Eetcafe de tweede kamer

Damsterdiep 2 9711 SK Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafe de tweede kamer

6,9
Bram J.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Helaas probeer ik in mijn recensie altijd positief te reageren op een restaurant.. maar helaas vond ik het vanavond erg moeilijk, de aardappels en het toetje waren heerlijk... maar daar betaal je dan ook voor 2 personen 70 euro voor, De ´´Hollandse´´´biefstuk, die waarschijnlijk ergens in de vriezer gevonden is was taai en wij vonden het niet vers, ook gaf ik duidelijk aan hoe ik mijn biefstuk wou, maar helaas werd daar geen aandacht aan geschonken.. De opzet van het restaurant was wel grappig, maar dat is het dan ook, het personeel op 1 dame na, heeft er weinig zin in vandaag, brak van een studentenfeest ofzo..?

denk dat het tijd word dat ze iens lezen, want ik ben niet de eerste met deze klachten... helaas helaas, volgende keer beter?? maar goed erg jammer na 70 euro, nog ergens anders een hapje moet gaan eten....
Ingrid12345678 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Vanavond met een grote groep gegeten bij de tweede kamer. Vooraf aangegeven dat we apart wilden betalen. Dat konden ze niet handelen. Dus iedereen gevraagd of ze contant mee wilden nemen. Toen ik vervolgens vroeg of ik dat op de 1 of andere manier kon bijhouden werd mij op onvriendelijke wijze te verstaan gegeven dat ik het eindbedrag ook door 14 kon delen. Niet helemaal de bedoeling lijkt me. 1 van ons bestelde een rare entrecote en kreeg dus een te ver gebakken stuk vlees. Hij kreeg wel een nieuw stuk vlees. Nagerecht kon worden gekozen uit vanille-ijs aardbeienijs en citroenijs. Uiteindelijk bleek dat er alleen vanille-ijs was. Slordig. Nadat ik het geld bij elkaar had wilde ik betalen. We zaten op het terras en ik liep per ongeluk de verkeerde deur binnen , hij stond open. (stond niks op de deur) en toen stond ik per ongeluk in de keuken. Ik verontschuldigde me bij de dame die voorbij liep. Zij zei geeft niks. Vervolgens komt de andere dame eraan en verteld mij op zeer onvriendelijke wijze dat die deur alleen voor personeel was. Vervolgens gooit ze de deur dicht. Waarop ik zei dat ik me al had verontschuldigd bij haar collega. Klant is koning is ver te zoeken hier. Portie van het driegangenmenu is ietwat aan de kleine kant.
Liseth P.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Vanavond met een groep van 10 man wezen eten bij de tweede kamer. Het begon al bij het opnemen van het menu. Het is blijkbaar erg moeilijk om een bestelling op te nemen waarbij een aantal mensen het 3 gangen menu nemen (desserts worden nog niet opgenomen) en een aantal mensen alleen een hoofdgerecht. Dit blijkt later ook. Wij hadden gevraagd of de saus bij het hoofdgerecht apart kon. Dit is niet gebeurd. Na ruim 1.5 uur te hebben gewacht, werd de helft van de hoofdgerechten geserveerd. De medium biefstukken waren doorbakken en er zat een haar in het eten. Deze werd teruggenomen naar de keuken, en kwam later nog doorbakkener terug.De andere helft waren nog niet eens in de keuken doorgekomen. Er werden ons gratis drankjes aangeboden. Deze worden niet geserveerd. Met 3 man bediening personeel moet dit toch lukken. Helaas blijkt dit niet. Voor ons is dit een totale afrader. Onvriendelijk personeel, slecht eten (met haar) en geen drankjes. Voor ons nooit meer.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
We moesten na anderhalf uur vragen wanneer ons eten kwam. Helaas was de kok het briefje met onze bestelling kwijtgeraakt. Dus we mochten nog een half uur langer wachten. In plaats van een voorgerecht kregen we gratis drankjes. De gratis drankjes stonden helaas wel op de bon.

Wij eten nooit meer bij de 2e kamer.
Gretha E.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Even een lekker hapje eten dachten mijn man en ik. Voorgerecht was goed, hoofdgerecht was super slecht, ik had een varkenshaasje besteld maar kreeg een aangebrande karbonade zonder bot.( de kok wist schijnbaar het verschil tussen een varkenshaasje en een karbonade niet.) van de serveerster kreeg ik alleen maar te horen "zal het doorgeven aan de kok." Verder werd er niets mee gedaan. We hebben het eten laten staan, volle pond moeten betalen en daarna ergens anders maar een hapje gaan eten. Heel jammer allemaal , want professioneel personeel had het probleem zo opgelost en was deze recensie schrijven niet nodig geweest.
Vest .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Met twee vrienden even een hapje eten zonder financiële gevolgen. Altijd een beetje vervelend als de overige gasten wel hun eten krijgen en jij niet. Na navraag gebeurde het wel.
Mayo vooraf spontaan aangeboden (+1) - 'ja, graag' - maar dan wordt het geserveerd in een plastic weggooibakje (-2).
Vegamaaltijd bestond uit een spies met daarop, geroosterd o.i.d. 2 (of 3?) cherrytomaatjes, een plakje paprika en een schijfje courgette. Drijvend in olijfolie met Parmezaanse kaas. Die was makkelijk verdiend.
Pastimer2 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Wie gewoon een goede maaltijd zoekt, zonder veel opsmuk, waar voor je geld, kan prima terecht hier. Ik was er vrij vroeg. Van één van de meisjes was de dienst nog niet begonnen, de ander serveerde mij vlot een biertje. Waar je binnenkomt is een barretje, rechts en achterin de grotere tafels, links en in het midden voor twee. Oubollig decor, ach wat geeft het. Even later zit ik aan het 'breekbrood' met mayo, kruidenboter, tomatentappenade met pijnboompitten, goed. De rib-eye is op dus ik ga over op de entrecote. Ik zeg er zelf op het laatst maar bij dat ik'm rood wil. Een glas rood erbij. Het hoofdgerecht arriveert op een groot ovaal bord met alles daar al op, dat lijkt me normaal in een eetcafé. Alles smaakt uitstekend. Gebakken aardappelen, salade met slasaus, de entrecote, het is allemaal even lekker. Niet de uitgebluste sfeer ook die je soms tegenkomt. De bediening is vriendelijk, attent, deze mensen hebben er plezier in. Geen zin om echt uitgebreid te eten, gewoon een goede hap? Dan is dit een uitstekende keus in het centrum van Groningen.
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Heerlijk buiten op het terras kunnen genieten van de zon, terwijl het ons aan niets ontbrak. Het was op deze donderdag avond redelijk druk, zowel binnen als buiten, maar de bediening hield het zonder moeite bij. Alles kwam snel, er werd goed opgelet of wij iets nodig hadden en ook werd er attent gevraagd of alles naar wens was. Dat was het zeker. Hier kun je heel vlot een vrij simpele maaltijd krijgen voor erg weinig geld. Wij kregen een grote ongepannneerde schnitzel, en eenvoudige salade, en heel goede gebakken aardappels voor slechts EUR 8.90. Ook de rode wijn smaakte uitstekend. Als enige opmerking zou ik willen maken dat de salade wel iets beter zou kunnen qua ingredienten en dressing. Maar OK, het was allemaal smakelijk, we hoefde niet lang te wachten en daarmee was het een goede afsluiter van onze werkdag.
Henkjanbuiter .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Heerlijk gegeten bij eetcafé de tweede kamer in Groningen. Toen we binnenkwamen werden we hartelijk ontvangen door een spontane meid. De bediening was erg goed, we kregen snel de kaart en werden regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Mijn vrouw en ik hebben beiden gekozen voor een 3-gangen menu. Met als vooraf een heerlijke carpaccio, als hoofdgerecht een pepersteak die we kregen zoals besteld medium-rare. En als afsluiting twee bolletjes ijs met verse koekjes. Het eten was erg snel klaar en was erg smakelijk. De tweede kamer is zeker een aanrader ook is de prijs erg aantrekkelijk, een 3-gangen menu kost slechts €17.50
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Met 15 personen een lunch gehad. De bediening was redelijk vlot en vriendelijk. Het eten was goed van smaak, maar te karig aangekleed (bruinbrood met lekkere zalm, een beetje komkommer en tomaat plus een klein beetje rucola, geen dressing/kruiden). De jus d'orange werd vers geperst. Het is een leuke locatie, een voormalig wachthuis voor de streekbussen, leuk aangekleed.
Joepmeloen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Hier recentelijk met een vriend gegeten. Ik vind het op zich een leuke zaak, veel ramen, daar houd ik wel van. Ook kun je er best comfortabel zitten. De service was niet zo goed, de dames oogden wat chaotisch en dit kwam niet te goede van de kwaliteit van de bediening. Zo hebben we tot twee keer toe heel veel moeite moeten doen om een drankje te bestellen. Het eten krijgt een 5, omdat mijn vriend erg te spreken was over zijn rib-eye (en ik hem beschouw als een rib-eye kenner), maar als het aan mijn bordje zou hebben gelegen zou het een 3 zijn geweest. Taai biefstuk met een totaal niet passend kruidenbotertje. Daarnaast vond ik de salade ronduit vies, als gevolg van de dressing, en ook de frieten vielen bij mij niet in de smaak. Er zaten echter best veel mensen en de meeste leken te genieten van hun eten.
Nien1984 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Eetgelegenheid met een leuke uitstraling. Echter de bediening is erg langzaam en let niet op de gasten. Aan tafel kregen we maar 1 dagmenu te horen, terwijl ik een ander personeelslid later hoorde zeggen later bij andere gasten dat er ook nog een vegetarische dagschotel hoorde noemen. Dit had ik ook wel willen weten, aangezien ik vegetarisch ben.
Glazen bleven erf lang leeg en je moest zelf vragen om nieuw drinken, als je tenminste iemand kon vinden.
We waren al een half uur uitgegeten, maar er was nog niemand geweest om uit te ruimen en te vragen of we nog koffie of een dessert wenste. Zijn zelf maar naar de bar gelopen om af te rekenen en hebben ons dessert overgeslagen.
Heel erg jammer. Met het juiste personeel, wat wel naar de gasten om kijkt, zou het een leuke eetgelegenheid kunnen worden.
Jenthe .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Leuke ambiance, simpele kaart, maar lekker eten. Vriendelijke, snelle bediening... zelfs bij topdrukte! Groot terras waar je met zomers weer vast heerlijk kunt borrelen, hoewel het niet erg toegankelijk is voor de bediening.. samen met hen daar erg om gelachen. Leuk, wij komen terug voor een snelle hap!
Willl .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Bedienend personeel heeft weinig aandacht voor nieuwe gasten, ongeïnteresseerd en heel traag, zeker weinig tot geen ervaring met terras. Eerste keer eten prima voor elkaar, goede prijs/kwaliteitverhouding. Tweede keer niet toegekomen aan het eten, vanwege desinteresse van het personeel. Als hier ervaren medewerkers worden aangesteld is dit een heel goede eetgelegenheid.