Eetcafé De Opera

Poelestraat 17 9711 PG Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafé De Opera

Genieten in centrum Groningen

Vlakbij de Grote Markt in Groningen, op steenworpafstand van de Martinitoren, vind je Eetcafe de Opera. Een perfecte plek om je dagje Groningen te eindigen of juist je avondje stappen mee te beginnen. De chef bereid de lekkerste dagmenu's die je kunt verorberen aan een van de tafels in het sfeervolle, rustieke interieur binnen of halfbuiten in de charmante serre. Geniet van je dagje of avondje Groningen!

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Opera

- Bar 16:00 - 03:00

Else H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten. Alles smaakte lekker en er was genoeg. Ook was er aan het zoutarme dieet aandacht besteed. Heel fijn. Een compliment ook voor de bediening. Attent, vriendelijk en we zijn goed geholpen. We vonden het ook een gezellige inrichting.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Gerko B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Eten was niet heel bijzonder, wel prima sfeer in eetcafé
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
afbakbroodjes vooraf waren niet mooi afgebakken. De Bruscetta was lekker. Hoofgerecht was ok maar niet meer dan dat. Nagerecht was lekker. Voor het niveau van de gerechten was het hele diner niet goedkoop.
Dag Jelmer , Toch jammer dat je ons weg zet als te duur, klopt niet je bent via Iens gekommen met de 30% korting . Jammer
marjan A.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Bijzonder lekker gegeten. Heerlijke aardappel -rucola soep met geitenkaas, dungesneden biefstukreepjes op zijn Italiaans en een zeer smakelijke cheesecake (jammer trouwens van het iets te zwarte koekrandje).
Qua eten heerlijk. Wat betreft bediening en inrichting matig. Geen intresse en te popi.
willem.s K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Verassend lekker gegeten in dit eetcafé. Aanrader wat mij betreft. wel kan de prijs - kwaliteit verhouding beter.
Rommelige bediening.
Interieur moet je van houden.
Vera G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eén van mijn favoriete spots in
Groningen! Heerlijk eten, bereid met verse ingrediënten en een nette prijs. De sfeer is erg prettig, met leuk personeel!
jeanluc K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten zaterdagavond . Met 6 personen sfeer eten en de bediening gewoon geweldig . Goeie producten je proeft gewoon dat het vers is . Wij vinden gewoon dat we ressentie moest zetten voor dit super eet café . Aanrader
Jura C.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gezellige sfeer, personeel is vriendelijk en behulpzaam. Snelle service zeker aan te raden! Eten is erg lekker en vers gemaakt, ook er behoorlijk ruime keuze aan drinken!
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en wat een fijne sfeer! Het was heerlijk weer, en konden gebruik maken van het gezellige terras. Dit was zeker een aanrader!
Bedankt Remco . Groet harold
kees W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag de 25ste uitstekend gegeten het was er zeer druk dat kon je wel merken waarom het eten was uitstekend de service was heel goed je kon niet merken dat je in een eetcafé zat echt klasse zeer goed geregeld en aanrader wij komen snel terug
Franca S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Teleurstellende ervaring. Prijs-kwaliteit verhouding is zoek. Matige hoofdgerechten met een garnituur dat zo weinig was dat het voor 1 in plaats van voor 2 personen bestemd leek te zijn. Toen we nog wat frietjes bijbestelden duurde dat zo lang dat we het eten inmiddels op hadden. Op de kaart staat dat het ijs met echte slagroom is ( staat er uitdrukkelijk bij ) maar het bleek van die zoete " lucht" te zijn. Toen ik er wat van zei kwam er iemand van de bediening mij vertellen dat het toch echte slagroom was en noemde het merk van de spuitbus.
Dit met 3 glaasjes wijn en een frisdrank koste voor 2 personen ruim 70 euro. Het was niet lekker en we hadden niet genoeg gegeten. Bij het afrekenen werd er niet gevraagd of het naar wens was geweest.
Wij vinden jammer dat u niet tevreden bent . Dit is voor ons nieuw dat het te weinig is .
Ik blij dat u zo veel verstand heeft wat wij voor slagroom hebben .alleen maar vers ik weet niet of u weet
Wat een slagroom kider is daar spuiten wij de slagroom mee op het bord vers . En of de prijs u besteld zelf
En de prijzen staan er bij . Wij vinden niet netjes om ons zo neer te zetten wat volkomen onterecht . Toch een vriendelijke groet team opera
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Top eetcafé!! Gezellig en prima prijs/kwaliteit.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Vriendelijke ontvangst. Vlot personeel. Lekker gegeten. Een paar kleine puntjes. Carpaccio rund was wat te dik gesneden en daardoor minder goed weg te werken. Bij navraag komt doordat dit nog op authentieke wijze met de hand wordt gedaan. Maar de bediening zou deze opmerking mee nemen naar de kok. Er had wat mij betreft meer dressing over gemogen. De quiche met geitenkaas en courgette was ook erg lekker. De tiramisu, prima van smaak, zat in een glas. Heb ik liever op een bordje.. maar ja dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Prima eetcafé om nog een keer naar toe te gaan.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Lekker gegeten hier en vlotte bediening. wel een paar minpuntjes. Die werden wel opgepakt en hersteld voor zover mogelijk. Ik wil ze toch even noemen. De bijlagen bestonden uit een reuzenbak friet en 2 mini bakjes met respectievelijk bloemkool en sla. echt veel te weinig voor 4! personen. Kraanwater..krijg je officieel alleen bij bestelling van een fles wijn. De kosten van het ah menu waren 29,50 tijdens de actie. In de verlenging opeens 34.50. We hebben desondanks wel een gezellige avond gehad.
roxanne27 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Afwisselend kaart met klassieke gerechten. Heerlijke saté gegeten. De bediening is goed, tafels staan alleen wel erg dicht op elkaar. Voor een eetcafé toch prima gegeten, een aanrader!
smittyshome .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij eetcafe opera.
de bediening was vlot en goed.
Ze wilden het je graag naar het zin maken.
Het eetcafe was erg gezellig qua sfeer.
anniev .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima gegeten. Niet heel erg ingewikkeld, maar voor een eetcafe uitstekend. Misschien zou t fijn zijn als de zitplekken iets meer ruimte kregen.
Mijke S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Dit restaurant is zeer geschikt als je haast hebt, iets minder als je dik bent.

Mijn vriend en ik aten hier gister in het kader van de AH restaurantactie. Nog nooit heb ik de verschillende gangen in zulk rap tempo geserveerd zien worden. Wellicht een besparingsmaatregel want doordat je alles snel achter elkaar eet zit je sneller vol. Ondanks dat de porties niet bijzonder ruim waren hadden we daardoor toch voldoende gegeten.

Het menu zelf was prima; gewoon precies wat je verwacht bij een eetcafe. Wij hadden vooraf mosterdsoep en ceasarsalade, die waren beide lekker. Helaas, het hoofdgerecht was wat minder, ik had de quiche en mijn vriend de vis. Die laatste was wat flauw maar met citroen en de bijgeleverde bloemkool in kaas best goed te eten. Mijn quiche was ook behoorlijk flauw en vooral erg papperig, dat kan ik zelf echt beter. Verder wat simpele rauwkost en goeie knapperige frieten; prima. Ook het toetje was geheel in eetcafestijl; ijs voor vriend en trifle voor mij. Simpel doch doeltreffend.

Al met al zou ik hier niet heen gaan voor een culinair bevredigende ervaring, maar als je gewoon gezellig even een hapje wilt eten dan zit je hier prima. Al was de prijs voor wat je krijgt misschien een tikje aan de hoge kant.

Ja, en dan nog over de stoelen. In de voorste helft van het café niks aan de hand, maar achterin kun je maar beter wegblijven als je gezet bent. Ik paste er letterlijk niet in. Toegegeven, ik ben niet bepaald de dunste, maar ook de man aan de tafel naast ons hoorde ik er over mopperen en die was bepaald niet gezet. Als ik de Opera was zou ik die stoelen serieus heroverwegen want ik was erg blij dat de gangen zich zo snel opvolgden dat de pijn in de heupen niet te erg werd, maar lekker lang natafelen, extra gerechten bestellen en lekker veel drinken zat er op deze manier echt niet in.
roosklont .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk uiteten geweest met de AH actie! Van voor tot nagerecht heeft alles uitstekend gesmaakt. Ik kom hier (ook zonder AH actie) zeker nog eens eten