Eetcafe De Parodie

Jacob Gillesstraat 21 2582 XW Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Parodie

Hjdereus .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
We kwamen binnen en werden direct gezellig onthaald met een glas wijn van het huis.
We aten allebei het dagmenu (ik vegetarisch) en dat was echt goed, niet zomaar een gerechtje zonder vlees.
Hij draaide schitterende blues van onbekende grote artiesten. We hebben nog namen van bands uitgewisseld met de eigenaar, wat een aardige vent!
Hij liet ons meerdere wijnen even voorproeven zodat we goed konden kiezen. Eetcafe de Parodie is een verborgen geheim wat geen geheim moet blijven.

Fjbpieters .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Na lange tijd weer eens bij De Parodie wezen eten. Wat blijft dit toch een leuke zaak. Heerlijk ongedwongen en altijd gezellig. Het wintermenu is weer top. Heerlijk gebakken biefstukpuntjes, een Frans stoofpotje om je vingers bij af te likken, de special (Wagyu steak) waar je mes door heen gleed en de altijd heerlijk gebakken friet. Ook niet te versmaden zijn de winterbieren op de tap. Het was weer een perfecte avond.
Frans013 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een eerste ervaring met dit eetcafé, sober ingericht en de lucht van een afvoer ( riolering ? ) kwam ons tegemoet waarschijnlijk door de overvloedige regen en het feit dat het nog niet druk was in de zaak, na een half uur verdween deze odeur gelukkig. Joviale en vriendelijke bediening en een simpele menukeuze. Kwaliteit van het eten was goed, prijs - kwaliteit verhouding liet iets te wensen over. Zo vinden wij 5 tot 6 euro voor een simpel glas witte of rode wijn iets over de top, wel leuk dat er meteen een karaf leidingwater werd neergezet op tafel zonder dat er om werd gevraagd. Wellicht volgend jaar nog eens proberen ?.
GeeskeHoos .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Aangezien we dit restaurant ontdekt hebben we eten hier heel vaak. Het eten is zeer vers en goed maakten. Het menu verandert elke week en biedt heerlijke maaltijden, ook voor vegetariërs! Het restaurant biedt een goede keuze aan wijn en een scala aan goede bieren. Het restaurant ligt net buiten het stadscentrum en één straat verwijderd van het Gemeentemuseum Den Haag & Fotografie Museum. Personeel is erg vriendelijk.
Jolandaopiens .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Een pareltje in het Statenkwartier. Gezellig gelegen met de mogelijkheid buiten te zitten met dit lekkere weer! Wel op tijd zijn dan, want wie het eerst komt... Leuk concept met vaste gerechten en een per seizoen wisselende kaart met telkens inspirerende gerechten. Je kan losse gerechten bestellen of een driegangen keuzemenu voor 27,50. Geweldige prijs-kwaliteit verhouding, met heerlijke gerechten die je niet zo snel zou verwachten in een eetcafé. Een zalige, malse, ribeye met truffelboter gegeten met verse groenten en aardappeltjes (ook mogelijk met sla en frietjes). Groenten zijn lekker beetgaar en divers: paprika, groene asperge, chinese kool, bosui, etc. Bediening is zeer gastvrij, vlot en vriendelijk. Bij binnenkomst direct een karaf water op tafel, dat zouden meer restaurants mogen doen. Fijne achtergrondmuziek, niet te luid. Diverse lekkere wijnen per glas te bestellen. Ik ga snel een keer terug voor de gegratineerde mosselen en de lamsrack!
Emmajo1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Weer eens hier naar binnen gegaan na een aantal jaren niet te zijn geweest. En duidelijk werd het waarom. Een langdurige uitleg over het 3-gangen menu is soms teveel van het goede! Doe dat als mensen hierom vragen. Voor ons was één gerecht voldoende dus werd het een kipsaté die redelijk was. Een panna cotta als nagerecht had niets met een panna cotta te maken. Een ijskoude klomp vanille vla afgedekt met een laag witte chocola! We besloten het hierbij te laten!
Kitty V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Ik heb afgelopen vrijdag met een gezelschap hier mijn afstuderen gevierd. We hebben met 12 man en 2 kinderen heerlijk gegeten. We hadden een aparte ruimte waar we redelijk prive zaten. Voor de kids werd apart wat geregeld. Ik zelf heb gekozen voor de rivierkreeftjes en de lamsstoof. Beide fantastische gerechten met erg veel smaak. Voor dessert had ik het dessert van de dag, een chocoladebrownie met framboos. Het eten was super. De bediening is erg vriendelijk, en je kan zien dat ze het leuk vinden, ook met elkaar. De sfeer was ontspannen maar professioneel. Het leukste was dat de kaart aan tafel uitgelegd werd, met hoe de gerechten bereid worden en welke ingrediënten erin zitten. Al met al een super ervaring, en zeker aan te raden!
Zuijd90 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Afgelopen zaterdag hebben we met z'n vieren voortreffelijk gegeten bij De Parodie. Ik had de dagvangst, leuk opgemaakt en zeer smaakvol. Mijn vrouw smulde van het kalfsgerecht en de wijnen zijn passend. De bediening was attent en niet geheel onbelangrijk de rekening viel mee. een goede prijs / kwaliteit verhouding. We komen zeker terug
Sanja K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Wij komen hier regelmatig eten. Afgelopen donderdag hadden we weer eens geen zin om te koken en mijn zoontje van 4 kwam met het idee om bij de Parodie te eten. De prijs-kwaliteit verhouding is prima in orde. De vriendelijke bediening, die de kinderen extra aandacht geeft wordt ook gewaardeerd. Door de warmte hebben we alleen een hoofdgerecht genuttigd. Mijn zoon is een visliefhebber en hij ging voor de dorade, heerlijk knapperig op de huid gebakken (ik kon het niet laten om een hapje te nemen) en ik nam de shepperds pie, leuke twist die ze aan hebben gegeven, gedurfd (een traditioneel gerecht veranderen) maar wel erg lekker en goed op smaak. Ik miste wel een radler biertje maar deze werd met een lekkere weizner vervangen.
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gisteravond een bezoek gebracht aan dit eetcafe. 3 gangen menu gekozen a 27.50. Eerste gang de quinoa salade, regelrechte aanfluiting paar stukjes rucola salade, wat quinoa korrels erop en afgemaakt met wat olijfolie. Hierna op naar het hoofdgerecht, waar ik had gekozen voor de sheperds pie ook drama welke het beste te omschrijven valt als een stamppot met wat kip erdoorheen. Toetje van crème brulee met koffie was redelijk. Al met al erg kleine porties voor toch 27.50. Prijs kwaliteit is niet in verhouding. Wellicht leuk voor mensen die niet veel waarde hechten aan lekker eten maar wij komen hier niet meer terug.
Hugo B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wat leeg eetcafetje. Vriendelijk personeel. Witte wijn als starter een Sauvignon die gruwelijk zuur was. Die ging terug. De Spaanse witte huiswijn was aangenamer. Als voorgerecht nam mij vrouw de aardappel salade met rauwe tonijn, die eigenlijk meer erwten salade was. Ik had de bouillon van tarbot: ik trof eigenlijk wat stukjes garnaal in warm zout water. Mijn vrouw had als hoofd de laatste twee sliptongetjes (vangst van de dag) : echt niet te knagen: te lauw gebakken. Ik had de shepherd pie met kip, ging wel (beetje klef). De crème brule met koffie smaak. Daar moet je van houden. De rode wijn was redelijk maar voor de prijs van 6 euro per glas. Al met al 81 euro, prettige bediening, veel te prijzig , voor een kok die plots traditionele recepten gaat veranderen. Wij komen niet meer terug
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Voor de derde keer bij De Parodie aangeschoven voor een menu. Het eetcafé is een van onze favorieten in de buurt. We komen graag iedere keer terug voor heerlijk eten in een ongedwongen sfeer.

De wisselende menukaart is iedere keer een verrassing en bevat altijd een goede keuze uit verschillende soorten gerechten die met zorg en passie door de eigenaar worden uitgekozen. Met evenveel passie vertelt hij iedere bezoeker graag wat deze van de gerechten kan verwachten, echt een pluspunt!

Dit keer gekozen voor de wildzwijn ham en rauwe sockeye als voorgerecht. Beide goed op smaak! Vervolgens de kwartel genomen. Perfect gegaard met goede saus en aardappeltjes. Als dessert gekozen voor de carrot cake. Ook een topper op deze seizoenskaart.

Iedere keer als we gaan eten bij De Parodie is het een feestje. Het label "eetcafé" vinden wij voor het eten een beetje te min, want de smaak is fantastisch en verfijnd. Selectie wijnen is klein, maar wel goed uitgekozen en niet te duur (de prijs voor een menu overigens ook niet als je het vergelijkt met de kwaliteit). Qua decor heeft het wel een dergelijk imago, en die combinatie is juist wat deze plek uniek maakt. Restaurant is ruim opgezet, dus je hebt geen last van je buren en kan optimaal genieten van je tafelgezelschap.

Wij komen ongetwijfeld terug om het nieuwe seizoensmenu te proberen!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Wat denk je op vrijdag de 13e! Juist we gaan met de familie eten bij De Parodie. Gezellig na een opening van dochters tentoonstelling in Beelden aan Zee.
Nu het is een echte aanrader. De naam eetcafé dekt de lading zeker maar er is meer. De bediening attent en ter zake kundig, uitleg helder en op een fantastische wijze gebracht. Duidelijk uitleg over het menu en de verse ingrediënten. Dagelijks vers, daarom is de kogelbief ook maar beperkt voorradig, daar houden van! Een geweldig voorgerecht van geitenkaas brûlée met een krokant zoute bovenop! Een geweldige smaak in de mond. Het hoofdgerecht van kwartel is perfect gegaard. Alles er om heen past precies en heeft de juiste bite. Je merkt aan alles dat er met plezier in de keuken gewerkt wordt. Alle ander gasten knikken instemmend als ik hun vraag hoe de smaak is. Van klein tot groot, van jong tot oud! De carrotcake als dessert is hemels. Wat moeten we betalen? Ongelofelijk dat we voor een dergelijke service en gerechten een dergelijk laag bedrag neer moeten leggen, zeker gezien de fantastische flessen wijn die de tafel passeerden.
Laat het zo maar altijd vrijdag de 13e zijn! Renno en team geweldig! We komen terug, zeker!
Tsjetsjefly .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Decor 8: Entree doet gezellig aan, gratis parkeren in de straat is ook prettig. Binnen gezellige atmosfeer en aardige bediening. En erg fijn dat de muziek niet hard staat zodat je op een prettige toon met elkaar kunt praten.

Eten 6: omdat er maar 1 vegetarisch menu was en dat bevatte spruitjes. Daar houd ik niet van, dus ik vroeg om een alternatief (dat mocht verder alles zijn, want ik vind alles lekker). Dat vond de kok lastig, er was niet veel anders in huis. Het alternatief dat ik kreeg waren groenten en die waren niet voldoende gekookt en weinig smaak hadden.

Wat opvalt is de tegenstrijdigheid op het menu. De serveerster sprak vol enthousiasme over alle biologisch verantwoorde keuzes in het menu. Alleen op de kaart staat nog eendenlever (foie gras) wat inmiddels toch voor veel restaurants taboe is (en zou moeten zijn) ivm de dier onvriendelijkheid ervan.

Service 7: De mensen zijn gastvrij. Ook werd er een oplossing geboden voor het feit dat mijn eten me niet gesmaakt had: ik kreeg het voor de helft van het geld.
Ik denk dat de service makkelijk een punt omhoog kan als er in het menu wat meer flexibiliteit zou komen. Je voelt je dan als gast meer bediend.
Onno M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Ik zat er al een tijdje op te vlassen om hier heen te gaan, maar het was altijd dicht (gewoon toeval, hoor). Nu zijn we er heen gewandeld zonder enige intentie en zie daar: open!

Het blijkt dat ik me moet instellen op uit-eten, want ik was nu niet zo hongerig.

Dat was jammer, want de ober legde geestdriftig uit wat er op het menu stond, met uitgebreide toelichting. Het schoolbord bevatte zeer veel mondwateropwekkende onderdelen en we gaan zeker (met een lege maag) terug. Ik merkte echter dat ik, ondanks zijn zeer wervende toespraak, geen heel menu ging cheffen.

Eerst maar even het brood. De bol met gewelddadig veel aioli en kruidenboter is warm, vers en groot. Hier kan er een gezin van eten.

Het werd geen menu en we vielen terug op twee van de vaste hoofdgerechten: abdijvarken en de maaltijdsalade met uitgeklede gamba's. Mijn varkentje was wat te droog en pezig en de rozevals waren 'al dente' (niet mijn favo, dus dit gerecht is geen aanrader), maar de salade was helemaal top! Supergamba's, heerlijke dressing en een mooie combi van groen.

De bediening maakte mijn matige piglet helemaal goed en was heel relaxed. We voelden ons erg op ons gemak. En dat vind ik zeker een dikke plus, evenals de ongevraagde karaf water. Dat zou overal zo moeten zijn!

Ik ga voor de herkansing binnenkort, want de belofte is groot.
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wat mag je van een eetcafe verwachten?
Het herfstmenu was smakelijk: salade met paddestoel, kotelet en ijs toe.
Niet hoog culinair, maar daarvoor moet je elders zijn.
Redelijk betaalbaar, service vonden wij standaard, kon wat losser en gezelliger.
De inrichting is wat gedateerd. We komen nog eens terug.
René V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Voor het eerst bij de Parodie gegeten terwijl ik al 2 jaar in de buurt woon. We hebben hier met zijn 2-en gegeten en het herfstmenu geprobeerd. Op een enthousiaste wijze wordt het menu toegelicht en eigenlijk wil je dan wel alles eten wat op het menu staat. Als voorgerecht kan ik de gebakken Livar pate aanraden. Een heerlijke smaak. Van de entrecote met Pastinaak als hoofdgerecht heb ik ook zitten smullen. Mijn partner had de gerookte eendenborst en de runderwang bourgguignon en deze was ook heerlijk. Hierbij een lekkere fles spaanse wijn, Usoa de Bargodi, die uitstekend bij de gerechten paste. De passie en plezier die men hier uitstraalt is heerlijk, een leuke gezellige eetcafé sfeer en originele gerechten van goede kwaliteit. Dus alles zeer positief en we komen snel weer terug om de andere gerechten van het herfstmenu te proberen.
Effy .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
De Parodie, waar we gisteren ter gelegenheid van de verjaardag van zusje hebben gegeten hebben wij ervaren als helemaal TOP!!!.
Gastheer Renno begrijpt het vak als geen ander en heeft gezorgd voor een perfecte avond.
Ook een groot compliment voor de bediening, perfect en heel vriendelijk.
We hebben genoten van de gastvrijheid, sfeer en het heerlijke eten.
Het advies wat betreft de wijn, hebben wij ook graag opgevolgd, ook top.

Graag wil ik de soep van gerookte zalm even noemen, die moet je geproefd hebben.
Graag komen wij bij de Parodie terug.
Ritabiegel .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Eigenlijk valt er niets nieuws te melden: voor de .. tigste keer gegeten bij De Parodie en weer was het totale plaatje prima! Dit keer had ik mijn zoon meegenomen om hem kennis te laten maken met dit heerlijke 'eetcafé'! Ook hij was/is één en al lof: zitten smullen van de mosselen, meer dan genoeg aan een heerlijke steak , voor mij was de eendenborst om op te zuigen en het dessert met vers, rood fruit was een prima afsluiter . Over het enthousiasme waarmee Renno 'zijn waren' aan prijst raak ik nooit uitgeschreven: ik vind het knap dat je zo gedreven, dag in, dag uit bent op/ in je werk! Kom snel weer want het herfstmenu lonkt!
Louis J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Voor de 3e maal in een jaar bij deze parel van het Statenkwartier. Gastheer Renno vertelt even enthousiast als de vorige keren over het seizoensmenu op het bord. De keuze valt op de ceviche van kabeljauw met mango en een rood pepertje vooraf en de linguine met garnalen en bisque als hoofd. De smaken zaten erg goed in elkaar. De wijn sloot uitstekend aan (het lekkere Neubourg pils in blauwe fles aan de bar vooraf trouwens ook).

Het was weer genieten, zie nu alweer uit naar de volgende keer!