Eetcafé de Sjampetter

Brink 81 7411 BX Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafé de Sjampetter

Smaak- en sfeermakers

Een gezellig bruin eetcafé waar de gastvrijheid zegeviert, dat is de Sjampetter. De geestige schilderijen van historisch drinkgelag zijn een heerlijke sfeermaker. Zo knus als je binnen zit, zo heerlijk vrij zit je in de zomer op het grote terras. Alle dagen open voor een uitgebreide lunch, borrel en diner. En kook je graag zelf? Bedenk je eigen Sjampetter special en wellicht verschijnt die op de menukaart!

Meer informatie over restaurant Eetcafé de Sjampetter

Maandag en Zondag van 11.00 - 01.00 uur
Dinsdag t/m Zaterdag van 10.00 - 03.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Doorlopende service , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
y.strijkveen .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
In de Sjampetter heerst een gemoedelijk, informeel sfeertje, bijzonder aangenaam. Bovendien was het eten erg lekker en alles zag er verzorgd uit. De bediening was vlot, maar niet opdringerig, helemaal goed!
EMeuleman .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gezellige, warme sfeer. Het eten is goed, ik heb biefstuk gehad en dat was een flink stuk vlees, lekker gekruid en goed gebakken. Ook het chocoladedessert smaakte super! Ik ben hier vaker geweest en ga hier ook zeker weer terug komen!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Leuke ontvangst, bediening en ook de prijs is uitstekend in een gezellige ongedwongen sfeer. Goede locatie om eens even bij te praten met een goede vriend
mfijnvandraat .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Ook 3 jaar geleden aten we hier al heerlijk. En nu weer. Alle vier hebben we genoten. Als we weer in Deventer zijn, gaan we hier weer naar toe. Alles is goed, de bediening, de lokaliteit en het eten.
Cor R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gerechten (vnl vis) waren goed van smaak. Prima ontvangst, vriendelijk en voorkomend. Vlotte bediening en aandacht voor de klant.
Gertjan M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Sjampetter, erg gezellig. vriendelijke bediening en heel lekker gegeten, we waren met 8 personen en iedereen was dik tevreden. Een minpuntje: de temperatuur zou wat ons betreft iets lager mogen. Wij waren er vrijdag 28 oktober 2016
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vandaag opnieuw gegeten bij de Sjampetter. Eten was heerlijk. Kaasfondue werd geserveerd in een italiaanse bol (!) Origineel, alleen blijft de kaas dan niet zo lang warm. Bediening was vriendelijk en attent. De aankleding van het restaurant is mooi. Sfeer is prettig. Als we in Deventer zijn komen we graag even langs.
Thecla F.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
wij hadden het dagmenu, erg lekker, salade en aardappelen en friet konden worden bijbesteld als het op was. accurate bediening.
c.m.leliveld .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het eten vond ik zeer matig. Mijn vrouw had zeebaars maar die vond ze beslist niet goed. Ik had carpacciosalade maar dat was geen goede carpaccio (veel te dik).
De bediening was niet onvriendelijk maar niet erg oplettend.
Erg vaak vragen of we nog wat wilden drinken.
Dus al met al: ik kom hier waarschijnlijk niet weer! Was daar overigens gekomen met een bevriend echtpaar die jullie had aangeraden.De plek is wel mooi. We zijn overigens Deventenaren.
gh1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gegeten, vers bereide producten. Beter dan verwacht voor een eetcafé.
Smaak van decor is niet helemaal mijn ding, maar wel weer van mijn collega die de Sjampetter heeft aangeraden.
Jorg-1990 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk genoten op het terras van Sjampetter. Genoten. Ook de lunch was heerlijk. Ondanks de drukte op het terras verliep alles heel vlot!
heidivangelder .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten zowel mijn mede tafelgenoten als ik zelf. Heerlijke loempia's en carpaccio, kipsaté en schnitzel de sjampetter en als afsluiting de Hemelse Modder.

Plus punt vond ik de service. Recentelijk een maagverkleining ondergaan waardoor ik maar kleine porties kan eten. Vooraf dit aangegeven, ze dachten echt mee en ook nog kunnen eten tegen een gereduceerd tarief. Voor mij was dit best even emotioneel dat er zo met je meegedacht werd. Heel erg fijn. Ik heb dit zo gewaardeerd. Wij waren altijd al fan van de Sjampetter en nu nog meer. Hartelijk dank voor het heerlijke eten en de gezellige avond.
Lkharmsen .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ondanks dat we hadden gereserveerd konden we niet buiten in het zonnetje zinnen op het (overvolle) terras. Toen namen we een plekje binnen maar voor lief, waar het echter wel fris was terwijl het buiten ca 20 graden was. Binnen was het rustig, maar wel altijd een leuke sfeer.

Het eten is hier altijd geweldig naar onze mening. Ondanks de drukte stond het eten vrij snel voor onze neus en het smaakte zoals altijd hartstikke goed. We hadden de Green Chicken Sandwich o.i.d., waar je misschien meer kip verwacht, had het een fantastische presentatie en smaakt het ontzettend goed. Ook hadden we de beste tosti uit Deventer (mijn mening): De Tosti Sjampetter, echt een aanrader.

Ik blijf hier graag terugkomen en laat me graag verrassen door de menukaart die eens in de tijd nieuwe gerechten er op heeft staan!
cjginkel .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Vriendelijk, hulpvaardig personeel. Reservering correct uitgevoerd. Rustige muziek. Eten prima. Prettig dat er 4 vegetarische hoofdgerechten op de kaart staan naast natuurlijk vlees en visgerechten.
Loes S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Gezellig eetcafe, met veel historische foto's over brandweermannen. De bediening is vriendelijk, gastvrij. Ze halen voor mijn disgenoot een plaid om op te zitten. En ze vragen direct in de keuken na als ze iets zelf niet weten. Prettig. Ik kies voor de hertenstoof, mijn vriend voor de vegetarische stoof. Beide smaken ze lekker. Wel worden ze wat overvleugeld door de friet die behoorlijk gekruid is, terwijl de stoof dat juist wat minder is. Het stoofpeertje, de witlof en het groentetaartje smaken er prima bij. Al met al prima eten voor een eetcafe, en in verhouding tot de prijs. ( ik zou eigenlijk een 7,5 willen geven )
Jelle A.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Momenteel zit ik met zijn 4tjes te eten bij de Sjampetter, het eten is nog steeds goed, we komen hier vaker, maar het is echt doodzonde dat de pistolet kip piri piri niet meer op de kaart staat, dit was voor mij altijd de reden om hier te gaan eten! Ik hoop dan ook dat de andere restaurants op de Brink in dit gat springen en dit heerlijke broodje op de kaart zetten!
Mvg. Jelle Abbink
Beste Jelle, Wat jammer dat je zo teleurgesteld werd omdat wij je favoriete broodje niet meer op de kaart hebben staan. Twee keer per jaar veranderen wij onze kaart omdat stilstaan uiteraard niet goed is voor een bedrijf. Waarschijnlijk komt de Piri-Piri weer terug in de zomer. Wat ik mij alleen afvraag is waarom jij ons met een 6 beoordeelt voor het eten terwijl je zegt dat het eten nog steeds goed is? Op deze manier trek je de overall ranking van ons omlaag op Iens. Misschien zou je dit aan willen passen? Alvast bedankt namens het team van de Sjampetter.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
we hebben er vandaag gegeten ik heb pistolet gezond en mijn partner een pistolet toktok voor ons beiden de grote uitvoering, en allebei een tokkelkoffie met slagroom het broodje was meer dan een volledige maaltijd de bediening was zeer vriendelijk en het eten erg lekker en prijsvriendelijk.
rik ben
Ilva V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Dit restaurant was niet onze eerste keuze. We waren een dagje in Deventer en zouden een restaurant kiezen met behulp van de recensies op iens.nl. Maar als je op een dinsdag - best vroeg in de avond - wil eten en niet als enige in een restaurant wil zitten, kom je uiteindelijk toch uit op de Brink.
De Sjampetter is een standaard eetcafé met een standaard kaart. Spareribs, zalmmoot en saté. Zo'n soort kaart. Hier en daar een spannende uitschieter op de kaart, zoals Black Tiger garnalen met chilisaus, honing en knoflook afgeblust met witte wijn. Maar eerlijk gezegd durfden wij in een eetcafé als dit, niet voor spannend te kiezen. Dus werden het de spareribs. Met dikke frieten en mayo.
En dat is ons goed bevallen. Het vlees was mals, de marinade lekker, de porties voldoende en de frieten knapperig. De bediening was vriendelijk en attent bediening. Het eetcafé liep al snel vol en dat kwam de sfeer ten goede. De rekening was ook aangenaam. Zoals bij dat hoort bij een standaard eetcafé.
Kasparov .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Hou je van compleet inwisselbaar en lomp bistro eten dat je in elk dorp van Nederland kan krijgen is dit je plek. Kleffe patat met onnodige kruiden erop, vlees zonder mooi randje met een laffe plak brie erop, inwisselbare groente en salade. Jammer, de sfeer in locatie zijn wel erg leuk. Ik zou het houden bij uitsmijters en bitterballen als ik hun was.
Piel H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Voor de eerste keer 'n bezoek gebracht aan Deventer en gegeten bij "de Sjampetter".
De ambiance is leuk, vriendelijke bediening.
Het vlees wat we gegeten hebben was prima, maar de aardappelen 'n drama.
De friet was zogenaamde ovenfriet die niet smakelijk uitzag en slap was.....
De aardappelpartjes, ook al een z.g.n. ovenproduct was slap en vooral vet, dit hoort niet in de horeca thuis!
Zonder de aardappelproducten zouden ze van ons 'n 8 krijgen voor het eten.