Eetcafe De Lachende Koe

6,7

Jouw recensie over het restaurant Eetcafe De Lachende Koe

Zikko S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Een restaurant met een vaste prijs voor 2/3 gangen incl de drankjes (fris, bier, wijn). Wat prijs betreft gunstig maar wat eten betreft is het wat minder. Een schnitzel die hard gebakken was, Indiase curry wat meer op Chicken Tonight uit een potje leek. Er werd vooraf hoog opgegeven van dit restaurant maar ik heb het vermoeden dat dit komt door de gunstige prijs. De gerechten waren niet slecht maar stonden in verhouding tot wat je ervoor betaald. Verder erg rumoerig, tafels staan erg dicht op elkaar zodat er zoveel mogelijk mensen in het gebouw passen. Service was redelijk tot goed.
erik D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
super eetcafe, gezellige sfeer, super attente bediening en lekker eten. porties zijn ruim en extra garnituren zijn geen probleem, beste eetcafe van drachten
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prima eetcafé we hebben het 2 gangen arrangement genomen met drankjes erbij heerlijk gegeten vlotte bediening ook!
De biefstuk was goed medium gebakken en over de rest van het eten waren we dan ook dik tevreden.
Muziek is wat luid maar niet heel erg storend
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
heerlijk gegeten bij een geweldig restaurant. super gastvrij en heerlijk eten. een gezellige sfeer en leuke werknemers voor een betaalbare prijs.
gewoon top!!!!!!
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben hier een paar keer gegeten en inderdaad lekker eten voor weinig geld. Heel vriendelijk personeel dat er voor zorgt dat je glas niet leeg staat. het is een all inclusive eet café dat wil zeggen de drankjes zijn gratis. Het enigste storende is dat het luidruchtig is. Mar wij komen hier zekers weer.
Nyn1 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Ik heb al een aantal keren bij de lachende koe gegeten en dit beviel prima. Lekker eten voor weinig geld! Ook het personeel is erg vriendelijk en servicegericht. Laatste keer de daghap gehad. Heerlijke varkenshaas! Ik kom zeker weer!
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanavond even weer bij de Lachende Koe in Drachten gegeten.
Een restaurant die (ogenschijnlijk) geen klagen heeft over drukte, hier zijn altijd klanten, hier is het altijd druk. Een formule van een 3 - of 2- gangen menu, in-koe-sief drankjes voor niet veel geld.
Lekkere maar kleine rundercarpaccio gehad, daarna kipfilet met een tomatensalsa, de smaken opzich lekker maar de kip ietwat droog. Geserveerd met aardappelpartjes en frietjes (allebei zout genoeg zeg maar), in-koe-sief mayonaise, en lekkere friszoete rabarber en een schaaltje salade met overdaad aan rucola.
De bediening is ronduit top, goedlachs met gevoel voor service, ze zien het werk ook!
Het restaurant zelf doet nogal massaal aan, erg luidruchtig als het druk wordt, hoop tafels en stoelen, weinig sfeer.
Prijs kwaliteit verhouding is hier een voldoende.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een eetcafé wat niet pretendeert de beste te zijn. Zonder reserveren was er op vrijdagavond nog plaats. We waren met zijn tweeën. De tafel is voor vier gedekt en de overige twee plaatsen werden niet weggehaald. Tja...
Voorgerechten waren goed maar kunnen zeker nog wat extra aandacht gebruiken qua presentatie. Maar misschien mag je dat niet verwachten voor de gevraagde prijs. Hoofdgerecht was prima. De aardappeltjes vonden wij wat minder, de sla was op een schaaltje gedropt/gekwakt. De patat en warme groente (bloemkool) waren lekker. De toetjes waren geslaagd en erg lekker. Er werd goed op de glazen gelet en zodra deze leeg waren werd er gevraagd of er nog iets kon worden ingeschonken. Prijs-kwaliteit is goed wanneer je niet iets speciaals of extra's verwacht kan je er goed eten.
JW J.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
HET restaurant van Drachten. Fantastische vriendelijke bediening. Lekker eten, ruime porties en persoonlijke aandacht, ook als het erg druk is. Hier betaal je voor lekker eten en niet voor gebakken lucht, kleine porties of het witte tafellaken met zilver bestek !!
We gaan hier regelmatig naar toe en nemen vrienden en ouders mee om ze te overtuigen dat je voor een klein bedrag echt lekker kunt eten. We slaan het nagerecht soms over vanwege de royale porties voor- en hoofdgerecht. We zijn hier zeker 20 x geweest, voor lunch en diner, en komen zeker regelmatig terug. Wij hebben hier nog nooit een niet positieve ervaring gehad.
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Een op het oog leuk eetcafe op een mooie locatie in Drachten. Voor een ontspannen lunch toog ik met mijn collega naar de Lachende Koe. Het decor is prettig en de bediening zonder meer vriendelijk. Helaas was het eten een regelrechte aanfluiting. Een kleddernatte geitenkaas salade, die zuur en zoutloos, onaantrekkelijk op het bord lag. De prijzen zijn er laag, maar ik stel voor dat er een paar euro bij de gerechten komt en men daarvoor kwaliteit gaat leveren. Wat in beginsel een mooi bedrijf kan zijn, is door het slechte eten een no-go geworden.
Margrietha D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag, met onze ouders heerlijk gedineerd. Veel keuze, niet alleen uit een vastgesteld menu, maar ook gewoon van de kaart kunnen bestellen. En geen woekerprijzen. Jullie zijn een aanwinst voor Drachten.
Het restaurant was helemaal vol, een prima bediening. Top! Ga zo door!

Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
22 dec j.l. samen met mijn vriendin gegeten bij de lachende koe! Tevens ook de laatste keer.
Het was niet goed, en dan heb ik het over het eten.
Vraag een paar euro meer, en begin gewoon kwaliteit te leveren.
Voor deze prijs eten weggeven en dan ook nog inKOEsief drank, al er zal wel markt voor zijn.....
De zaak ziet er verder netjes uit, en je wordt vriendelijk geholpen door de bediening.

Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Voor de tweede keer naar de lachende koe. Vriendelijke bediening ook nadat een serveerder de drank over een collega morstte. Gelijk terug komende met thee doek en hem naar behoren droogdeppen. Ik had de vegetarische geiten en brie gerecht met chilisaus. Nu ben ik gek op Chili dus kom maar op. Wat een aanfluiting. Geen saus erbij. Misschien zit het door het gerecht zelf. Nee ook niet. Toen de serveerster vroeg of het prima smaakt heb ik het gemeld. Ze luisterde me aan en liep. Daarna niets mee gehoord. Ik en al mijn collega hebben met verbazing naar de situatie gekeken. Vraag het dan niet! Of zet dan niet op de kaart als Chili op is. Eten is niet bijzonder. Het concept is mooi maar wil je lekker uit eten dan zijn er zeker andere lekkere restaurants in Drachten, ook voor scherpe prijs. Voor mij en uiteindelijk ons niet voor herhaling vatbaar.
famryh .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vrijdagavond zat het restaurant erg vol. We moesten naar elkaar schreeuwen. De bediening deed erg haar best om het ons naar de zin te maken. Het komt alleen onprofessioneel over. Bij iedere gang of drankje een andere ober. Borden van het voorgerecht worden deels afgeruimd terwijl niet iedereen uitgegeten is.
De koks werken razend snel. Het eten vliegt de keuken uit. Ik vond t eten niet vers proeven. Vooral het toetje smaakte kant en klaar of uit de vriezer.
Als je goedkoop wilt eten kun je hier prima naartoe. Maar als je waarde hecht aan verse producten en goede bediening zou ik ergens anders naartoe gaan.
notmune .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Vroeg in de middag kleine lunch.... drukte van het middaguur is net voorbij. Tafel waaraan we gaan zitten is niet schoon en vloer rondom kan ook bezem gebruiken.
Tafel wordt overigens direct en zonder te vragen schoongemaakt.

Twee Cappuccino, carpaccio van zalm en twee bruine boterhammen met kroketten.
Duurde even voor het eten kwam, maar zeker wel vriendelijke bediening.
De muziek, die aanvankelijk veel te hard stond, werd gelukkig zachter gezet net voordat wij er iets van gingen zeggen.
Eten was verder prima; salade bij beide gerechten fris en vers en in positieve zin afwijkend van andere lokaliteiten.

Rekening meer dan redelijk! Kortom, kwaliteit voor een mooie prijs....
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Op een zaterdagavond met een gezelschap van vier personen gegeten. We kregen vlot een plekje toegewezen. Helaas bij de deur naar buiten terwijl we gereserveerd hadden. Voor een goede plek hoef je dat dus niet te doen. Passend bij een eetcafe was het er gezellig rumoerig. We werden vlot bediend en kozen voor het 3 gangen in-koe-sief menu. Ik bestelde een witbier, die zag ik namelijk op de tap staan. Bij het serveren kregen we flesjes met de opmerking dat de tap leeg was. Het tapplaatje was blijkbaar nog niet verwisseld. Hun fout en dus werden er geen extra kosten in rekening gebracht. Kijk dat is service.

Het eten was goed. Het voorgerecht was een lauw warm geitenkaasje met salade. Het was bijna een lunchgerecht zo veel was het, voortreffelijk. De geitenkaas was wel zo dik dat hij in het midden koud was, dat was jammer.
Verder een lekker stuk vlees als hoofdgerecht met heerlijke bijgerechten. Toetje was ook top.

Nog een tip: de lucht bij en in de wc is niet te harden. Het ruikt naar riolering. Alles zag er verder schoon uit maar er stond nergens een geurkaarsje of wierook om die lucht enigszins te verbloemen.

We hebben hier lekker gegeten en zullen zeker nog eens terugkomen.
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Het was een mooie zomerse dag, en het terras zag er veelbelovend uit, dus wij besloten hier te gaan lunchen. Helaas, per abuis werd onze bestelling niet opgenomen en na dat dit opgemerkt werd waren enige excuses op z'n plaats. Gevraagd om gezien de tijd onze bestelling met enige spoed op tafel te krijgen. Hoewel beloofd duurde het nog meer dan veertig minuten om een broodje kroket en een broodje beenham geserveerd te krijgen. Gedurende werden er meerdere malen excuses gemaakt inclusief drankjes op kosten van de zaak, waardoor wij ons wat ongemakkelijk gingen voelen. Uiteindelijk bleek op de afrekening de Inkoesief Lunch te staan, hier waren wij niet op attent gemaakt (en was ook niet besteld), uiteindelijk hebben we op deze wijze toch onze eigen drankjes nog betaald. Na vijfenzeventig minuten ge-koe-ioneerd te zijn waren we zijn hier echt uitgelachen. Al met al een zeer matige prestatie, in-koe-sief eten, service en decor. Boe!
mrhk2000 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We komen regelmatig lunchen op een zaterdag en altijd erg tevreden!! De keuze van de lunchgerechten mogen wel wat uitgebreider.
Strazia-Cervello .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Met een gezelschap van zes personen bij de Lachende Koe in Drachten gegeten.

Wat opviel bij binnenkomst is dat het rumoerig is in dit restaurant, het was overigens helemaal vol. De bediening is zeer vlot en erg behulpzaam. Wij kozen voor een menu waarbij de mogelijkheid was om onbeperkt te drinken. De bediening is ook hier heel scherp op. Ze komen vaak vragen of er nog wat drinken moet komen.

Het eten was prima. Er zijn bij de voor-, hoofd- en nagerechten genoeg keuze voor iedereen. Wij vonden alleen de bijgerechten zoals patat, aardappeltjes en gekookte boontjes erg flauw. Er zat weinig smaak aan de door gebakken patat en ook hadden de boontjes veel te lang gekookt. Voor de rest hebben wij een hele leuke avond gehad in dit gezellige restaurant!
Familie-lekker .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Gezellig aangekleed eetcafe, wel een pentrante baklucht. Vervelend als je nog ergens heen wilt en je ruikt naar snacks. Veel vlotte mensen in de bediening met duidelijke taakverdeling.
Het was nog rustig bij ons bezoek, en daardoor werd het bijna opdringerig.
Het eten kan echt beter. Weinig spannende keus op de kaart, maar dat hoeft geen probleem te zijn als het echt lekker is. Helaas. Suf bakje sla, te hard doorgebakken frites en aardappelpartjes, doorgekookte groenten, suf geserveerd. Kom op kok: doe iets meer je best, want als het thuis lekkerder is ga je niet meer terug. Echt niet moeilijk of duur om een lekkere salade te maken. Zo blijf je een vreetschuur