Eetcafé De Lanteern

7,2
7,2
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Zoals elk jaar bij ons weekje Maastricht één keer eten bij De Lanteern. We namen een varkenshaasje met camembert en een mixed grill. De haas smaakte door de kaas erg lekker, maar was net wat te gaar. De mixed grill viel nogal tegen. Een erg lekker stukje biefstuk, een redelijk stukje varkenshaas, maar een onduidelijk brokje ondefinieerbaar vlees en een droog, taai worstje. De prijs niet waard. Al met al aardig eten, niet erg duur, maar ook niet bijzonder.
De Lanteern is een donkerbruin cafe, d.w.z. erg bruin en erg donker. Het menu is in het duister niet te lezen. Wachtend op ons eten vroegen we ons af hoe je in deze duisternis zou moeten schoonmaken. Rondkijkend zagen we het antwoord: stof en spinrag aan de lampen. Lichtelijk onfris dus. Een opknapbeurt is echt nodig. Ons inziens kun je het beste zomers bij De Lanteern eten, en wel buiten op het terras op het Vrouwenplein. Vermoedelijk was dit voor ons de laatste keer....
Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten en namen we plaats aan de voor ons vooraf gereserveerde tafel. De vriendelijke bediening was snel ter plekke om te noteren wat wij wilden drinken. Schone glazen en de drank perfect in orde, lekker met ijsblokjes zoals het hoort. Daarna werd de bestelling opgenomen, en kozen we beiden hetzelfde. Als voorgerecht de rundercarpaccio en als hoofdgerecht de biefstuk (medium) met champignonsaus. De rundercarpaccio was heerlijk en zag er voor het oog ook nog eens goed uit op het bord. Voortreffelijk !! Dan het hoofdgerecht. Nog voortreffelijker ! Heerlijk medium gebakken biefstuk in een geweldige saus. Zo heb ik hem nog niet vaak gegeten. Compliment voor de kok. Het enige minpuntje vonden wij dat het personeel tijdens het eten niet is komen vragen of alles naar wens was, maar dat is een kleinigheidje. Al met al een positieve ervaring.Hier gaan we zeker vaker terugkomen.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een echt bruin eetcafé, prachtig ingericht met respect voor de leeftijd van het gebouw. Buiten een riant (verwarmd) terras, binnen comfortabel en knus ingericht.

Voor de lunch viel ons oog op deze gelegenheid aan het Onze Lieve Vrouwenplein hartje Maastricht. Beslist geen spijt van gekregen, de kwaliteit van zowel de wijnen als onze salades was dik in orde.

Voor tafelgenoot de salade Chevre en voor mij een Rucolasalade met scampi en groene asperges. Salade van tafelgenoot was echt groot, gelukkig had ik dit uit de duidelijke kaart opgemerkt. en dus voor een bescheidener gerecht gekozen. Qua smaak waren we unaniem, erg lekker, ook de warme saus van tomaat bij mijn scampi, heerlijk.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het café met terras ligt in het Stokstraatkwartier op het intieme en onder bomen verscholen gezellige Onze Lieve Vrouwenplein.
Ernst-1234 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Als je op het OLV plein zit in het zonnetje dan is het al gauw goed. Zeker als er een bediening loopt die het snapt en je een meer dan redelijke wijn kan drinken.
De broodjes en de salade voldeden. meer kan je eigenlijk niet verwachten.
Op het olv zeker een aanrader
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Het terras van eetcafe De Lanteern is gesitueerd op het Onze Lieve Vrouweplein, misschien wel het mooiste plein van Maastricht, temidden van de terrassen van drie conculega's. Ook het interieur van De Lanteern oogt warm en intiem. Maar er gaat niets boven aan een tafeltje op het terras genieten van een zwoele Maastrichtse zomeravond onder het genot van een portie echt Limburgs zuurvlees met frites en een fris knisperende salade. En dat kunnen ze bij De Lanteern! Heerlijk mals stoofvlees in een goed uitgebalanceerde kruidig-zure saus. Neem er een lekker Limburgs biertje bij en je bezoek aan dit hemelse plein met z'n mooie Lanteern kan niet meer stuk.
Thunder .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Zuurvlees en schnitzel smaakten prima, een persoon van de bediening was wat nors, maar zijn collega daarentegen heel aardig. Decor buiten op terras prima, Onze Lieve Vrouwenplein is altijd sfeervol, wel even een schone asbak en de pitjes uit de citroen (bij de tonic) halen. Ik kom hier graag.
Edkwint .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Vanmiddag heerlijk op het terras gegeten varkenssaté was heerlijk mals en vispotje was rijkelijk gevuld afgesloten met een goede koffie vlotte bediening.
HBG .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Op 30 april 2014 lekker gegeten bij De Lanteern. ´s Middags hier al geborreld. Het restant van de overvloedige borrelgarnituur kregen we in een keurig bakje mee. Reden om ´s avonds terug te komen voor het diner. We kozen voor het typisch Maastrichtse stoofpotje zuurvlees en een salade geitenkaas. Het eten was prima, de bediening vlot, vriendelijk en deskundig. We hadden een leuke plek, een iets verhoogde ´tweezitter´ vlak bij de bar. De rekening viel alleszins mee. Prima prijs/kwaliteit verhouding! Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar wel eerlijk en lekker eten in een donkerbruine kroeg tegen een goede prijs.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Wij kozen voor een 'surf en turf' dwz een biefstuk met scampi's en een Mixed grill. Beide zeer smakelijk en voorzien van een gevarieerde salade. Het was zeer druk (Koningsdag!) maar desondanks was de bediening vrolijk, vlot en correct. Wij komen al 15 jaar in Maastricht en eten dan een keer bij De Lanteern; het interieur is al die jaren hetzelfde, inmiddels versleten en zou een opfrisbeurt verdienen.
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Zo slecht als in voorgaande recensies geschreven staat, hebben wij het niet ervaren.
De schotels zijn geen culinaire hoogvlieger, maar zeker niet slecht, wij vonden prijs/kwaliteit verhouding prima, ook de nagerechten waren goed.
De bediening was aardig en voor de rest gewoon een eetcafe.
Bart R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Waardeloos gegeten! Champignons à l'escargots was een bakje ingekookte drab, véél te zout en de champignons waren minimaal aanwezig. Dit leek zo uit de magnetron in een bakje gegooid. Kabeljauwfilet met tomatensaus: droog, veel te ver doorgebakken (magnetron?) en smakeloos. Was zeer zeker niet op het vel gebakken. Hij kwam ons inziens uit de diepvries. Tomatensaus was een ingekookt prutje. Ook de saus was smakeloos.
Het decor mag ook wel eens een opknapbeurt hebben. Het is een ouderwets bruin café, maar het is zeer slecht onderhouden allemaal. De welwillende kelnerin zou de klachten (oa van de té zoute escargotsaus) doorgeven aan de keuken. Helaas.....niets meer van gehoord. De Lanteern is écht de naam Eetcafe onwaardig. De eigenaren cq het management moet heel snel stappen maken om dit te verbeteren. Anders degradeert de Lanteern tot een "tourist-trap".
KL0709 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Fish en chips gegeten.Kwaliteit van het eten was dramatisch slecht:de frites smaakten alsof ze uit de fabriek kwamen en waren hard en smakeloos ,de vis gewoon vies en had de smaak van drop(geen vissmaak te bekennen).
De drankjes (oa witte wijn)waren prima.
De bediening was vriendelijk en hartelijk,het decor wat armoedig.
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Tijdens ons bezoek aan Maastricht neergestreken op het terras van dit restaurant. Je zit er geweldig leuk aan een mooi plein; het is een komen en gaan van mensen en het is heerlijk om dat vanuit je stoel te bekijken. Ondanks de enorme drukte kwam er gelijk een ober naar ons toe om de bestelling op te nemen. We gingen voor een broodje Limburgse gehaktbal en een broodje tonijnsalade met daarbij een biertje en een wijntje. Prettig was dat je zelf kon kiezen wat voor broodjes je wilde. Onze bestelling kwam redelijk snel en de broodjes waren lekker. De gehaktbal was groot en goed warm; de tonijnsalade was een klein beetje aan de zure kant, maar evengoed smakelijk en een flinke portie. Een prima lunch op een leuke plek in Maastricht; hier komen we nog wel eens terug!.
Danny T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Het duurde 10 tot 15 minuten voordat er iemand aan onze tafel verscheen. We wilden net opstaan toen een jongen aan onze tafel verscheen en zijn dan toch maar gebleven. Het was half 10 en de bediening liet duidelijk merken niet blij te zijn dat we nog iets te eten wilden, ondanks er in de kaart staat dat er na 22:00 uur een speciale avondkaart was. Men vroeg ons zelfs naar de tijd toen we bestelden.
De 12 scampies ayilli bleken er maar 9 te zijn. Na dit te hebben aangegeven keek men ons dood in de ogen aan en nog geen enkel woord of blijk van excuus. De scampies waren slecht gepeld en enkele waren niet ontdaan van de darm.
De Italiaanse koffie werd geserveerd in een zwembad van koffie op het schoteltje waarin het koekje lag te weken en de suiker al bijna was opgelost in het zakje.
Toen een bedelaar het terras opkwam nam het personeel geen enkele moeite deze weg te sturen.
Na een blik in de open keuken zag ik een ontzettend smerige keuken met een open afvalemmer die uitpuilde. Dat er niet hygiënisch word gewerkt is me duidelijk als kok zijnde. Helaas zag ik dit pas ná het eten anders zou ik hier nooit wat besteld hebben. De keuken was gewoon té smerig!

Het is geen sterrenzaak maar men mag toch minsten verwachten een kop koffie netjes geserveerd word en dat je daadwerkelijk het aantal scampies mag verwachten te krijgen wat er op de kaart staat. Het personeel hoeft zich niet aan de etiquette te houden maar mag op zijn minst een beetje vriendelijk zijn.
Een teleurstellende ervaring. We gingen voor een leuke avond maar dat was het niet echt.
Vuduvu87 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Afgelopen zaterdag met m'n vriendin gegeten. We hadden een heerlijk dagje Maastricht gehad en wilden even een klein hapje eten. M'n vriendin bestelde een burger en ik, aangezien ik spareribs altijd heerlijk vind, de spareribs. De jongedame die ons bediende vond ik niet heel erg geschikt voor de horeca. De taak van bediening is om gasten op hun gemak te stellen, maar dat was niet echt het geval. Dan het eten. De burger van m'n vriendin was op zich niet verkeerd, maar wel enorm vet door alle sauzen. De spareribs van mij zijn misschien wel de slechtste spareribs die ik ooit heb gehad. Totaal niet mals en bovenal miste er iets: smaak. Daarom dus ook niet alles opgegeten. De salade zijn we niet eens aan begonnen.

Kortom, we zullen bij een nieuw bezoek aan Maastricht zeker niet teruggaan naar de Lanteern.
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We streken neer in een gedateerde inrichting van het eetcafe. Buiten waren alle terrassen bomvol door het mooie weer. Aangezien we moe en hongerig waren, wilden we gewoon een lekker eenvoudige maaltijd met frietjes. Die zagen er op de borden buiten lekker uit. Twee biefstuk met friet dus, mijn man rood, ik medium. Wat kan er aan mis gaan. De biefstuk van mijn man was rood, maar die van mij ook. Dat werd gelijk na doorsnijden duidelijk. Bediening erbij die al snel terug kwam. Biefstuk was gewoon opnieuw in de pan gekieperd, dichtgeschroeid en klaar. Tja, die was dus nog rood. En dit keer nog taai en niet om door te komen ook. De salade op het bord bestond onder andere uit koude harricot verts die smaakten alsof ze uit pot/blik kwamen met beetje dressing. Mijn bord ging vol terug, was echt niet te eten. Geen enkele moeite werd er gedaan om dit op te lossen. Niet leuk en ik ging met een flinke kater het restaurant uit.
Ferry C.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Het eten is niet om naar huis te schrijven. Had biefstuk medium/rare besteld. Deze kwam zo ongeveer bleu op tafel. Na dit aangegeven te hebben, werd deze nog even de pan in gegooid, maar heel kort aangezien hij nog steeds bij lange na niet medium/rare was. Het antwoord van de ober was dat de meeste mensen dit bedoelde met medium/rare. Een jaar of 2 geleden werkte hier veel leuk personeel, maar dit is ook steeds minder en minder geworden. Mede daardoor ook bijna nooit meer hier te vinden.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Geluncht op het terras. Het is de eerste werkdag van de jongen in de bediening en naar omstandigheden doet hij het goed. Het broodje hamburger is fors van formaat. De burgers zijn heerlijk alleen is het broodje erg droog en lijkt zeker een dag oud. De foccacia met gerookte zalm steekt qua formaat een beetje mager af bij het broodje hamburger, maar is lekker van smaak en zeker voldoende.
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Op zaterdagavond daar gegeten! Mooi en gezellig plein om te zitten!
Het eten was erg middelmatig, ik een varkenshaas en mijn man entrecote!
Wat ons heel erg tegenviel was de bediening. We waren al uit gegeten en hebben nog zeker 45 min met vieze borden op tafel gezeten! Al die tijd geen bediening gezien terwijl ze naast ons gewoon alles aan het afruimen waren, konden verder dus ook niets meer bestellen! Na herhaaldelijk roepen en aandacht trekken kwam er eindelijk bediening met excuses! Wij waren er toen echt klaar mee en zijn weg gegaan! De bediening was daar drukker met gasten die ze kenden dan gewoon iedereen netjes te bedienen!