Eetcafe De Kooiker

Kooikersgracht 9 3831 NG Leusden Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe De Kooiker

Heerlijk dineren in Leusden

Eetcafe De Kooiker zit in hartje Leusden, midden in het gezellige winkelcentrum. Bij Eetcafe De Kooiker rust je uit met een fris drankje op hun altijd zonnige terras en geniet je van de meest vriendelijke bediening. Richard en Kitty Westerdijk zorgen voor een persoonlijke benadering en een menu voor een goede prijs. Met hun altijd lekkere 3-gangen menu kun je hier terecht voor een grote maar ook een kleinere trek!

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Kooiker

Herri H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
D W.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Hier vorige week met twee personen gegeten. De sfeer is gemoedelijk, en we konden van de hele kaart kiezen, fijn! Over het eten zijn we iets minder enthousiast. De carpaccio bij het voorgerecht was erg koud wat de smaak niet ten goede kwam. Toen we dit meldden aan de bediening werd er nagenoeg niet op gereageerd. Bij het hoofdgerecht had de een spareribs die ontzettend lekker waren. De ander grill duo waarbij de varkenshaas niet medium was maar doorbakken. De frietjes waren net niet gaar genoeg en de 'salade'was alleen een bakje grove rauwkost met een scheutje dressing. Wat wij erg jammer vonden was dat de desserts enkel ijsgerechten waren, iets dat niet onze voorkeur had. Onze tip zou zijn om ook enkele andere desserts op de kaart te zetten.
S. V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Prima accommodatie en heerlijk gegeten! Jammer dat het te rumoerig was, maar dat heb je weleens! Er werd met haar vriendinnen een a.s. bruidje ingedronken vandaar het rumoer.
Ancilla B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Hebben weer heerlijk gegeten. Met AH restarantactie. Ook nu weer keuze vanaf de gehele menukaart en daar staat veel op! Vriendelijk personeel, gemoedelijke sfeer. Wij komen zeker terug. Aanrader!
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Vanavond avondje uit bij de Kooiker. De Carpaccio, de Kipsate en de grillduo heerlijk, bediening Great en ambiance Super dus een topavond en zeker een aanrader voor Leusden!!!!
koos V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
HEERLIJK EN GASTVRIJ
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Heerlijk en veel eten voor een zeer redelijke prijs. Gezellige bediening in een leuke entourage. Knus en gezellig. Veel keuze! Kortom een aanrader, waren met 8 personen en iedereen was meer dan dik tevreden.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Bij de Kooiker probeert een echtpaar alles zelf te doen met slechts minieme medewerking van een piepjonge nog niet ingewerkte serveerster. Dat werkt niet. De wachttijden zijn eindeloos. Vijf kwartier wachten op een hoofdgerecht is erg lang vooral als niet gemeld wordt dat het zo lang gaat duren én als de zaak nog vrijwel leeg is als je binnenkomt. Excuses werden ook niet gemaakt. De hele avond zaten we op 1 drankje omdat er niet 1x gevraagd werd of we nog wat wilden drinken en de bediening steeds buiten ons beeld bezig was, zodat we het ook niet zelf konden vragen. Dan het eten. Tja, het is wat je gewend bent natuurlijk, maar wij (vier personen) vonden het fantasieloos en saai. De garnalencocktail ging nog, hoewel aan de prijs voor E 9,25, want garnalen liggen onaangemaakt op wat sla (precies dezelfde als je weer bij het hoofdgerecht krijgt), met wat cocktailsaus van de groothandel er los bij en wat stukjes stokbrood (op het menu staat toast). Hoofdgerecht: een moot zalm met witte wijnsaus, niks bijzonders, maar wel eetbaar. Bijgerechten onder de maat. Op alle borden (we waren met vier personen) lag hetzelfde garnituur van een bolletje fabrieksaardappelsalade, een blad sla en een dunne schijf niet meer verse ananas. Verder slappe gebakken aardappelen met een sterke rooksmaak (´barbecuekruiden´?), slappe patat en dus weer die sla, 1 klein bakje voor 4 personen, die ook bij het hoofdgerecht zat. Dezelfde bijgerechten voor alle menu´s. Lekker makkelijk. Een dolkomische noot: warme groenten zijn inclusief, maar alleen ´op verzoek´. Ik was dat vergeten, dus vroeg er later om. Het antwoord was dat dit 10 a 15 minuten ging duren. Ik zei dat dit geen probleem was. Kwam er dus na een paar minuten een kom opgewarmde doperwten uit blik aan! De desserts deden mij denken aan de toetjes die je in de jaren zeventig van de vorige eeuw bij de Chinees kreeg. Je weet wel, wat bolletjes ijs met wat slagroom eroverheen gespoten en fruitcocktail uit blik. Het verschil was dat hier de desserts werden opgeleukt met zeebanket. Mijn zusje trof zelfs zo´n verdwaalde grote mierzoete bonbon in haar vruchtensorbet aan. Kortom, dit restaurant moet op zoek naar inspiratie, variatie en verse ingredienten. En naar personeel. En help die arme kok, die in zijn eentje een blik doperwten staat op te warmen.
Gezins B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
gezellig restaurantje Goede kwaliteit van het eten Vriendelijk personeel
S. V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
de sfeer was erg gezellig en het menu heerlijk. Ik kom zeker vaker bij jullie genieten van het heerlijke menu en de
gastvrije bediening en ontvangst.
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuk, gezellig en knus tentje. Super veel keus en we ebben heerlijk gegeten! Bediening was netjes en erg klantvriendelij! Zeker voor herhaling vatbaar.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Was erg leuk en gezellig en een echte aanrader . Zeker voor een keertje terug gaan . En we hebben a lgereserveerd voor een volgende keer .
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Goed gegeten, waren met AH zegels, konden gewoon van de kaart eten.
Eten was erg lekker. Bediening was zeer vriendelijk. Komen echt nog een keer terug.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Erg lekker gegeten. Vooraf soep van de Sjef, in dit geval was dit een heerlijke soep van bospaddenstoelen. Mijn tafelgenoot had de Franse uiensoep gekozen. Ook dit was een prima keuze. Het hoofdgerecht was een boerenschnitzel. Een heerlijk en groot stuk vlees. Daarbij frietjes en gebakken aardappeltjes. Ook een schaaltje salade werd er bij geserveerd. Als dessert hadden we beide gekozen voor een grote coupe vanille roomijs met slagroom en veel vruchten er in. Daarna als afsluiter nog een lekker kopje koffie met een koekje er bij. We komen hier zeker terug. Heerlijk eten voor een redelijke prijs en vooral ruime porties. Bovendien een erg vriendelijke en alerte bediening. Een sfeervolle inrichting met rustige muziek op de achtergrond zodat een normale conversatie mogelijk is. Ook ruim voldoende en gratis parkeergelegenheid vlak bij is een pluspunt.
Jw.saathof S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het was weer gezellig en lekker gegeten.
Tamara B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor de 3e keer hier gegeten in verschillende gezelschappen. Steeds erg lekker gegeten. Flinke porties en goede kwaliteit. Ook de garnituren, verse aardappelen in schil gebakken. Echt een aanrader. AH restaurantactie: je kunt gewoon alles van de kaart kiezen en die kaart is erg uitgebreid. Als je een glas water wilt, krijg je ook gewoon een glas kraanwater. Dit is kosteloos. Dit zie je nog steeds niet vaak. Ga zo door, wij komen hier zeker terug! Complimenten voor de vriendelijke bediening.
E V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Erg vriendelijk personeel, prima en meer dan genoeg eten, muziek een beetje te hard naar onze smaak. Makkelijk en dichtbij gratis parkeren.
Marjo K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor de tweede keer in twee weken gegeten hier. Nu met 6 personen en het eten was wederom erg lekker. Kwaliteit van de gerechten is uitstekend en de bediening persoonlijk. De sfeer in dit kleinschalige restaurant is rustig en sfeervol. Zeker een aanrader om eens naar toe te gaan. Wij komen zeker terug.
henny V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
was top, heel gezellig en lekker gegeten,
geen opdringerig personeel, hele aardige dames
we waren met zijn 4tjes veel bij te kletsen en daar werd geweldig op gereageerd door het personeel
makkelijk dichtbij gratis parkeren een groot pluspunt
het is niet groot maar knus ingericht
Marjo K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
een vriendelijk en niet zo groot restaurant met persoonlijke benadering. De menukaart was zeer uitgebreid het personeel vriendelijk en het eten was goed. Het enige was dat we een beetje krap zaten, maar verder een prima restaurant waar ik zeker nog een keer terug ga komen.