Eetcafe de Jonkheer

Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 23:00

Voordelig
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Met Grouponbon gereserveerd en op ons tafeltje lag het menu al klaar zodat we direct konden kijken wat we wilden eten. Gewoon lekker eten in een gezellig eetcafé met hartelijke bediening. We komen nog eens terug voor de spareribs die (volgens horen zeggen) erg lekker moeten zijn.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vroeger, toen het nog De Hofnar heette, was dit eetcafé onze local. Na een wat teleurstellende ervaring hebben we er niet meer gegeten, tot afgelopen vrijdag, onder het mom van 'maar weer es proberen'. Andere naam, wie weet andere kok en andere bediening. En onze hernieuwde poging werd beloond. De begroeting was, laten we zeggen, overweldigend enthousiast en dat gold eigenlijk voor de service en de vriendelijkheid van de bediening voor de rest van de avond. Na de 'brood met smeersels' (lekker!) voor mijn partner als voorgerecht de vitello tonato, goed van smaak en net even anders opgediend, voor mij de gepaneerde mosseltjes met aioli. Heel lekker. Daarna de sliptongen voor mijn partner (een tikkie te droog) en de lamskoteletten voor mij. De saus was eigenlijk niet lekker, misschien een kwestie van smaak maar ik vond 'm veel te zoet. Dan maar geen saus, de smaak van lam heeft dat ook niet nodig. We ronden af met 2 heerlijke Irish Coffees. Toch maar weer es een keer terug.
Dieneke S.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Laatst gegeten met een vriendin. Nuchter bruin Rotterdams eetcafe. Zeer attente bediening en eten was helemaal goed. Sliptong en een snitzel smaakten goed.
Ilona W.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Prettige, ongedwongen sfeer, met opgewekte en attente bediening.
Mijn carpaccio vooraf was heerlijk mals en mijn mixed vis was ook goed klaargemaakt. Frites erbij, bakje salade, sausjes.
Tafelgenoot had de schnitzel, maar vond deze wat taai. Champignonsaus was erg lekker, evenals de frites erbij.
De "doorlooptijden" tussen de gerechten zijn wat mij betreft precies goed: kwartier tot 20 minuten.

Het publiek is gemengd. Gezinnen met kinderen, stelletjes en senioren.
Voldoende parkeerplaats voor de deur (gratis na 18 uur).

Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Vaak wezen eten bij de Jonkheer. Het is een prima eetcafé waarbij je geen culinaire hoogstandjes hoeft te verwachten. Personeel is gezellig en het ziet er gezellig uit.
Tines1989 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gezellig en persoonlijk "eetcafé". De bediening is goed en buitengewoon vriendelijk. Heerlijk gegeteb voor een leuke prijs. De spareribs waren erg lekker en zeker een aanrader.
Sanbre .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Zondagavond, dus schnitzelavond. Maar ook Aussieweek, dus gingen de mannen voor de skippy-steak en de vrouwen namen de schnitzel. Kangoeroe biefstuk met honingsaus is goed bevallen, nog niet eerder gegeten maar smaakte erg goed. Ook de schnitzels bevielen goed. Bij de laatste zaten wel groentjes, bij onze steak niet helaas maar ook niet om gevraagd dus maak er ook nu geen punt van. Desert van een coupe Jonckheer, ook deze was erg lekker. Gewoon lekker no-nonsense Rotterdamse bediening in een prettige ambiance. We gaan hier zeker vaker naartoe!
WilPaul .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteren met een groep van 7 bij de Jonkheer gegeten. De ontvangst en bediening was erg vriendelijk. Maar er was ook verbazing ...na 1 Palm bier was de Palm op....één voorgerecht kwam niet door i.v.m. een misverstand waardoor we zo'n anderhalf uur op het hoofdgerecht moesten wachten. Twee tonijnschotels waren helaas lauw maar de vissoep, sliptong, zalm en salade waren prima. Bij de Dame Blanche wordt geen pure chocoladesaus geserveerd maar een soort caramelachtige saus. De wijnen waren prima. Al met al was het wel een gezellige avond ( in een erg luidruchtige omgeving) maar was er toch weer een teleurstelling toen we op de rekening zagen dat er € 2,00 per portie remouladesaus (bij de sliptong) in rekening was gebracht .
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prima restaurant. Snel geholpen en vriendelijk personeel. De schnitzel was prima, niet bijzonder. De varkenshaas was erg lekker.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Ontzettend gezellig en sfeervol eetcafe in Crooswijk. Het eten was lekker en een goede prijs kwaliteitsverhouding. De bediening is erg vriendelijk. Zeker een plek waar ik graag nog eens terugkom.
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Vanavond met vrienden hier gegeten met een grouponbon. Wij hebben genoten, de bediening was allerhartelijkst en heerlijk Rotterdams. We konden kiezen uit diverse voor-, hoofd- en nagerechten, wij kozen voor de garnalenkroketjes en carpaccio vooraf, allen prima. Het hoofdgerecht zalm, workerburger en kipsate allen dik in orde en de ijsjes na ook prima. Piepklein puntje van kritiek is de slagroom die volgens mij uit een spuitbus kwam, maar verder alles goed. We komen hier zeker terug, leuke plek om even een hapje te eten
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Carpaccio van ossenhaas was erg lekker en als hoofdgerecht hadden we biefstuk, biefstuk met geitenkaas en spareribs. Die laatste waren voor mijn zoon maar die vond ze te zoet teveel honig dus geruild met de biefstuk van mijn man. Eten was lekker echt een aanrader voor een gezellig eetcafe.
SurfandTurf .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Bij dit eetcafé komen wij vaker; snel, makkelijk, lekker en betaalbaar. Dit keer met Groupon-bon dus nu wel heel aantrekkelijk.
Het eten is hier gewoon echt goed. Spare-ribs moet je met je handen eten maar als je ze met bestek kan eten zijn wel echt heel mals! Ik had geen vieze vingers dus! Smaak...heerlijk. Vooraf garnalenkroketjes...prima knapperig. Mijn tafelgenoot had vooraf heerlijk carpaccio en de kipsaté als hoofdgerecht smaakte ook erg goed. Enkel de 'indische boontjes' waren niet echt warm...
Service is hier goed, gezellig en ze doen hun best. Geef je wensen aan en ze regelen het voor je. En jawel...ook dit keer werd bij de uitgang de deur voor ons open gehouden! Klein gebaar...groot verschil!
Breed publiek (gezinnetjes, families, stelletjes en vrienden) maken het tot een ongedwongen sfeer. Entourage is bruin, warm en gezellig. 1 puntje van kritiek; het was wel heel warm maar dit had de bediening zelf ook door.
We komen op zeker weer eens terug!
Peert .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Matig eten (droog brood) saus vergeten en een meisje in de bediening die nog wel een cursus gastvriendelijkheid mag volgen. Niet doen dus
Valerie B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We waren hier afgelopen weekend met wat vrienden en 2 van ons hadden de mosselen genomen. Deze waren lekker maar het belangrijkste ingrediënt bij mosselen miste: selder/selderij! Beetje jammer dat er prei in zat. Frietjes waren ok. Vriendin had scampi's op oosterse wijze en moest zelf om rijst vragen want zij had ook friet gekregen. Frieten passen echt niet bij sojasaus. Beetje jammer. Terras was aangenaam en bediening was redelijk.
Hankteljeur .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
We moesten hier even snel eten, omdat we in de file hadden gestaan en we om 20.00 ergens moesten zijn, we hebben dus alleen een hoofdgerecht genomen, prima eten, schappelijke prijs en bijzonder vriendelijk personeel.
1311 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
heerlijk gegeten, voor
een snelle hap even bij de jonkheer
leuke bediening en altijd lekker relax
.weer goede gamba's en een lekkere vegetarische pasta die
aan mijn smaak nog wat opgefleurd werd met meer paddenstoelen.
zeker een adres waar je gewoon lekker kunt eten, geen poeha maar gewoon goed eten
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Normaal komen wij hier voor de fantastische spare ribs maar vanavond hadden we een driegangen Grouponnetje. Ik had een heerlijk malse en smakelijke steak en mijn vriendin een heerlijke romige zalm. Het was echt super. De bediening is vlot en vriendelijk, misschien soms zelfs iets té enthousiast. De inrichting is gezellig en verzorgd maar de bar is wat lelijk, vandaar maar een 8. Ik ga dit restaurant zeker aan anderen aanraden :-)
V. Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Wij komen hier regelmatig voor de geweldige onbeperkte spareribs!! En dan een mix van de smaken, heerlijk! Hele leuke en spontane bediening. Vaak zijn we met ons zoontje en die vind het prachtig dat hij dan aandacht krijgt van de bediening! Erg leuk.
Tot snel weer.
Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Prima eetgelegenheid niet speciaal maar als je even snel wilt eten kan dat. Bediening vriendelijk inrichting was niet onze smaak daarom een 7