Het vlees lag onder het steppegras. Ondanks dat ik een redelijk grote eter ben zat ik al aardig vol voordat ik bij het vlees aankwam. Maar het was wel heel erg lekker!

Het personeel was heel vriendelijk en de sfeer voelde voor mij aan als die van een dorpscafeetje. Ik vond dit heel erg positief. Het personeel was heel erg vriendelijk. Een aanrader wat mij betreft!
Guusje1991 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Eten was prima. Personeel staat alleen voor de deur op het terras te roken en dat zien we daar eigenlijk wel vaker gebeuren...

Marcel-nicole .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wij hebben hier steppegras gegeten op een zaterdag. Het was heerlijk! Maar wat was het veel. Vlees was lekker, de kip was lekker en steppegras was ook lekker! Daarna lekker op het terras nog een drankje gedaan. Bediening was leuk en gezellig! De muziek en inrichting kon beter maar daar hebben wij ons niet teveel aan gestoord.
ErikenMaud .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Ik heb hier laatst gegeten voordat ik naar de film ging met mijn vriendin. Het eten was heerlijk! We werden meteen geholpen door de vriendelijke bediening. Het ziet er van binnen leuk uit, net een huiskamer. Een echte aanrader voor iedereen!
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Vanwege een NS-probleem (omgevallen kraan) onverwacht hier geweest. Zeer matig eten. Ik heb een champignonsoep gegeten die met name uit room bestond, en veel te het was. Gevolgd door doorsnee schnitzel met een stroganoffsaus die heel veel leek op de tomatensoep van de belendende tafel, slappe frietjes, en een fantasieloze salade. Dat kostte met twee biertjes erbij toch 29 Euri, wat veel te veel is.
Aan bediening en decor was niet veel mis, ook niets bijzonders. Niet meer doen dus.
Rebecca D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Wij wilden hier gaan eten voordat we naar de film zouden gaan. Nooit weer! Wij hebben minstens 3 uur gezeten en de tijd dat we moesten wachten op ons eten was absurd. De carpaccio viel ontzettend tegen en de schnitzels waren ook aan de magere kant. De biefstuk was koud.
We werden ook erg onvriendelijk bediend, het kwam over alsof ze ons liever meteen zagen vertrekken. Zelfs toen mijn vriend aan het eind van het diner even naar het toilet moest, werd hij nog onvriendelijk behandelt en zelfs in de gaten gehouden. We hadden het idee dat ze ons maar een stel diebelen vonden i.v.m onze lichamelijke handicaps. Niet de service die je zou verwachten. Onze hele avond is hier aan opgegaan zonder dat we nog iets anders konden doen, jammer van het geld en de tijd. Dit nooit weer en ik raad anderen aan deze tent ook links te laten liggen. Hun naam is de vrienden maar de vriendelijkheid straalt er niet vanaf.
Toonenanja .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
We komen regelmatig bij De Vrienden om lekker te eten, alles wordt vers bereid dus geen kant en klare hap dus effe geduld voordat je heerlijk kunt genieten. De bediening is top, altijd vriendelijk, behulpzaam en als de klant tevreden is dan zijn hun het ook. In het weekend is het raadzaam om te reserveren. Tafel aan de raam is gezellig tegenover het station. Sinds enkele maanden ook 3 gangen menu is goed qua prijs en hoeveelheid. Groetjes en tot snel Toon en Anja
F-en-W .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Moe na het shoppen op een koude koopzondag in december vielen we dit ons onbekende eethuis binnen. We kwamen in een warme, gezellige sfeer met veel ' oud bruin' terecht en voelde ons onmiddelijk thuis. We werden zeer vriendelijk ontvangen en ook verder prettig bediend. Aan het eten was zorg besteed. Een carpaccio was geheel zoals het hoort. Een salade met geitenkaas en honing beviel wat minder. We hebben graag de geitenkaas met honing van onder de gril en dat was niet het geval. De uiensoep was rijk gevuld en zeer nadrukkelijk gekruid met tijm. Dat laatste hoort eigenlijk niet, maar was wel lekker. Verder aten we een gerecht dat werd gepresenteerd onder de naam 'steppegras': een grote berg frietjes, zo dun als spaghetti en daaronder een stuk vlees naar keuze. Ook heel lekker, maar kwa omvang voldoende voor', zoals vroeger thuis wel werd gezegd 'genoeg voor een heel weeshuis', veel te veel dus. Als vlees was er een gepanneerde snitzel besteld. Deze was overgoten met saus, waardoor de knapperigheid van de korst flink had geleden. Je ziet dit in restaurants heel vaak, jammer.
Maar toch al bij al 'een leuke tent'.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Het was vrijdagavond en behoorlijk druk, het beste kun je bespreken. De inrichting is heel plezierig, gezellige muziek, alleen iets te hard. Uitzicht over het stationsplein was leuk om te bekijken.
We hadden het 3 gangenmenu, royale keuze uit diverse mogelijkheden. Porties zijn groot genoeg. Bediening is erg vriendelijk en komt ook regelmatig vragen of alles naar wens is. Wij hadden de salade met kip en brie, en de garnalencocktail, waren fris en smakelijk. Daarna de ossehaaspuntjes met pittige saus (heerlijk pittig) en we hadden de gebakken mosselen, ook in een pittige saus. Gelukkig werden de frietjes en salade apart opgediend zodat deze niet verdronken in de saus.
Als nagerecht hadden we beiden de dame blance, eenvoudig maar voldoende.
Als afsluiter koffie en thee gedronken, netjes compleet met een lange vinger en een bekertje advocaat met slagroom. Een echte afsluiter.
Wij waren heel tevreden en zullen ook zeker nog eens terugkomen.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Tijdens een N.S. tussenstop Maastricht-Rotterdam hebben wij hier het aanbevolen menu gegeten. De ontvangst was hartelijk, je voelt je meteen welkom in dit Eetcafé.
De inrichting ziet er gezellig uit en zeker als je een tafeltje aan het raam weet te bemachtigen zit je hier prima.
Wij werden tijdens onze maaltijd verrast door "live muziek", de piano in de zaak staat er niet voor niets, leuk dat er ook daadwerkelijk op gespeeld werd, jammer dat het zo kort duurde wij hadden nog wij hadden nog wel meer willen horen.
Op het menu staan voldoende gerechten om uit te kiezen.
Voor 19,95 p.p. kozen wij de carpaccio en de gerookte kip met brie. Beide voorgerechten waren smakelijk.
Het hoofgerecht bestaande uit ossenhaaspuntjes in een pittige saus, vonden wij te zout. Jammer want het vlees was goed. De tomaten in de sla waren smakeloos, niet nodig want er zijn genoeg smaakvolle tomaten te krijgen. De witte huiswijn bij het voorgerecht was eenvoudig, de rode bij het hoofgerecht smaakte ons beter.
Als afsluiting namen wij koffie ,attent dat er een miniglaasje advocaat met slagroom bij geserveerd werd.
De bediening was gastvrij en vriendelijk.