Eetcafé De Rog

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé De Rog

Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Leuk en gezellig eetcafe. De sate was heel erg lekker en mals, maar de pasta kon beter. In de pasta was de ossenhaas wat droog en de peper kaassaus miste pit waardor het een wat flauw gerecht was. Veel lekkere bijgerechten, vooral de koolsalade viel in de smaak! De proeverij na was lekker, vooral de creme brulee. We hebben hier vaker gegeten en de Rog is echt een aanrader op Texel.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Hoe kan het zijn dat ik hier tweemaal ben geweest en tweemaal lang heb zitten wachten op het hoofd gerecht. Dan heb je geen systeem.. In ieder geval hier na een jaar weer eens geweest. Eerlijkheidshalve dien ik erbij te zeggen dat er niets anders open was. De menukaart is gevat in een houten kaft. Ik begon met de zalm. Geen probleem mee, alleen de wortel erbij snapte ik niet zo. De champignons uit de oven zagen er wat overgaar uit. Ik heb nog even naar de wijnkaart gekeken, maar gezien de glazen die werden gebruikt heb ik het maar bij huiswijn gehouden. Die kon er ook best mee door. Hoofdgerecht de tong (slibtong) en de pasta de Rog.
Heel, heel lang zitten wachten. Het hoofdgerecht werd uitgeserveerd op een lauw en een koud bord. De Tong was maar net aan gaar. Verder veel koud bijvoer, sla, bietensla en appelmoes. Die was overigens wel lekker.
Ja het is een kroeg... Ik heb veel hamburgers voorbij zien komen. Misschien moet je dat ook wel gewoon bestellen, hamburger of een sate..
De koffie hebben we thuis maar genomen, het was inmiddels bedtijd...
Susette H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Afgelopen 2 weken 2 maal bij de Rog gegeten. Eenmaal met 9 en de andere keer met 7 personen. Min of meer toevallig hier terecht gekomen. We waren zeer te tevreden over het gebodene. Vlotte, frisse bediening, gezellige ambiance. Het eten lekker, maar de creme brulee had beter gekund, veel te koud. De mosselen heel goed en de harder en sliptongetjes heerlijk. Kinderen ook zeer welkom. Ben je op Texel, ga hier dan zeker langs, aanbevolen!
Roy G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Met zonnig weer is een tafeltje buiten voor vier personen een feest. Verse Skuumkoppe van de tap, zeer vriendelijke bediening. Mosselen en de salade waren prima, en ook de kaasfondue en visduo smaakte prima. Éen schaaltje friet voor drie personen is echter veel te weinig. De Tesselse koffie is een aanrader.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Het is dat ons hotel (het Anker) naast dit eetcafe zit (en ons werd aanbevolen door de hoteleigenaar) dat we hier terecht kwamen, de keuze van eettentjes is groot. Maar wat fijn dat we hier hebben gegeten. Uitbater Fred is een gezellige kroegbaas, de meiden van de bediening zijn fris en fruitig en de kaasfondue was prima! Het pannetje wilde maar niet leeg! Prima plek, alleen jammer dat zo ver van ons vandaan is.. :)
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Met 7 personen hier gegeten. Kan iedereen die Texel bezoekt dit aanraden. We hadden allemaal verschillende voor/hoofd en nagerechten, welke allemaal heerlijk waren. Ook de bediening was super en vriendelijk. De sfeer is goed, gezellig en knus. Wij gingen enthousiast en met een zeer voldaan en tevreden gevoel de deur uit. Wij kunnen goed vergelijking trekken omdat wij regelmatig buiten de deur eten. Ga de Rog zeker bij iedereen aanprijzen ????
Arianne V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Van dit soort eetcafe's worden wij blij. De creatieve kaart laat zien dat er mensen met hart voor lekker eten achter zitten. Leuke voorgerechtjes en als je niet goed kan kiezen neem je er gewoon een paar. Hoofdgerecht was erg lekker en er was ook groente bij en dat vinden wij een pluspunt. En dan niet een fantasieloos hapje rauwkost, maar mooi samengestelde gerechtjes. Van mij mag er op iens een categorie bij om dergelijke goedkopere en middenklasse eettentjes aandacht te geven, tussen al die vele fantasieloze tenten in deze prijsklasse. Dit eetcafe onderscheid zich echt met een eigen identiteit en dat maakt uit eten het feestje dat het hoort te zijn.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Goed eten voor een schappelijke prijs. Het is een eetcafe dus dat kun je ook van het interieur verwachten. Niets mis mee. Vooraf stokbrood met kruidenboter en pesto. Goed te eten. De uiensoep is echt erg lekker en de picanha, al was hij niet echt medium/rare, was ook lekker en nog goed mals en sappig. De chimichurrie erbij was top! Al met al prima gegeten.
renske O.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik was vroeger heel enthousiast over De Rog maar vond het nu niet niet meer heel speciaal.

Stokbroodje kruidenboter is een passieloos fabrieksbroodje met mierzoete aioli en van die schuimige/creme kruidenboter.

Hoofdgerecht (lamsvleestrio en roodbaars) waren prima.

Nagerecht koude crème brullee.

Koffie wordt geserveerd met mini snickers, mars etc.

wij houden heel erg van puur, gezond eten en zullen niet meer kiezen voor de Rog.

Bediening is wel echt top! Vriendelijk en snel!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Heerlijk warm en ouderwets gezellig eetcafe. Vooraf een bijzonder lekkere uiensoep. Gevolgd door een proeverij van zalm, carpaccio, geitenkaas en gevulde champignon. Alles heel smakelijk, een aanrader voor de Cocksdorp.
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Spontaan liepen wij binnen, omdat andere restaurants al gesloten waren. Werden hartelijk ontvangen en konden op het terras achter het restaurant nog plaats nemen. Kregen snel ons wijntje en de zalm vooraf was superzacht en vet zoals verse zalm moet zijn!! Het werd buiten snel koud, en binnen was weer al een rptafel klaar waar wij konden zitten. Als er ergens oog voor gasten is, dan is het hier!!! Heerlijke zalm van de gril gegeten, bijgerechten ook super!!! En gastvrijheid, helemaal TOP!!!!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gastvrij ontvangen. Als entree gekozen voor de proeverij van 3 voorgerechtjes. Champignonsoep,
Carpaccio en gerookte zalm, leuk gepresenteerd en vergezeld met een lekkere sauvignon blanc.
Als hoofdgerecht 3 mooie sliptongetjes met frites , aardappeltjes in de schil, rode kool, bloemkool en appelcompote. Onmogelijk om met een hongerig gevoel het eetcafe te verlaten.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Voor het eerst op Texel en bij eetcafé De Rog gegeten. Bij binnenkomst direct duidelijk inderdaad een eetcafé. Zo is het ingericht en straalt het ook uit. Niks mis mee. Bediening, jong maar zeer attent en vriendelijk. Leuk om te zien hoe zij, met wat minder ervaring, zich er prima uit probeerde te redden. We maakten het haar ook, op een leuke manier, lastig. Eten: Als voorgerecht kozen we met z'n tweeën voor de Proeverij (5 items). Meer dan genoeg voor z'n tweetjes. Keurig en smakelijk ogend opgemaakt op een mooi bord. Van alles wat. Alle gerechten ( we hadden niet voor de kippendijen gekozen) waren heerlijk van smaak.
Als hoofdgerechten de Tagliatelle met garnalen. Meer dan genoeg garnalen en alles heerlijk op smaak. En de Lamstrio. Heerlijk goed gegaard en qua smaak en hoeveelheid meer dan voldoende. Zaten te vol voor een nagerecht. Onze 1ste ervaring op Texel op culinair gebied was ruim voldoende. Een aanrader dit eetcafé.
ansvandam .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wat een leuk restaurant. Heet sfeervol, beetje bruine kroeg-achtig. Erg vriendelijk personeel. En heerlijk gegeten. Met mijn wensen werd goed rekening gehouden. Kortom, als ik daar weer kom ga ik zeker eten bij de Rog!
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Erg lekker gegeten bij de Rog, na het lezen van de recenties. Zelf had ik een lekkere maaltijdsalade met lamsham,noten, peer en texelse kaas. Leuk dat ze naast de standaard gerechten toch ook een beetje eiland in de gerechten verwerken, met lokale producten. Mijn man had een stoofpotje, die portie had best iets groter mogen zijn. Heel vriendelijke bediening, daar is niets teveel voor.
Gaston G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag hier wederom fantastisch gegeten.
Op het kerstmenu een mooie wilde eendeborstfilet. Ook a la carte was mogelijk, alles begeleid door ruim voldoende bijgerechten. Een ongedwongen sfeer, gezellige bediening. Na afloop prima koffie en een keurige rekening!
Mimskaja .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Gezellig eetcafé in de Kikkertstraat (belangrijkste straat in het dorp). Een eetcafé zoals een eetcafé hoort te zijn. Vriendelijke, enthousiaste bediening. Saté van varkenshaas, kaasfondue, kip piripiri....
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een tien geven vind ik meestal wat overdreven, maar hier kan ik niet omheen.
De Rog is zo'n geweldig leuke zaak. Je wordt met een glimlach ontvangen en je krijgt direct het gevoel dat men blij is dat je gekomen bent. Dit gevoel krijg je zonder uitzondering van elke medewerker! Het is er altijd druk, maar er wordt zeer rap een tafeltje voor je geregeld. Wat we eigenlijk een beetje jammer vonden want het was enorm gezellig aan de bar. Er is een vaste kaart met daar omheen nog wat wisselende gerechten. De eerste avond namen we een Bavette met een licht rooksmaakje en een boterzachte Botervis van de grill. Er zat een garnituur van frietjes, koolsla en gegratineerde broccoli bij. Als je het gerecht ietsjes anders wil, bijvoorbeeld geen saus erbij, is dat geen probleem. Alles was ontzettend lekker en de borden waren ook een lust om te zien. Als dessert wat blokjes Texelse kaasjes met een lekkere grove mosterd.
We konden het de volgende dag niet laten om weer naar De Rog te gaan. Weer een warm ontvangst met direct een blik van herkenning. Leuk dat jullie er weer zijn! Dit keer als voorgerecht carpaccio en gerookte zalm genomen. Beiden waren heerlijk vers zonder harde, pezige stukjes. Als hoofdgerecht gekookte mosselen en grote garnalen in knoflook olie. De mosselen waren heerlijk zacht en goed gekruid. De garnalen zagen er prachtig uit. Ze waren al voor het grootste gedeelte gepeld, alleen de kop moest er nog af. Ze smaakten heerlijk. De garnituur was vandaag iets anders dan gisteren. Worteltjes en sugar snaps, ipv broccoli en rode koolsla. Omdat ik liever geen friet of brood wilde kreeg ik een extra groot bakje sla met tomaat en komkommer, erg lekker! In plaats van dessert hebben we nog een borrel aan de bar genomen. Het is ondertussen al wat later op de avond en er komen wat borrelklanten binnen. Al snel is het heel gezellig aan de bar en we blijven tot het einde van de avond hangen. Dit is echt vakantie!
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Zeer gezellig eetcafé, met prima gerechten, een gezellige sfeer en heel attent vriendelijk personeel.
Kortom niets negatiefs op aan te merken en zeker aan te raden voor een gezellig avondje ontspannen eten en drinken op Texel.
astriddrenthe .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Wij hebben echt HEERLIJK gegeten in dit restaurant, vooral de proeverij van voorgerechten ( verschillende kleine voorgerechten op 1 bord ) was in een woord geweldig. Wij gaan morgen nog een keertje terug , dit zegt volgens mij genoeg. Iemand die dit restaurant een 1 geeft voor het eten en een 4 voor de service ( terwijl ze bijna niets hoefden te betalen ) Probeert in mijn ogen een restaurant ongegrond af te branden. Je kunt altijd een mindere ervaring hebben, maar dit gaat te ver. Wij zijn in elk geval super enthousiast .