Eetcafé De Linde

- Ontbijt 11:00 - 17:00

7,1
Thimo D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wij kwamen hier binnen op een zaterdagavond en was gezellig druk binnen.
De reservering was goed doorgekomen en we namen plaats.
Direct werd er gevraagd wat wij wilde drinken, we kozen allebei voor een lekker speciaalbiertje. De keuze aan bieren was enorm, we werden ook goed geadviseerd, daarna de bekende spareribs besteld. Die kwamen mooi optijd, er hangt echter geen rust in het restaurant en de bediening is continu bezig om iedereen te voorzien van drinken. De spareribs waren erg goed en mooi zacht. Het gene wat wij wel iets jammer vonden was dat je niet rustig zit en het gevoel krijgt dat je binnen een uur weer moet buiten staan. Al met al een goed restaurant waar je lekker en snel wat kan eten, maar als je lekker een avond wil dineren zou ik dit adviseren.
MaxvanDoorn .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Twee maal spareribs gegeten hier en lang zitten wachten zeg. 45 - 50 minuten tussen een leeg broodmandje en de eerste maal spareribs bleek geen uitzondering. Heb het nu beide keren meegemaakt.
We hebben meerdere keren gevraagd of het eten kon komen.

De kwaliteit is goed maar je moet er lang voor uittrekken, ik loop volgende keer wel ergens anders naar toe.
Romana88888 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Leuk eetcafe met onbeperkt spareribs voor 15,50 euro! Mijn vriend en ik maken hier graag vaak gebruik van. In de zomer heerlijk is het vertoeven op hun terras.
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
In het laatste avondzonnetje 2x de sate besteld. die hebben ze al van het stokje gehaald, makkelijk! helaas was de tafel niet heel erg schoon, volle asbak en etensresten en werd die ook niet schoon gemaakt. Nadat er ca 6 keer een medewerker langs was gelopen werden we uiteindelijk vlot geholpen. De maaltijd werd ook vrij snel gebracht. Er ontbrak wat "groens" op het bord...
Lien V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
De SPARERIBS waren weer super lekker! En de bediening was weer prima.
Het blijft een super plekje midden in de stad en voor een betaalbare prijs.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Afgelopen zondag (1e pinksterdag) naar De Linde geweest, een gezellig eetcafe aan de Botermarkt in Haarlem. Vooraf een heerlijk mandje knapperig brood met tapenade, kruidenboter en aioli. Duidelijk vers brood, voldoende messen voor alle bakjes. Als hoofdgerecht had ik zoete spareribs en mijn man biefstuk, ondanks dat hij om "rare" vroeg en dat niet kreeg was de biefstuk bijzonder sappig. Later hoorde we aan het tafeltje naast ons dat de biefstuk ook uitverkocht was. Lekkere frietjes en aardappelsalade. Spareribs waren goed gaar en goed van smaak (vielen van het botje af). 1 keer wat langer moeten wachten om drinken te bestellen maar het was ook erg druk en de dame bood ook hiervoor haar excuses aan. Daarna nog heerlijke koffie gedronken (Lavazza).
Tirza-mooijman .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Terrasjestijd! Afgelopen maandag heerlijk op het terras gezeten hier, lekker biertje gedronken en gekozen uit wat lekkere kleine hapjes. Prima klaargemaakt, bitterballen zoals bitterballen horen te smaken, lekker brood met smeersels. Je kunt hier lekker van het zonnetje genieten en ondertussen kijken naar wat er over het plein flaneert, leuk!
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Gistermiddag een broodje geitenkaas, lekker in het zonnetje. Leuke plek met goed uitzicht, vol in de zon. Maar een panini geitenkaas maken kunnen ze niet. Of het was een voorverpakte panini, die alleen even onder de gril moet. Smakeloos, taai, met een heel vieze pesto-achtige saus. Bah!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Halverwege een interessante stadswandeling in Haarlem waren wij toe aan een kleine lunch, dit hadden wel verdiend vonden we. We waren inmiddels op de pittoreske Botermarkt gearriveerd. Het pleintje lag er zonovergoten en uitnodigend bij en de terrassen lachten ons toe. We zochten een zonnige plek waar we niet in de schaduw van de tegenoverstaande bomen zouden komen te zitten.
Ons oog viel op het terras van Eetcafé de Linde, waar we in het midden een vrije tafel voor twee konden bemachtigen. Het terras was erg krap ingedeeld maar inmiddels genietend van de zon werden we aangesproken door een jongedame. We bestelden een witte wijn om ons vakantiegevoel  kracht bij te zetten. En nadat we op onze gezondheid hadden geklonken bestelden we een vette hap, een portie bitterballen met mosterd en een Clubsandwich. Een basic presentatie en eenvoudig geserveerd, de smaak was goed. Een compliment voor de vriendelijke bediening, niets ontging hun en niemand hoefde lang te wachten. Gemoedelijkheid en een eerlijke prijs gaan hier hand in hand. Geen hoogstaande haute cuisine maar de moeite waard om eens gezellig en ontspannen mensen te kijken.
Moniquekomteten .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Alsjeblieft geen maaltijdsalade nemen!
De geitenkaassalade was waardeloos!
De geitenkaasjes op geroosterd brood waren lekker maar de sla eronder volledig verlept en zonder enige smaak op het bord gekwakt. Er zaten nog wat plakjes augurk tussen wat absoluut niet smaakt bij de geitenkaas. Natuurlijk heb ik dit aangegeven aan de bediening, hun antwoord was slechts dat ik die mening mocht hebben, verder niets.
Er stonden vijf stoelen aan het tafeltje, de vijfde stoel werd steeds aangeschoven door het personeel zodat deze stoel tegen je knieën aanknalde. Nee dit nooit meer.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Gewoon een gezellig eetcafe met een behulpzame, vriendelijke bediening en ontzettend lekkere spareribs. Elke centimeter is benut dat voelt een beetje benauwd
Jelle P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het eten was echt super goed echt een aanrader voor iedereen als je in de buurt bent kom zelf uit assen en waren in haarlem voor het glazen huis maar hebben er super gegeten en goed bedient
Tjaard P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heerlijk eten! Goede prijs-kwaliteit verhouding. De spareribs waren heerlijk van smaak en goed gekruid. Ook de kipsaté smaakte geweldig.
Eimar F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
De spareribs waren lekker! Echt een aanrader al jij onbeperkt spareribs wilt eten.
Ze hebben ook lekkere bieren. Bediening was prima, ze hebben vaak gecheckt of we iets nodig hadden.
Angeli15 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Het eten was goed. Waar voor je geld ( circa € 15), maar ook niet meer
Bediening vriendelijk en correct.
Keuken liet nogal op zich wachten. Zelfs voor stokbrood met kruidenboter.
Ellenientje .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Prima eetcafé voor de lunch. Wij waren met z'n vieren en hadden ieder een ander broodje. Ze waren allemaal even lekker. Bovendien een leuke prijs, vergeleken met de andere zaken in die straat. Het is een echt café en er zaten veel locals.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Hier jaren lang voor de onbeperkt spareribs gekomen. Deze waren van een kwaliteit daar konden andere restaurants nog een puntje aan zuigen. Echter bleef die kwaliteit niet altijd gewaarborgd.

Werd het druk? Sparerib minder. At je veel? Kreeg je steeds kleiner en minder mooi vlees. Elk jaar ging de prijs ook een euro omhoog en de porties friet/rauwkost omlaag. Saté was vaak goed, zeker varkens saté. Overige gerechten nooit besteld.

Het zit er redelijk gezellig. Binnenin kan het krap en zeer druk zijn. De stoelen zijn niet echt bijzonder fijn om op te zitten.

De Botermarkt in het zonnetje is een fijne plek om te zijn. Ik mis deze tent regelmatig ivm verhuizing.

Is een aanrader.
Window .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Dit is een echt eetcafe, en zo moet je het interieur ook beoordelen. Wel is het terras leuk en gezellig. De bediening is heel prima, komt snel genoeg en maakt graag een praatje. Het eten... zo-zo... De ribs waren lekker, maar niet de allerbeste die ik ooit gegeten heb, zelfs niet voor deze prijs: ook bij mij zaten er een paar taai-ige tussen (en zwart is een groot woord, maar ze hadden iets eerder op het bord gemogen, zeg maar). Wel vond ik de porties ruim zat, en merkten wij niets van een slechtere kwaliteit bij vervolgporties. De brownie: niet zo best. Wel heel goed: een kommetje citroenwater om de vingertjes mee schoon te maken. Maar eigenlijk geen redenen gezien om hier speciaal terug te komen, of om speciaal weg te blijven.
Nijenhuisjeroen .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Wij hebben sate en spare-ribs (zoet en pikant) gegeten deze waren prima;
de daarbij geserveerde frietjes hadden wij extra knapperig besteld en aan deze wens
werd voldaan, ze waren heerlijk.
Naar ons idee werkte een van de jongens nog niet zo lang bij dit restaurant maar hij
deed het voortreffelijk.
Het enige "min"puntje vinden wij dat de 2e ronde van de onbeperkte spare-ribs aan de grote kant was. Wij vonden het zonde dat we niet alles opkregen.
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Ik heb hier in de avond gegeten. Niet een hele bijzondere kaart, maar prima voor een Eetcafe. Ik had de saté. Ik vond het niet heel bijzonder en de satésaus smaakte niet lekker. De snitzel smaakte wel goed. Prima zaak om even snel iets te eten, niet bijzonder.