Eetcafé De Plak

• Mastercard , Pin
Voordelig
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gister gegeten met mijn moeder. Super leuke sfeer bij dit eetcafé en aardige bediening. hoofdgerecht spek met lever en kalfsgehaktballetjes. Voor de prijs die je hiervoor betaald heel goed gegeten. Een aanrader als je even een hapje wilt eten zonder gedoe!
Kaars .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Altijd verse groente en veel! De lekkerste friet van Nijmegen. Niet duur. Simpele goeie huiswijnen en gezellig trendy gemixed. Sympathieke uitstraling. Heeeel relaxed, ook fijn om er in je eentje te eten. Ze pushen niet met drank, waar veel eetcafé's en restaurants een handje van hebben, maar zijn eerder iets te sloom met bijvullen of vragen. Desalniettemin beste eetcafé van Nijmegen en er is niet te reserveren. Tot half negen altijd hardstikke druk.
Kusinchi .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijk gegeten! het eten was vers en de porties goed. kaasgehakt super lekker. Het toetje klonk spectaculairder dan het was. Gezellige sfeer.
Herman J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Erg lekker gegeten met mijn date bij De Plak vorige week. Leuke, informele sfeer en goed eten, waardoor we ons al erg snel op ons gemak voelden. De groentetaart blijft m'n favoriet en hoewel ik over het algemeen bij restaurants niet zo onder de indruk ben van groentes en salades is hier bij De Plak veel aandacht aan besteed. Een echte aanrader voor vegetariërs en vleesminderaars dus. Helaas op het moment dat we er waren wel mensen met schreeuwende kinderen (please als je je kroost niet onder controle hebt, laat ze thuis), maar verder heeft De Plak zeker bijgedragen aan een erg mooie avond.
MClaireM A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Eetcafé met een mix van huiskamersfeer en een restant van vroegere alternatieve krakerswereld. Erg druk, maar snelle doorloop, even drankje aan de bar en er is alweer een tafeltje. Gemoedelijke sfeer en bediening. Hoofgerechten van Thaïs vispakketje en loempia's met geitenkaas smaakten uitstekend met mooie groenten erbij. Prijs is ook prima in verhouding, dus een aanrader als je snel maar sfeervol wilt eten in Nijmegen!
Jokpil .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Super prijs-kwaliteit verhouding. Keuze uit verschillende dagmenu´s naast de vaste kaart. Ontvangst aan de bar waarbij je soms moet wachten op een plaatje. Tafels zijn klein en staan redelijk dicht op elkaar. Je keuze geef je op aan de bar, wachttijden zijn kort en de bediening is snel en vriendelijk. Friet is bijzonder goed (van Vuurens). Porties zijn ruim voldoende en er is veel salade/groenten bij. Zaak wordt gerund door een collectief. Beneden is een kelder die je kunt bespreken voor grotere groepen.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
We hebben al tientallen keren bij de Plak gegeten, zo ook vandaag, het was lekker weer, dus aten we op het terras. Ligt aan een drukke straat, geen probleem verder.
Ik koos de maaltijdsalade met geitenkaas, mijn tafelgenoot koos de Portugese visschotel met frites. Beide gerechten vielen tegen, de salade zag er niet smakelijk uit: rommelig, te veel, smaakte ook niet. De visschotel was redelijk, wel niet duidelijk waarom het een Portugese visschotel zou zijn. De groente met kokos was geen geslaagde combinatie. Goede frites.
De salade ging bijna in zijn geheel terug, ik merkte op, dat het niet echt smaakte. De serveerster reageerde met een kort: "ik zal het doorgeven". Verder geen reactie.
Jammer, volgende keer beter, hoop ik.
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Voor weinig geld kan je hier redelijk goed eten. Ben hier een viertal keer geweest en de eerste keren vielen tegen, chaotische smakencombinaties en gewoon niet zo lekker van smaak. De laatste keer dat ik hier gegeten heb was het wel beter. En lekkere frietjes! Bediening is vriendelijk en het is een gezellige plek om te zitten. Zelfs buiten aan de straat vind ik het best prima vertoeven!
Nijmeegs_meisje .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Altijd leuk om bij De Plak te eten. Lekker eten voor een goede prijs. Wij waren 83 euro kwijt met z'n drieën; voor brood vooraf, hoofgerechten, wijn en een toetje. Bij de Plak is het eigenlijk altijd druk. De ruimte is vol, de tafels staan dicht bij elkaar, maar dat maakt ons niet uit, hoort echt bij dit alternatieve eetcafé. Het personeel is ongedwongen. Gewoon altijd leuk en lekker voor een eenvoudige hap!
Gerrit85 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
mmm! Kaasgehakt met een portie dikke frieten en mayo erbij! Daar kom ik eens in de zoveel tijd voor in de Plak. De wisselende salades en groente zijn over het algemeen een succes.
Fijn eetcafé om relaxed en ongedwongen een lekkere maaltijd te eten, zelf vind ik het ook fijn om aan de bar eten en alle bedrijvigheid te zien.
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Er is een periode geweest dat we 1 keer per week bij de Plak gingen eten. De linkse studentikoze ambiance, de bijzondere prijs-kwaliteit verhouding en de bediening maakte het voor ons zowat een tweede huiskamer. Verwacht geen sterrenkwaliteit gerechten, maar wat je krijgt voor die prijs (gemiddelde prijs hoofdgerecht €13) ben ik nog nergens anders in NL tegengekomen: kwaliteit van de producten altijd top-notch en de porties zijn aanzienlijk! Dat, inclusief de ongedwongen en amicale houding van de bediening zorgt ervoor dat het hier vrijwel iedere avond volle bak is. En zoals je kunt verwachten van een eetgelegenheid met linkse kwinkslag; ook voor de veganisten/vegetariërs. Dus als je houdt van ongecompliceerd, veel en lekker eten, dan raden wij de Plak van harte aan!
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Na lange tijd hier weer eens wezen eten. Gelukkig is er weinig veranderd: nog steeds dezelfde grote porties (met name optisch gezien door de grote hoeveelheid groente en salade op het bord) met gerechten die gezien de prijsstelling behoorlijk goed zijn.
Sympathieke bediening die behoorlijk de vaart erin heeft. Nou vooruit één minpuntje dan: de akoestiek is niet geweldig. Als het vol zit galmt het behoorlijk.
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Een eetcafe met zn eigen stijl: ouderwetse lampenkappen, allerlei verschillend meubilair en knus opgezette tafel indeling. Bestellen aan de bar met een wisselend (simpel) menu. Personeel is vriendelijk (dan wel een beetje klungelig) en het menu altijd wisselend. Wel een tikje duur voor de kwaliteit van de maaltijd.
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Het eten is goed. Ik neem altijd het kaasgehakt. Deze smaakt net als 10 jaar geleden het zelfde. Er wordt standaard twee warme groentes, salade en een bak zelfgemaakte frites bij geserveerd. Het is zo veel, dat je het gewoon weg niet op krijgt. Prijs kwaliteit een dikke tien.
Ricardo .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Matig restaurant/eetcafe,
het is er vrij krap en alle tafels zitten erg dicht opelkaar dat je vrij opgepropt aan tafel zit.
qua eten vond ik het niet heel geweldig, het was niet vies maar het was zeker niet iets bijzonders, het had het meeste weg van erg simpel studenten voedsel, de prijzen zijn niet heel hoog maar het eten wat je ervoor krijgt stelt dan ook bijna niks voor.

wij hadden twee keer de kipspies, hier zaten wat sla blaadjes bij, wat bieten salade en gekookte wortelen, als bijschaaltje krijg je dan friet of rijst.

de (bij)gerechten zijn allemaal het zelfde op de kipspies na, hier kan je dus kiezen uit of andere vlees, vis of vega gerechten.

persoonlijk zou ik er niet een tweede keer heen gaan
Echelonmax .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Het eten bij de plak is teleurstellend: het is erg studentikoos en de kwaliteit vonden wij echt onvoldoende; ondanks de lage prijs.
Taaie biefstuk en een matig stoofgerecht; zou hier zeker niet meer gaan eten.

De tafel staan dicht bij elkaar en de stoelen zijn oncomfortabel maar vooral het belangrijkste -het eten- was absoluut onvoldoende.

Bediening best goed maar al met al vooral een alternatief studentikoos eetcafe voor links Nijmegen.
Andrer .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Ivm andere afspraken van onze zoon, wilden we even relaxt een hapje eten. Via Iens kwamen we bij De Plak, bekend bij onze zoon (oa Nijmegen festivals). Dus er op af...
Het was goed vol, maar we vonden met zijn 3-en het prima aan de bar. Lekker geroezemoes om ons heen ... gezellig. De Rioga wijn was prima en uiteindelijk de gerechten ook. Twee maal vegetarisch, een zeer smakelijke groentetaart met veel variaties erin, noten-brie kroketten, en zelf had ik een lekkere malse kogelbiefstuk met champignons. Alles met frisse rode bieten salade, gestoofde witlof en met sla-groen erbij, met wat saus, aangevuld met frietjes.
Na nog een glas en gezellig na kletsen, afrekenen (55 euro voor 3 pers) gingen we tevreden verder. Het restaurant is heerlijk low profile, we voelden er ons meteen thuis. De bediening was op maat en ok, niks opdringerig of zo.
Renee N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Prima eten voor een goedkope prijs. Alleen krijg ik er altijd het gevoel in een legbatterij te zitten. Verder vind ik de bediening ook niet heel gezellig.
Aabeecee .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Wij hebben voor twee personen in dit cafe een linzensoep en een tomatensoep als voorgerecht besteld. Als hoofdgerecht een visschotel en een groententaartje. De linzensoep was smakelijk. De tomatensoep was veel te zout en smaakte als uit blik. De groentetaart was lekker met onder andere pompoen. De portugese visschotel smaakte niet bijzonder. Relatief weinig vis in een overheersende saus. De prijs suggereert dat er verse vis is gebruikt. De krieltjes waren helemaal rood van de chilipoeder. Bij een hap bleken deze zeer droog en taai. De op het bord, erbij geserveerde salade was wel ok. De worteltjes waren lekker en fijn dat er ook nog een witlof bij zat.
Conclusie: het eten had het niveau van een studentencafe en daar zijn de prijzen ook naar. We hebben gegeten voor 36 euro. Niet duur dus, maar het had voor dat geld ook iets versermogen smaken. Ik zou er niet nog eens gaan eten.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Met 19 man gegeten bij Eetcafe De Plak. We hadden de kelder exclusief voor ons gezelschap, incl. DJ booth. Wat me erg aansprak was de service, ze gaven gewoon duidelijk aan wat hun beperkingen waren, dus of we rekening wilden houden hiermee, met onze keuze. Dit resulteerde dat ons eten supersnel werd geserveerd.

Biefstuk was lekker mals, de kruidenboter met zongedroogde tomaten superlekker.

Na afloop klopte de rekening niet er stonden 6 gerechten teveel op dachten wij. Ipv die gerechten er gewoon af te halen, hebben ze het helemaal uitgezocht, bleek dat ze vergeten waren om een tafel van de dag ervoor af te slaan, wat resulteerde in een perfect kloppende rekening.