Eetcafé De Sjans

Mergelweg 1 6212 XA Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Eetcafé De Sjans

Goed eten is heel dichtbij

Kijk op en je ziet de Sint Pietersberg! Het Franse terras van De Sjans biedt een perfect uitzicht en wordt door zon overgoten. Ontmoet je buurtbewoners, organiseer een zakelijke brainstorm of vier de lente met een bbq. Er is een vaste en een wisselende dagkaart -voor kinderen worden de maaltijden gehalveerd. Uit de keuken komt niet anders dan verse en regionale producten.

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Sjans

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 16:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

Erg voordelig
Ramon M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij hebben gezellig buiten gegeten op het sfeervolle verlichte terras. Mijn vriendin heeft kreeft gegeten en ikzelf mosselen. Beide heerlijke verse gerechten en ook voor een mooie prijs. Verder een gratis amuse van het huis ontvangen. Daarnaast was het personeel erg gastvrij, vriendelijk en vlot. We hebben een heerlijk ontspannen avond gehad.
Mcs.hendrikx .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We vonden het wel goed, de bediening wat traag. Maar wel vriendelijk, daar was niks mee.
De menukaart is lekker al hoewel niet alles voorradig was.
Was een heerlijke avond.
Beste Heer / Mevrouw Hendrikx,

Bedankt voor uw bezoek aan De Sjans, en bedankt dat u zicht de tijd heeft genomen even een recensie achter te laten op Iens!

Klopt, het was vreselijk druk gisteren, waardoor we niet iedereen zo vlug konden helpen als we graag gewild hadden. Gelukkig heeft wel iedereen het gezellig gehad!

De mosselen waren inderdaad op, verder was alles voorradig. Ik kan begrijpen dat dit even jammer is als dat juist is waar u voor komt, maar we hebben naast de mosselen een erg uitgebreide kaart, met sinds kort ook kreeft en oesters om van te smullen. Dus er is vast altijd voor ieder wat wils.

Graag zien we u een volgende keer weer, en mocht u dan graag zeker zijn van mosselen, geef dit dan even door in uw reservering, dan zorgen we dat we voor u een portie achter de hand houden, geen enkel probleem!

Met vriendelijke groeten, en graag tot gauw,

Chris Kittel, Bedrijfsleider De Sjans Maastricht.
Ink-Alk .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heerlijk gegeten met 15 personen om oma's verjaardag te vieren. We hebben gezellig met z'n allen op het terras kunnen zitten. Bij aankomst stond voor ons gezelschap een heel mooi verzorgde tafel klaar. Het eten liet niet lang op zich wachten en was bijzonder lekker. De bediening was uitermate vriendelijk en er heerste een prettige sfeer.

Wij komen zeker terug!
Beste Ink-Alk,

Bedankt voor uw bezoek aan onze zaak, en bedankt voor de prachtige recensie. Leuk dat we de kans hebben gegeven mevrouw een mooie verjaardag te bezorgen, en nog leuker dat iedereen zo tevreden was over het verloop van de avond. Graag zien we u en uw gezelschap binnenkort weer terug!

Bedrijfsleider De Sjans.
Omaenfamilie .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Familiediner met 20 personen op de "zolder" van de Sjans. Genoten van het eten, de ambiance en de vriendelijke service. Het eten hebben we niet allemaal op gekregen. Dat dat lag niet aan de kwaliteit, maar meer aan de "te" grote porties.
Een aanrader op een van de mooiste plekjes vaan Mestreech.
Beste gasten,

De tomatensoep, mèt de balletjes, als het me nog goed bijstaat!

Heel erg fijn dat uw diner zo goed verlopen is, het was ook een erg leuk gezelschap om gastheer voor te mogen zijn. We zien u en de rest van de gasten graag nog eens terug bij ons in de zaak, en we zullen ook dan zorgen voor voldoende papier voor het vervolg op de origami - cursus die bij de verjaardag van de twee familieleden heeft plaatsgevonden! ;)

Bedrijfsleider De Sjans.
Sjoske1 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Nadat wij op nieuwjaarsdag al bij de Sjans hadden gegeten zijn wij al weer teruggekomen want een goed eetcafe in de buurt is niet mis. Ook nu was het eten weer goed verzorgd en zijn het ruime porties, vooral de champignons en uiensoep als voorgerecht waren heerlijk. Het zoervleis was mischien iets aan de zure kant maar voor de rest alles prima voor een goede prijs. Alleen op het laatst was de bediening wat traag en meer met zichzelf bezig zodat we lang moesten wachten voor we konden afrekenen.
Beste Sjoske1,

Fijn dat we u weer hebben terug mogen verwelkomen.
En net als met nieuwjaarsdag had het team u ook dit keer weer hun onverdeelde aandacht moeten geven tot het eind, jammer dat dit niet gebeurd is. Een volgende keer zal de service weer als vanouds zijn, en zal het personeel van aperitief tot de koffie na het dessert voor u paraat staan!

Hopelijk tot gauw!

Vriendelijke groeten,

Chris Kittel,
Bedrijfsleider De Sjans Maastricht.
Jerome B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Helaas, we moesten twee uur wachten. En toen kreeg een van ons gezelschap nog niets. De frieten van de kinderen waren al oud. Mijn biefstuk was ingedroogd.
Beste Jerome11,

We hebben elkaar op deze avond meerdere malen gesproken, en ik betreur het oprecht hoe het diner voor u verlopen is. Naar mijn mening echter hebben wij bij constateren van het probleem er alles aan gedaan de avond alsnog tot een zo prettig mogelijk einde te brengen. De gerechten voor de gehele tafel stonden klaar, enkele minuten na ons gesprek aan tafel, toen u na een rondje van het huis wenste op te staan. Ik heb u nog proberen te overtuigen, maar de rest van het gezelschap stond al op de stoep, zo zei u, en u wenste dan ook te gaan. De gehele rekening, inclusief de gerechten die reeds geserveerd waren, en alle genuttigde dranken van een gezelschap van vijf, zijn u kwijtgescholden.
Toen we elkaar de hand schudden voor u de zaak uit liep was ik ook in de veronderstelling dat het e.e.a. weer in orde was, jammer vind ik het dan alsnog dit stukje tekst op Iens aan te treffen.
Zoals ik al aangaf, we zien u graag nog eens bij ons verschijnen om u te laten zien dat wij beter kunnen.

Met vriendelijke groeten, en hopelijk tot gauw,

Chris Kittel,
Bedrijfsleider De Sjans Maastricht.
Maes-schijns .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Met 6 personen gedineerd.
Iedereen tevreden maar ik spreek voor mijzelf. Heerlijke wilde eend gegeten. De frietjes waren bijzonder lekker.
Goede bediening in een gezellige atmosfeer.
Wat wil een mens nog meer.
Bedankt voor de leuke reactie, en fijn dat alles voor u en het gezelschap naar wens is geweest!

De frieten worden vers gebakken, en de eend wordt ook met liefde klaargemaakt. De dames en heren van de bediening werken hard, dus een complimentje over de service horen ze altijd graag, ik zal het doorgeven!

Tot een volgende keer!

Vriendelijke groeten,

Chris Kittel, bedrijfsleider Eetcafé De Sjans.
Cynthiadekoning .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het zag er mooi en gezellig versierd uit voor de Kerst. Van het 3-gangen keuzemenu was de paté op. Het alternatief en het andere voorgerecht lustte ik niet. De vrouwelijke bediening zei, nee je mag er niets anders voor uitkiezen (ondanks dat ik iets goedkoper als voorgerecht had uitgekozen) en moet dan gewoon 3 losse gerechten betalen, terwijl de paté uitverkocht was. Maar gelukkig was de mannelijke bediening wel heel klantvriendelijk en mocht ik toch dat andere voorgerecht kiezen. Het eten was verrukkelijk en goed! Wij vonden het kaasplankje wel heel magertjes, 3 hele kleine stukjes kaas voor wat normaal 9 euro kost. Omdat het bij het 3-gangenmenu hoorde, hebben wij er niets van gezegd, maar wij vinden dat normaal het niet waard. Wij komen beslist een keer terug! Nog een kleine tip: op de site staat nog steeds het 3-gangen keuzemenu van mei...
Beste Mevrouw De Koning,
Fijn dat u een leuke en smakelijke avond hebt gehad, en bedankt dat u ons even tipt over de kaart. De website krijgt binnenkort een grote beurt, waarbij ook de kaart onder handen zal worden genomen. De nieuwe menukaart is net drie dagen geleden ingegaan, dus we schaven hier en daar nog een beetje.
Amber, de jongedame die u als eerst te woord stond, heeft zich misschien anders uitgedrukt dan haar bedoeling was door de drukte gisteren. Ze houdt echt van d'r werk, en van de gasten, en we zijn erg blij met haar. Ze is direct nadat ze van u de vraag over het voorgerecht kreeg bij me gekomen om te informeren of we u niet toch buiten het menu om de Champignon de l'Escargots mochten serveren, waarna ik bij u kwam om u te laten weten dat dit uiteraard geen probleem is. We hebben ze zelf van de week geproefd, en ik ben het met u eens, ze smaken heerlijk!
Het kaasplankje in het 3-gangenmenu is een ander kaasplankje dan het plateau dat voor negen euro op de a la carte kaart staat. Bestelt u a la carte een kaasplankje, krijgt u 5 verschillende kazen, met een nog uitgebreidere garnituur. Binnen het menu werken we met andere portionering. Maar, had u er gisteren wèl iets over gezegd, hadden we u uiteraard niets gerekend voor een extra stukje. Het smaakt ook gewoon naar meer!

We hopen u gauw weer terug te zien!
Met vriendelijke groeten, en tot dan,

Chris Kittel, bedrijfsleider Eetcafé De Sjans.

Reactie van proever:

We komen zeker nog een keer terug! Het was lekker en gezellig. Dan zal Amber het vast niet zo bedoeld hebben... Maar ze zei tegen ons, nee er kan niet geruild worden, want als heel veel mensen gerechten gaan ruilen, dan klopt de opzet van het 3-gangen menu niet meer. Dus dan moet u de gerechten gewoon los betalen. Misschien had zij kunnen zeggen, normaal doen wij dat niet, maar omdat de pate op is ga ik het even navragen o.i.d., dat was misschien beter overgekomen en uiteindelijk had ze dat ook, inderdaad heel vriendelijk, gedaan. Heel attent van haar! Onze excuses over het misverstand van het kaasplankje, wij dachten dat dit het standaard kaasplankje was en wij dachten daarom dat we het normaal te duur zouden vinden, wij wisten niet dat het in het keuzemenu er anders uit zag.
Maar wij komen zeker terug, want we hebben heerlijk gegeten en er hangt een goede sfeer bij jullie.
Jullie uiensoep is overigens ook heerlijk, die hebben wij een keer op een zondagmiddag gegeten...
Ellibellie81 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Recent gaan eten bij eetcafe de sjans na goede berichten over de huidige kaart. Ik heb gegeten de carpacio vooraf, al op veel plekken gegeten omdat het een parsoonlijk favoriet is en hier ook echt heel erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de biefstuk, lekker stukje vlees en bereid zoals ik het graag zie. Als toetje had ik de creme brulee met een touch van lavendel die heel subtiel aanwezig was. Een lekkere afsluiter. Ook mijn gezelschap was zeer tevreden over hun zelfgekozen menu.

Het personeel was vriendelijk, de chefkok ook nog effe gezien was een zeer vriendelijke man die duidelijk passie voor koken heeft.

Al op veel plaatsen gegeten maar vond dit prijs kwaliteit dik in orde. Wij gaan zeker vaker terug komen. Onze volgende keer staat alweer op!!!!! Tot snel!!!!
Beste Ellibellie81,

Bedankt voor de leuke recensie!
We zijn blij dat we het u en uw gezelschap zo naar de zin hebben kunnen maken.

Tot gauw, bij Eetcafé de Sjans.

Chris Kittel.