Over het restaurant Eetcafe De Fles

Dineren aan de Prinsengracht

Aan één van de populairste grachten in Amsterdam vind je grill-restaurant De Fles. Dit is meer dan een plek voor touristen die toevallig langslopen, het is voor de echte grill liefhebbers. Naast lekkere steaks en vis die op de grill worden gelegd, kun je hier ook dippen met vrienden aan een tafeltje met een heerlijke pan kaasfondue. Lekker weer? Neem dan plaats op het terras aan de gracht, zeker de moeite waard!

Willen jullie alleen komen borrelen of iets drinken aan de bar? Het maken van een reservering is dan niet nodig!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Fles

Tram 6,7, 10 (halte Weteringcircuit) Tram 16,24, 25 (halte Keizersgracht) Bus De Opstapper of in 2050 de metro
  • Kom je met de auto?
    Let op, Eetcafé De Fles zit in het souterrain, dus links de trap naar beneden nemen.
  • : Op de gracht of na 18.00 uur in de Vijzelstraat, waar bijna altijd plek is

Maandag t/m donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en zaterdag: 16:00 - 02:00
Zondag: 15:00 - 23:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Lekker buiten kunnen zitten aan de gracht en lekker gegeten.
a M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Uitstekende en gezellige eetgelegenheid. Je moet vanaf de straat een trapje af en dat maakt de ingang wat obscuur, maar eenmaal binnen blijkt het reuze gezellig. Leuke mensen, lekkere biertjes en uitstekend eten. Voraf wat Tapas en als hoofdgerecht de steak van dikbil koe, uitstekend klaargemaakt. Een aanrader
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Lekkere hap net gegeten. Goede kwaliteit eten, sfeervol en geïnteresseerd, no-nonsense personeel. Aanradertje. Groet uit het noorden
max G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuke ambiance. Veel trappen, voor mensen die slecht ter been zijn kan dit problemen geven. Toilet erg krap.
Zeebaars was prima. Staartstuk moest lauw warm zijn maar was echt koud. Leuke garnituur.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Fijn restaurant-cafe, voor een smakelijke hap. Personeel is vriendelijke en je wordt snel geholpen. Zomers is ook zeker het terras aan de gracht een aanrader om een lekker biertje of een cocktail te drinken!
Sam K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heel gezellig restaurant met een fantastische bediening!
Ik drink er regelmatig een biertje met vrienden, maar voor een goede maaltijd kan je er zeker ook terecht. Zelf ben ik groot fan van de spareribs!
Een top eetcafé op een top locatie!
Jaapie K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Een van de beste en lekkerste burgers ooit gegeten in de Fles! Daarnaast ook onwijs veel plezier gehad met al het gezellige personeel! Ik kom over een paar weken zeker weer terug bij dit top café!
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Studenten hap met wat biertjes wat wil je nog meer! Top plek om te eten met vrienden na de lange week tentamens. Zeker een aanrader
Julian M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. Ook de spareribs waren geweldig! Goede tent op een toplocatie, dus wij komen zeker nog een keer terug!
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. Tapas lekker. Spareribs heel goed. Prettige bediening. Door vergissing moesten we wat langer wachten. Werd goed opgelost door de eigenaar. Goede sfeer. Lekkere huiswijn. Kortom: voor herhaling vatbaar.
de Hart S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Stond al een tijdje op mijn lijstje, nav de verhalen van mijn vriend. Die was hier met een bedrijfsfeestje wezen eten en erg te spreken over het diner. Op een maandagavond hier neergestreken in een bijna lege zaak. Prijs kwaliteit dik in orde! Hier wordt gewoon echt lekker gekookt, voor een zeer schappelijke prijs. Kippetje was supermals en de koks variant op paella zeer de moeite waard. Restaurant heeft een bijzondere Amsterdamse sfeer, alsof je boterbier kan bestellen en je zo in Lord of the Rings bent beland.
Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
jeugd herinnering opgehaald door even in de buurt weer bij de Fles te gaan eten sinds meer dan dertig jaar. het eten was met liefde
goed en heerlijk klaar gemaakt. pousin met groente en gebakken aardappelen. als toe meloen ijs en citroen ijs niets karig ruime hoeveelheden zowel van groenten als ijs. daarna vakkundig gemaakte espresso macciato. En het was allemaal schappelijk geprijsd.
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Super gezellig, sfeervol restaurant op prachtige locatie aan de gracht.
Je kunt er heerlijk eten, alle gerechten worden met zeer veel smaak bereid. Wij waren er met een groep. De service was uitstekend. Personeel vriendelijk en attent en een vlotte bediening. Een top plek voor een avond uit. We komen zeer graag terug! Een absolute aanrader.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wat een geweldige tent! Heel lekker spareribs gegeten (met een topsaus) en erg lekkere salade, mijn vriend had de t-bone die perfect gegrild was met lekkere verse frieten en zelfgemaakte mayonaise. Als nagerecht hadden we een creme brullee en een limoen cheesecake, zalig! Daarna nog een espresso macchiato, bediening was heel hartelijk en gastvrij, kortom een echte aanrader!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Zalm was super evenals de kaasfondue. Op vertoon van onze studentenkaart hebben we ook nog eens heel erg voordelig gegeten. Na sluiting van het terras tot laat beneden aan de bar gezeten met name door het vriendelijke personeel. Ontzettend aardige bediening en erg goed eten voor een plek die ons in eerste instantie werd aangeraden i.v.m. de grill gerechten. Aanrader voor eenvoudige, goede gerechten voor een hele redelijke prijs!
Monique E.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Lang geleden dat ik hier had gegeten. En dat is jammer want De Fles is en blijft nog steeds een gezellig restaurant met goed eten. Ik heb echt heerlijk gegeten, lekkere no-nonsense sfeer met een zeer attente en vriendelijke bediening (waar menig hippe tent in Amsterdam nog wat van kan leren). Ik kom zeker weer terug!
TenJ .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Op basis van een eerdere ervaring en de recensies besloten bij deze leuke plek te reserveren voordat we naar het theater gingen. Nog steeds een leuke plek, de ontvangst was heel hartelijk en persoonlijk! Het was druk, de dame die ons verwelkomde ze moest het hele restaurant alleen bedienen en had iemand aan de bar staan die ook nog veel gezellige aandacht vroeg, er werd luidruchtig gesproken over mogelijke nieuwe medewerkers en oude medewerkers en verschillende soorten drankjes. Door alle drukte en gezelligheid aan de bar schoot onze wijn erbij in en de frietjes die we bij onze maaltijd bestelden kregen we toen onze borden leeg waren. Op de kaart staat dat het kipje geserveerd wordt met gegrilde groenten (een belangrijke reden om dit gerecht te kiezen) maar het werd geserveerd met salade (die overigens lekker was). Toen ik ernaar vroeg kon ik alsnog de gegrilde groenten krijgen. Het lijkt mij zinvol om de volgende keer de wijziging in de kaart door te geven. Er werd gevraagd of ze daar nog wat aan konden doen, maar ik heb bedankt voor het aanbod. Het tekort aan personeel was duidelijk de oorzaak van de matige bediening, jammer want de ontvangst gaf een andere indruk.
Jose D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Gezellige en sfeervolle ambiance. Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Als gerecht heb ik de Alaska Crab gekozen die ik iedereen van harte kan aanraden. Ook de prijzen van de gerechten vond ik zeer sympathiek. Ik kom graag weer eens terug!
Menno G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Op aanraden zijn we met een groep van 10 binnengelopen met het idee lekker te eten bij een goed eetcafé gezien de recensies. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een prima tafel. We bestelden een aantal maal varkenshaas saté met boontjes, T-bone steaks en een maaltijdsalade. Ondanks de vriendelijke bediening, duurde het een uur voordat het eten op tafel stond.

De varkenshaas saté viel erg tegen. Het vlees op de spies leek gefrituurd en was erg droog. Naast de gebruikelijke satésaus en kroepoek lag er een portie zwart geblakerde overgare boontjes en wat slablaadjes met taboulé. De boontjes waren echt om te huilen zo slecht. Degene die niet zwart waren, smaakten erg rokerig, ronduit vies. Erg jammer, want de bediening had dit kunnen zien en niet eens mogen uitserveren. De frietjes waren wel goed met goede mayonaise, maar het gaat toch om het gerecht zelf. De T-bone steaks waren medium besteld, maar sommige bleken erg rood en niet warm. Wederom jammer. De maaltijdsalade was helaas een teleurstellend groot bord met heel veel Romaine sla met vrij smakeloze kip. Ondanks onze opmerkingen bij de bediening over de boontjes, werd er niets mee gedaan afgezien dat het doorgegeven zou worden aan de keuken. Volle borden werden afgeruimd, een duidelijk teken lijkt me.

Wellicht had de kok zijn avond niet, want de goede recensies zijn niet te begrijpen na onze ervaring.
Beste anonieme schrijver Men_G
Wat mooi dat u even de tijd genomen heeft om aan te geven hoe slecht het eten wel niet is in mijn bedrijf.
Wat mij alleen verbaast is dat wij tijdens het eten bij u aan tafel geweest zijn om te vragen of alles naar wens was en dat er toen geen klachten waren.
bij het uithalen van de tafel kwam wel de klacht over de boontjes die apart gelegd waren in een broodbakje de rest van de borden waren leeg.
er is toen ook nog gevraagd of we iets konden aan bieden ter compensatie van een paar boontjes dat was niet nodig want het vlees was prima en de salades ook.
verder wilde de tafel van apart afreken wat niet van te voren aan gegeven was maar wat wij toch voor u gedaan hebben . Ik heb geen verdere klachten gehoord zelfs niet toen de rest van de groep apart kwamen afrekenen en ik vroeg of alles naar wens was.
Verder moet ik helaas mededelen dat u tafel geen T bone heet gegeten mocht u de bon nog in uw bezit hebben waar de Tbone op staan zal ik deze vergoeden Wij kunnen zelf ook nog maals deze bon uit draaien.IK zie u graag persoonlijk om dit op te lossen .Met Vriendelijke Groet Ron Rooze (dit is wel mijn echte naam)
Ik hoop
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Erg leuke zaak. Met een klein trapje treed je binnen vanaf de Prinsengracht. Sfeervolle indeling en interieur. Het achterste (deels overkapte) deel is het leukst om te zitten. Wat behelpen met de ruimte, maar dat hoort erbij. De bediening was hartelijk.

Redelijk spontaan binnengewandeld en daarom eigenlijk alleen de spareribs geprobeerd. De aankleding (heerlijke salade met spruitjes, uitstekende frites) was fantastisch, de ribs zelf helaas niet. Wat aan de taaie kant en redelijk droog, zeker niet "van het bot vallend". Marinade leek te ontbreken. De bijgeleverde BBQ saus was echt nodig om het behapbaar te maken.