Eetcafé De Opera

Poelestraat 17 9711 PG Groningen Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-40% op de Rekening

-30% op de Rekening

Over het restaurant Eetcafé De Opera

Genieten in centrum Groningen

Vlakbij de Grote Markt in Groningen, op steenworpafstand van de Martinitoren, vind je Eetcafe de Opera. Een perfecte plek om je dagje Groningen te eindigen of juist je avondje stappen mee te beginnen. De chef bereid de lekkerste dagmenu's die je kunt verorberen aan een van de tafels in het sfeervolle, rustieke interieur binnen of halfbuiten in de charmante serre. Geniet van je dagje of avondje Groningen!

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Opera

- Bar 16:00 - 03:00

Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Vriendelijke ontvangst. Vlot personeel. Lekker gegeten. Een paar kleine puntjes. Carpaccio rund was wat te dik gesneden en daardoor minder goed weg te werken. Bij navraag komt doordat dit nog op authentieke wijze met de hand wordt gedaan. Maar de bediening zou deze opmerking mee nemen naar de kok. Er had wat mij betreft meer dressing over gemogen. De quiche met geitenkaas en courgette was ook erg lekker. De tiramisu, prima van smaak, zat in een glas. Heb ik liever op een bordje.. maar ja dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Prima eetcafé om nog een keer naar toe te gaan.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Lekker gegeten hier en vlotte bediening. wel een paar minpuntjes. Die werden wel opgepakt en hersteld voor zover mogelijk. Ik wil ze toch even noemen. De bijlagen bestonden uit een reuzenbak friet en 2 mini bakjes met respectievelijk bloemkool en sla. echt veel te weinig voor 4! personen. Kraanwater..krijg je officieel alleen bij bestelling van een fles wijn. De kosten van het ah menu waren 29,50 tijdens de actie. In de verlenging opeens 34.50. We hebben desondanks wel een gezellige avond gehad.
roxanne27 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Afwisselend kaart met klassieke gerechten. Heerlijke saté gegeten. De bediening is goed, tafels staan alleen wel erg dicht op elkaar. Voor een eetcafé toch prima gegeten, een aanrader!
smittyshome .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij eetcafe opera.
de bediening was vlot en goed.
Ze wilden het je graag naar het zin maken.
Het eetcafe was erg gezellig qua sfeer.
anniev .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima gegeten. Niet heel erg ingewikkeld, maar voor een eetcafe uitstekend. Misschien zou t fijn zijn als de zitplekken iets meer ruimte kregen.
Mijke S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Dit restaurant is zeer geschikt als je haast hebt, iets minder als je dik bent.

Mijn vriend en ik aten hier gister in het kader van de AH restaurantactie. Nog nooit heb ik de verschillende gangen in zulk rap tempo geserveerd zien worden. Wellicht een besparingsmaatregel want doordat je alles snel achter elkaar eet zit je sneller vol. Ondanks dat de porties niet bijzonder ruim waren hadden we daardoor toch voldoende gegeten.

Het menu zelf was prima; gewoon precies wat je verwacht bij een eetcafe. Wij hadden vooraf mosterdsoep en ceasarsalade, die waren beide lekker. Helaas, het hoofdgerecht was wat minder, ik had de quiche en mijn vriend de vis. Die laatste was wat flauw maar met citroen en de bijgeleverde bloemkool in kaas best goed te eten. Mijn quiche was ook behoorlijk flauw en vooral erg papperig, dat kan ik zelf echt beter. Verder wat simpele rauwkost en goeie knapperige frieten; prima. Ook het toetje was geheel in eetcafestijl; ijs voor vriend en trifle voor mij. Simpel doch doeltreffend.

Al met al zou ik hier niet heen gaan voor een culinair bevredigende ervaring, maar als je gewoon gezellig even een hapje wilt eten dan zit je hier prima. Al was de prijs voor wat je krijgt misschien een tikje aan de hoge kant.

Ja, en dan nog over de stoelen. In de voorste helft van het café niks aan de hand, maar achterin kun je maar beter wegblijven als je gezet bent. Ik paste er letterlijk niet in. Toegegeven, ik ben niet bepaald de dunste, maar ook de man aan de tafel naast ons hoorde ik er over mopperen en die was bepaald niet gezet. Als ik de Opera was zou ik die stoelen serieus heroverwegen want ik was erg blij dat de gangen zich zo snel opvolgden dat de pijn in de heupen niet te erg werd, maar lekker lang natafelen, extra gerechten bestellen en lekker veel drinken zat er op deze manier echt niet in.
roosklont .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk uiteten geweest met de AH actie! Van voor tot nagerecht heeft alles uitstekend gesmaakt. Ik kom hier (ook zonder AH actie) zeker nog eens eten
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De Opera is een prima eetcafé, en presteert qua professionaliteit en kwaliteit bovengemiddeld. Snelle en spontaan vriendelijke bediening, en goed (zoals terecht onder de naam staat) en ruim voldoende eten. Goede keus!
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We waren er in het kader van de AH restaurantactie.We hebben erg genoten van het driegangenmenu waaruit we konden kiezen en vonden de informatie die het deskundige en vriendelijke personeel hieromtrent gaf erg goed.We komen hier vast en zeker nog een keer weer en misschien wel vaker als we de "gewone menukaart"ontdekt hebben.
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor weinig geld, de speciaal biertjes zijn ook aan te raden. Bediening is ook goed, als het druk is kan het wel even duren.
louisringnalda .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Na een hartelijke ontvangst hadden we de keuze uit 2 tafeltjes. We waren met z'n vieren doch ruimte genoeg! De bediening was erg betrokken en vriendelijk en duidelijk in de menukeuze. De drankjes kwamen snel en het eten was goed. Lekker vers stokbrood met kruidenboter, pompoen- en mosterdsoep vooraf en een malse varkenshaas en vis als hoofdmenu. Uitstekend! Ook het toetje in de vorm van ijs was voldoende en heerlijk! Terugkomen dus!
elsdz .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Gezellig eetcafe. Leuke vlotte bediening. Met ah bon voldoende keuze. En het was heerlijk. We hadden beide wat anders maar beide erg tevreden
Mischa T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Eten van goede kwaliteit: smaak en hoeveelheid waren in juiste balans. Als voorgerecht hadden wij een soep van de dag' champignons roomsaus' en een Groningse mosterdsoep, beide soepen smaakten goed. Als hoofdgerecht hadden wij een eendenborst filet en tonijn steak gegeten, dit geserveerd met een salade, broccoli en frietjes. Zowel de eendenborst als de tonijn steak waren heerlijk mals! Punten van aandacht: poleren van bestek, opschep bestek voor bijgerechten en borden geserveerd op tafel. Als dessert hadden wij beide de chocolade truffel taart mét karamel saus en een framboos, man- o man wat een lekker toetje!
H. O.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Wij hadden het keuzemenu van AH. Het eten was erg goed en ruim voldoende. Beter dan je bij het predikaat eetcafé verwacht. Wij waren zeer tevreden!
Rory D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We konden er op een drukke avond gelukkig nog terecht, wellicht bij het tafeltje naast de wc's maar daar hadden we verder geen last van. De gerechten zijn zowel in kwaliteit als keus uit zeer standaard eetcafe niveau. De sate was aardig, de porties ruim dus daar valt niet over te klagen. De bediening had het druk en was niet altijd even alert. De prijs was echter niet overeenkomstig met de kwaliteit. We rekenden 85 euro af voor 3 hoofdgerechten, 3 biertjes en 3 koffie.
Magda M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Het eten was lekker.
De bediening was vriendelijk en netjes.
Niks op aan te merken.
zeker de moeite waard om weer heen te gaan.
Wieteke -.
Wij vonden alles prima.
Eten was goed en de bediening vriendelijk.
Kortom tevreden klanten.
We gaan zeker nog een keer heen.
efwalters .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving met leuke bediening. Mijn man heeft voor het eetst zijn toetje verslonden, terwijl hij normaal niet meer dan een paar happen neemt.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
AH restaurantactie: soep werkelijk hemels, hoofdgerecht vegetarische quiche teleurstellend (slap en overdaad aan kaas), toetje ijs heerlijk / taart redelijk.
mwilting .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Met de AH-actie geweest. Het was best druk in de eetgelegenheid. Het eten (stokbrood met tapenade, ceasarsalade, eendenborst, varkenshaas, trio van ijs en chocoladetaart) was prima. De bediening correct en attent. Enige nadeel was een scheur in de sitting van de stoel.