Eetcafe de Groene Olifant

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,4
Jaronreview .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Het eetcafé is sfeervol ingericht en de bediening is ok. Ook heeft het een fijn terras dat gedeeltelijk verwarmd is aan een verkeersluwe straat. Ik bestelde een fusiongerecht: Koreaanse dumpling met Thaise soep. Ik verwachtte een eenvoudig gerecht met frisse smaken en knapperige groentes, maar het was een grote teleurstelling en ik heb een flink deel laten staan. De dumplings waren slecht gevuld en smaakten vooral naar smaakversterker, alsof ze uit de diepvries van een Chinese supermarkt kwamen. De soep bevatte groentes die zo lang waren gekookt dat ze een snotterig waren geworden. Een leuke lokatie om wat te drinken, maar niet om te eten.
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Mooi oud eetcafeetje, op mooie locatie en een groot terras in het voorjaar. Heel vriendelijke bediening, lunch is eenvoudig, maar goed. Voor de liefhebbers: een van de weinige plekjes waar men nog pilsner urquell kan drinken van de tap.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Terwijl buiten een mooi terras is waar je goed kan borrelen, gingen we omdat het net te fris was binnen tafelen. De service was prima, vriendelijk personeel en er werd goed op ons gelet, of we bijvoorbeeld niet nog wat te drinken wilden.

Ik nam de gekonfijte eendenbout, die was goed op smaak. De groenten waren ook prima, maar de frietjes waren wel ondermaats. Ze waren dan wel goed doorbakken, ze zijn dun dat het toch meer doet denken aan de friet van een fastfoodketen. Andere tafelgenoten namen de maaltijdsalade met lauwwarme paddenstoelen. Het was letterlijk sla met dressing en paddenstoelen, erg karig voor een maaltijdsalade. De salade met Noorse zalm was een stuk uitgebreider en daar was weinig op aan te merken. Het vegetarische Parmigiana Melanzane was vooral erg vet.

Kortom, aan het eten zijn nog wel de nodige verbeteringen mogelijk, maar voor een borrel is het, zeker bij mooi weer, een geschikte locatie.
Amsterdam1996 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Geborreld bij de Groene Olifant en toen ook besloten om te blijven eten. Het was heel rustig want het regende hard. De grote publiekstrekker is natuurlijk het terras in de avondzon, maar binnen is het ook goed toeven. Echter... het eten, dat viel tegen! Ik had kipfilet met rijst en saus. De smaak was goed (dragon onder meer) maar de consistentie was dramatisch. De te lang gekookte rijst zwom in de saus, er dreven een paar kleine stukjes groente in (3 boontjes en 3 stukjes paprika telde ik) die volledig stuk waren gekookt. Het leek op een kliekje van een paar dagen geleden dat al diverse keren was opgewarmd. Vanwege de gierende honger en omdat de smaak wel OK was en de kipfilet mals, toch grotendeels opgegeten maar beste kok, dat moet echt veel beter kunnen. Zelfs ik als niet-keukenprinses kan wat smaakvollers op tafel zetten. Vers en vrolijk moet het zijn, zeker in de zomer, dit was een zompig en treurigstemmend moeras. Gelukkig was ik in goed gezelschap en was de bediening aardig, maar het gratis kopje koffie ter compensatie (de bediening vroeg wat ik van het eten vond) heeft het eten niet goed kunnen maken. Omdat mijn disgenoot wel zeer tevreden was over zijn tournedos, toch nog een 5. Mijn tafelgenoot had vooraf gevraagd of er ook groente bij het gerecht zat, nee, dan moest je extra sla bij bestellen. Bij thuiskomst keek ik nog even goed op de rekening en toen bleek dat de 6 blaadjes rucola die er op zijn bord lagen als extra sla te zijn gerekend, a 2,50. Oeps! Mijn tip: ga vooral wel borrelen in de Groene Olifant maar ga vóór de hongerklap toeslaat heel rap ergens anders heen om te eten.
Rick135 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
We kwamen vaak langs de groene olifant! Maar nog nooit is gestopt. Toch is gestopt om wat te drinken op het fijne terras in de zon, en uiteindelijk ook gegeten. Bedining was ontzettend aardig en was ook in voor een prettig praatje. Daarna gegeten, ik: artisjok en mijn vriendin: de maaltijdsalade met gerookte kip! Beide heerlijk gegeten. We kregen bij de artisjok ook de tip dat de bodem het lekkerst was vond de ober zelf, en inderdaad perfecte gestoomde artisjok! Heerlijke plek om snel weer terug te gaan!
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Lunch meerdere keren per week bij de Groene Olifant. Die lunches zijn altijd heel goed verzorgd. Lekkere broodjes altijd wat sla er bij. Ben erg dol op de kroketten, maar Sophie waakt er voor dat ik er niet teveel eet. At recent ook 's avonds bij de Groene Olifant. Prima eten niks mis mee. En die viskoekjes, die ik ook wel even wilde proeven, waren gewoon erg lekker. Het vernieuwde terras is een groot succes, één van de beste terrassen in de stad, waar de zon heel lang schijnt. De bediening van Sophie en haar mensen is prima, ze zijn heel attent. kortom: een aanrader!
Borracha .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Leuk cafe, fijn terras, eten vreselijk slecht. Een combinatie van zout, vet en veel te veel koriander ( is een hedendaagse plaag).
Na onze klachten werden twee van de drie gerechten van de rekening gehaald. Dat was netjes, maar wij zullen hier nooit meer aanschuiven.
Hallo, Het spijt ons dat je niet onlangs had een goede ervaring met ons. Ik geloof dat dit bericht is verbonden met het bericht door "WOXBERK".
Helaas is het aanbod om het voedsel te vervangen werd niet overgenomen, en dus hebben we terugbetaald de 2 onbevredigend maaltijden van uw factuur. We hopen dat u beslist om terug te keren in de toekomst.

Reactie van proever:

Het klopt dat ons een vervangend gerecht is aangeboden, maar aangezien we al drie verschillende gerechten hadden en het niet lekker vonden, hebben we dat aanbod inderdaad afgeslagen. Zoals ik al zei, zijn twee maaltijden van de rekening gehaald. Dat was heel netjes. Ik heb dan ook totaal niets aan te merken op de bediening. De Groene Olifant is een leuk cafe met een heerlijk terras en ik hoop er nog menig biertje te drinken, maar ik ga er niet meer eten.
Veraaa .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Zucht, er was voor ons gereserveerd door degene die het organiseerde. Bleek dat de reservering van 13 mensen niet was doorgegeven. Zou er wel plek zijn? Zou er wel eten zijn? Uiteindelijk was er buiten ruimte (genoeg), iedereen was toen al gearriveerd. Maar de tafels, die voor ons werden klaargezet, waren te klein voor 13 mensen, dus er moest van alles worden geregeld. Voordat het goed was waren we een half uur verder. Wat een gesteggel. Daarna moesten wij lang wachten op onze drankjes. Vervolgens werd de serveerster pissig, omdat ze er (bijna) alleen voor stond. Wat vreemd was, want er was een soort van bedrijfsleider en nog een ober, terwijl het niet druk was. Het eten (sommige hadden lekkere viskoekjes, maar wel taai) was wel aardig, maar niet echt om over naar huis te schrijven. De tortellini was niet fijn, maar de kok heeft het gerecht even opnieuw aangeraakt en toen was het goed. Nee, jammer, alles bij elkaar!
Hallo Varaaa, Wij zijn het jammer dat je niet de service levels die we normaal zou verwachten hebben ontvangen. Eerder dan geef je een lange lijst van redelijk klinkende excuses, het was in wezen een interne communicatie probleem. Ik kan alleen maar verontschuldigen en u verzekeren dat we de herziening van intern wat er mis ging die avond, en zal stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat niet wordt herhaald. Uiteraard is dit niet wat er zou moeten gebeuren. Als u de zorg om de eigenaar direct over je problemen te praten, van die avond, neem dan contact op met de bar telefoon of direct vóór 17:30 en hij zal blij zijn met u te spreken ...
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Helaas vond ik het eten bij de Groene Olifant niet ideaal. Ik vond de carpaccio maar zo zo (overigens waren de erbij geserveerde broodjes erg lekker). Mijn hoofdgerecht (rode mul) was een dikke tegenvaller. De vis was overgaar en smaakte mij niet. De groenten hadden ook al niet veel smaak. Prima eetcafe voor een snelle hap, met ontzettend goede bediening en een heerlijke sfeer maar het eten viel mij tegen (overigens was mijn tafelgenoot positiever).
Lieve Renske 333,
Spijtig om te horen dat uw maaltijd was niet naar uw tevredenheid. Bij De Groene Olifant altijd streven naar de hoogste kwaliteit en de verwachtingen van al onze klanten te voldoen. Maar zo nu en ondanks onze inspanningen in de keuken, zijn een gasten verwachtingen niet voldaan. Het is misschien jammer dat je dit niet onder de aandacht brengen van uw serveerster op het moment, als de chef-kok meer dan tevreden zou zijn geweest om uw maaltijd te vervangen met slechts een kleine vertraging. We zijn wel blij dat je metgezellen maaltijd was om hun tevredenheid. Als u zou geven om ons opnieuw voor het diner en maak jezelf bekend bij de manager, kunnen ze direct alle punten van zorg die u kan hebben ... Vriendelijke Groeten De Groene Olifant
DrPepper .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Leuk plekje in Amsterdam. Bediening neemt de tijd voor je en gaat goed met specifieke verzoeken om. De daghap (kimchi) was goed, het nagerecht (mascarpone/vanille met rode bessensaus) niet zo. Door de grote hoeveelheid saus proefde je nauwelijks mascarpone of vanille.
WillekeWisse .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Weer eens gegeten bij de Groene Olifant.
Wat mij elke keer weer opvalt is dat het wereldse eten (oa pittige vietnamese schotel, eendebout, heerlijke franse kazen) en de wijnen erg smaakvol zijn voor een klein eetcafe zoals de Olifant en dat je daarvoor met een verrassend lage eindrekening naar huis gaat.
De Olifant zit op een mooie locatie bij het Tropenmuseum en heeft een prachtige authentieke bar. De bediening is snel en vakkundig. Een leuk detail is dat je bij een lekker kopje koffie als vanzelfsprekend een glaasje water geserveerd krijgt, alsof je op een Frans terras zit!
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Authentiek Amsterdams eetcafe op prima locatie, met verrassend lekker eten voor een begrijpbare, nette prijs. Laagdrempelige gastvrijheid, no nonsense interieur, makkelijke kaart, gezellig sfeertje. Prima om te borrelen, maar zeker ook aan te bevelen voor een restaurant-kwaliteit avondmaaltijd - onze (stevige porties!) varkenshaasjes in pepersaus met frites waren echt heerlijk.
P V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Eetcafé waar je altijd wel een plekje vindt. De bediening is snel, het eten lekker, maar niet heel bijzonder of speciaal. Voor vegetariers iets te eenzijdig aanbod. De wijn daarentegen beter dan je in een eetcafé zou verwachten.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Prachtig stadsterras nabij Artis. De bediening is super en ook de bieren op de tap.Het eten is matig, de eendenbout gaat nog, maar de varkens medaillons zijn droog en taai. De soep prei met garnalen is erg matig en al helemaal het dessert (te koud en niet uit eigen keuken).
Voor een biertje prima, maar voor het eten beslist niet .
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Met moeite kan ik een 5 geven aan dit (fris nieuw geverfde) eetcafé. Wat eten betreft. Het is niet veel en net niet. De Thaise Pompoensoep, waar je niet heel veel aan kan bederven, was slecht. Structuur en smaak. De garnalen kroketten op gefrituurde groeten...nee. Geen smaak en geen structuur. Een 5 is eigenlijk nog iets te veel van het goede. Ga lekker snacken op het terras, en drink er wat. Eten liever niet.