Eetcafe de Groes

Meer informatie over restaurant Eetcafe de Groes

Lang
Yourstruly .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Eenvoudige kaart met overzichtelijke gerechten. We gingen voor het stoofpannetje en een kipburger. de stoofpannetjes werden door ons als te zout beoordeeld, verder prima qua bereiding en smaak.
Burger was apart qua opzet met kippevlees ipv rund maar smaakte prima. We zaten op het sfeervolle terras waar we echter met een vervelend fenomeen werden geconfronteerd: rokers aan de tafels rondom ons. Vreemd dat dinerende mensen hier nog steeds last van kunnen hebben, het was zodanig dat we opschoven naar een andere tafel. Ik zou zeggen: roken tijdens dinertijd ook op het terras niet toestaan. Als we niet hadden kunnen wisselen, het terras was bij aankomst nl vol, waren we beslist vertrokken.
Groes is een prima adres met waar voor je geld, alleen het 28 euro kostende voorgerecht voor 2 bestaande uit diverse warme en koude hapjes plus brood is zwaar overprijsd, daar trappen we geen tweede keer in.
Anja M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten. Leuke ontvangst en zeer attente bediening. De glazen werden in de gaten gehouden en een nieuw drankje werd snel gebracht. Bij de wijn standaard een glas water. Ook de asbak werd tussentijds steeds verschoond. Vanwege de warmte alleen een hoofdgerecht gegeten. Saté met gegrilde ananas, lekkere salades, heerlijk gebakken gekruide aardappeltjes en frites en spareribs die ook prima waren, maar iets malser had ook gemogen. Wij komen zeker terug.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Prima restaurant, lekker eten voor een goede prijs. Erg vriendelijk, attent en correct personeel. Ik heb hier een vleesschotel gegeten, 3 soorten vlees. Aanrader. Ook de salades zijn hier lekker. Dame blanche als nagerecht kun je makkelijk met zijn tweetjes van eten. Enige minpuntje was de frites, die waren helaas wat slapjes.
Pieterpad1973 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Asperges waren heerlijk. Ook cheesecake als dessert fantastisch. Hele leuke menukaart (een krantje)
Jessietes .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met een groep hier gegeten. De hoofdgerechten zijn hetzelfde als een paar jaar geleden. Weinig keus in visgerechten. We kozen met zn allen voor het groepsmenu. Helaas 2 uur moeten wachten op het voorgerecht. Dat smaakte overigens prima. Hoofdgerechten helaas matig. Als bijgerechten veel friet en aardappels, beetje rauwkost. Helaas geen warme groentes. Toetje was prima, maar ook niet hoogstaand. Bediening matig, zelf steeds vragen om drank, tafels werden niet afgeruimd.
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Gisteren in het proeflokaal gegeten...erg lekker,maar ik heb vaker in dit soort proeflokalen gegeten en als je daar een stoofpotje kreeg was daar ook iets aardappel puree bij ,dan eet je niet alleen vlees in een saus.Het zelfde met de vis ragout met bladerdeeg,erg klein stukje bladerdeeg je eet alleen de ragout...verder helemaal perfect, vooral het dessert is erg lekker
Djincha .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
in het Proeflokaal gegeten, het eten was echt top, veel keuze uit de hapjes,
zowel koud als warm, leuke bediening, gezellig restaurant. Zeker aan te bevelen.
Anne5101987 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wij komen hier altijd graag met onze familie een hapje eten en/of drankje doen. We voelen ons altijd welkom! Heerlijke mosterdsoep!
BPieters .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Onder een prima atmosfeer in een leuke ambiance met eenvoudige kaart heerlijk gegeten in Zelhem bij de Groes.
Op een betrekkelijk rustige avond, ondanks de feestweek(!), met z'n tweeën genoten van een hoofdgerecht.
Aanrader is de sateschotel, ruim voldoende en lekker.
Vlotte en nette bediening door enthousiast personeel. Hierdoor aangestoken ook gekozen voor een nagerecht. Een prettig wijntje, standaard gepresenteerd met glas water, maakt het tot een klein feestje. Kortom aanrader.
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Afgelopen week gezellig een hapje gegeten. Het is er iet wat donker, maar hoort ook wel weer bij het type etablissement. De ontvangst was vriendelijk en gaf tijd voor meer dan t standaard praatje. Voorafgaand aan misschien wel de lekkerste spareribs die we ooit hebben gehad, bestelden we champignons in bier bslag en flammkuchen. Beiden ook zeer smakelijk. Nog een pluspunt, iets wat je nog zelden ziet, standaard een glaasje water bij de wijn. Dat alles voor een zeerk redelijke prijs.
Dirk-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
vandaag met mijn ouders apfelstrudel en koffie en fris gebruikt , binnen was het wel erg donker (min puntje) maar buiten prima . tip serveer de apfelstrudel voortaan met een lepeltje er bij , dat eet iets handiger wel fijn dat de bediening daar snel voor zorgde .. van mij een prima cifer
Smuljet .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
We hadden al vaker hier gegeten, geen haute cuisine maar gewoon gezellig standaard eten voor een redelijke prijs in een gezellige ambiance.
Deze keer troffen wij het heel slecht. De bediening was weliswaar vriendelijk maar het eten was ronduit slecht.
De kipsate was smakeloos, de frites waren kleine te hard gebakken restjes het ienemiene schaaltje groente smaakte naar bouillon ipv naar groente, de rauwkost leek al een dag oud en als dieptepunt de specialiteit van de maand: Heilbot. Deze leek nergens op ,blubber zacht en smakeloos . Het leek wel zo uit de diepvries, zo in de magnetron en zo op het bord in een zoute bruine saus.Toen wij dit aan gaven bij de bediening werd ons verteld dat heilbot zo hoorde te smaken.... Als service stelde de bediening ons voor of een andere vis of opnieuw heilbot of een bordje voor de bijgerechten en de heilbot niet op de rekening. Omdat mijn disgenoot al bijna klaar was met eten koos ik voor het laatste.
Ik kreeg een leeg schoteltje en op de rekening was de heilbot toch voor de helft in rekening gebracht. Helaas ,hier ga ik niet meer eten.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Eet caffe De Groes,
Wij willen u bedanken voor het uitstekende eten de zeer goede bediening en de service. Dinsdag zijn wij met vijf personen bij u wezen eten en alle vijf waren wij zeer te vreden, zelfs zo tevreden dat wij donderdag weer bij u zijn geweest. Alle vijf hebben weer een andere keuze gemaakt en alles was in honderd procent tevredenheid. Ook om ons heen hoorde wij alleen maar tevreden klanken. Wat ons betreft een drie sterren restaurant waar juist ook de mens met minder inkomsten dik worden verwend. Zeker een dikke aanrader al je in een goede sfeer lekker ontspannen wil genieten van een heerlijke maaltijd.
Hans Toos Willem Hennie en Corrie bedanken de kok en de bediening voor hun beidrage van een heerlijke vakantie in de Achterhoek
Johanna-m .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Eetcafé de Groes is een gezellige tent en heeft altijd een uitnodigend sfeertje. Ik kom er al vanaf kleins af aan en ga altijd tevreden de deur weer uit. Het eten is altijd lekker, vooral de spareribs, maar is verder niks bijzonders aan. Het decor is eenvoudig en typisch Achterhoeks. Het personeel is altijd leuk en aardig en ze maken graag een praatje met je. Verder is de service best wel snel. Je kan er ook heerlijk in het zonnetje op het terras zitten.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Inderdaad wat "gewoontjes' zoals ik hierboven ook ergens lees. Mijn spareribs zaten onder een dikke laag "prut", veel te weinig groenten, alleen de kouden bietensalade was naar mijn idee echt aandacht aan besteed. Jammer, had heel eenvoudig beter gekund. Verder aardige bediening, attent en entourage is ook prima. Wel kan er nog aandacht besteed worden aan de akoestiek in het restaurant. Door de drukte al snel een kakofonie.
PdBest .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Standaard als we in de buurt op vakantie zijn, gaan we bij de groes eten. Een echt eetcafé, gewoon een zelhems boers gevoel, wat ons de sfeer van de buurt geeft. Vriendelijk en goed personeel, kindvriendelijk. altijd met een tevreden volle buik naar huis. Kwaliteit vergelijkbaar met eigenlijk de meeste restaurants die betaalbaar lekker en vriendelijk zijn. Géén chique restaurant met kleine porties en grote geldbedragen ;-)
JBloemendal .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Prima restaurant voor een 'gewone' Hollandse maaltijd! Vriendelijk, nuchter personeel. Kom er altijd graag weer terug. Vooral gezellig om te eten met vrienden, of met je geliefde! Meestal erg vol, vooral in het weekend.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
In het eetcafe waren alle tafels bezet en heerste er een gezellig drukte. In m'n eentje heb ik genoten van de goede sfeer, de spontane en vooral attente bediening, een heerlijke roastrib met een huisgemaakte tiramisu toe. Voor mij een verrassende aanrader in Zelhelm, waar ik zeker nog eens kom. Een compliment voor het (ongevraagd) serveren van een glas water bij de wijn en de maaltijd.

Hape .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Al vele jaren kom ik tot volle tevredenheid bij De Groes, lunchen en dineren, altijd een ruime voldoende.
Afgelopen week zag ik het volgende gebeuren, een jonge bediende haalde een hondje aan en aaide het en liet zich likken door het beestje, ook op haar handen. Het meiske was niet bij het hondje weg te slaan. Meteen na het gebeuren, schonk ze twee glazen wijn in, maakte met haar niet gewassen handen ( !! ) de wijnfles open en bracht de glazen naar een klant, daarbij de glazen aan de bovenrand vasthoudend.
Bah, bah en nog eens bah !! Even niet meer naar De Groes de komende tijd.