Over restaurant Eetcafé de Gans

Een culinair hoogtepunt

In dit gemoedelijke eetcafé steelt de gans op gepaste wijze de show, zowel in het interieur als op de kaart. Toch valt dit in het niet bij het fantastische team dat hier op u wacht. Oprechte persoonlijke aandacht met culinaire gerechten van hoog niveau zorgen ervoor, dat je aan het eind van de avond weer helemaal bent opgeladen. De internationale gerechten worden naar bereid met biologische ingrediënten uit de streek. De wijnliefhebber laat zich adviseren door de bediening.

Meer informatie over restaurant Eetcafé de Gans

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30
- Diner vanaf 17:30

Ramhwwierenga .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was lekker. Ik had de biefstuk aan een spies en mijn vriendin de vis van de dag (zalm in dit geval). Lekker mostersoepje vooraf en een lekker ijsje na. Goede service ook en erg vriendelijk personeel. Hier zullen wij zeker vaker te vinden zijn.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Partner had terrine van vis.Goede smaken en een goede hoeveelheid.Hoofdgerecht zalm was goed.Ikzelf had een goede mostertsoep.Vooraf hadden we een uitstekende broodplankje en mooi op temperatuur.
Biefstuk aan de spies was redelijk.Bijlagen waren goed.De twee sorbets waren erg lekker.
De droge witte wijnen waren o.k.
Hillll .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een heel sfeervol en eigen restaurant!
Ook zo leuk zijn al die items van de ganzen:)
Eten was goed en de bediening heel aardig!!
Andrea J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We kwamen voor het AH menu. Dat was een prima prijs -kwaliteitverhouding. Het extra broodje vooraf was warm en niet duur.
Foxje .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Eten was heerlijk, wijn ook, maar de wijnen zijn wel wat duurder dan in veel andere restaurants.
De uitleg over AH menu en a la carte had iets duidelijker gemogen.
Annemiek.sinnema .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prima ontvangst, lekker eten en lekkere bijpassende wijnen. Personeel doet er op een prettige manier alles aan om het je naar het zin te maken! Prijs iets aan de hoge kant.
E S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk en erg gezellig gegeten! Met persoonlijke wijntips en af en toe lekkere hapjes tussendoor van de kok. We hebben een erg leuke avond gehad bij de Gans.
Ps: het wildstoofpotje is een aanrader!
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Onlangs een prijs gewonnen, uitgereikt notabene door de eigenaar van De Gans. Een avondje gratis eten, een leuke prijs dus. Ze waren beslist niet kinderachtig bij De Gans, we zijn prima verzorgd. Een 3-gangen menu, bijpassende wijnen (niet zuinig), we hebben uitstekend gegeten en ons uitstekend vermaakt. Wij gaan ook niet kinderachtig doen, binnenkort zien ze ons beslist terug!
Doko .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het viel erg tegen deze keer! De vorige keer konden we kiezen uit de hele kaart. Nu waren er een aantal gerechten geselecteerd waar je uit kon kiezen. Helaas de zalm vond ik nogal vlak van smaak. Jammer!!
Abby W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goed, vers & top gegeten. Porties prima. Bediening gastvrij, servicegericht en hartelijk. Sfeer goed, huiskamergevoel. Zalige wijn. Aanrader. Wij gaan zeker vaker terug!
Meindert K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Evenals vorig jaar maakten wij gebruik van de AH restaurantactie om bij eetcafé de Gans een tafel te reserveren. De ontvangst was hartelijk en uitnodigend. Het AH-driegangen menu bevatte voldoende variatie om een keus te maken. Tegen een meerprijs konden we ook a la carte kiezen.
De eendenborst filet als voorgerecht was licht en smakelijk en ook de hoofgerechten zalm en een biefstuk spies bevestigden onze hooggestemde verwachting. De rode Argentijnse huiswijn Rupes San Juan Shiraz Malbec was een echter verrassing. Wij zijn nu al nieuwsgierig naar het nieuwe voorgerecht dat begin volgend jaar op de kaart komt. De gastheer sprak er lyrisch over
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We hebben lekker gegeten en de bediening was heel vriendelijk. We komen zeker terug en bevelen de Gans ook zeker bij anderen aan. We hebben al vaker bij de Gans gegeten en het is altijd een aangename ervaring.
A H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Voor de verjaardag van mijn vriendin weer eens eten bij de Gans. Vorig jaar met het AH menu een uitstekende ervaring gehad en met de huidige Restaurantactie wilden we eens à la carte verkennen tegen gereduceerde meerprijs.

We werden vriendelijk en gastvrij verzorgd door de eigenaar die ons bovendien het één en ander over zijn uitstekende wijnen kon vertellen. Omdat mijn vriendin de vorige keer geen wijn kon proeven kreeg ze bij het voorgerecht een heerlijk glas wijn aangeboden van het huis, en ik ook een halve want anders was het maar sneu.

Het eten was goed maar niet briljant, op aanraden hadden we gekozen voor de pizza met zalm en de langzaam gegaarde ganzenbout. Wel uitstekend waren het brood-met-dips en de amuse vooraf, en de aardbeien-basilicum ijs na.

Gek genoeg zag ik op de rekening niks terug van de AH Restaurantactie. Bij navraag was de uitleg dat ze het wel anders kon aanslaan maar datgene wat we hadden gehad verschilde zóveel van het AH menu, dat er sprake was van meerprijs op meerprijs op meerprijs, zodat het uiteindelijk qua bedrag geen verschil zou maken. En bovendien hadden we twee glazen wijn gratis gehad.

Dat gaat er bij mij niet in. Als je adverteert met à la carte tegen gereduceerde meerprijs dan ga ik ervan uit dat je een korting krijgt op de totaalprijs, niet dat je een reductie worst wordt voorgehouden die daarna opgaat in meerpijs rook.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij De Gans. Voortreffelijke keuken, gezellige sfeer, We waren hier voor het eerst, maar zeker niet voor het laatst. Een aanrader!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
In een gemoedelijk, gezellig en een heerlijk ontspannen sfeer heerlijk zitten eten.
Het gezelschap bepaald de sfeer, maar de Gans de omgeving.
Johan N.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten, wij hebben de ganzenbout op aanraden gekozen, smaakte uitstekend. Erg vriendelijk personeel dat graag de gerechten toelichtte. Wij voelden ons zeer welkom. Zeker een restaurant om vaker terug te komen.
Toke S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij De Gans! Voor ons hét restaurant waar wij waar naar toe gaan als we iets te vieren hebben. Niet alleen het eten is lekker. Het personeel is vriendelijk, bekwaam en oprecht. Ze genieten van niet-alledaagse vragen. En daar genieten wij weer van!
Annemaj K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vriend weer eens wezen eten bij de Gans. Vorige keer uitmuntende ervaring, daarom nu weer teruggekomen. Bediening was wat minder gastvrij dan de vorige keer: iets strakker en gehaaster allemaal, pas na navraag uitleg bij gerechten en niet altijd even alert op het schenken van een nieuwe wijn. Eigenaar Marcus was wel erg vriendelijk en nam de tijd voor uitleg bij de uitstekende wijnen.
Eten was prima, maar niet geheel in evenwicht met de prijs die ervoor betaald moet worden. Al met al een prima ervaring, maar geen uitmuntende.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Nog nooit eerder pijnboompitten in mijn mosterdsoep gehad, maar de combi was enorm lekker! Als hoofdgerecht de zalm (tip van de chef). Perfect gegaard! Het eten was van een hoog niveau en ook over de presentatie ervan was goed nagedacht. De locatie ligt ietwat uit het centrum, maar de sfeer in het restaurant (vooral dankzij het personeel) maakt dat helemaal goed!
Hovenkamp .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Vriendelijke ontvangst zoals altijd. Eerst een amuse aangeboden, voortreffelijk . A&H menu besteld, en 1 gerecht buiten het menu voor €8,50 exstra. Zeer de moeite waard. Ik kan geen slecht woord bedenken. Heerlijk gegeten!