Eetcafé de Lanteern

Middenstraat 2 9479 PL Noordlaren Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé de Lanteern

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Ze noemen zichzelf een eetcafé maar dat dekt de lading niet helemaal. We waren aangenaam verrast door het niveau van de keuken en de bediening. Mijn tafelgenoot koos voor een moot kabeljauw en ik zelf heb de saté van de haas genomen. Beide smaakten super goed!!! Net even iets anders en iets luxer dan je zou verwachten. De bediening was heel goed en de wijnen voortreffelijk. De prijs ligt misschien ietsje hoger dan bij een gemiddeld eetcafé maar aangezien het culinaire niveau een héél stuk hoger ligt dan bij een eetcafé komen we hier ZEKER snel weer terug!
Elma62 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. Voldoende keuze, ook buiten de kaart nog aantal leuke suggesties. Het eten was van prima kwaliteit, goed bereid, ruim voldoende en mooie producten. De gastheer gaf op een leuke manier uitleg over de producten en de bereiding. We hebben genoten van het eten, de sfeer en de drankjes. Wij komen zeker nog een keer terug.
Bernie B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Heerlijk met z'n tweeën gegeten! Lekkere beef tartaar en heerlijke schnitzel. Gemoedelijke sfeer en prima bediening. We gaan zeker nog een keer. Aanrader!
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
De lanteern was onze trouwlocatie voor onze receptie en diner voor 60 man. Bij de receptie diverse mooie tapas en s avonds een viergangen diner waarbij men kon kiezen uit vis,vlees of vegetarisch. het was bijzonder lekker en het niveau van de keuken is uitstekend. Herman (de uitbater) heeft prima voor onze gasten en ons gezorgd. De locatie is sfeervol en gemoedelijk en de bediening is relaxed en attent. Als verrassing heeft de uitbater ons getrakteerd op een ritje per koets met onze kinderen. kortom: we komen er nog een keer,alleen dan niet om te trouwen :).
MargrietWVenema .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Jaren geleden altijd heerlijk gegeten (andere eigenaar). Nieuwe start was lettertlijk een valse start. Hoofdmenu kabeljauw met asperges (niet vermeld op de kaart) bleek achteraf te duur en beter geschikt als vissalade: want wat als vis ontbrak werd met ijsbergsla (veeeeeeeeel) goed gemaakt. Ongeveer 1 cm2 vis bij ongeveer 1 kg sla en 3 asperges met 2,5 aardappeltje. En als het dan nog tongstrelend is, ish et daaraantoe. Ik moest voor 2 soepjes een vegacarpachio, 1 frikandel, 1 kindermenu en 3 drankejes en een kabeljauw met asperges (lees sla met een vleugje vis) ruim 61 euro betalen. Een kritische noot hierovernaard de eigenaar viel ook niet goed. Nee.....de Lanteern in Noordlaren is een absolute aanfluiting en een tent om echt te ontwijken!!!
Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Broer en zussendag en ter afsluiting naar Noordlaren.
Wij kozen voor een hoofdgerecht, nagerecht en koffie of thee.
Naast de kaart , had de waard ook nog 2 hoofdgerechten van 25 Euro voor ons.
Uiteindelijk kiezen 5 mensen iets van de kaart en 3 voor een visgerecht van 25 Euro. Voor 8 mensen was er 1 schotel met gebakken aardappels en frietjes
en 1 schotel met rauwkost. Die "bijlagen" vond ik aan de karige kant.
Goed, we hebben er nog een schotel met frietjes bijgekregen.
Onze eet zin hebben wij er een beetje op aangepast, maar plesanter is het
wanneer er voldoende aardappeltjes zijn en ook nog wat warme groente.
Als nagerecht kon je kiezen uit dingen op de kaart en een "proeverij"van het huis. Jammer dat de prijs van de proeverij er niet bij werd gezegd. Maar het klonk leuk, en daarom besloten de meesten van ons om die proeverij te proberen. Het was lekker hoor. De uitbater was verder een prettige persoonlijkheid.!
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Geheel nieuw voor mij; en dat in 160 jaar oude herberg! Leuke gelegenheid waar rust heerst. Ondanks dat er een goede 15 mensen aanwezig waren in de niet eens zo heel grote gelegenheid. eerst prettig ontvangen aan de bar 'doe wat je wilt' en daarna prima gegeten. Mooie griet (groot; mooi gesneden) vers uit Zuidlaardermeer met saus apart geserveerd. Nog niet eerder gehad.Heel lekker. Daarbij ruime salade en gebakken aardappels. Vooral: zelf gerookte eendenborst. Heerliijk dun gesneden. Prima gelegenheid en vooral veel keus buiten de kaart om. Aanrader!
Menura H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Per toeval een keer binnengelopen en sindsdien niet meer weggeweest. De sfeer van een eetcafe, met gepassioneerd personeel. Liefde voor lekker eten en met een vleugje humor gebracht. Ongedwongen goed en lekker!
Joop050 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Ik zou willen dat ik deze parel eerder had ontdekt! Alles klopte. Dit is zo'n typische zaak waar de dingen die moeten kloppen ook echt goed zijn! Niet teveel poeha maar kwalitatief erg goed! Vlotte bediening lekkere rieten stoelen inclusief kussens op het terras. Buiten de kaart hebben ze nog een heel aantal gerechten. De borden waren echt mooi opgemaakt met zelf kleine bloemetjes als decor. Het vlees, (zuiglam) was perfect gemaakt zoals ik het graag lust. De saus was zelfgemaakt (reactie van de bediening... wij maken alles zelf meneer...), de frieten heerlijk knapperig. Hier weet men nog van welk dier het vlees komt. En dan het toetje... uiteraard zelfgemaakte slagroom maar ook zelfgemaakt ijs en dat proef je! Hier kom ik echt zeker vaker! Het was wel even zoeken naar een parkeerplaats. Direct voor de deur waren slechts 3 plekken maar achteraf... bleken er bij de kerk, op 100 meter afstand, nog veel meer parkeerplaatsen beschikbaar.
Schildwolde .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Heerlijk gegeten bij dit zeer gastvrije eetcafé midden in het dorp. Alle gerechten die we hadden besteld waren van uitstekende kwaliteit.
Ongedwongen sfeer, uitstekende en vlotte bediening. Hier is men een gast, en geen klant zoals men wel ziet bij de vooral duurdere eetgelegenheden. We komen hier zeker een keer terug, .. een aanrader tot en met.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Eindelijk eens een dag bij de familie onder de rook van de stad Groningen. Hele leuke dag gehad in de stad, daarna opfrissen en naar de lokale eetgelegenheid een lekker stukje eten. Nou dat laatste ging wel. De omgeving is zeker gezellig, maar de gastheer vindt zichzelf nogal leuk en dat vindt niet iedereen aan tafel. Het voorgerecht was lekker, het hoofdgerecht varkenshaas met honing mosterdsaus,dat ging, maar vlees te gaar en saus zonder fantasie. Het toetje special voor 4 personen, wel smaakvol, maar ook niet iets speciaals. Met een drankje er bij best een leuke avond. Alleen de rekening van € 50,00 p.p. Is dan echt aan de hoge kant. Waarschijnlijk omdat er niet veel anders in de buurt is, maar het kan stukken beter, voor een leukere prijs.
PLenCV .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Op het lommerrijke terras van de lanteern hebben wij met 8 personen, op aanraden van de bediening gekozen voor eendenborst carpaccio en vis carpaccio, gevolgd door een vis proeverij en een vlees proeverij. Het eten stijgt ver boven het niveau van een eetcafé uit. Wij komen snel weer.
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Op deze authentieke en aantrekkelijke lokatie hadden we wat professioneler gastheerschap verwacht. Het doet wat afbreuk aan het genot van een gezellig uitje. Jammer dit restaurant komt niet in onze top tien
Rayke D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Heerlijk eten. Het was zondag en dan hebben zie hier wel vaker extraatjes buiten de kaart om. Wij hadden een heerlijke tapasschotel met zn vieren voor een hele schappelijke prijs. Ook mijn hoofdgerecht was een 'special of the day', namelijk biefstukpuntjes in gorgonzolasaus. Helaas werd mijn probleem: ik mag de bospaddestoelen die er bij zitten niet, niet geheel naar wens opgelost. Mijn bord was een stuk kaler dan dan het bord van mijn tafelgenoot die hetzelfde gerecht met bospaddestoelen had besteld. De gorgonzolasaus was vervangen door pepersaus, maar toen ik alsnog om deze saus vroeg werd deze later nageserveerd. De saus was heerlijk dus ik ben blij dat ik die niet heb hoeven missen, maar het blijft jammer dat ik compleet geen garnituur meer bij mn biefstukpuntjes kreeg. Conclusie:
Het eten van mijzelf en de rest van het gezin was heerlijk, de eigenaar zeer vriendelijk, de ambiance gemoedelijk (niet chique, maar wel gezellig), alleen dus jammer van het gebrek aan aanpassingsvermogen bij mijn gerecht.