Eetcafé de Smederij

Meer informatie over restaurant Eetcafé de Smederij

Maandag t/m Zondag vanaf 16:00

Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Eindelijk weer eens teruggekomen bij dit gemoedelijke eetcafe, dat aan alle facetten van een prima eetcafe voldoet. Vooraf kaas-knoflookbroodjes uit de oven en als hoofdgerechten de Rib-Eye en een taartje van prei, brie en pecannoten. De Rib-Eye was zoals ie moest zijn en het taartje was ook smaakvol en goed warm. Samen met de frietjes (bijbestellen werd niet in rekening gebracht) en frisse salade, kregen we een prima prijs-kwaliteit gerechten voorgeschoteld. Samen met een Gulpener lente bokje of Texels Skuumkoppe, hebben we buiten (voorgerecht) en binnen (hoofdgerecht) heerlijk getafeld.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijk gegeten in de smederij. Eindelijk eens een eet gelegenheid waar men groente serveert ipv alleen maar vlees en een beetje salade en patat. Het vegetarische gerecht was ook uitstekend. De bediening was plezierig. De sfeer en de aankleding van de smederij is prettig en informeel. Geen overheersende muziek. Een aanrader. De volgende keer als we weer in Groningen zijn gaan we er weer eten.
Vanbuiten .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Klungelige bediening maar een gezellige avond gehad en heerlijk eten.
Ik had alleen wat meer service en gastvrijheid van de bediening verwacht.
Desondanks een aanrader!
Wij komen zeer zeker terug.

Tessaatje88 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het personeel was vriendelijk en attent. bij de smederij zit je in een gezellige sfeer. Helaas was het eten minder goed. De voorgerechten waren lekker, er zat alleen wel zand in de salade. Dit hebben wij gemeld, maar we kregen geen terugkoppeling. Twee mensen van ons gezelschap hadden de snoekbaars met zalm besteld. zij waren absoluut niet tevreden hierover. Prijs - kwaliteit was ver te zoeken. Het was ontzettend droog en de substantie kwam overeen met rubber, aldus de vis eters. De portie was ook erg klein. Het vegatarische spinazie taartje was aan de zoete kant, maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak. Een ander had de entrecote, deze smaakte niet vers. Het toetje was chocoladecaketaart, en ook deze was erg droog en had weinig smaak. Al met al dus niet de meest positieve ervaring. het proefde alsof de kok zijn passie is verloren, en dit was ook terug te zien in de opmaak. jammer, want deze zaak heeft veel potentie!
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Leuke sfeer, vooral de jazzavonden zijn erg gezellig. Klein maar knus plekje, waardoor het restaurant wel al vrij gauw vol zit. Des te gezelliger! (als je een plekje hebt)
Falkea .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige drukte. Bediening was uitstekend!
De kaart was veelzijdig.Heerlijke gerechten van het seizoen. Keuze uit verschillende wijnen met goede uitleg.
Stella M.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Donderdag hier wezen eten. prima eten, ik had de varkenshaasmedaillons en vandaag nog een keer terug gekomen voor de lekkere cheesecake. Ook de citroenijs smaakte top!
Oxana M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Prima plek, goede sfeer, geweldige muziek, lekker eten.
Heekfilet met zalmsnippers was heerlijk!!! Maar de lamsfilet met knoflook niet graag.
Jorinde96 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Uitstekend gegeten bij de Smederij. We hadden een 3-gangen menu voor 22,95. Vooraf salade met gerookte makreel,meloen en groene asperges, keuze uit 6 hoofdgerechten waarvan 3 vegetarisch, bijgerechten frites, heerlijke salade en geroosterde groenten en een toetje op je vingers bij af te likken: warme stoofpeertjes, vanille ijs en slagroom.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Voor de eerste keer de Smederij bezocht, nadat ik al veel goede verhalen over het restaurant had gehoord. Het zit verstopt in een zijstraatje van het Schuitendiep, waar veel meer restaurants te vinden zijn. Op het menu staan leuke, degelijke gerechten en naast het menu is er ook een uitgebreid dagmenu voor een goede prijs. Voor de vegetarische eter is er bovendien behoorlijk veel keus.

Samen met mijn tafelgenote koos ik voor een broodmandje met boter en tapenade vooraf. Het brood was voor de verandering niet alleen regulier stokbrood, maar in het mandje zat ook een lekker zoet brood met rozijnen. Dit combineerde bovendien goed met het beleg. Ook de tapenade was bijzonder lekker. Als mooie bijkomstigheid heeft het restaurant een aardige selectie bieren.

Voor het hoofdgerecht koos ik, simpel maar vertrouwd, voor de Schnitzel. Deze was erg goed klaargemaakt en onze hoofdgerechten werden aangevuld met een bakje salade, frietjes en een bakje met warme groentes. Dit was een bijzondere mix van broccoli, witlof, spruitjes en meer. Lekker van smaak en een fijne aanvulling op de salade, die verder niet bijzonder was maar wel goed smaakte.

De kaart met nagerechten had helaas geen uitzonderlijke gerechten, maar veelal gerechten die je bij de meeste eetcafés ziet. Desalniettemin trok de warme appeltaart met ijs en slagroom mij wel aan. Deze smaakte goed, maar niet bijzonder. Desalniettemin was het een fijne afsluiting van de maaltijd.

De bediening is bijzonder vriendelijk, kent de gerechten en de de sfeer is ook erg gemoedelijk. Voor een ontspannen en gezellige maaltijd kan je bijzonder goed terecht in de Smederij! Verwacht geen uitzonderlijke culinaire experimenten, maar degelijk, lekker en goed klaargemaakt eten.
Smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Super! Ze waren onze bestelling vergeten, als compensatie het broodje vooraf gratis gekregen. Zeer service gericht, heerlijk eten en op een leuke locatie!

Top! Zeker aan te raden om hier een keer te eten, het voelt als een familiebedrijf met hart voor de zaak!
Judith L.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Een no nonsense prima eetcafé. Als we zin hebben in een goed glas bier, in combinatie met eerlijk, goed klaargemaakt eten, gaan we hier naartoe. De bediening is attent en gemoedelijk. prijs-kwaliteit verhouding uitstekend.
Juliaelisabethanna .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Al jaren bezoek ik dit eetcafé met enige regelmaat. Vooral de gezellige bediening is de reden dat wij hier altijd een leuke avond hebben. Hiernaast is het eten (prijs-kwaliteit verhouding) prima en ziet het er (met de wisselende exposities) altijd gezellig uit in dit "bruine café". De verschillende (speciaal)bieren zijn ook een aanrader om te proberen!
Hofmana .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Leuk eetcafe met prima daghap en eenvoudige kaart. Ideaal om te beginnen met een biertje aan de bar en daarna even een hapje te eten. Vriendelijke bediening.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Lekker eetcafe. Ik heb een uitstekende varkenshaas met hele lekkere saus gehad. Echt heel lekker. Bijgerecht witlof en broccoli zonder veel smaaK. Toetje dame blache, maar met chocoladesaus van mindere kwaliteit. De saus was bovendien koud.

Gezellige ambiance en vlotte bediening.
Jael2 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Als voorgerecht knoflookbroodjes uit de oven. Het waren 5 plakjes stokbrood met kaas-knoflook, vond dat wel erg pover en niet mijn idee van "broodjes". Een visstoofpotje, was ok, wel erg kleine stukjes vis en wat teveel citroen misschien (maar smaak is persoonlijk).
De kaart vond ik wat fantasieloos,veel gerechten die begin jaren 90 ook op menukaarten stonden (room-pepersaus, gorgonzolasaus ed).Citroencheese-cake werd aanbevolen en was gewoon lekker. De Smederij is een echt bruin cafe, wat donker, maar een mooie prijs-kwaliteitverhouding behoudens mijn voorgerecht.Vriendelijke bediening die de tijd nam om uitleg te geven.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wat ons elke keer weer opvalt bij de Smederij is de constante kwaliteit! De varkensschnitzel met peperroomsaus was echt lekker, het Limburgse stoofpotje was erg mals en smakelijk, de cheesecake als nagerecht werkelijk overheerlijk. Ze hebben ook nog veel verschillende lekkere biertjes op de tap! Doe daar dan ook nog een plezierige en hartelijke bediening bij en je zult begrijpen dat wij hier zeker terug blijven komen!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
In een ongedwongen sfeer, een gezellig eetcafe. Een eenvoudige kaart met prima gerechten en uitstekend bereiding. Zeer atentte bediening. (En een heerlijk kaasplankje.) ik kom hier nog terug.
LienG .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Goede daghap voor prima prijs, in het bijzonder veel en originele vegetarische keuzes. Ietwat studentikoze maar gezellige inrichting. Persoonlijke en vriendelijke bediening.
BirgitKees .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Naar onze ervaring een eetcafé zoals een eetcafé hoort te zijn. Goede sfeer, lekker bij elkaar geraapt interieur, gemakkelijke omgang met het bedienend personeel en bovendien heerlijke gerechten voor een eerlijke prijs. Mijn keuze van het ruime menu was de heekfilet met gerookte zalm en zeekraal, mijn vriend nam een rundersteak van het dagmenu met gorgonzolasaus, beide gerechten waren zowel qua smaak als presentatie een dikke 8. Als toetje (en dit was bijna letterlijk als figuurlijk de kers op de taart) een geweldige palmsuiker-banaan cheesecake! Echt heerlijk! De koffie smaakte goed en de wijn ook, dus we zijn nog iets langer blijven zitten wat geen enkel probleem was. Één om te onthouden, wij komen vaker, bedankt Smederij