Over restaurant Eetcafé de Remise

Ongedwongen genieten in Leersum

Een gezellig eetcafé in Leersum waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat. Voor een hele zachte prijs geniet je hier van een verrukkelijk 3-gangenmenu! De kaart bestaat uit simpele gerechten, die heel goed worden uitgevoerd. De Remise is ook nog eens heel kindvriendelijk, kom je dus lekker laten verwennen met het hele gezin.

Meer informatie over restaurant Eetcafé de Remise

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Goede prijs/kwaliteit verhouding
Dewe .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Hier terecht gekomen via een hemabon,
Konden keuze nemen van de gebruikelijk menukaart.
Saté was goed. 1 persoon had koemelkallergie, vroeg om ketchup ipv pindasaus, kwam veel later toen hoofdgerecht al bijna op was. 2 keer extra om moeten vragen! Bediening was traag.
Erg stofferige plekken in restaurant.
WilB .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hebben gebruik gemaakt van de Hema bon "Diner voor twee". Vooraf werd ons verteld, dat er geen speciaal menu was voor deze bon. Gewoon van de kaart kiezen en bij afrekenen zou de waarde van de bon in mindering gebracht worden.
Partner koos het driegangenmenu; paprikasoep vooraf, mosselpannetje en gemarineerde ananas met ijs na. Geen klachten, lekker eten. Voor mezelf vooraf de carpaccio (gewoon goed), de saté en als dessert eveneens de ananas. Saté wel eens beter gehad maar niet echt slecht. Lekker dessert.
Afrekenen precies zoals beloofd, waarbij de waarde van de bon ook nog naar boven werd afgerond. Erg netjes.
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Vorig jaar hier een mosselpan gegeten en dit was de beste van het hele seizoen (wij eten regelmatig buiten de deur en tijdens het mosselseizoen eet ik gemiddeld vijf tot zes mosselpannetjes in den lande), de kok had toen een hele lekkere wijn gebruikt.
Door deze fantastische ervaring afgelopen kerst met de hele familie hier geboekt, dit viel zwaar tegen.
We wilden het toch een tweede kans geven. De hele avond liep mis. Mijn voorgerecht was verkeerd en toen het eindelijk kwam hadden mijn andere tafelgenoten hun voorgerecht al op, deze werden anders koud. Mijn vriendin had een voorgerecht gekozen waarbij de suggestie werd gewekt dat mozzarella het gerecht was en dat gazpacho een onderdeel was, maar het bleek een enorme schaal (geen kommetje) gazpacho met kruimels mozzerela te zijn, lekker maar na een paar happen gaat zo'n hoeveelheid flink tegenstaan.
Het hoofdgerecht was niet veel beter, ik had uitgekeken naar de voortreffelijke mosselpan van vorig jaar, maar wat een teleurstelling, volgens de serveerster hetzelfde recept maar blijkbaar kennen ze hun eigen gerechten niet. Dit jaar geen wijn, als groenten taugé en champignons!!???? Dit zijn toch geen smaakmakers... bluh, één weeïge pan mosselen, dit jaar voor mij een allerlaatste plek bij de mosselpannen, ik maak hem zelf nog lekkerder en ik verwacht juist dat een professionele kok daar nog meer van maakt. Professionaliteit was ver te zoeken want de zalm van mijn schoonmoeder en vriendin waren te gaar aan de buitenkant en van binnen nog rauw, dus deze gingen terug naar de keuken en jawel deze kwamen terug toen mijn schoonvader en ondergetekende hun hoofdgerecht al op hadden... geen excuses, geen drankje van de zaak ... een waardeloze avond en hier komen we na twee belabberde ervaringen niet meer terug, wellicht heeft er de eerste keer toen we fantastisch gegeten hadden een uitzendkracht in de keuken gestaan...
Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een oud adres, want vroeger fietsten we hier naar toe. Tegenwoordig zijn we met de auto.
Vroeger was het gewild en ook nu was het terras vol. Het was lekker weer en dan is het heerlijk buiten toeven. De bediening was goed en het sanitair netjes. Wij konden hier betalen met een cadeaukaart.
Robertjc .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij lunchen met regelmaat bij de Remise. Een waardevolle samenkomst van twee ouwe knarren, ten diepste bevriend, die zich vermaken met verhalen over vroeger, met anecdotes over vrienden en vriendinnen, sterke verhalen over de liefde, het vroegere werk, en eten en drinken all over the world. Bij De Remise hebben we voor dat doel onze plek wel gevonden. De akoestiek is prettig, de sfeer vet OK. Bediening is mensenwerk, dat blijkt een enkel keertje, maar de jonge mensen doen hun uiterste best om ieders verblijf te veraangenamen. De eveneens jonge, ook van tijd tot tijd in de publieksruimte vertoevende, goedlachse en communicatieve chef voert uitstekend regie over de keuken, en gebruikt lokale producten. Zijn porties zijn meer dan royaal en de prijs/kwaliteitverhouding is knap gerealiseerd. Bovendien is het geen enkel probleem als één van de oude knarren een speciale wens heeft. Aangenaam verrast is de juiste term. Leuk terras aan een kruispunt. Kortom: een eerlijke, welverdiende 8 !
Sanne-- .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een eerdere ervaring was niet positief, maar inmiddels alweer 2 keer een wel positieve ervaring gehad. De Remise is voor ons een prima -dichtbij- eetcafe/restaurant, sfeervol en lekkere gerechten en mooie wijnen. De service verschilt echt per keer. De laatste 2 keer was dat top. Aardig, meedenken, aandacht voor de kinderen.
Het enige dat mij altijd weer opvalt (in elk restaurant trouwens), dat de kinderen als laatste hun bord krijgen. Dat is niet zo leuk en volgens mij een kleine moeite om daar rekening mee te houden.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
De Remise in Leersum is een locatie waar wij graag en ook regelmatig komen. Vriendelijke bediening, goede service, aandacht voor de klant. Vandaag het 12 uurtje gebuikt, Heerlijke boterhammen, met een uitsmijter kaas en een kroket met wat verse salade. Smaak was goed en de prijs heel netjes.
Bovendien schenkt de Remise goede koffie.
J.sesink7 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Voorgerecht Plateau de Remise deelden we met twee, maar zelfs voor één persoon vond ik het wat karig, zeker gezien de prijs van € 12,50. Hebben er maar wat brood bij besteld.
Salades (geitenkaas en Oosterse kip) waren prima; evenals de drankjes en de bediening.
Goed idee om de opbrengst van een karaf water (0,75 of 1,00) aan een goed doel te schenken.
Dries K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We kwamen voor de AH-actie maar die hebben we gezien de recenties maar niet gebruikt,
dus gewoon gekozen van de kaart en lekker gegeten, prettige bediening voor een redelijke prijs.
Nydia V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Echt onwijs lekker gegeten in een leuk restaurant met goede sfeer!
Goed gevulde borden met mooie producten.
We gaan zeker nog eens terug.
Bertenfrederiek .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
super voor elkaar leuk personeel lekker eten en een schone indruk gemaakt de toiletten super voor elkaar we gaan zeker terugkomen !
EvelineErens .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We zijn altijd erg tevreden met en bij de Remise. Het verbaasde ons dan ook dat de bediening deels te wensen overliet. Bij elk gerecht (drie in totaal) moesten we na een half uur a drie kwartier wachten de bediening zelf halen om te worden geholpen. Uitgezonderd van een jongeman, die als een goede gastheer, zijn benen uit zijn lijf liep in het drukke restaurant om iedereen het naar zijn zin te maken.
Het eten was goed zoals altijd. En het retro decor is genieten!
Wederom dank!
Polimini .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Mooi menuutje, lekker eten, goede service! Gewoon zoals het hoort!! Voor AH actie hebben ze speciaalkaartje met keuze menu, bij het voorgerecht kun je kiezen uit carpaccio of vis cocktail, bij het hoofdgerecht kun je kiezen uit vis vlees of vegetarisch, nagerecht taart, ijs of kaas.
Holthuijs .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heerlijk gegeten: als vooraf een wildproeverij (5 soorten wild waaronder eend, wild zwijn een bitterbal met wildvulling). Als hoofdgerecht hertenbiefstuk en eendebout met puree en zuurkool aangevuld met spekjes en spruitjes.
Naast een goede keus voor (huis) wijn ook een uitgebreide bierkaart.
Leuke vlotte bediening. Gezellige inrichting. Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Kortom een aanrader.
Hans & Jacqueline
Evandonselaar .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Eten waaas overal gewoon goed, bediening had iets meer aandacht aan de drankjes mogen besteden nu moesten we een aantal keer vragen of we nog wat mochten bestellen.
Corrie.dijkhorst .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Bij binnen komst werden we vriendelijk ontvangen. ze hadden een tafeltje voor ons gereserveerd, maar boden ons een ander tafeltje aan ivm beneden gezelliger. Heerlijk eten, gerechten waren goed, op een mooi opgemaakt bord. aardig personeel. kortom een mooi entourage voor een gezellige avond.
CvdBerg .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
De Remise heeft een hele eigen interpretatie van de AH restaurantactie: speciaal voor de gasten met een Albert Heijn kaart is de prijs voor een driegangen menu bijna verdubbeld. Normaal € 19,50 nu € 34,50, terwijl voor de normaal gratis frietjes ook nog een 2 euro moet worden betaald. Kijk: je doet mee met zo'n actie, en dan doe je het goed, of je kiest ervoor niet mee te doen. De bediening haastte zich bij navraag over de hoge prijs te vermelden dat de Remise volgend jaar niet meer meedoet. Lijkt me een goed plan!! Dit is een voorbeeld van slecht ondernemerschap, en een ongastvrije behandeling van je klanten.
Nina R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Gisteravond gegeten met de AH zegeltjesactie bij De Remise.
Er was een speciale kaart, menu 34,50, rijkelijk duur voor wat we kregen. Was overigens wel lekker hoor. Vooraf een krab/zalmcocktail van 40 jaar geleden, een vispakketje die we zelf op smaak moesten brengen, met knapperige groente, en als toet sorbetijs. Frietjes kregen we er niet bij, die moesten weer apart besteld worden. De frietjes waren op het randje, niet lekker knapperig, te licht gebakken. Al met al lekker gegeten, maar ik had het idee dat er over nagedacht is van: hoe kunnen we de prijs opvoeren voor die zegeltjesplakkers! Jammer...laat de mensen gewoon uit de gewone kaart kiezen, bovendien was er ook een driegangenmenu voor 19,50 euro.
Edith L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het is ons tegen gevallen. Het voorgerecht carpaccio, was heerlijk. Het hoofdgerecht spies van kippendijen was minder: het vlees zag roze en naar mijn mening, niet gaar. Ik heb een aantal stukken kip niet opgegeten, omdat ik dat te link vond. Ook vond ik de stukken ui en paprika aan de spies erg grof gesneden. Het toetje ijssorbet: 3 bollen ijs smaakten echt niet lekker, beetje vreemde smaak vooral het citroen ijs smaakte onnatuurlijk. Ook miste ik een 'gezellige wafel' er-op en rode saus erbij. Toen ik aan de medewerker zei dat het kippenvlees niet helemaal gaar was, zei hij dat het bij kippendijen vaak zo hoorde. Het was chic geweest, wanneer hij dit even in de keuken had nagevraagd en mij hierover op de hoogte had gesteld. Ik heb hier niets over gehoord en ook geen eventuele excuses. Ik vond het daarom ook niet de moeite om een dikke fooi te geven. Het was er ook niet behaaglijk warm. Jammer, ik zal hier niet zo gauw meer heen gaan.