Eetcafé De Eerste Kamer

• Airconditioning
7,2
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Om positief te beginnen; het personeel is uitermate vriendelijk. Wat er mis ging was dat de ober ons voorgerecht was vergeten. We hadden nacho's besteld, wat gewoon een bakje chips is met een plastic bakje salsa ernaast. Voor 3 euro 50 verwacht je wel meer. Ik had als hoofdgerecht de daghap, Provençaalse quiche. De eerste quiche die ik kreeg was een heel klein puntje die was verbrand. Ik heb deze terug gestuurd. Een kwartier later kreeg ik een nieuw stuk, veel groter dan de vorige. Het smaakte naar chemische macaroni, dit is natuurlijk mijn eigen beleving, maar ik heb het laten staan. De groenten in de quiche hadden ook alle voedingswaarde verloren. mijn zus had varkenshaas. deze was behoorlijk taai maar nog wel eetbaar dankzij de kruidenboter. de aardappelen en salade waren goed. de salade is wel heel saai. Tijdens het afrekenen werd ons niks aangeboden qua korting, wat je wel verwacht na zulke fouten. Er werd ook mayo in rekening gebracht die we niet hadden besteld. Conclusie: ik kom hier ooit meer.
Suusqueen .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Vorige week heerlijk gegeten. Groot bord en goede kwaliteit. Mijn biefstuk moest er nog iets langer op maar dit was geen probleem dankzij het vriendelijke personeel. Aanrader!
Mwilting .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We waren met een groep. Het eten was ok, geen culinair hoogstandje. Dat kan ook niet voor deze prijs. De bediening was ok, niet heel servicegericht. Prima plek voor onder het mom van 'eten moeten we toch ook nog', bijvoorbeeld na het winkelen of voor een bezoek aan de bowlingbaan of iets vergelijkbaars. Wil je echt lekker en uitgebreid tafelen en heb je wat meer te besteden, dan heeft Groningen genoeg leukere alternatieven.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Afgelopen zaterdag tijdens de Nacht van de Mode hier gegeten. Keuze was uiteindelijk op dit eetcafé gevallen, voornamelijk omdat het in de overige restaurants behoorlijk vol zat en we hier nog net een tafeltje konden bemachtigen. Ga hier niet eten als je iets culinairs op je bord wilt, maar gewoon lekker en goedkoop eventjes uit eten wilt. Prijs-kwaliteit is namelijk prima. De vegetarische quiche was lekker, alhoewel het opviel dat de 'side dishes' zoals de salade en gebakken aardappels de ruimste porties zijn. Quiche zelf was maar een klein puntje daarbij vergeleken. Al met al lekker gegeten en zal ook wel teruggaan als ik weer een keer uit eten wil onder de 15 euro.
Wouter0202 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
De prijs/kwaliteit verhouding in De Eerste Kamer is erg goed. Alle producten komen volgens mij prefab binnen, maar zijn daardoor niet minder goed. Voor minder dan 10 euro (de extra in rekening gebrachte mayonaise niet meegerekend) heb je een mals stuk pepersteak of biefstuk, daar kun je alleen maar erg blij van worden. De dames in de bediening werken ontzettend hard. Door de personele onderbezetting moet je wel je best doen om een extra drankje te krijgen, maar dat kun je de bediening niet aanrekenen. Het interieur heeft zijn beste tijd gehad, maar is ook wel weer passend bij de prijsstelling van het eetcafé. Maar ook al is het overduidelijk een budgetrestaurant, een plumeau gebruiken tegen de spinnenwebben lijkt mij een kleine moeite die direct veel resultaat brengt. Al met al heb ik De Eerste Kamer als positief ervaren en kom ik er ongetwijfeld nog eens weer!
Dagmar F.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Ik had de vegetarische quiche. Deze was erg lekker! Er zat veel broccoli in en er zatan wat cashewnoten op en dat voor 8,5 euro! Verder werd dit gereserveerd met gebakken aardappelen en een salade. Ik zat goed vol! Het eten was er ook vlot, ongeveer binnen 20 minuten. De bediening was vriendelijk, maar het had iets spontaner gekund. Ze zouden ook nog iets meer kunnen doen aan de aankleding van het restaurant. Ook de wc ziet er nog een beetje armoedig uit. Verder is het een goede keus!
René K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Heerlijk eetcafé voor een eenvoudige plate tegen een buitengewoon aantrekkelijke prijs.

Vegetarisch stoofpotje gegeten,geserveerd op een ruim bord met verse salade en gebakken aardappelen.

Redelijk ruime keuze.
Eetgelegenheid met iets te luide muziek en het gedeelte aan het raam te koud door tocht.

Bediening vlot.

Ideale eetgelegenheid voor een goede voedzame maaltijd.
Amberd .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Regelmatig bij de Eerste Kamer gegeten. Ideale plek om goedkoop en lekker te eten. Het ziet er binnen erg knus en gezellig uit en het is ook altijd druk. De bediening laat af en toe wat te wensen over qua snelheid, maar dit verschilt iedere keer. Het eten heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. De knoflook dressing proef je de volgende dag nog, maar is wel erg lekker. De pepersteak is wat mij betreft een aanrader, maar ook het wekelijks wisselende gerecht is altijd smakelijk.
Joepmeloen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Na een aantal jaren niet meer bij de 1e kamer te hebben gegeten, toch maar weer een keer gegaan.
Eten:
Er wordt bij elk gerecht dezelfde `salade` geserveerd. Een slamix met een zure groene knoflooksaus er overheen en dan ook nog eens een half bord vol..... Tja, daar komen we niet voor. Entrecote van mijn tafelgenoot was aardig. Mijn pepersteak was qua smaak redelijk ok, redelijk omdat deze niet goed was bereid. Aan de ene kant was ie veel langer gebakken dan aan de andere kant. De gefrituurde aardappelen smaken op zich best aardig, maar goed, ook daar komen we niet voor.
Service:
Bediening deed wat het kon, maar het kon niet heel veel. Letten niet erg op lege glazen.
Decor:
Omdat het een oud pand betreft en er dingen binnen best leuk/aardig/gezellig zijn, een zeven. Had ook lager kunnen uitpakken, want er staat n.b. een fruitautomaat in de zaak. Het toilet is lelijk, deels met spaanplaatwerk en er zijn dan ook veel `artiesten` aan het werk geweest...

Ik ga er niet weer heen.
Dinie H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
We hadden zin in een eenvoudige maaltijd en dit restaurant overtrof alle verwachtingen: een heerlijk mals biefstukje, de lekkerste gebakken aardappeltjes en een flinke portie salade voor nog geen tientje! Snelle service, gezellig vol, prima huiswijn. Een aanrader!
Stevin H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Hier nu eenmaal gegeten. Eten was in principe prima, niets bijzonders, maar voor de prijs lekker. Zat dicht bij de ingang waar het behoorlijk koud was maar verder prima gegeten en snel bediend. Voor lage prijs zeker een aanrader.
Rora .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2013
prima eetcafe, lekker centraal gelegen. goede prijs kwaliteit verhouding, heerlijke gebakken aardappeltjes en geweldige knoflook dressing over de salade. je weet altijd wat je krijgt, ik kom hier al jaren. je kan kiezen uit een vleessoort of vegetarisch en het wordt altijd geserveerd met gebakken aardappeltjes en salade. je kan hier gelukkig pinnen en ze hebben sinds kort nacho's vooraf. simpel maar goed.
NinaK .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Voor de prijs kwaliteit verhouding kan je hier goed eten. Ik heb hier rengang met boontjes gegeten. De aardappeltjes zijn erg lekker klaargemaakt. De dressing op de salade is ook erg lekker en volgens mij zelf gemaakt. Als je buiten de deur wilt eten en niet te veel geld wilt uitgeven is dit een prima optie.
Papacesio .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Wij hebben hier vaak gegeten daar onze dochter in Groningen studeerde. Het eten was altijd ruim voldoende en de kwaliteit en bediening varieerde met de dag, daar het personeel hoofdzakelijk bestaat uit studenten die hun eigen rooster hebben. Ook de grill werd door meerdere mensen verzorgd, dus dat zorgt ook voor verschillen in de kwaliteit. Onvriendelijkheid of onverschilligheid heb ik echter nooit ervaren!
Nick H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
We werden bediend door een meisje die erg veel moeite had met het verstaan wat wij wilden bestellen; 2 medium en 1 "well done" biefstukjes en een vegaburger. We kregen 2 "rare" (dus vuurrood vanbinnen) biefstukjes en 1 medium, en een vegetarische stoofpot. 10 minuten later alsnog een vegaburger gekregen die nergens naar smaakte. De salade die erbij geserveerd werd, was niet meer dan een beetje rauwkost met een bult knoflooksaus erover. Na ons ongenoegen over het eten, en vooral de slecht bereide biefstukjes, uitgesproken te hebben werd dit door het meisje genegeerd, en vertelde de barman(/chef?) ons dat we dit maar eerder aan hadden moeten geven, en dat hij er verder ook niks aan kon doen. De volgende keer moesten we maar gelijk even controleren of het goed was. Die volgende keer gaat er echter zeker niet komen. Alhoewel je hier goedkoop kunt eten, hoef je er ook niet meer van te verwachten.
Maartje91 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Lekker gegeten voor redelijk weinig geld. Een steak geserveerd met aardappeltjes en sla. Er wordt gevraagd wat voor sausje je er bij wilt, had niet door dat ze deze appart in rekening brengen (net zoals de mayo). Verder leuke sfeer, alleen miste ik wel de brandende kaarsjes zo in de regen.