Eetcafé De Rog

Kikkertstraat 28 1795 AD De Cocksdorp (Texel) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Rog

Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Goed eten voor een schappelijke prijs. Het is een eetcafe dus dat kun je ook van het interieur verwachten. Niets mis mee. Vooraf stokbrood met kruidenboter en pesto. Goed te eten. De uiensoep is echt erg lekker en de picanha, al was hij niet echt medium/rare, was ook lekker en nog goed mals en sappig. De chimichurrie erbij was top! Al met al prima gegeten.
Renske O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik was vroeger heel enthousiast over De Rog maar vond het nu niet niet meer heel speciaal.

Stokbroodje kruidenboter is een passieloos fabrieksbroodje met mierzoete aioli en van die schuimige/creme kruidenboter.

Hoofdgerecht (lamsvleestrio en roodbaars) waren prima.

Nagerecht koude crème brullee.

Koffie wordt geserveerd met mini snickers, mars etc.

wij houden heel erg van puur, gezond eten en zullen niet meer kiezen voor de Rog.

Bediening is wel echt top! Vriendelijk en snel!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk warm en ouderwets gezellig eetcafe. Vooraf een bijzonder lekkere uiensoep. Gevolgd door een proeverij van zalm, carpaccio, geitenkaas en gevulde champignon. Alles heel smakelijk, een aanrader voor de Cocksdorp.
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Spontaan liepen wij binnen, omdat andere restaurants al gesloten waren. Werden hartelijk ontvangen en konden op het terras achter het restaurant nog plaats nemen. Kregen snel ons wijntje en de zalm vooraf was superzacht en vet zoals verse zalm moet zijn!! Het werd buiten snel koud, en binnen was weer al een rptafel klaar waar wij konden zitten. Als er ergens oog voor gasten is, dan is het hier!!! Heerlijke zalm van de gril gegeten, bijgerechten ook super!!! En gastvrijheid, helemaal TOP!!!!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gastvrij ontvangen. Als entree gekozen voor de proeverij van 3 voorgerechtjes. Champignonsoep,
Carpaccio en gerookte zalm, leuk gepresenteerd en vergezeld met een lekkere sauvignon blanc.
Als hoofdgerecht 3 mooie sliptongetjes met frites , aardappeltjes in de schil, rode kool, bloemkool en appelcompote. Onmogelijk om met een hongerig gevoel het eetcafe te verlaten.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor het eerst op Texel en bij eetcafé De Rog gegeten. Bij binnenkomst direct duidelijk inderdaad een eetcafé. Zo is het ingericht en straalt het ook uit. Niks mis mee. Bediening, jong maar zeer attent en vriendelijk. Leuk om te zien hoe zij, met wat minder ervaring, zich er prima uit probeerde te redden. We maakten het haar ook, op een leuke manier, lastig. Eten: Als voorgerecht kozen we met z'n tweeën voor de Proeverij (5 items). Meer dan genoeg voor z'n tweetjes. Keurig en smakelijk ogend opgemaakt op een mooi bord. Van alles wat. Alle gerechten ( we hadden niet voor de kippendijen gekozen) waren heerlijk van smaak.
Als hoofdgerechten de Tagliatelle met garnalen. Meer dan genoeg garnalen en alles heerlijk op smaak. En de Lamstrio. Heerlijk goed gegaard en qua smaak en hoeveelheid meer dan voldoende. Zaten te vol voor een nagerecht. Onze 1ste ervaring op Texel op culinair gebied was ruim voldoende. Een aanrader dit eetcafé.
Ansvandam .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wat een leuk restaurant. Heet sfeervol, beetje bruine kroeg-achtig. Erg vriendelijk personeel. En heerlijk gegeten. Met mijn wensen werd goed rekening gehouden. Kortom, als ik daar weer kom ga ik zeker eten bij de Rog!
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Erg lekker gegeten bij de Rog, na het lezen van de recenties. Zelf had ik een lekkere maaltijdsalade met lamsham,noten, peer en texelse kaas. Leuk dat ze naast de standaard gerechten toch ook een beetje eiland in de gerechten verwerken, met lokale producten. Mijn man had een stoofpotje, die portie had best iets groter mogen zijn. Heel vriendelijke bediening, daar is niets teveel voor.
Gaston G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag hier wederom fantastisch gegeten.
Op het kerstmenu een mooie wilde eendeborstfilet. Ook a la carte was mogelijk, alles begeleid door ruim voldoende bijgerechten. Een ongedwongen sfeer, gezellige bediening. Na afloop prima koffie en een keurige rekening!
Mimskaja .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellig eetcafé in de Kikkertstraat (belangrijkste straat in het dorp). Een eetcafé zoals een eetcafé hoort te zijn. Vriendelijke, enthousiaste bediening. Saté van varkenshaas, kaasfondue, kip piripiri....
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een tien geven vind ik meestal wat overdreven, maar hier kan ik niet omheen.
De Rog is zo'n geweldig leuke zaak. Je wordt met een glimlach ontvangen en je krijgt direct het gevoel dat men blij is dat je gekomen bent. Dit gevoel krijg je zonder uitzondering van elke medewerker! Het is er altijd druk, maar er wordt zeer rap een tafeltje voor je geregeld. Wat we eigenlijk een beetje jammer vonden want het was enorm gezellig aan de bar. Er is een vaste kaart met daar omheen nog wat wisselende gerechten. De eerste avond namen we een Bavette met een licht rooksmaakje en een boterzachte Botervis van de grill. Er zat een garnituur van frietjes, koolsla en gegratineerde broccoli bij. Als je het gerecht ietsjes anders wil, bijvoorbeeld geen saus erbij, is dat geen probleem. Alles was ontzettend lekker en de borden waren ook een lust om te zien. Als dessert wat blokjes Texelse kaasjes met een lekkere grove mosterd.
We konden het de volgende dag niet laten om weer naar De Rog te gaan. Weer een warm ontvangst met direct een blik van herkenning. Leuk dat jullie er weer zijn! Dit keer als voorgerecht carpaccio en gerookte zalm genomen. Beiden waren heerlijk vers zonder harde, pezige stukjes. Als hoofdgerecht gekookte mosselen en grote garnalen in knoflook olie. De mosselen waren heerlijk zacht en goed gekruid. De garnalen zagen er prachtig uit. Ze waren al voor het grootste gedeelte gepeld, alleen de kop moest er nog af. Ze smaakten heerlijk. De garnituur was vandaag iets anders dan gisteren. Worteltjes en sugar snaps, ipv broccoli en rode koolsla. Omdat ik liever geen friet of brood wilde kreeg ik een extra groot bakje sla met tomaat en komkommer, erg lekker! In plaats van dessert hebben we nog een borrel aan de bar genomen. Het is ondertussen al wat later op de avond en er komen wat borrelklanten binnen. Al snel is het heel gezellig aan de bar en we blijven tot het einde van de avond hangen. Dit is echt vakantie!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Zeer gezellig eetcafé, met prima gerechten, een gezellige sfeer en heel attent vriendelijk personeel.
Kortom niets negatiefs op aan te merken en zeker aan te raden voor een gezellig avondje ontspannen eten en drinken op Texel.
Astriddrenthe .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Wij hebben echt HEERLIJK gegeten in dit restaurant, vooral de proeverij van voorgerechten ( verschillende kleine voorgerechten op 1 bord ) was in een woord geweldig. Wij gaan morgen nog een keertje terug , dit zegt volgens mij genoeg. Iemand die dit restaurant een 1 geeft voor het eten en een 4 voor de service ( terwijl ze bijna niets hoefden te betalen ) Probeert in mijn ogen een restaurant ongegrond af te branden. Je kunt altijd een mindere ervaring hebben, maar dit gaat te ver. Wij zijn in elk geval super enthousiast .
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Fantastisch vriendelijke bediening. Echt gast. Zowel het lamstrio, visduo en de zeetongetjes zijn absolute aanraders. Maar niet te vergeten het keuzemenu van voorgerechten: diverse kleinere porties voorgerechten. Daarbij echt Texels bier en/of een goede wijn. Buiten op het terras: extreem gezellig, maar binnen ook aangename ambiance.
George W.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Ik begrijp niet hoe iemand over dit restaurant zo'n droevige recensie kan schrijven. Wij hebben hier gegeten en zijn ook tot laat blijven hangen en hebben een top tijd gehad. De proeverijtjes(3)vooraf waren heerlijk. Als hoofdgerecht mosselen en hamburger die beiden ook erg lekker waren. Medemens de enorme hoeveelheid garnituur erbij meer dan voldoende. Lekker dessert,ananas carpaccio.hiena nog gezellig aan de bar gezeten tot laat. Dit restaurant is er m.i. erg op vooruit gegaan(heb hier in het verleden ook regelmatig gegeten). Kom hier weer terug als ik weer op Texel ben.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Gisterenavond gegeten in de Rog op aanraden van vrienden die vaak in de Rog komen. Ik had van te voren nog even op iens gekeken en was toch een beetje geschrokken van de vorige recensie, iemand die zoiets schrijft terwijl hij niks hoefde te betalen voor de hoofdgerechten is niet niks Maar niks was minder waar het was geweldig. Je kunt toch beter afgaan op je vrienden dan op een recensie :-) We hadden vooraf een proeverij met hollandse garnalen, carpaccio en serranoham. mijn vrouw had champignons uit de oven, huis gerookte zalm en hollandse garnalen. Alles lekker op smaak en een mooie presentatie. Als hoofdgerecht de ribeye en de gamba's. Ribeye zeer mals, garnalen heerlijk in de knoflook, genoeg garnituren erbij. De bediening vroeg of we nog extra wilde maar het was genoeg. Afgesloten met een proeverij van de chef, die hebben we samen gegeten want eigenlijk zaten we al redelijk vol. vijf kleine dessertjes echt heel smaakvol. De bediening was attent en vriendelijk. Ik schrijf bijna nooit recensies maar ik vond het nu echt even nodig. We zullen zeker terug komen als we op Texel naar deze gezellige zaak.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Wat een verschrikkelijk slecht excuus voor een restaurant is dit geworden. Allereerst moet ik vertellen dat wij altijd in eetcafe de Rog kwamen als we naar Texel gingen totdat wij een x op de dag van aankomst er achter kwamen dat de zaak failliet en gesloten was. Wij hebben er wel 10a12x eerder gegeten dus wij heel blij toen we hoorden dat de rog een doorstart had gemaakt en weer open was. Maar wat een enorme anticlimax beleefde wij vandaag bij deze "heropende" De Rog. Voorgerecht (zoals wij altijd nemen) een proeverij de Rog waarbij je 3/4 of 5 gerechtjes kunt kiezen. Deze was anders dan anders maar op zich nog wel lekker, daarna ging alles mis. Bestelde drankjes kwamen niet, hoofdgerecht duurde heel lang, de jongeman van de bediening die op zich vriendelijk was kwam zelf vertellen ( zeer correct) dat de keuken het bonnetje van onze bestelling kwijt was maar waren nu met ons hoofdgerecht bezig, helaas duurde het daarna nog zeker 30 minuten wat erg lang is voor slibtongetjes, visduo en een hamburger. Een wijntje voor het lange wachten wordt aangeboden ( wederom op zich correct) helaas laat dit gebaar lang op zich wachten. Daarna komen de gerechten. De Slibtong is helemaal uitgedroogd en weinig smaakvol, visduo: een heel klein stukje ( ik schat 40gr) botervis melig en verschrikkelijk droog, 3 gamba's smaakloos. Echt een schande voor de 22,50 die men hiervoor durft te vragen. Gevraagde ketchup bij de hamburger komt niet. Nadat zoon zelf aan de bar nogmaals is gaan vragen komt het eindelijk. Als je daar dan nog opvangt dat de man achter de bar iets roept van " gezeik daar kan ik niks mee" weet je in elk geval dat er niet serieus met je klacht wordt omgegaan. Wat een teleurstelling. Jongeman in bediening heeft er veel aan gedaan om het goed te maken. Maar dit was een kansloze missie. Bij ontvangst van de rekening had hij wel alle hoofdgerechten geschrapt, ook de hamburger van zoon die overigens wel smakelijk opgegaan is. Maar zelfs door ons bestelde wijn, en de "goedmaak wijn" waren niet berekend. Helaas gaat het ons daar niet om en willen wij gewoon avondje lekker eten en daarvoor betalen.
Ooit was dit een tent waar wij graag vaak terug kwamen, dit keer zo verschrikkelijk slecht dat ik nog niet weet of een herkansing überhaupt zin heeft. Mede gezien de andere klachten die wij om ons heen hoorde van andere bezoekers. De arrogante houding van de man achter de bar was het belangrijkste signaal dat het niets intresseert, tenslotte zijn er in de zomer zoveel toeristen dat je restaurant toch wel gevuld zit. Maar de vaste klanten die ook in de herfst en winter komen, die houden het waarschijnlijk nu voor gezien. Wij in elk geval wel. Dit is niet het eetcafe waar ik naar terug verlangde, en ik denk zelfs niet waar ik nog eens terug ga. Een ervaring rijker een illusie armer. Wat verschrikkelijk zonde van dit ooit zo leuke en lekkere restaurant.
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heerlijk gegeten. Asperges met zalm en partner een hamburger. Bediening lijkt in eerste instantie erg met elkaar bezig maar dit veranderd als de zaak volloopt. Reserveren noodzakelijk, wij waren die avond om 18.30uur de laatsten die zonder reservering terecht konden.
TonHendriks .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. Erg goede kwaliteit van de gerechten en heerlijk klaargemaakt.
Gezellige, informele sfeer; je voelt je meteen welkom.
De bediening is top! Attent en precies de juiste aandacht.
Morgen weer.
Nadine S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Súper lekker gegeten! Daar werken absoluut mensen met passie, voor de schermen (vriendelijk, gastvrij en met aandacht en humor) én achter de schermen (kokkie(s) die moeite doet/n voor écht lekker eten!) ! Aanwinst voor het eiland. Wij komen zeker weten terug!