Eetcafe de Goesting

Raadhuisplein 29-31 4873 BH Etten-Leur Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafe de Goesting

E D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben er prima gegeten, erg vlotte en zeer vriendelijke bediening!
Gastvrouw en gastheer kwamen ook zelf een praatje maken. Dat stellen we op prijs.
Ook menukaart is vernieuwd, overzichtelijk en nieuwe gerechten.
Komen zeker weer terug!
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We kwamen hier vaak, maar hebben de laatste keer er slecht gegeten. Kan een keer gebeuren, maar als je er dan iets van zegt en de bediening komt terug met de melding dat de keuken het wel goed vond en het dus niet eens zijn met onze klachten, heb ik het redelijk gehad. Tot slot werd door de bediening nog even gemeld: "Dan hoeft u zeker ook geen nagerecht". Schandalig. Het eten kan een keer tegen vallen, maar ga daar als personeel fatsoenlijk mee om.
Dnnmrtns .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vandaag hebben we hier geluncht, wat we vrij regelmatig doen. De prijs-kwaliteitverhouding is hier super: een heerlijk broodje geitenkaas: 5,50, een croque madame: 3 euro. Vandaag hebben we geluncht voor 20 euro met twee volwassenen en een peuter. Er is ook een lunchmenu voor 12,50 met een soepje, sparringpartner of pasta en een dessert. Ook de dinerprijzen zijn klein, terwijl het eten alle keren dat we hier hebben gegeten, goed en lekker is.
De bediening is in orde. In andere recensies lees ik dat mensen lang moeten wachten, dat hebben wij nog nooit gehad, zowel niet bij lunch als diner.
Op het terras kun je lekker zitten in de zon, als het wat kouder is zit je binnen leuk bij het raam. Achterin, bij de kinderhoek, is het wel wat donker.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij zijn hier gaan eten met onze dochter van 4 jaar oud en hebben erg goed gegeten voor een vriendelijke prijs. Service duurt soms iets te lang, maar hebben dat ook veel erger mee gemaakt bij andere restaurants. Lekkere verschillende huiswijnen voor ook een goede prijs die je ook per karaf van halve liter kan bestellen. Vriendelijk personeel. Diversiteit aan bijgerechten was erg goed. Dat steppegras vond onze dochter ook erg lekker. En waar kan je nog een kindermenu krijgen, met ijsje wat ze zelf met het personeel mag aanwijzen, voor 7,50 Euro? En ook nog goed en betaalbaar kunnen parkeren in de garage er recht onder. Wij komen zeker terug.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
De afgelopen jaren heb ik dit eetcafe al meerdere malen bezocht. Niet omdat deze zaak nou zo goed is, maar de prijs is schappelijk voor een snelle hap op een doordeweekse dag. Voor een avondje gezellig uit eten zou ik hier niet naar toe gaan. Daarvoor is het ook meer een café dan restaurant.

Ook deze keer bij de Goesting naar binnen gelopen. Binnen zal al wat volk. Uit ervaring weet ik dat dit betekent dat het serveren van gerechten lang op zich laat wachten. Zo ook weer deze keer. Jammer dat ze na al die jaren de snelheid niet wat hebben opgevoerd in de keuken.

Deze keer de saté-schotel besteld; kip en varken aan een spies van de grill. De randjes van het varkensvlees waren zwart gegrilld. Dit werd enigszins gemaskeerd door de satésaus die over het vlees was gegoten. De hoeveelheid satésaus liet, zoals altijd, te wensen over. Ook de hoeveelheid mayonaise was weer als vanouds weinig. Het gekregen bakje moest je met de hele tafel delen. Waarom niet gewoon één bakje mayo per persoon vraag ik me dan af.

Het personeel is vriendelijk, dus daarom voor service een 6. Als het uitserveren van de gerechten sneller gaat, waardeer ik de service ook gelijk beter.

Jackyj .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We zijn hier wezen eten met een groep vrienden maar het eten was echt beneden de maat.
Het steppengras was niet goed gebakken en de mixed gril was veel te ver doorbakken.
Het duurde een eeuwigheid om drinken op te nemen dat we de koffie maar hebben overgeslagen.
Voor ons nooit meer de Goesting.
P.M. V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
na een heerlijke dat met vrienden en kinderen nog even wat gaan eten. De tafel die we kregen was fijn naast de speel plek. Na het opnemen van de drankjes werd het eten opgenomen. 3 spare ribs en 1 punt paprika voor de volwassenen en steppegras met snack voor de kinderen. Nu was het deze avond wat druk ivm een event voor de deur. Maar helaas hebben wij bijna 50 minuten op ons eten moeten wachten. De kinderen werden zeer onrustig en gasten die na ons waren binnen gekomen kregen eerder uitgeserveerd. Al eerder aangegeven dat wij het wat lang vonden duren maar daar werd verder niets meegedaan. Bij ons hoofdgerecht kregen wij 1 bakje steppegras, 1 salade en 1 bakje groenten. We hebben gevraagd of dat dit het was en ja we konden bij bestellen. In onze beleving bedoelde zij dat wij met bijbetaling extra konden krijgen. Bij het afruimen van de borden werd gevraagd of alles had gesmaakt en wij hebben kenbaar gemaakt dat wij het als karig hadden ervaren. Helaas kon zij daar niets mee want dit was wat er bij geserveerd kon worden. Gevraagd naar iemand van het management. Zij kwam en gaf aan dat wij bij hadden kunnen bestellen zonder meer kosten. Aangegeven dat dat ons niet was verteld. Ze bood ons nog wel koffie aan maar met 4 kinderen die al erg moe zijn was dat geen optie. De rekening van €112.- vonden wij wel erg veel voor wat wij gegeten hebben. Helaas voor ons geen goesting meer. Zeker niet na deze ervaring.
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Onze kinderen waren er vrijdag met een groep geweest en wij verbleven in de buurt, dus richting de Goesting. Wij vonden het een leuk eetcafé met lekker eten. Onze Mixed grill was prima in orde en het steppegras is een leuke afwisseling voor kinderen. Er is trouwens een enorme speelhoek, dus de kids kunnen makkelijk mee. De bediening was vriendelijk en als we weer eens in de buurt zijn, gaan we zeker terug.
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Buiten was het koud en binnen lekker warm. Een gezellig en sfeervol eetcafé. Mijn tafelgenote had het 3-gangen menu besteld en ik de mixed-grill met tomatensoep vooraf. Voorgerechten waren prima; mijn tomatensoep was echt heerlijk. Ook de beide hoofdgerechten waren goed. Als drankjes hadden we ca 3 witte wijn + 3 spa + 1 biertje + 1 koffie na. De bediening was vriendelijk en attent. Enig minpuntje was het (grande) dessert van mijn tafelgenote. Het smaakte nergens naar en ze had ook niet het geringste vermoeden wat de 3 verschillende onderdelen zouden moeten voorstellen (dat gold trouwens ook voor mij toen mij werd gevraagd eens te proeven). Bij het afruimen dit ook aan de bediening medegedeeld, waarna de bediening is gaan informeren bij de kok. Daarop is haar medegedeeld wat het was (ik weet het werkelijk niet meer). Bij de afrekening bleek dat het dessert gewoon in rekening was gebracht. Ook niet bijv. een koffie van het huis als compensatie/kleine pleister op de wonde. Dat was wel teleurstellend. Mijn advies aan De Goesting: doe in dit soort situaties eens wat coulanter en maak een gebaar naar de klant! Dat komt een stuk sympathieker over!
ScheurMaus-iens .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Hier het 3-gangen keuze menu genomen, ook al had de kaart andere heerlijke gerechten er op staan. Als voorgerecht heerlijke carpaccio die smelt op je tong met kaas en pomodori. EEn vers produkt zo te proeven. Als hoofdgerecht een flinke goed in de boter gebakken gefileerde tong met scampi en overheerlijke dragon saus, en als nagerecht een "klein" Grand dessert welke het laatste gaatje nog wel vulde. Op het eten was eigenlijk niets aan te merken behalve dat het dessert nogal een kleine portie was. Dit zal wel met het prijstechnische plaatje te maken hebben.
Het decor is gezellig, plafond iets minder mooi. Met een flinke speelhoek kun je zeggen dat het restaurant zeer kindvriendelijk is. Service is uitstekend, vriendelijk en vlot.
ElsvV .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Op zich wel weer lekker gegeten. Het schaaltje met enkele olijven en een paar kleine snacks was voor 5 personen wel erg karig. Ook spijtig dat dit restaurant geen airco heeft. Het terras zat vol, maar binnen was het heel rustig. Het drinken was ook niet allemaal lekker koel en dat is toch echt een must als het zo warm is. Volgende keer beter, zullen we maar zeggen...
Saskia N.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
We wilden ons dagje uit afsluiten met een hapje eten. Ondanks de verwachtingen op voorhand, toch wat teleurgesteld. Het restaurant oogt donker en we hadden de indruk dat we alles in de kaart konden lezen omdat we aan 't raam zaten. De keuze die we konden maken uit hoofdgerechten viel ons erg tegen. Het werd pasta en een biefstukje. Ondertussen aten we wat van het brood en daarbij geserveerde sausjes. Helaas niet vers gemaakt. De vier soorten ravioli leek wat karig maar was net genoeg. De biefstuk was om midium-raw gevraagd maar kwam eerder midium-well done op tafel. We waren moe en hadden geen zin er iets van te zeggen. Ook de gebakken aardappeltjes waren wel erg lang gebakken of leken opgewarmd in de magnetron. Maar de groentes waren vers! De rekening was ook wat aan de hoge kant voor het gebodene. Erg jammer want nu kwamen we toch enig sinds teleurgesteld de zaak uit.
Mijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Bij de Goesting hebben wij op het terras gegeten. Het is jammer dat de zon daar wordt geblokkeerd door het nieuwe gemeentehuis, zodat je niet tot laat goed op het terras kunt zitten.

De bediening was redelijk, maar de snelheid en oplettendheid kan zeker verbetering gebruiken. Kleine dingen zoals vragen of het smaakt of vragen of we nog drinken (lange tijd lege glazen) wilde bestellen bleven achter, terwijl het zeker niet druk was op het terras.

Het eten was redelijk, maar voor de prijs verwacht je iets meer. Jammer ook dat het eten al lauw was op het moment dat het op tafel kwam. Verder smaakte het overigens prima, dus voor een terrashap zal ik hier heus nog wel eens terugkomen.

L T.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Eigenlijk vond ik het enige redelijke aan het eten hier de bijgerechten ((verse gekookte groenten, salade en aardappelkroketjes). Het hoofdgerecht was hooguit matig te noemen. Ik bestelde een 'spinazie-mozzarella taartje', dit bestond uit wilde spinazie, daarbovenop een plak bladerdeeg, en daarop tomaat met mozzarella. Door de spinazie wordt het bladerdeeg papperig, en als mozzarella gaat stollen wordt het taai, deze combinatie was echt niet lekker. Ook duurde het erg lang voor ik mijn eten op tafel kreeg. Jammer, een aantal jaren geleden was ik een stuk positiever over dit eetcafé. Het eetcafé is wel gezellig ingericht, en heeft een leuk terras. Het personeel is wel vriendelijk, maar niet erg vlot.