Over restaurant Eetcafe de Eend

Een magisch diner

Ben jij een liefhebber van romantiek en sfeer? Ga dan een keer dineren bij Eetcafe de Eend. In dit restaurant wordt je omarmd door een ongedwongen sfeer van warmte en gastvrijheid. Het restaurant is beroemd om de geweldige bourgondische lamsschouder, maar ook de Loosdrechtse specialiteiten zijn om je vingers bij af te likken. Dit alles in combinatie met het schitterende uitzicht over de Loosdrechtse Plassen zorgt ervoor dat je zeker weten een magische avond tegemoet gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Eetcafe de Eend

bus 121

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:30
Zaterdag en Zondag 10:00 - 23:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
In een ongedwongen sfeer kan je hier lekker eten. Wij hadden de mosterdsoep (zeer goed!), de carpaccio (gewoon prima), de eend (erg lekker), de scholfilet (gewoon lekker) en de quiche (prima). Toe de dame blanche (goed!). Prima dus. Met een erg vriendelijke en attente bediening. De Eend is dus zonder meer een prima tent waar je graag terug komt.
Nu nog een keer proberen op een moment dat we die plas ook kunnen zien...
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
ik vroeg om een verrassing voor mijn partner...... tekst Toi et Moi verwerkt in een gerecht; voor het dessert kwam er een bord met de tekst in chocola en een brandend sterretje. Ongelooflijk attent
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Gerechten stonden snel maar niet te snel op tafel, heerlijk van smaak en lekker warm. De Ducky natuurlijk als 'specialiteit' heerlijk zacht, smolt in de mond. Uitstekende, vriendelijke bediening. We komen zeker een keer terug!
Tjerk-Weesp R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
heerlijk en gezellig gegeten. De keuze van de wijn was ook zeer goed.
De Eend heeft een gezellige en ongedwongen sfeer.
Herma H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Topavond gehad in een sfeervolle omgeving met super gastvrije en vlotte bediening en een heerlijk AH keuzemenu. Zeker voor herhaling vatbaar.
M-magdalena .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. De gerechten (we hebben beide carpaccio, de eend en scroppino genomen ) waren voortreffelijk. De eend werd geserveerd met lekker frites, spinazie en een heerlijk appelcompote. Buiten Ah menu hebben we nog een cheesecake gehad en die was ook zeer goed. De sfeer is zeer gezellig, leuke verlichting en (gelukkig!) geen muziek. Al bij al zeker voor herhaling vatbaar .
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Je zit altijd heerlijk naast de natuur bij de Eend. Het uitzicht over het water van de Loosdrechtse Plassen is fantastisch. Ons lunchmenu met de AH-bon was heel smakelijk. Een mosterdsoepje en een geitenkaas-salade openden het bal. Als hoofdgerecht hadden we een lekkere quiche van het huis en eendenborst. Helemaal goed! We sloten af met twee crème brulees, die precies goed van smaak en omvang waren. Het is echt heel relaxed zitten en genieten bij de Eend.
Renata B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
heerlijke eend (ducky) en supergezellige en vriendelijke bediening.
voor herhaling vatbaar (ook zonder de bon van AH). parkeergelegenheid volop en je voelt je welkom
Efsix .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Nu met de AH actie net zo goed gegeten als vorige keer a la carte.
Natuurlijk een beperkte keuze, moet je wel liggen. Dat bekijk je natuurlijk tevoren via internet.
Eigenlijk scoorde alles zeer hoog. Mosterdsoep met zalm, carpaccio, eend rose gebakken (voor sommigen misschien iets te rose. Dame blanche en creme catalana.
De witte wijn was ook prima, zeker voor de prijs van 16,50.
Alleen de cappuccino was bagger. Dit aangegeven, zouden er na kijken. Robert had zelf weinig verstand van koffie.
Tot in het voorjaar als je weer lekker buiten kunt zitten op het terras met uitzicht op de Vuntusplas.
Mariandel T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben een heerlijk voorgerecht gehad. De mosterdsoep met zalm was erg goed. De salade met geitenkaas en amandelen was erg goed. De gebakken schol was uitstekend! De nagerechten waren ook fantastisch!
P.d.vanmameren .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een sfeervolle ontvangst aan de plas De Vuntus in Loosdrecht. Uiterst correcte-, vriendelijke en meelevende bediening. De voorgerechten van mij en mijn vrouw, resp. de carpaccio en de salade waren perfect. De scholletjes voor ons beiden eveneens met als nagerecht de bekende dame-blanche. En dit in een soort oud-Hollandse ambiance die er erg knus en sfeervol uitzag zowel in de serre (aan de plas) als binnen in het restaurant. Jammer dat de AH-menukaart ietwat te beperkt was.
Conny R.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Kom hier regelmatig, voor een lunch of diner of gewoon op het terras. Kwalitatief zeer goed eten en ook genoeg. Vriendelijk personeel ook. De mosterdsoep met zalm is een van mijn favorieten. Ook de olijfolie die ze er verkopen is een aanrader.
Catja B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wat een leuk restaurant en wat een aardige mensen en heerlijk eten, we komen hier zeker terug!
..............................................................................................................................................................................................
Tweko .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zoals altijd heerlijk gegeten! Gerechten zijn goed op smaak met de juiste temperatuur. De medewerkers zorgen ervoor dat je je welkom voelt.
Wilnanda .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Donderdag 20 oktober zijn wij via de Ah /restaurantactie gaan eten bij de Eend.Gezellig eetcafe, vriendelijke bediening goede gerechten ,wij genoten van de Carpacio als voorgerecht, het Hoofdgerecht was eendenborst met garnituur zeer smaakvol en vlees niet te rauw,het nagerecht was echt een verassing heerlijke Cremeburee.
Wij hebben genoten en komen zeker terug bij Eetcafe de Eend ,Van ons een dikke 10.
Jean L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hebben op 30 september met z'n tweeen heerlijk gegeten... Gebruik gemaakt van het AH Arrangement: smaakvol, vlot, oog voor detail... De carpaccio, de eend en ook de desserts: Grote Klasse!! Dat gold zeker voor de bediening, met Jeanette aan het hoofd: met zo'n dame kun je de wereld aan. Kortom: een enorme aanrader....
Domiwillem .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijke Quiche, stevige eendenborst en op verzoek goede spareribs tijdens een sfeervol familiediner in een supergezellig restaurant.
Jean L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Wat Een(d) Beleving!! Aanrader!!

We zijn met tweeën gaan eten bij De Eend. Als verrassing van 'my Wife' was een tafeltje gereserveerd en we gingen ook in kader van de AH spaarkaart actie.

Bij binnenkomst zijn we enthousiast welkom geheten door Jeanette en haar team, we werden naar ons tafeltje gebracht en al snel stonden er twee glazen lekkere wijn en een mandje stokbrood, eigen geperste olijfolie en zout voor ons... Waw, wat was dat een leuke entree...

Ons menu: gekozen voor de carpaccio en "Duck". Die waren beiden zonder mer goed: mooi opgemaakt, lekker en aan alles was de aandacht te zien, waarmee bereid is. Alles ronduit heerlijk!!!

Opvallend was ook de aandacht van de bediening... De dames 'volgen door de zaak' en hielden daarbij werkelijk iedereen in het oog... Heerlijk gevoel.

Jeanette was een zeldzaam goede spin in het web... Met zo'n dame aan de regie kan je zaak groeien.

Als dessert: de Trifle en Scroppino... Mjammie...

Afgesloten met twee heerlijke espresso's, twee blikken van de olijfolie mee en dan een alleszins redelijk bedrag neergeteld voor een heerlijke avond... We komen er snel terug!!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Lekker eten, prachtig uitzicht

Voorgerecht caroaccio, was wel asn de koude kant, misselsoep was prima
Hoofdgerecht kaasfondue erg lekker!
Helaas vond mijn vriendin de bestelde biefstuk weinig smaak hebben.
De mannen hadden de lamsschouder
Meningen verdeeld! De een vond hem lekker de ander te vet