Eetcafe de Gribus

- Bar vanaf 11:00
Zondag Gesloten

Annerike K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Vriendelijke en vlotte bediening, overheerlijke warme broodjes met kruidenboter, vers gesneden carpaccio ipv uit een pakje zoals bij vele eetcafés. Gedateerde kroeginrichting waar je van moet houden, kortom een aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Onverwacht naar binnen gelopen in dit gezellige restaurant. Eerst gezellig geborreld en daarna heerlijk gegeten. De Tonijnsteak was perfect bereid en de bijgerechten waren heerlijk. De bediening is uitstekend. Hier weten ze pas wat gastvrijheid betekend!
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Wat een heerlijke ervaring was dit! In de sfeervolle ambiance van eetcafé Gribus voelden wij met ons vieren meteen thuis, mede door de hartelijke ontvangst van de gastvrouw. We hebben prima gegeten. Brood met kruidenboter vooraf, en daarna begonnen wij aan de vier erg goed bereidde vleesgerechten. Enig minpunt is de groente: slechts één soort (rode kool), terwijl anno 2016 het eten van groenten steeds populairder wordt. Het is belangrijk voor een gezonder evenwicht bij de warme maaltijd en een keuze is er zo niet. De toetjes waren alle vier juweeltjes en goede koffie maakte het af.
De bediening voelde als een warm bad! Men gaf ons veel aandacht, zorgden goed voor de drank en wisseling van de gerechten, en alle dames waren zeer vriendelijk! Bij de wisseling van de dienst werden wij aangenaam verrast omdat de serveerster dat netjes kwam melden en ons nog een prettige avond wenste. Al met al fantastische beleving met door de prijs/kwaliteitverhouding een 10 als waardering !
Mwagenar .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk gegeten met de kerst!
Snelle bediening en personeel was erg aardig!
Voor kinderen hebben ze ook genoeg keuze.
Onze dochter heeft er een mooie kleurplaat gemaakt ????
We komen zeker nog een keertje weer terug!!!
Geertsg71 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Eerst war gedronken in de nieuwe aanbouw en daarna heerlijk gegeten, de saté bali was super. We zijn erg goed geholpen. Echt een aanrader!
Ritavg48 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Leuk eetcafe, heel gezellig.

Prijs/kwaliteit is prima in orde. erg leuk voor een informeel avondje uit. Bediening is keurig, maar mag best wat persoonlijker.
RS8081 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijke lunch gerechten, prima dinerkaary, goede wijnen en leuke entourage. Alleen in de bediening kan verbetering worden aangebracht. 'Bekende' gezichten krijgen de begroeting en aandacht die een goede gastheer of vrouw aan iedere gast schenkt. Ook weten de jongere bedieningsmedewerkers vaak geen uitleg te geven over bepaalde gerechten.
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Wat een fijne plek voor alles, eigenlijk naar mijn mening de beste plek om in Barneveld te genieten, te ontspannen en bij te kletsen met mensen. Niet allerlei trucjes en te ingewikkelde zaken. Zowel voor de lunch als het diner een toegankelijke kaart, met (h)eerlijke gerechten en leuke gerechten buiten de kaart om gericht op het seizoen. Goede smaken, goede porties, bekende klassiekers hier en daar voorzien van een leuke twist.

Voor de wijnliefhebber is er een mooie wijnkaart met mooie wijnen van het huis Torres, makkelijke wijnen maar voor de liefhebber ook wat meer complexe wijnen, met de herfst en winter in het vooruitzicht genoeg te beleven op wijngebied dus. Ook voor een borreltje zit je hier goed, een fijne borrelkaart met leuke hapjes.

Het personeel van de Gribus is kundig, innemend, betrokken, servicegericht en vriendelijk.
Zonder twijfel één van de redenen voor mij om er vaak te komen. Ze hebben aandacht voor de gast, doen leuke suggesties en zijn betrokken. Als men onverhoopt toch een fout maakt doet men er alles aan om dit recht te zetten zodat je als gast met een goed gevoel weggaat.

De Gribus voelt als een warme, gezellige huiskamer, je bent welkom.wat mij betreft is De Gribus is een echte aanrader van diner tot aan café!
Tabitha B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
erg slecht! net hier gegeten maar zo lang op alles moeten wachten en dan was het eten niet eens goed. Bij het hoofd gerecht geen patat gekregen.. hier bijna 40 minuten op gewacht en zijn toen maar gegaan met alleen vlees als hoofdgerecht zonder groente of patat. Basin erg chagrijnige vrouw welke ons niet eens tewoord wilde staan en alles overliet aan een jong personeels lid.

Vanbeek0342 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Vanavond hier heerlijk gegeten. Wij hadden de spare-ribs deze zijn heerlijk mals! Wij hadden voor extra pittige spare-ribs gevraagd en dat werd ook gedaan. Dit werd leuk gedaan door de koks! Complimenten! Met heerlijke friet, aardappeltjes en groenten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Wegens tweemaal tegenvallende ervaringen met dineren, lunchen wij hier uitsluitend. De lunchgerechten zijn prima, dineren viel tegen wegens de zeer vlakke smaken. Sauzen erg flauw, groenten te ver doorgekookt, garing van het vlees wisselend in ons gezelschap van vier personen. Met zijn vieren kregen we hetzelfde bakje frietjes als onze buurman in zijn eentje... De bijbestelde friet kwam niet, ook niet na twee keer vragen. Toen we die annuleerden (drie van de vier personen waren klaar met eten), was de melding dat ze de friet juist in de frituur hadden gedaan....

De bediening is zeker niet attent, zijn vaak erg met de vaste klanten, of kennissen bezig. Soms ook staat iedereen in de keuken en moet je 5 minuten wachten.

Inrichting is wel aantrekkelijk, maar erg donker als er geen zon schijnt. Met name 's avonds in de winter té donker.
Amigo01 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
's Avonds zonder reserveren met twee personen gegeten. Werden direct door bediening aangesproken en kregen goede plaats. Bruin broodje van de zaak, daarna visspies en aspergeschotel. Koffie na. Goede en attente bediening, eten voor eetcafe ruim voldoende.Wel wat rumoerig maar dat hoort bij dit soort restaurants. Prima avond gehad.
René D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Vandaag lunch bij de Gribus. Salade met gerookte kip was ver onder niveau. Kleine hoeveelheid sla, weinig variatie en smakeloos. De gerookte kip bestond uit een paar plakjes vleeswaren. Tafelgenoot had een broodje gerookte zalm. Zag er veel beter uit en smaakte volgens mededeling prima. Salade bij dit broodje was ongeveer evenveel als mijn salade. Als ik terugkom zeker geen salade. Op de vraag of het gesmaakt had mijn kritiek op de salade gegeven. Dit zou aan de keuken doorgegeven worden. Verder werd er met deze opmerking volgens mij weinig gedaan. Terras met uitzicht op een parkeerterrein ook niet uitnodigend.