Eetcafé de Steenenplaats

- Ontbijt 09:00 - 12:00

5,8
N Z.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Alles behalve vers! Wat een slecht restaurant! vegetarische loempia's, kan niet missen dat deze uit de magnetron kwamen. Saté van varkenshaas was alles behalve vers. En voor de prijs ook zeer karig. 1 stokje bevat 4 blokjes vlees. Groente en friet ver onder de maat qua hoeveelheid. Voor het eerst in ons leven gemeld dat we bij een restaurant niet te vrede waren. Reactie was, ik zal het doorgeven aan de keuken. Wij zijn dan nog wel lachend de deur uit gegaan omdat we het het 'ping (geluidje van een magnetron) restaurant' noemen.
Gerrie Z.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Dachten lekker uit eten te gaan,viel dat even tegen. Wat een slecht restaurant. Alles uit de magnetron,nog nooit eten van zo'n slechte kwaliteit in restaurant gegeten.Tegen serveersters gezegd, Zou het door geven aan kok.Kwaliteit is ver onder de maar,en dat voor die prijs.Aan referentie te beoordelen, is er nog niks veranderd.
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Spareribs bestaan uit enkele ribben met grote stukken vet vleeserop . Vlees genoeg, echter vet en zonder smaak!
Bij afruimen vraagt de bediening of het gesmaakt heeft? Nee, ok dat geef ik aan de keuken door.
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Dit gaat vooral over service. Een paar keer uitgekomen bij De Steenenplaats. In het drukke seizoen zal het moeilijk zijn een vrije tafel te vinden. En zelfs in het mooie naseizoen is het druk. Als iedereen op het terras wil zitten gaan je wel naar binnen, en wordt je gezien en vriendelijk geholpen. En dat was meteen ook de reden om er nog een tweede keer te komen eten. Je wordt meteen herkend en deskundig geholpen. Dat hebben we elders ook wel anders ervaren met personeel dat nauwelijks getraind was voor de basistaken. Bij De Steenenplaats zat dat dus wel goed!
Diamanthaasje was redelijk, de paddenstoelensoep en het toetje (beide sorbets een keer gekozen) waren heerlijk.
Mullie63 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We gaan al sinds 1999 meermalen per jaar op vakantie naar Texel en pakken dan regelmatig een terrasje mee en eten vaak bij restaurantjes en strandpaviljoens in o.a. de Koog, den Burg, de Cocksdorp, etc
Gisteren zaten we op het mooie terras van de Stenenplaats in den Burg. Lekker druk en gezellig in het centrum.
Ik bestelde een chocoladesorbet en vroeg of de chocolade apart in een bakje erbij kon. Dat was geen probleem.
Toen ik echter mijn sorbet kreeg wist ik niet goed wat ik ervan moest denken.
2 kleine bolletjes ijs met een dot slagroom in een theeglas ! Ik vroeg de serveerster of dit de sorbet was die ik had besteld. Ze antwoordde bevestigend. Onvoorstelbaar !
Tijdens het proeven bleek dat er allemaal kleine harde stukjes is het smakeloze ijs zaten, dit komt omdat het ijs na ontdooien opnieuw is ingevroren.
Even later kwam een andere serveerster langs om te vragen of wij nog iets wilden bestellen, ik beklaagde mij ook bij haar over de "sorbet ". Ze lachte ongemakkelijk en mompelde wat en maakte zich snel uit de voeten.
Toen ik wilde pinnen kreeg ik te horen dat ik naar binnen moest terwijl voor ieder ander een mobiel pinapparaat werd opgehaald. Dus mijn klacht was wel degelijk overgekomen, maar ipv serieus naar de klacht te kijken wilde men mij even "plagen "
Ik ben naar binnen gegaan, heb 5,75 euro (!) betaald en heb nogmaals mijn klacht bij het personeel neergelegd.
Jammer en dom van de Stenenplaats voor deze vorm van minachting van hun klanten
Gelukkig hebben we elkaar net gesproken. Zodat ik u heb kunnen uitleggen dat dit niet de manier is hoe we omgaan met onze gasten en ook het gene wat ter tafel is gekomen niet is wat wij willen voor onze gasten.
Hopelijk krijgen we de kans om het voor u nog is beter te doen en wensen u nog een goed verblijf op ons mooie eiland.
Ferdy1954 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Texels menu was echt super goed. Salade met heerlijke dressing. Soep specifieke smaak. Texels stoofpotje uitmuntend en dan nog een nagerecht met als basis het bekende juffertje.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Op het mooi centraal in Den Burg gelegen terras neergestreken, duurde het wel erg lang voordat we aandacht kregen, en dito tijd voordat de drankjes er waren...
Culinaire gamba kroketjes besteld, pover opgemaakt en niet warm...jammer. Partner had broodje brie uit de oven, zag er al net zo triest uit, met als uitsmijter en handvol kiemmix op het broodje..niet lekker!!
Mooi punt, maar door de enorme drukte ( misschien ) een minder smakelijke keuken...
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Ondanks de leuke en attente jongelui in de bediening die werkelijk hun best doen, vinden wij dit niet goed. Veel te hoge prijzen, voor een in onze ogen, veel te lage kwaliteit. Volgens ons echt ingesteld op de eenmalige toerist. De uitensoep was heel zout en smaakte als soep uit een zakje. Kindermenu bestond uit friet met frikadel, kroket of gefrituurde burger, geen gezond alternatief. €24,50 voor slibtongetjes met friet, mayonaise en wat sla, vonden wij boven proportioneel duur.
Jammer! Het is inderdaad gewoon een eetcafé zoals de naam ook zegt, maar met deze prijzen hadden wij er meer van verwacht. De spare ribs waren overigens redelijk en de soep is van de rekening gehaald vanwege onze klacht, netjes. Wij komen hier niet meer terug.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Lekker gegeten en keurig verzorgd door attent personeel met heerlijk gevoel voor humor. Malse carpaccio, romige soep met iets te weinig mosterdsmaak, overheerlijke mosselschotel, lekkere cheesecake. Kortom : wij hebben genoten en herkennen niet de mindere recensies...
Sterk1 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wij hebben samen gedineerd bij eetcafé de Steenenplaats. Stokbrood kruidenboter en tapende vooraf; was ok. Één van de hoofdgerechten was zalm met mosterdsaus: saus was dik en zag er grauw uit. Best lang op ons eten moeten wachten. Algehele beleving niet erg positief; jammer voor een eetcafé dat zo goed gesitueerd is.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
In dit eetcafé was nog plaats en dan maar naar binnen voor de lunch. De bediening was druk en wij zochten een plaatsje. Na even wachten bestelde wij ons drankje Koffie en een Cappuccino . De koffie, niet te drinken, heb ik onmiddellijk omgeruild voor een biertje. Helaas was er geen Texel Bokbier meer want dat werd niet meer geleverd????. De erwtensoep met roggebrood en spek smaakte en de tosti was te hard. Weinig vriendelijkheid in de bediening, die het waarschijnlijk te druk had. Jammer voor zo'n mooie locatie.
Schagen82 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Het ziet eruit als een prima en gezellig eetcafé, bediening was redelijk. Stokbroodje met kruidenboter en tapenade was gewoon wel ok. We hadden de lamsspiesjes, waarvan de smaak wel goed was. En biefstuk waarbij ik rode wijnsaus had gevraagd, de biefstuk was alles behalve mals en de rode wijnsaus was meer een drapperige substantie. Bij de vraag of alles had gesmaakt heb ik aangegeven dat de biefstuk echt niet lekker was (de helft niet opgegeten), dit werd doorgegeven aan de keuken... En verder is er niets mee gedaan... Jammer.
Jolandadevlaam .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Gezellig terras het was erg druk.
De cappuccino was niet best, teveel melk en te weinig schuim.
Toen 2 uitsmijters gegeten die waren erg lekker.
Smiddags nog even terug gekomen voor een drankje en een bittergarnituur.
Leuke bediening en we werden snel geholpen.
Gewoon een leuk eetcafe.

Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Knus eetcafe met redelijke bediening. Ik heb er gelunched met een Tesselse tosti, die iets anders smaakte dan een normale tosti, maar ook niet waanzinnig. Misschien is de ciabatta versie beter dan zo'n saaie witte boterham...
De garnalenkroketten waren goed heet en smaakvol.
MarcelB .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Lekker gedineerd gisteren in dit gezellige restaurant aan een leuk plein in Den Burg op Texel. Een lekker gerecht van verschillende soorten Texels lamsvlees gehad en ook geproefd van de saté van mijn vrouw die lekker groot was! Daarnaast ook nog een Skuumkoppe gedronken en een toetje van Texels Jutterparfait. Kortom een geslaagde avond!
MichaelStomp .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Ik ben niet vegetarisch, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar ik heb hier een heerlijk broodje beenham gegeten met absurd lekkere honing-mosterd saus! Ik vond het een erg gezellig eetcafé-tje met gezellige bediening. Ook de engelse stijl van het eetcafé spreekt me erg aan.. aanraderrrr!!
Maartje85 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Kroeg/restaurant met leuk terras midden in Den Burg. We hebben hier helaas vooral matige tot slechte ervaringen gehad betreft het eten, uiteenlopend van spekjes in de op verzoek vegetarische maaltijdsalade (kreeg wel direct een nieuwe), Heineken ice cold waar niks 'ice-cold' aan was alleen een ander glas dan de gewone heineken, weinig attente bediening, een bedroevend vegetarisch kaasje uit de oven dat letterlijk een gesmolten (euroshopper) camembert was in een ovenschaal met een paar stokbroodjes en broodjes brie met noten en honing waar zowel de noten als honing op ontbraken en die er zo zielig uitzagen dat ik ze nooit zou durven uit serveren... Om een drankje te doen in de zon prima (zolang je niet extra betaald voor de ice-cold versie) maar ga er vooral niet eten!