Eetcafé de Roskam

6,3
6,4
Fransenmineke .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het restaurant heet tegenwoordig Brasserie de Roskam. Wij hebben daar prima gegeten, vlot geserveerd door een enthousiaiste bediening. Ondanks het feit dat het vrij druk was. De setting aan de Waal is prachtig. Redelijk uitgebreide kaart met zowel vlees als visgerchten. Wij aten vooraf de carpaccio en de hoender "sweet lamb". Als hoofdgerecht de varkens sate en mosselen. Verwacht geen haute cuisine en pretentieus gedoe, maar gewoon goed eten in een gezellig restaurant.
ToosenPeter .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Prachtig terras, prachtige omgeving en vriendelijk personeel.
Helaas kwam de volgens de menukaart bestelde "Kabeljauw vanuit de oven met een krokante korst van bruchetta peterselie broodkruim niet uit de oven. De moot kabeljauw was bestreken met een kruidenkaas en daaroverheen lagen de droge broodkruimels. Niet echt smakelijk. Daar heb ik melding van gemaakt. Het antwoord uit de keuken: "Oudere mensen bestellen vaak de kabeljauw omdat het zacht is en door de korst wordt het dan weer hard". Wat een excuus! Alsof het aan ons "oudjes" ligt en ze ons op deze manier ook nog een dienst hebben bewezen! Geen enkele compensatie door een kopje koffie of i.d. aan te bieden voor de gemaakte fout. Bij het verlaten van de zaak viel ons oog op een kortingsbon van 20% op het hoofdmenu. Kijk en dat vertellen ze ons "oudjes" niet!
Erg jammer want het is echt een schitterende locatie.
DriesKodegi .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
De Roskam ligt prachtig aan de Waal, lekker rustig aan de dijk, veelal grijs publiek. Op zondag hadden we er ook al gegeten, dat beviel goed ook al waren alle tafeltjes bezet, de bediening was adekwaat en vriendelijk. Dus de dag erop weer. Ze begonnen die maandag met nieuwe menukaart. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Het vegetarische gerecht was droog en melig. De visschotel had 2 schokkend kleine "diepvries" plakjes vis. Ondanks dat maar een derde van de tafels bezet was, kwam de bediening na niet meer vragen Op onze klacht werd alleen gereageerd, dat "we er al van gegeten hadden" (hoe moet je proeven?) en "dat ze het aan de keuken zou doorgeven". Na een tijd wachten en onze honger stillen met de (lekkere, dat dan weer wel) patatjes vroegen we hoe het met onze klacht stond: "Ze had het doorgegeven", "dit was het nieuwe gerecht" en "smakelijke voortzetting". Alleen nog maar naar toegaan om koffie te drinken en van het uitzicht te genieten, want € 18,= is te duur voor een patatje. Bovendien kostte het nog een hoop ergernis.
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een teleurstelling ...!

We zijn aangetrokken door de locatie op de dijk met een fabuleus uitzicht over de Waal wat gewoon geweldig is. En hiermee heb je dan ook gelijk al het positieve van dit eetcafé wel gehad. De inrichting is matig en het personeel is slordig gekleed en totaal niet op elkaar ingespeeld wat een onrustig en storend gevoel geeft. Van de prijzen op de menukaart mag je best kwaliteit verwachten want die zijn best stevig voor een eetcafé. Dit blijkt helaas tegenovergesteld. Het eten is ronduit slecht. Ons vlees was taai en zat vol met spieren. De salade die op tafel werd gezet was waarschijnlijk in de ochtend al klaar gemaakt want de sla was verlept en gewoon niet te eten. Een geweldig terras voor een kop koffie en een borrel maar voor eten slaan wij dit adres voortaan over.
Trudie G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Lekker gegeten daar na een tip van onze gastvrouw van Vrienden op de Fiets die ons de Roskam had aanbevolen. Na een dag fietsen was het heerlijk vertoeven daar omdat je eerst in een gezellig zitje je drankje mag drinken en kan wachten totdat het eten bijna wordt opgediend. Leuk gepraat met 2 dames die daar een paar dagen gingen wandelen. Heerlijk om ook van het saladebuffet gebruik te maken. Alles was goed alleen de frietjes vonden we wat minder, waren wat slapjes. Voor de rest hebben we ons prima vermaakt met uitzicht op de Waal.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
De Roskam, Hurwenen
Op 17 mei eten we in De Roskam bij Hurwenen. Geweldige locatie is dat daar. Je zit op minder dan een steenworp afstand van de oever van de Waal.
Het is druk in het restaurant. We zitten in de met stevig plastic afgeschermde aanbouw en kijken behalve naar de boten ook naar de show die opgevoerd wordt door laag over de rivier scherende zwaluwen en de voor de “ramen” dansende kwikstaarten, die even aan de gasten laten zien dat zij ook druk bezig zijn met de voedselvoorziening.
De ontvangst is vriendelijk, de bediening een beetje warrig, het lijkt erop dat niet al te duidelijk is hoe de bediening over de verschillende tafels is verdeeld.
Als je De Roskam googlet, dan wordt onmiddellijk ‘restaurant’ verandert in ‘eetcafé’. Dat is een terechte wijziging en daar moeten we dan rekening mee houden in de beoordeling. Niet zeuren over papierenservetjes, die met bestek in zo’n insteekkartonnetje zitten. En niet teveel kritiek op het feit dat er feitelijk geen wijnkaart is.
Maar dan nog zou je in het eetcafé met volle teugen van het geserveerde voedsel kunnen genieten. En op een of andere manier wil dat toch niet echt lukken. Misschien moet je in het eetcafé ook helemaal geen zeetong bestellen, en al helemaal niet als die wordt opgediend met diverse soorten vruchten? Toetjes zien er bepaald kunstzinnig uit, maar dat aanzicht wordt dan weer teniet gedaan door taaiachtig witte chocolade ijs en een veel te droog cakeje. Kortom sommige dingen (waaronder ook de prijzen) lijken wel een beetje op ‘restaurant’, maar de Roskam is een eenvoudig eetcafé, op een schitterend plekje aan de Waal.
The-judge .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Zeer onvriendelijke bediening!
In het begin heel vriendelijk en joviaal maar na een opmerking over de kwaliteit van het eten werd de dame in kwestie zeer onvriendelijk en bot, terwijl de kwaliteit toch echt zeer te wensen overliet...
De soep werd veel te koud opgediend en leek zo uit een blikje te komen en toen we een opmerking maakten over het zwartgeblakerde hoofdgerecht was mevrouw helemaal in alle staten.
Het begon zo leuk met een lekker aperitief op een mooie locatie, jammer dat het zo moest eindigen...
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Tapas gegeten. Kan alleen in de winter. Echt lekker. Mooie gerechtjes. Vriendelijke bediening. Prachtig uitzicht over de Waal. Echt lekkere en leuke manier van tafelen. Enige minpunt: op he toilet lag alleen een vies oud theedoekje om je handen mee te drogen.
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Wij bestelden varkenshaas saté en fagitas pollo, kip op zijn Mexicaans.
Als toetje dame Blanche en koffie
Was heerlijk bereid, met meer dan genoeg bijgerechten.
De hond mag ook mee, hetgeen een hele verademing is.
Bediening is zeer vriendelijk, er is geen moeite teveel.
Wij hadden niet gereserveerd, maar dat is wel aan te raden.
Het enige minpunt was, dat de plaats waar wij zaten erg donker was.
Gelukkig hadden we de menukaart vantevoren op de website bekeken.
Hmdw .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
tapas gegeten, ver beneden peil, duur, desserts niet inbegrepen.
Kip zeer droog. Varkenshaas niet vers en droog. Toast onder champigons slap en taai, enz enz.
Dit mag je geen tapas noemen !!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Vanavond gegeten bij de Roskam in Hurwenen. Gelukkig hadden we buiten een tafel gereserveerd, want het was vol. En terecht, want het eten is prima. Had onbeperkt spareribs. Heerlijk! Ook het dessert was van heerlijk softijs. Terras ligt schitterend aan de Waal en is keurig verzorgd. Bediening is erg attent en vriendelijk. Enige minpunt was dat zeep en toiletpapier op de heren wc op was. Maar dat mag de pret niet drukken! Echt een aanrader. Ook bij minder weer, want binnen zit je ook prima.
Smullensaampies .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Wat een geweldige locatie. Echt een plek waar je via een tip terechtkomt. Prachtig gelegen aan de Waal. En sinds circa 2 maanden terras buiten!
De service was prima, vriendelijkheid en zich echt inzetten om het je naar de zin te maken. De bospaddestoelensoep smaakte lekker romig en de sliptongetjes waren precies goed. Mijn tafelgenoot vond de spareribs een tikje aangebrand wat trouwens niet ten koste van de smaak ging. Dit is een plek om ook voor een drankje op het terras een flinke omweg te maken. Echt top!