Eetcafé De Opera

Poelestraat 17 9711 PG Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafé De Opera

Genieten in centrum Groningen

Vlakbij de Grote Markt in Groningen, op steenworpafstand van de Martinitoren, vind je Eetcafe de Opera. Een perfecte plek om je dagje Groningen te eindigen of juist je avondje stappen mee te beginnen. De chef bereid de lekkerste dagmenu's die je kunt verorberen aan een van de tafels in het sfeervolle, rustieke interieur binnen of halfbuiten in de charmante serre. Geniet van je dagje of avondje Groningen!

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Opera

- Bar 16:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant Eetcafé De Opera

Jos D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Doe het niet. Kies een ander beter en leuker eetcafe/restaurant die Groningen rijk is. De prijs/kwaliteit verhouding is zoek, de broodjes zijn niet of uren geleden afgebakken. Als je daar een opmerking over maakt krijg je een chagrijnige blik van de serveerster en van twee meter afstand een nieuw mandje brood op je tafel gesmeten waar wederom drie koude witte stukjes stokbrood in zitten. Carpaccio is te dik en lijkt ontdooit in de magnetron. Twee klein garnalenkroketjes voor 9,50 is wat duur. Als compensatie voor het koude witte brood kregen we een drankje van het huis, maar eigenlijk hadden we na het voorgerecht weg moeten gaan. De spareribs niet lekker, klein beetje saus. Friet opgebakken en met een kommetje mayonaise voor 1 euro. De biefstukreepjes van mijn partner was overigens prima. Maar de gehele sfeer en het tegenvallende eten deed ons besluiten om het toetje ergens anders te nuttigen. Ergens waar je wel een avondje uit bent en geen melkkoe van de manager. Rekening 71,80. 72 euro contant gegeven- de twintig cent wisselgeld hebben ze ongevraagd en ongezegd gehouden. Waarbij het natuurlijk niet om die 20 cent gaat, maar wel om de brutaliteit. Kortom: Groningen kent veel lekker eettentjes waar de klant koning is- De Opera is daar er niet een van.
Harry R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Zijn hier vanavond geweest met 8 personen Geweest te eten.
Zeer gaat rij ontvangen en het eten was prima vanaf het voorgerecht Tm nagerecht.
Komen zeker binnenkort weer Langs te eten.
Else H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten. Alles smaakte lekker en er was genoeg. Ook was er aan het zoutarme dieet aandacht besteed. Heel fijn. Een compliment ook voor de bediening. Attent, vriendelijk en we zijn goed geholpen. We vonden het ook een gezellige inrichting.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Afgelopen vrijdag (9 juni) hier met een IENS-deal gegeten. Het restaurant was sfeervol ingericht met fraaie wandlampen (deden aan bloemen denken) en een al even mooie plafondlamp, die mij aan een spin deed denken. Hoog bovenin bevonden zich allerlei oude muziekinstrumenten, vooral veel blaas-, maar ook snaarinstrumenten en een accordeon. De wanden hadden een zeer opvallende kleur, eigenlijk meer een samenstel van kleuren, zoals bruin en geel.
Mijn lief bestelde een zoete witte wijn en bruiswater om mee te beginnen en ik nam een Karmeliet Tripel speciaal bier. Vooraf kregen we een mandje met brood en kruidenboter. Dit hebben we echter laten staan, omdat we kort daarvoor nog een grote schaal met nacho’s en bitterballen hadden verorberd.
Mijn partner nam de Ceasar salade met gerookte kip als voorgerecht. Deze zag er zeer smakelijk uit en bleek dat ook te zijn volgens mijn disgenote. De samenstelling van de salade zag er zeer gevarieerd uit. Zelf opteerde ik voor de klassieke carpaccio. Ook deze was ronduit goed te noemen: lekker vlees met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten, rucola en Parmezaanse kaas. De hoeveelheid kaas had wat mij betreft wel iets meer mogen zijn.
Inmiddels had ik centraal in het restaurant een wandbord met daarop geschreven allerlei biermerken opgemerkt. Op mijn vraag of die ook allemaal gevoerd werden, werd geantwoord dat de meeste voorhanden waren. Het bleek zelfs dat Cuvée du Chateau (van de brouwers van Kasteel bier) op tap verkrijgbaar was. Tja, met zo’n bier op tap, stap ik daar direct op over (had ik trouwens ook bij een flesje gedaan). Bij mijn hoofdgerecht dus zo’n heerlijk glas van dit verrukkelijke bier.
Dat hoofdgerecht was voor mijn disgenote eendenborst op Aziatische wijze. De Aziatische wijze zit ‘m waarschijnlijk in de ketjap-gember saus. Van de gembersmaak merkte mijn gezellin echter niet zo heel veel. Maar de eend smaakte wel heel erg goed, aldus mijn partner. Zelf besloot ik de entrecote te nemen. Die werd uitstekend medium gegrild opgediend en smaakte overheerlijk. En dat lekkere vetrandje was in dit geval een bonus (bij sommige restaurants kom je nog weleens een te dikke vetrand tegen en dan is het vlees niet lekker). Hier zorgde het voor extra “flavour”. Daarbij werden schaaltjes met rauwkost, broccoli met kaas, en uitmuntend gefrituurde frites geserveerd. Die patatten waren uitzonderlijk krokant en dat bleven ze tijdens het diner. Meestal worden frites na verloop van tijd slap, maar hier bleven ze die lekkere “bite” houden. Op de vraag of ik nog zo’n biertje wilde hebben, heb ik even getwijfeld. Zo kort voor het dessert nog aan bier beginnen? Ja, dus. Zo’n fantastisch biertje kon ik eenvoudig mezelf niet weigeren.
Beiden namen we hetzelfde dessert: trio van ijs. Met dien verstande dat mijn tafelgenote absoluut geen slagroom wilde en daar werd keurig gehoor aan gegeven. Het ijs was ook gewoon hartstikke goed te noemen. Geen bevroren ijsdeeltjes, maar lekker mango-, citroen- en vanille-ijs.
De bediening was heel goed, vlot en foutloos.
Gerko B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Eten was niet heel bijzonder, wel prima sfeer in eetcafé
Jelmer H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
afbakbroodjes vooraf waren niet mooi afgebakken. De Bruscetta was lekker. Hoofgerecht was ok maar niet meer dan dat. Nagerecht was lekker. Voor het niveau van de gerechten was het hele diner niet goedkoop.
Dag Jelmer , Toch jammer dat je ons weg zet als te duur, klopt niet je bent via Iens gekommen met de 30% korting . Jammer
marjan A.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Bijzonder lekker gegeten. Heerlijke aardappel -rucola soep met geitenkaas, dungesneden biefstukreepjes op zijn Italiaans en een zeer smakelijke cheesecake (jammer trouwens van het iets te zwarte koekrandje).
Qua eten heerlijk. Wat betreft bediening en inrichting matig. Geen intresse en te popi.
willem.s K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Verassend lekker gegeten in dit eetcafé. Aanrader wat mij betreft. wel kan de prijs - kwaliteit verhouding beter.
Rommelige bediening.
Interieur moet je van houden.
Vera G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eén van mijn favoriete spots in
Groningen! Heerlijk eten, bereid met verse ingrediënten en een nette prijs. De sfeer is erg prettig, met leuk personeel!
jeanluc K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten zaterdagavond . Met 6 personen sfeer eten en de bediening gewoon geweldig . Goeie producten je proeft gewoon dat het vers is . Wij vinden gewoon dat we ressentie moest zetten voor dit super eet café . Aanrader
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en wat een fijne sfeer! Het was heerlijk weer, en konden gebruik maken van het gezellige terras. Dit was zeker een aanrader!
Bedankt Remco . Groet harold
Jura C.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gezellige sfeer, personeel is vriendelijk en behulpzaam. Snelle service zeker aan te raden! Eten is erg lekker en vers gemaakt, ook er behoorlijk ruime keuze aan drinken!
kees W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Afgelopen zaterdag de 25ste uitstekend gegeten het was er zeer druk dat kon je wel merken waarom het eten was uitstekend de service was heel goed je kon niet merken dat je in een eetcafé zat echt klasse zeer goed geregeld en aanrader wij komen snel terug
Franca S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Teleurstellende ervaring. Prijs-kwaliteit verhouding is zoek. Matige hoofdgerechten met een garnituur dat zo weinig was dat het voor 1 in plaats van voor 2 personen bestemd leek te zijn. Toen we nog wat frietjes bijbestelden duurde dat zo lang dat we het eten inmiddels op hadden. Op de kaart staat dat het ijs met echte slagroom is ( staat er uitdrukkelijk bij ) maar het bleek van die zoete " lucht" te zijn. Toen ik er wat van zei kwam er iemand van de bediening mij vertellen dat het toch echte slagroom was en noemde het merk van de spuitbus.
Dit met 3 glaasjes wijn en een frisdrank koste voor 2 personen ruim 70 euro. Het was niet lekker en we hadden niet genoeg gegeten. Bij het afrekenen werd er niet gevraagd of het naar wens was geweest.
Wij vinden jammer dat u niet tevreden bent . Dit is voor ons nieuw dat het te weinig is .
Ik blij dat u zo veel verstand heeft wat wij voor slagroom hebben .alleen maar vers ik weet niet of u weet
Wat een slagroom kider is daar spuiten wij de slagroom mee op het bord vers . En of de prijs u besteld zelf
En de prijzen staan er bij . Wij vinden niet netjes om ons zo neer te zetten wat volkomen onterecht . Toch een vriendelijke groet team opera
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Top eetcafé!! Gezellig en prima prijs/kwaliteit.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Vriendelijke ontvangst. Vlot personeel. Lekker gegeten. Een paar kleine puntjes. Carpaccio rund was wat te dik gesneden en daardoor minder goed weg te werken. Bij navraag komt doordat dit nog op authentieke wijze met de hand wordt gedaan. Maar de bediening zou deze opmerking mee nemen naar de kok. Er had wat mij betreft meer dressing over gemogen. De quiche met geitenkaas en courgette was ook erg lekker. De tiramisu, prima van smaak, zat in een glas. Heb ik liever op een bordje.. maar ja dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Prima eetcafé om nog een keer naar toe te gaan.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Lekker gegeten hier en vlotte bediening. wel een paar minpuntjes. Die werden wel opgepakt en hersteld voor zover mogelijk. Ik wil ze toch even noemen. De bijlagen bestonden uit een reuzenbak friet en 2 mini bakjes met respectievelijk bloemkool en sla. echt veel te weinig voor 4! personen. Kraanwater..krijg je officieel alleen bij bestelling van een fles wijn. De kosten van het ah menu waren 29,50 tijdens de actie. In de verlenging opeens 34.50. We hebben desondanks wel een gezellige avond gehad.
roxanne27 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Afwisselend kaart met klassieke gerechten. Heerlijke saté gegeten. De bediening is goed, tafels staan alleen wel erg dicht op elkaar. Voor een eetcafé toch prima gegeten, een aanrader!
anniev .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima gegeten. Niet heel erg ingewikkeld, maar voor een eetcafe uitstekend. Misschien zou t fijn zijn als de zitplekken iets meer ruimte kregen.
smittyshome .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij eetcafe opera.
de bediening was vlot en goed.
Ze wilden het je graag naar het zin maken.
Het eetcafe was erg gezellig qua sfeer.