Eetcafe De Gebroeders

Grutstraat 10 7001 Doetinchem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Gebroeders

Flip_Chelsea .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heb hier gegeten met mijn moeder en broer. Wij waren erg te spreken over wat er op de kaart stond en dit werd netjes toegelicht. Er was een aparte kaart met vegetarische gerechten en deze waren erg lekker. Ikzelf koos voor de Mie. Er zat een lekkere smaak aan en hij was rijk gevuld met lekkere groenten.

Ook super leuk; Er werd ons een amuse aangeboden waar o.a. zongedroogde tomaat, courgette en parmezaanse kaas in zat. Heel erg lekker!

Ook was de service heel goed. Toen wij om 18:00 uur reserveerden werd ons gevraagd of we daarna nog wat gingen doen. Heb toen uitgelegd dat we naar de film gingen. Hier werd een notitie van gemaakt zodat er rekening gehouden kon worden met de tijd.

Enige kleine minpuntje; Op de kaart staat dat "Alle hoofdgerechten worden geserveerd met friet, aardappels en salade.'' Mijn broer en ik hadden een hoofdgerecht besteld maar met name de hoeveelheid friet die we erbij kregen was wat karig. Daarbij had mijn moeder bij haar gerecht ook expliciet gevraagd om een schaaltje friet maar dit kreeg ze er niet bij.

Desalniettemin was de prijs heel netjes en waren wij erg tevreden over de kwaliteit van het eten.

Het restaurant is erg sfeervol en gezellig ingericht en het personeel is vriendelijk en denkt goed mee.

Wij komen hier zeker terug en we bevelen iedereen dit restaurant aan!
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
We hebben spontaan De Gebroeders opgezocht op een dinsdagavond. Heerlijk gegeten, zelf de dagschotel vis gegeten met een heerlijk pestosausje. Mijn vouw de tongrolletjes met garnalen. Beide erg goed. Garnering prima. Men is bescheiden na de
Complimenten voor de chef: "de jongens in de keuken gaan ervoor". Dat was ook goed te merken. We werden verrast door een uitstekende amuse van carpaccio. Tipje: vraag door welke droge witte wijn we zouden willen. We dronken een uitstekende overigens. Sfeer erg leuk en ontspannen, leuke tafeltjes aan de bar. Stoelen mogen iets steviger. We komen zeker nog eens terug.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Een heel hartelijk welkom door een dame die haar vak verstaat. Kundig en proffersioneel. Haar collega's laten wat steekjes vallen door drank en gerechten op de verkeerde plek neer te zetten. Aanname doen dat iemand dat wel besteld zal hebben is niet er handig natuurlijk.
Een dubbel voorgerecht als hoofdgerecht voor mijn zoon was geen probleem, helemaal top natuurlijk. Ik had zelf de spareribs aangezien ze hier een 2de plek mee hadden gescoord. De verwachting werd al wat getemperd omdat dit in 2012 was. Dit bleek achter ook het geval want, alhoewel smakelijk, had ik mijn mes echt nodig en viel het vlees niet van het bot. De medium-rare biefstuk van mijn vrouw was eerder medium-well done en werd erg snel vervangen door één met de juiste garing.
Alle desserts gingen er smakelijk in en we hebben al met al een lekker diner ontvangen.
ID_iens .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Voor een theaterbezoek belandden we in dit eetcafe. Aardige actie: als je kaartjes voor het theater hebt en voor half 8 afrekent (vooruit, voor kwart voor 8 was ook geen probleem) krijg je 10% korting en bonnen voor een kopje koffie in het theater.
De kaart biedt een ruime keuze. Mijn dieetprobleem (een behoorlijke lijst met verboden ingrediënten) werd goed opgepakt: de keuken bedacht wat aanpassingen aan de gerechten en liet door de bediening bij twijfel nog even vragen of dat allemaal goed ging.
Het voorgerecht (gerookte zalm, serranoham en gerookte eendeborst) was prima. De vis van het hoofdgerecht (tongfilet) was aan de randen iets te heet geworden, maar verder goed. De bijgerechten (gebakken aardappels, friet, salade, spinazie) vulden de vis goed aan, al mag de spinazie wel wat minder zout.
Opvallend: bij een glas wijn werd spontaan een glas water geserveerd. Wat mij betreft een goede gewoonte.
Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Er staan zoveel lekkere en mooie gerechten op de kaart dat het moeilijk was een keuze te maken. Alles werd prachtig opgediend en er was genoeg. De bediening was erg goed en bij alle gerechten werd precies verteld wat voor heerlijks we voorgeschoteld kregen. Alle lekkere hapjes overtroffen onze verwachtingen, we zullen hier zeker terug komen. Als je twijfelt waar je wilt eten in Doetinchem, dan moet je echt de Gebroeders een keer proberen!
Vaerny C.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Met mijn nicht bij De Gebroeders gegeten. Als voorgerecht brood en olijven besteld. Het duurde helaas erg lang voor er iets kwam. Tafels die na ons binnen kwamen, hadden het brood eerder. De olijven, jammer genoeg, niet gezien.
Wel kregen wij een verrukkelijke amuse van het huis. Er werd enorm goed rekening gehouden met mijn allergie.
Ook de salade bij het hoofdgerecht was aangepast.
Beiden hebben wij spare-ribs gegeten. Mijn nichtje houdt van pittig en bestelde dan ook hot. Van haar had het ook echt hot gemogen. Mijn spareribs vond ik heerlijk. De huisgemaakte knoflooksaus was ook erg lekker!
Het toetje, tiramisu met chocoladetaartje was verrassend. De tiramisu leek op ijs, voelde in de mond als mousse, maar smaakte naar tiramisu. Niet hoe wij het verwacht hadden, maar wel erg lekker!
Al met al kom ik hier zeker nog wel eens spareribs eten! Of wat anders ????
Doke V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de Gebroeders in Doetinchem. De soep was heerlijk, de biefstuk een beetje taai. De bediening was heel erg goed en de ambiance is heel gezellig.
Graafschap .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Wij hebben hier met 4 man gegeten. Wij waren zeer te spreken over de service. Het eten hier is écht super. Tip, probeer de kogelbiefstuk en de Spare Ribs maar eens ! Bedankt het was Super
PIJOGU .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
De Gebroeders is een simpel eetcafé. Verwacht er niet teveel van. Maar wat je krijgt is verder goed op smaak. Het zit wel wat krap in dit restaurant. Daarnaast moeten we vaak lang wachten op onze drankjes.
Remco K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
1ste paasdag bij de Gebroeders gegeten na een lange tijd niet meer in Doetinchem te zijn geweest. Aangenaam verrast door de servicegerichte en vriendelijke bediening (dit was de reden dat ik een lange tijd dé horecastraat in Doetinchem vermeden heb). De portionering van de gerechten waren prima en de smaakpupillen werden rijkelijk beloond en kan me dan ook niet vinden in een van de bovenstaande recensies. Ikzelf ben iemand die nogal op details let van de gastronomie let en kan alleen maar zeggen dat we weer een reden erbij hebben om wat vaker naar Doetinchem te komen.
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Gisteren zijn we hier met een groepje van 8 personen wezen eten . De kaart zag er best veelbelovend uit en we hadden er dan ook zin in! De ober legde uit dat ze deze dag begonnen met een nieuwe menu kaart en er een paar gerechten nog niet besteld konden worden. Dit was wel een teleurstelling want een paar van ons hadden zich verheugd op de kangeroebiefstuk. Na besteld te hebben moesten we erg lang wachten op ons voorgerecht uiteindelijk werd deze om 20.10 geserveerd. Helaas had de tomatensoep met huisgemaakte ballen van mijn vriend geen huisgemaakte ballen zoals op de kaart vermeld stond geen bal te bekennen . Na dit aangegeven te hebben is het bord meegenomen en nog 10 minuten later kwam hetzelfde bord soep terug met deze keer gelukkig wel ballen!!! . Mijn eigen plateau van voorgerechten was oke maar niet super. De tonijntartaar was erg flauw en de roseval aardappelsalade was duidelijk niet gemaakt van roseval aardappel. Als hoofdgerecht at ik zelf de eendenborst met een saus van likeur 43 ook dit gerecht was flauw. De rest van de door ons bestelde gerechten spies onwies,biefstukpuntjes in stroganof,spare ribs,biefstuk vd haas en kalkoen met gekarameliseerde annanas en paprika saus waren allen oke maar over het algemeen flauw.
De desserts waren oke maar niet spannend en helaas was mijn witte chocolade mouse nog niet goed opgestijfd dus was het meer witte chocolade saus.

Kortom de kaart beloofd best veel maar het wordt niet waargemaakt de gerechten zijn over het algemeen flauw en net niet af met daarbij het feit dat alles erg lang duurde is de Gebroeders voor ons zeker geen restaurant die ik aan zou raden
Calx .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Heerlijk gegeten voor een leuke prijs.
Goede sfeer en aanvankelijk was het leeg (18.00 uur) maar al snel werd het druk. Personeel kon alles prima aan.
Aanrader, we komen zeker nog eens terug!
Dré B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
in de geboortestad gegeten en met doetinchemse vrinden hier beland. de kaart gaat met het seizoen mee, dus wild-aanbod. alles heeft behoorlijk gesmaakt en de sfeer is gemoedelijk. minpuntje: alle tafels zijn wel erg krapjes bij elkaar gezet. wat soms een pluspuntje kan zijn.
Yourstruly .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Beetje gespleten gevoel overgehouden na een spontaan bezoek met ons gezin aan de Gebroeders. Enerzijds uitstekende bediening en gezellig terras. Verrassend de aangeboden amuse en ongevraagd water bij de wijn ( d'r naast niet erin).
Gebroeders heeft een reputatie op het gebied van spareribs en dus namen 2 van de 4 gezinsleden dit, nummer 3 nam vis en ikzelf het trio vleesbord waarop ook weer spareribs naast biefstuk en varkenshaas. Welnu de spareribs, ook die op mijn bord, waren meer dan uitstekend, blijkt toch een kunst om dat goed te doen en dat kunnen ze hier. De vis kon ermee door maar mijn biefstuk en varkenshaas waren gortdroog en dat is nu precies wat deze vleesgerechten niet moeten zijn.
En dan constateer ik wat ik wel vaker mee maak: wanneer het druk is kan de keuken niet meer de benodigde aandacht aan in dit geval 2 kleine stukjes vlees geven en gaat het mis.
Jammer, maar geen reden om hier niet meer te komen, want voortaan is het voor mij ook gewoon spareribs en guess what: dit is het goedkoopste gerecht op de kaart! Tja, we blijven hollanders hé.