Eetcafe de Stadstuin

Anne-Margreet .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Goede locatie, parkeren na 18u gratis
Prijs kwaliteit uitstekend
Personeel dikke pluim, hier weten ze wat gastvrijheid is.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Eetcafé dat de kwaliteit van een restaurant biedt. Erg lekker (hele makreel) en ook heel 'leuk' (proeverij van voorgerechten) gegeten. Een plus was bovendien de keuze tussen binnen (origineel maf-barok) en buiten. Wij kozen voor buiten, op de (niet-barokke, maar heerlijk rustige) binnenplaats, omdat het opeens was opgeklaard. Prima bediening. Al met al een aanrader!
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heerlijk gegeten met een groep van 18 personen in verschillende leeftijden. Spareribs waren super! Goede prijs/kwaliteit
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ons buurtrestaurant, vaak gegeten. Ik dacht nadat hier al lange tijd een wat mindere recensie bovenaan staat, schrijf eens een recensie. zoals altijd weer prima gegeten ( en heerlijk gedronken). prijs kwaliteit prima, bediening snel en soepel. Deze keer het 3 gangen menu. Heerlijk en je hoeft niet na te denken, geheel voldaan naar huis. Als je tijd hebt of als je snel moet, allebei kan prima! Zomers een perfecte terras in de tuin.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Helaas een teleurstellende avond gehad. In eerste instantie was ik heel enthousiast over de tuin. Het duurde even voor we de kaart kregen want daar hadden ze niet genoeg van. (we waren met 9 mensen) Het duurde super lang voor we ons voorgerecht kregen. Vervolgens duurde het weer erg lang voor we ons hoofdgerecht kregen. Onze zoon zou courgette krijgen, echter dat waren ze vergeten. Mijn tafelgasten vonden de biefstuk taai.Vervolgens duurde het ook weer super lang voor we ons nagerecht kregen. Koffie werd eerst geserveerd en er zou nog melk en suiker komen. Dat hebben we nooit gekregen. 1 tafelgast was het beu en heeft gemeld dat hij de bediening zeer slecht vond. Zo slecht hebben wij het ook nog nooit meegemaakt. Hij is van ellende eerder naar huis gegaan. Eindelijk na een half uur kwamen ook de sorbets. De muntthee van mijn zus werd in eerste instantie vergeten. Ook viel het ons op dat er in de tuin een soort afvallucht hing.
De serveerster kwam met de bon en had besloten ons 10 % korting te geven. Ze bood ons haar excuses 10 keer aan en gaf aan dat er net voor ons ook een grote groep was binnen gekomen waardoor wij zo lang op ons eten hebben moeten wachten. Tja, daar heb ik als gast natuurlijk geen boodschap aan. Erg jammer dat zo'n avond zo moet lopen. Ik kom er dan ook nooit weer. Helaas want de locatie is prima. We waren er rond 19:15 uur en vertrokken pas om 22:40 uur. Dit om aan te geven hoe lang het allemaal duurde. Jammer, jammer, jammer.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Je houdt er van of je haat het: de "campy" inrichting van de Stadstuin aan de Hereweg. Gezien de bezetting van de tafeltjes op zondagavond vinden mensen het gewoon leuk, dan wel lekker.
Het eten is lekker: de parelhoen en de tonijnsteak zijn goed te doen, met heerlijke "beilagen". De amuse had niet gehoeven. Door een communicatiefout was het broodmandje als voorgerecht niet op tijd klaargemaakt, waarna dit keurig werd opgelost door een gratis consumptie. Accuraat, en prettig dus.
hans S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
van de week gegeten bij eetcafe de Stadstuin , we werden ontvangen door de gast ( vrije ) vrouw des huizes Marije, waarna wij een tafeltje uitzochten in de tuin.
De bediening was vlot , en gaf fijne informatie over het door ons bestelde weekmenu en voor mijn vrouw de a la carte.
Wij hebben gekozen voor een proeverij van de voorgerechten met daarnaast een lamsrack, het weekmenu bestond uit een lekkere bouillon, een ribroast op een bedje van doperwtenpuree en heerlijk ijs na bestaande uit 2 bolletjes met slagroom , daarnaast kregen wij ook nog eens patat, gebakken aardappels en een salade.
helaas konden wij niet alles op vanwege de grote hoeveelheid, maar ja dat heeft natuurlijk te maken met de eter.
we kregen namens de zaak ook nog een kop koffie met enige snuisterijen aangeboden.
regelmatig kwam men langs om te informeren of alles naar wens was.
Wij gaan hier zeker nog eens weer heen en kunnen elk ander aanraden voor een lekker en gezellig etentje .
Top mensen nogmaals bedankt voor jullie bijdrage aan een heerlijke avond uit.
Houd-van-lekker-eten .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We zijn vandaag weer heerlijk verwend bij de Stadstuin! Dit eetcafé doet wat mij betreft meer aan als een restaurant, vooral qua service. Je jas wordt aangenomen en er staat al snel een fles kraanwater voor je klaar. Het personeel heeft verstand van wat ze aanbieden.

Het voorgerecht van scampi's was heerlijk en de spareribs (zoet en pittig gemixt) waren ze zacht en mals dat ze haast van het bot vielen, precies zoals ik ze lekker vind. Ook het dessert van het weekmenu was erg lekker en ook buiten het menu te bestellen.

Hoewel de decorstijl niet mijn smaak is vind ik dat de stoelen werkelijk heerlijk zitten!

Ik had niet goed gekeken bij een kortingsaanbieding omdat ze hun lustrum vieren en deze bon was al verlopen. Geen probleem wat mij betreft, maar na het dessert werd ons en een kop koffie/thee aangeboden om het toch nog te vieren met ze. Dit vind ik werkelijk attent en stijlvol!

Enige spijt dat ik heb van deze avond is dat ik niet meer fooi heb gegeven! Bedankt voor een fijne avond! Ik ga zeker een kijkje nemen bij hun relatief nieuwe zusterbedrijf!
Marreco .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Onze periodieke eetafspraak vond deze keer plaats in de Stadstuin. Het interieur bij binnenkomst was al een verrassing, enorme kitsch stoelen, maar door de massaliteit toch ook weer mooi op een of andere manier. Het restaurant zo goed als verlaten (?) maar wij hadden een tafel gereserveerd in de binnentuin. Eenmaal daar aangekomen ontwaar je een heel sfeervolle terrastuin, zeer efficiënt ingedeeld (lees goed benut) en, ondanks de bijna volle bezetting, geen moment irriterend of benauwend.
Het eten was meer dan goed. Geen echte verrassingen op de kaart, maar zeer goed van kwaliteit tegen ook nog eens een zeer gunstige prijs. Kortom een absolute aanrader want ook de bediening was meer dan oké; snel,vriendelijk en attent!
ET98 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten in de stadstuin. Lamskoteletten meer dan voldoende. Ossenhaas heerlijk mals. Echt een aanrader. Het toetje was eigenlijk teveel maar te lekker om te laten staan. Prima bediening. Interieur oogt wat druk. Mooie binnentuin.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Eind maart bij de Stadstuin mogen aanschuiven en wat een positieve verrassing.

Net gelegen buiten het stadscentrum echter op loopafstand hiervan. We begonnen op voordracht van onze gastheer met een proeverij van voorgerechten, lekker.

Als hoofdgerecht 2 x de biefstuk welke mooi gegaard was en een lekkere malse hamburger. De geadviseerde rode Franse wijn was ook goed op smaak. Aanrader dus.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Op invitatie aangeschoven bij dit eetcafe en wat een leuke en heerlijke verrassing.

Begin van de week maar toch druk, het restaurant ligt net buiten het centrum maar is uitstekend bereikbaar. Warme ontvangst door een uitstekende bediening. We aten 2 keer de biefstuk en 1 keer de burger, gewoon goed.

Mooie wijnen die per glas verkrijgbaar zijn maken het plaatje compleet, aanrader dus.
Margreet T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Toen we binnenkwamen in dit roze restaurant met naar onze smaak teveel tafels en te opzichtige stoelen had ik niet zo'n vertrouwen. Dat bleek onterecht. Het eten is goed voor elkaar, de spareribs zijn erg lekker en als je nog een gaatje hebt, de cheesecake is extreem machtig maar heerlijk. Vriendelijke bediening die meedacht en zorgde dat we op tijd voor een voorstelling in de Oosterpoort het pand weer konden verlaten.
judithkamminga .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Net voor het centrum, aan het stukje Herestraat dat voor de brug richting Helpman ligt, bevindt zich Eercafé De Stadstuin. Vaak langs gefietst, maar je haat toch gauw het centrum in.
Maar! De Stadstuin is absoluut een aanrader! Gisteravond heb ik met 2 vriendinnen hier gegeten en de ambiance is heel origineel. Kleurig, leuke schilderijen, op een kitscherige manier heel stijl- en sfeervol.

Het eten was erg lekker! Ik had de vegetarische strudel met o.a. spinazie, feta en linzen. Bijzondere en lekkere combi met de linzen. De biologische huiswijn was heerlijk. De kaart is uitgebreid en de prijs naar verhouding meer dan redelijk.

Het personeel is erg vriendelijk en prettig in de omgang.

Wat ik ook zeer heb kunnen waarderen is het glaasje water dat je standaard bij de wijn krijgt. Dit zouden alle restaurants mogen doen. En een bijzondere amuse vooraf.

Ik ben, zoals jullie kunnen lezen erg enthousiast en ik vind het zeker een aanrader.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Met 2 personen lekker gegeten in De Stadstuin. Wij hebben een prima mosselmenu gehad (alleen de Greenshell mossel bij het voorgerecht viel een beetje tegen) en een smakelijk Venkel uien taartje, gevolgd door lekkere Zonnevis en een heerlijke Tiramisu van limoncello. De bediening was vriendelijk en zeer attent. Het decor was niet direct onze smaak, maar wel gezellig, met de schilderijen langs de wanden.
JHL .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Hier kun je lekker eten voor een goede prijs. Het menu is afwisselend en de gerechten erg smaakvol. Het duurde wel erg lang voor het eten geserveerd werd, maar de vriendelijke bediening maakte dit goed door een kopje koffie aan te bieden. Kom graag nog eens terug hier.
Rick P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Recent met een grote groep gegeten bij dit zeer goede restaurant. Het eten was zoals vorige keren weer heerlijk e ook een goede hoeveelheid. Ondanks de dat we met 14 man waren kwam alles keurig op tijd en zag het er goed verzorgd uit. Prima plek voor een groep of bescheiden feestje! Zeker de tuin is met mooie dagen een aanrader!

Prima restaurant in een van de leukste steden van Nederland!
Tikkels .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Onlangs hier gegeten en het eten was goed, maar niet uitzonderlijk goed. Gerechten zijn eenvoudig maar goed uitgevoerd. Snijwijze en opmaakt is wel wat "grof". Prima om zo eens tussendoor te eten dus een echt eetcafé. Decor met al het roze is misschien wat schreeuwerig. Bediening is goed maar niet uitzonderlijk.
ietie K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
We hebben gisteravond gegeten bij de stadstuin. We vonden het interieur erg lelijk, het eten daarentegen was goed. We namen het weekmenu. Vooraf asperges met pastrami, jammer dat de asperges zo koud waren, daarna lamskoteletten en dorade.
de vis was prima klaargemaakt de koteletten net iets te gaar. daarbij lekkere patatten en aardappeltjes. de toetjes waren goed. prima prijs kwaliteit verhouding.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wij zijn frequente bezoekers (en grote fans) van dit gezellige "opgevoerde" buurtrestaurant. De prijs-kwaliteit verhouding is zonder twijfel een 10. Extra aardappeltjes, patatten of salade zijn standaard mogelijk, zonder dat ze op de rekening verschijnen. De warme daggroente : een schaaltje voor anderhalve euro, waar vind je dat nog ? Dagelijks wordt op facebook en de website gemeld wat de daghap is en vaak komen daar interessante minder gangbare gerechten voorbij.
Dit keer was het een "saaie", maar lekkere krokante kip met broccoli voor 9,50 en de thaise groentecurry (met o.a. veel peultjes) in bloemtortilla a 15,50. Sinds mijn vrouw die groentecurry op de kaart heeft ontdekt, is er weinig animo meer om wat anders te proberen : zo lekker is dat gerecht.
Ik vermoedde, gezien mijn gerecht, dat broccoli de warme daggroente was en bestelde daar meteen wat extra van. Dat kwam als extra portie bij de kip op het bord. Probleem was dat de vegetariër er ook van wilde eten. Probleem ? Geen probleem : er kwam ook nog een extra schaaltje broccoli los bij, zodat iedereen aan tafel weer helemaal content was. Het had niet gehoeven, maar niets van de extra broccoli was op de rekening terug te vinden.
Al met al weer een hele fijne ervaring bij de Stadstuin.