Eetcafé De Lutine

Dorpsstraat 114-116 8899 AM Vlieland Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Lutine

Maandag t/m Zondag

• Betaalpas
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,3/10
Service7,8/10
Decor7,5/10
Nathan V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Vandaag heerlijk gegeten, voor de kinderen patat en pannekoek goed gebakken en niet te donker, en niet onbelangrijk, goed van temperatuur. Wij zelf plate met friet en salade, ook allebei prima, de een met tong en de ander me spare ribs. Aanrader! Hier gaan wij bij een volgend bezoek aan Vlieland zeker opnieuw aan tafel.
Jurjen G. 1e beoordeling (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De bediening is bedroevend. Ik bestelde een steak. Normaal hoort de ober dan te vragen hoe ik hem wil hebben. Dit deed hij niet, ik heb hem toen maar verteld dat ik hem graag medium- rear wil hebben. Het antwoord was dat de steaks normaal altijd medium gemaakt worden. Toen de steak op tafel kwam heb ik goed moeten zoeken op het bord. Een heel groot bord, met een hele kleine steak er op. Een klein bakje salade en een nog kleiner bakje frieten voor twee personen. We hebben dan gelijk nog maar een keer besteld. Zeker geen aanrader dit restaurant
Lisa V. 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hebben op het terras gezeten. Zelf had ik een zalm salade. Op de menukaart stond dat er rucola en pijnboompitten in mijn salade zou zitten, maar deze zaten er niet in. Daarbij was het brood wat we erbij kregen oud. Na dit aangegeven te hebben kregen we nieuw brood, wat een beetje aangebrand was en volgensmij hetzelfde brood was maar dan langer onder de grill gestaan. Ten slotte had de salade ook niet veel smaak en was de prijs kwaliteit verhouding niet erg goed (de salade kostte 12.95). De spare ribs met oerpatat waren prima. Bij oerpatat had ik alleen verwacht dat de vel er nog aan zat en dit was niet het geval.
Ricksteen . Fijnproever (9 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Locatie gezellig in de dorpstraat, bediening vriendelijk. Maar het eten zelf is hier niet heel bijzonder. Heel weinig groente en een droge salade. Er zijn betere restaurants op Vlieland te vinden.
Jits F. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met een groep van 16 pers van Ameland daar gegeten. Het was top. Alles was goed verzorgd. leuke opmaak van de borden en het eten was heerlijk. Bedienig was ook erg leuk en alles was mogelijk.
Erlimare . Fijnproever (9 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Bruin eetcafé met goede lunch en dinerkaart. Voor iedereen wel iets lekkers op te vinden. Goede ontspannen sfeer en erg vriendelijk personeel. Wij hadden de vitello tonnato en gerookte zalm vooraf. Beiden erg lekker. Hoofdgerecht was kaasfondue met brood en groenten. Simpel en goed.
Prijs/kwaliteit prima. Ook leuk met de kids.
Jan Bart B. Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We hebben een stralende dag op Vlieland en dan kan het eten alleen maar lekker smaken... De kaart vinden we best creatief en we kiezen voor de tartaar van gestoomde makreel (heerlijk, verrassend), de hele tarbot met rozemarijn, Citroen en beurre blanc en de noordzeebouillabaisse. De tarbot was in eerste instantie te rauw, maar met vriendelijke excuses, daarna goed gerevancheerd en zeker voor een eetcafe op heel goed niveau: smaakvol, goed maar niet te gaar, sappig. De vissoep was smaakvol en vol vis en schaaldieren, had wel warmer gekund en het geroosterde broodje erbij was hard. Voor Vlielandse begrippen best ok interieur, vreselijke muziek (zelfs sky radio zou zich schamen voor deze mix van Toni Braxton en Phil Collins), een speelhoek die met weinig inzicht en liefde is ingericht en toch... Komen we hier terug. Voor het toch best goede eten en de verrassende kaart en de hele goede bediening.
Dinie E. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Lutine.Ondanks dat het heel druk was werden we vlot en vriendelijk bediend.
Een bijzonder lekkere biefstuk met spekjes en champignons.We hebben een uitleg gehad dat het van runderen komt van de Duitse wadden.
En een heerlijke zalm op een bedje van spinazie en pasta.
Nienke B. Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Zodra je binnen komt, voel je de gezellige sfeer al. Leuke inrichting, vlotte bediening. Wij hebben er met 4 personen meerdere keren gegeten, en iedereen was altijd heel tevreden. Als we op Vlieland zijn ,willen we gewoon naar de Lutine , voor een lekker kopje koffie, lunch of diner. Een echt aanrader dus.
Ivo V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Ontvangst was goed en meteen gezellig.
Ruime keuze wat betreft de menukaart en voor ieder wat wils. We hebben er heerlijk gegeten met een goede smaak, alles goed gaar en lekker gebakken. Tijdens het eten hebben we er een lekker biertje bij gedronken en we kunnen "de straffe Hendrik" zeer aanbevelen.
De Lutine kan trots zijn op zijn personeel, vriendelijk, gezellig en altijd in voor een praatje.

Voor ons niks anders als alleen maar lof en een dikke 10 !
Lucton2 . Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Lange tijd niet geweest bij de Lutine. Maar het liefst zou ik hier elke week willen eten. Wat een feestje. Vooraf hadden we alledrie hertenrosbief met truffelmayo croutons en venkel. Dit is het lekkerste voorgerecht wat ik ooit heb gegeten. Wat een smaakexplosie!!!! Aanrader pur sang. Als hoofdgerecht had ik kaasfondue met gegrilde groenten. Ronduit super. Mijn tafelgenoten hadden de biefstuk van Schotse Aberdeen Angus met paddenstoelen en saus van eekhoorntjesbrood. Ook deze ging schoon op. Ik heb de saus geproefd en die was hoog op smaak. Voortreffelijke saus!. Kortom zalig eten in een gezellige ambiance met super vriendelijke bediening en topkok. Aanrader!!
Hendrik V. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015

Echt lekker gegeten. Het wildstoofpotje, met donker bier en ontbijtkoek was net zo smakelijk als het klinkt. Het dessert, witte chocomousse met frysk suikerbrood, zoute pinda crumble en kaneelijs, ging er ook prima in.
Ruud . Bourgondiër (2 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het zag er uitnodigend uit, leuke kaart met leuke gerechten, maar het eten viel enorm tegen. De kaasfondue was een bonk kaas met een bruine olieachtige aubergine. Het wildstiofpotje was wel gaar, maar te zoet en lauw. Het bijgerecht, tuinbonen met stukgekookte bruine bonen smaakte nergens naar. De bediening bleef vriendelijk, maar het eten vonden wij echt niet lekker.
Makebeliefde . Gastronoom (10 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Gisteren nog buiten op het terras gegeten. Gebakken polenta met paddestoelen en groene asperges, die was heerlijk! Ook de groenten die er bij zaten met de rabarbercompote smaakten goed. De zelfgemaakte lemon cheesecake met gecarameliseerde pecannoten maakten het etentje af. Zowel buiten als binnen zag het er gezellig uit en ik vond de bediening vriendelijk.
Jan_stout . Gastronoom (11 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Eetccafe Lutine is van dezelfde eigenaar als restaurant "Zuiver"op Vlieland, maar meer gericht op de "gewone"eter. Toch lijkt de filosofie van Zuiver hier ook te gelden: verse producten, pure smaken, maar met minder pretentie. 2 dagen achtereen hier gegeten, met veel plezier. Maandag was het erg stil, dinsdag werd het restaurant overvallen door de drukte, waardoor de service iets minder was. Dagverse vis, seizoensgroenten, erg goed klaargemaakt. Behoorlijke porties. Vriendelijk personeel. Goede huiswijn.
Ine T. Gastronoom (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Afgelopen zondagavond buiten op het terras gegeten. Vriendelijk personeel, attent. De kabeljauw was heerlijk. Lekkere knapperige, gemengde gekookte groenten erbij. Daarnaast goed gebakken aardappelstukken en heerlijke appelcompote. Het eten werd leuk opgediend en zag er verzorgd uit. Bij de cappuccino gelukkig geen lotus koffiekoekje maar een verpakte bonbon.
Paul M. Fijnproever (6 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Samen met 2 Vlielandse vrienden daar gegeten.
Wij bestelden inktvis ringen , maar wat ze daarmee hadden gedaan is ons een raadsel.
Was echt niet te eten rubber.
Hebben we geweigerd en kregen toen een salade met gerookte makreel wel heel weinig makreel zat erin.
Waarom inktvis ringen niet in bier beslag en dan frituren zoals het hoort.
De biefstukken waren goed ik had het zacht gegaarde varkensvlees was zonder enige smaak, gevraagd naar knoflook saus om het nog enigszins aangenaam te maken.
De bijlagen zagen er niet echt uitnodigend uit.
Personeel en entourage ts in orde.
Hier valt voor hem nog wel het een en ander te verbeteren.
Paul en Monique Mathlener
0102 . Bourgondiër (3 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Heel vriendelijk ontvangen in een gezellig restaurant. Verwachtingen waren daarom hoog maar helaas viel het eten tegen. De schol en de koolvis waren te droog. De mosseltjes goed. De hoeveelheid vis was veel te weinig. Het garnituur van aardappeltjes en groente werd slordig opgediend. Wel heel veel maar dusdanig onaantrekkelijk dat je eigenlijk bij de aanblik al geen trek meer had. Moesten te lang wachten op eten. Borden waren op was het excuus.
Jammer, van dit gezellige restaurant met aardige bediening!
Irina K. Bourgondiër (4 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Het eten was zeer basic, zonder bijzonder veel smaak. De gerookte eend (ipv gans) en lamscottelette waren lekker. Langgegaarde varkensvlees smakeloos. De bijgerecht was zeer ordinaire. 1,5 uur wachten voor een hoofdgerecht.
Dick07 . Gastronoom (48 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Ontvangst en bediening zijn allervriendelijkst in dit restaurant. De stijl van het interieur en van het eten is die van een bistro: houten tafels en gerechten die bewust wat ongeordend zijn. De gerookte gans, overvloedig in het groen, smaakte prima. Dat gold ook voor het hoofdgerecht wijting. Daarbij hoorde een grote schaal met aardappelpartjes en groenten. Een aangename rode chileen begeleidde dit geheel. Alles verscheen ook nog snel op tafel. De prijs-kwaliteit verhouding is heel goed.