Eetcafe de Kombuis

Haven 10 1792 AE Oudeschild Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe de Kombuis

Genieten aan de Texelse haven

Populair bij watersporters en andere Texelgangers. Dat is natuurlijk niet voor niks. Eetcafé de Kombuis heeft een prachtige locatie aan de haven en voorziet zijn gasten van voortreffelijke gerechten in combinatie met een goed glas wijn. Het is hier bijzonder goed toeven op het terras, maar ook tijdens bitterkoude winters zit je heerlijk binnen in het knusse restaurant. Maak een flinke strandwandeling en schuif daarna aan voor een welverdiend diner!

Meer informatie over restaurant Eetcafe de Kombuis

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Eetcafe de Kombuis

Ans F.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Op een mooie dag aan de haven ....tja echt vakantiegevoel. Een lunch genuttigd. We hadden allebei een geitenkaassalade. Zag er fantastisch uit. Was erg lekker, totdat mijn tafelgenoot een halve dode wesp zag liggen tussen de sla. Dan eet je niet zo lekker meer. Wij zoeken naar de onderkant van de wesp. Maar die konden we niet meer vinden. Oei opgegeten? Wij hadden dit gemeld bij de bediening. Die vondt het erg vervelend. Staan achter grote bakken sla te wassen en salades te maken. Geen erg in gehad. Bij het afrekening werd de salade van de rekening gehaald. Een keurige oplossing. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er een wesp in je sla zit. Dus daarom een minder hoog cijfer.
Allister .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Mijn vervelendste restaurant ervaring tot nu toe.
we waren met z'n 6en.
Eten zelf:
1. 4x was het eten zichtbaar niet goed (rauwe kip) / rubber vlees.
Bediening:
2. we kregen het eten van een andere tafel op onze tafel.
3. Het wachten op het eten duurde 40 minuten, toen vriendelijk gevraagd waar het eten bleef. Na 60 minuten nogmaals gevraagd.
Na een uur en een kwartier kwam ons eten op tafel.
4. Eten werd weggehaald nog voordat we het op hadden. Nog wel terug kunnen halen toen we dat ontdekte.

Personeeel is erg onvriendelijk. Niet gastvrij, zelfs onbeschoft. Ik kom hier nooit meer terug!
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Lekker gegeten.
Keuken leverde goed gevulde borden met héérlijk eten.
CHAPEAU!!!
Bediening vriendelijk en attent.
Absolute aanrader!!!
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. Je moet geluk hebben wil je een tafel op het terras kunnen bemachtigen, want het personeel doet niet aan reserveringen. Bij mooi weer zoals in onze tijd wil iedereeen buiten zitten. Wij hadden geluk en met dat geluk een prachtig uitzicht op de kotters en andere haven activiteiten. Naast het genieten van de omgeving hebben wij van de bitterballen genoten, die wij van een kwaliteit vonden, die vele neringdoenden niet halen.
Ruime keuze uit visgerechten. kan ook niet anders in een haven waar dagelijks de vis wordt aangevoerd, geveild, schoongemaakt en opgegeten. Goede kwaliteit, goed bereid, eerlijk maar verder eenvoudig in presentatie en weinig bijzondere bijgerechen. Een bakje sla en frites , meer niet en niet aansprekend qua smaak verwenning. Nagerechten, ijs en nog meer ijs en als uitzondering chocolade parfait, zo uit de fabriek. Routinematig niet onvriendelijke bediening.
Reindees .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Waar je ooit goede vis kon eten, is nu blijkbaar een eetcafé gekomen. Snackbar met restaurantprijzen, ongeïnteresseerde bediening en vuil bestek. Ga er niet heen!
Be R.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
het eten was zonder poespas maar eerlijk en heerlijk.de bediening was vriendelijk en attent,ook de prijs/kwaliteit was heel goed.voor herhaling vatbaar.
mvg De Fam Rijks.
lindamartijn P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Prima service, mooi weer en we mochten kiezen uit een tafel binnen of op het terras.Smakelijk eten,heek en schnitzel met verse patat.Prachtig plekje in Oudeschild.We komen nog eens terug.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Hartelijk ontvangen, leuke bediening en lekker eten voor een leuke prijs. Een aanrader voor als je in de buurt bent in Oudeschild.
n.bakker37 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Voor-, hoofd-, en nagerecht waren prima. Keuze uit drie voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee nagerechten. Wij kozen beiden uiensoep en heek. De een koos crème brûlée en de ander cassata ijs. Allemaal dik in orde. Vlotte bediening. Niks op aan te merken.
Han P.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Op maandagavond, 11 april 2016. Vooraf namen we een vissoep, mooie smaken, iets opgepept. Daarna mijn partner twee sliptongetjes, goed, maar niet in roomboter gebakken en ook hier en wat vreemde smaakversterkend. Zelf nam ik op advies van de bediening een stoofpotje van lamsbout. In potje veel wortel, ui en champignons, maar nauwelijks lamsbout, ik schat zo'n 50 tot 70 gram. Nadat ik bediening hierop aansprak was reactie: ja, stoofpotje komt uit grote pan en dan hebben ze het vlees niet goed verdeeld. Dat kan natuurlijk, maar verder geen sorry gehoord, ook geen enkele compensatie. Jammer, deze ervaring.
hesselluchies .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eten bij Eetcafe de Kombuis is om aan te raden.
Wij werden hartelijk ontvangen en hebben een tafeltje uitgekozen bij het raam met uitzicht over de haven waar allerlei schepen lagen.
Er was een speciaal Shell menu op ge stelt dat bestond uit 3 gangen, wij hadden gekozen voor uien soep, vis [heek] gebakken aardappeltjes en ijs na ,dit smaakte goed met een Texels bier genaamd Texels Springtij.

g.vanmalsen .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We konden niet, zoals beloofd, a la carte eten, maar moesten kiezen uit vooraf geselecteerde gerechten (3 per gang). Wij kozen 3 maal vis (Heek) en één maal schnitzel.
Bij alle gerechten werd dezelfde groente geserveerd (voornamelijk wortelen).
De uiensoep vooraf was lekker, de rest toch een beetje fantasieloos.
brokkenvanvugt .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vorige keer konden we a la carte bestellen, nu een Iens keuzemenu van of vlees/vis of vegetarisch, vond dit menu matig voor als je gezellig uit eten wil, dit kan je thuis ook zo op tafel zetten.

Ons eten werd met gang geserveerd om 21 uur werden de kaarsjes uitgeblazen en opgeruimd. Wij waren met vrienden uit eten om rustig zonder kinderen even bij te kletsen . Als je gaat om even snel wat te eten is het prima, maar als je rustig een avondje uit wilt zou ik niet snel hiervoor kiezen.
De Iens-ah menu kaart bestaat uit gerechten welke ook op de regulier kaart staan. Onze openingstijden zijn tot 20:00 uur maar als iemand nog gezellig zit worden ze niet weggestuurd. Ook de kaarsjes bleven aan tot jullie hadden afgerekend.
Josje F.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Echt een prima eetcafe! De vis was goed gegaard en nog lekker sappig. De huisgemaakte appelmoes ook een aanrader. We kregen een grote karaf water op tafel, fijn! En ook nog leuk gelegen in de haven.
ellykat .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
wij hebben heerlijk gegeten de bediening was zeer vriendelijk de prijs ook
we hadden lams en gamba's beiden zeer smaak vol de aardappeltjes en groente lekker
de vis soep zeer smakelijk en broodplankje erg veel
agnesvanwijngaarden .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wij hadden iets te vieren en hadden voor onszelf met kinderen en kleinkind ruim op tijd gereserveerd. Bij aankomst stond er op vrijwel alle tafels 'gereserveerd' maar niet echt voor ons gezelschap. Er werd een tafel (ander formaat) bijgeschoven. De twee die hieraan zaten, 'hingen er dus een beetje bij'. Brood en tapenade al snel op tafel. Geen place-mats, kale houten tafel. Drankjes al snel geserveerd. Skuumkoppe van de tap, aardige huiswijnen. Het hoofdgerecht hadden we minimaal twee dagen vooraf voor het hele gezelschap door moeten geven. Het is laagseizoen, dus begrepen we dit wel. Voorgerecht soep besteld. Tomatensoep was matig en lauw. Bouillabaisse was een gebonden soep met stukken vis. Wel smakelijk maar had dus niets met bouillabaisse te maken. Stond ook niet zo op de kaart, maar hou het dan bij vissoep. Hoofdgerechten saté van de haas, lamsbout, hamburger van Texels rund, gebakken mosseltjes, sliptong en feta uit de oven (voor de vegetariërs). Behalve de feta alles te doen, niet bijzonder en geserveerd met hetzelfde, gekookte worteltjes en gebakken aardappels/friet. Geen salade o.i.d. Bij de saté en bij de feta hadden we wel een andere garni verwacht. De feta uit de oven was te nat, zeker de prijs niet waard. Ze wilden een nieuwe maken maar als je met een groep eet, is dat mosterd na de maaltijd. Wat brood om mee te dopen gevraagd/gekregen, de smaak was wel oké maar de substantie niet restaurantwaardig. Nagerecht ijs of thee/koffie, ijs k.e.k., niets op aan te merken.
Waarom toch een 7 voor service? Caféhoudster Ingrid doet alles 'op sien Tessels', zoals we hier op Texel zeggen. Ongecompliceerd, oprecht en vanuit het hart. Mensen die later binnenkwamen kregen te horen dat zij wel wat konden eten mits zij geen haast hadden (of de boot moesten halen) en dat ze niet alles van de kaart konden kiezen. Maar ook, toen onze kleindochter van 15 maanden even haar beentjes ging strekken en naar haar opkeek terwijl ze met andere klanten in gesprek was, spontaan werd opgetild en geanimeerd bij het gesprek betrokken werd. Top, aandacht vanuit het hart.
Ga erheen als je het echte Texelse wilt beleven in een eetcafé pal aan de haven van Oudeschild. Superlocatie. Verwacht geen opsmuk of poeha. En bereid zijn daar een aardige prijs voor te betalen.

buddelmeijer1 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
De verse prima gebakken en daarna in de oven gegaarde moot kabeljauw was super. De saté van de haas was goed gekruid, gegrilleerd, geserveerd met satesaus. De groenten waren bijpassend en huisgemaakt. Deze avond was erg rustig in Oudeschild aan de haven. Toch heeft het zijn charme net als de inrichting van de Kombuis. Texels bier en een mooie rode en witte, goed gekoeld, maakte het af.
dm.baalbergen .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
vriendelijke bediening, lekker eten, inrichting warm en gezellig, eerste keer dat we gratis broodjes kregen en dit zonder te vragen
germavankampen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten op een regenachtige zaterdag. Na een telefoontje kon de reservering moeiteloos een uurtje vervroegd worden. Sfeervol en netjes caférestaurant, helemaal in style van de omgeving. Er waren nog enkele bezoekers, lekker gezellig. Bediening/service was top en zelfs een persoonlijk advies m.b.t. hoeveelheid broodjes bij het voorgerecht opdat we niet te vol zouden raken om niet meer te kunnen genieten van het hoofdgerecht. De vissoep en broodplank waren erg lekker, als hoofdgerecht hadden we sliptong wat ook érg lekker was en het toetje hebben we vervangen voor een heerlijk kopje koffie. Een geslaagd bezoek! Ook zonder gebruik van de AH-actie (2e 3-gangendinergratis) zeker aan te raden.
greet.swabedissen .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het eten bij de Kombuis was een lekkere verrassing. De scampi's, zalm, tong, het was allemaal heerlijk van smaak. De bediening was prima en de entourage in het restaurant in de sfeer van Oudeschild en de haven, ook helemaal goed. Een aanrader.