Eetcafe de Eend

Horndijk 23 1231 NX Loosdrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe de Eend

Een magisch diner

Ben jij een liefhebber van romantiek en sfeer? Ga dan een keer dineren bij Eetcafe de Eend. In dit restaurant wordt je omarmd door een ongedwongen sfeer van warmte en gastvrijheid. Het restaurant is beroemd om de geweldige bourgondische lamsschouder, maar ook de Loosdrechtse specialiteiten zijn om je vingers bij af te likken. Dit alles in combinatie met het schitterende uitzicht over de Loosdrechtse Plassen zorgt ervoor dat je zeker weten een magische avond tegemoet gaat.

Glas champagne

Corjan M.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Na lange tijd weer eens gegeten bij De Eend. Het is nog steeds een uniek restaurant v.w.b. ambiance, aankleding en ligging. De sfeer is zonder meer goed. Het is eigenlijk al 25 jaar hetzelfde, maar dat maakt het bijzonder. De kaart is uitgebreid en biedt veel 'Hollandse klassiekers'. Eigenlijk moeten ze het daar bij laten en gerechten zoals dim sum niet aanbieden. Past niet! De kwaliteit van het eten was OK, maar zeker niet bijzonder. De uiensoep was prima, maar het (ene) stukje stokbrood met gesmolten kaas was keihard (magnetron?). De kaasfondue was goed van smaak, maar het brood was totaal niet geschikt bij het gerecht. Jammer. Bediening was an sich aardig, maar weinig attent. Biertje bestellen moest 3 keer opnieuw, terwijl er maar een paar tafels bezet waren. Leuke tent, past in het rijtje 'klassiekers', maar wel wat werk te doen.
carolinenieboer .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We waren hier met zakenpartners voor de lunch. We hadden een tafel bij het raam gereserveerd en die stond keurig klaar. Lunch was prima. Bij de bestelling voor een grote maaltijdsalade krijg je er frites en appelcompote bij, vreemde combinatie maar voor sommigen wellicht lekker. Wij kozen ervoor om ze te laten staan.
Ap R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Prima restaurant, heerlijk gegeten, snelle en vriendelijke bediening, voordelig en goede menukeuze. Het lijkt me met mooi weer helemaal fantastisch aan het water. Top Restaurant!
leonschlosser .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
De uiensoep van het menu was matig. Alleen de uitjes deden vermoeden dat het niet uit een pakje kwam, waterig.
Het hoofdgerecht, eend, was uitstekend. Niks aan toe te voegen. Garnituur was oke.
Het dessert was gewoontjes, niets bijzonders maar goed.
Al met al een menu dat vooral teert op de uitstekende eend. Als je dat niet wil vrees ik dat de prijs/kwaliteit uit de bocht schiet.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
heerlijk eten en gezellig knus restaurant
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heb al verscheidene keren genoten van lunch of diner met vrienden. We worden altijd vriendelijk ontvangen en genieten niet alleen van de voortreffelijke keuken, maar ook van de prettige sfeer.
ger B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met zo veel mensen in het restaurant zou het prettig zijn als er wat meer ventilatie zou zijn.
Nu van tijd tot tijd te weinig zuurstof waardoor de dames van het personeel (en waarschijnlijk ook de gasten) bijna bezweken.
Cynthia O.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Leuke locatie zo aan het water! vriendelijke bediening , goed eten, ik denk vooral in de zomermaanden erg gezellig i.v.m het terras aan het water.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Uitstekende service, attent. Eten was uitstekend
preisoep .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Zoals altijd een fijne avond met lekker eten bij Eetcafé de Eend. Een prima samengesteld menu, voor elk wat wils.
Keuzemenu uit 3 voorgerechten, drie hoofdgerechten en drie desserts. De eend! was heerlijk.
Bianca A.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Elegie locatie aan de Loosdrechtse Plassen. We hadden een 3 gangen lunch menu. We konden kiezen uit diversen voor hoofd en nagerechten. Het eten was ruim voldoende mooi opgemaakt en met zorg klaargemaakt. Zeker een locatie om nog een keertje terug te komen. Aardige en vlotte bediening.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Het eten was goed verzorgd en fijn van smaak. Goede en vlotte bediening en een prettige sfeer. We hebben een fijne avond gehad.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vriendelijke bediening. Voorgerecht uiensoep heerlijk. Hoofdgerecht super sate en ducky eendenborst zeer mals en smakelijk. Nagerecht koffie de eend en creme brulee. Wij vonden het voortreffelijk.
Harrie L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Gezellige sfeer in een soort clubhuis ambiance aan de Loosdrechtse plassen.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben gegeten met 4 volwassenen en 4 kinderen (9 tot 15 jaar) met de AH restaurantboekjes. Het eten was uitstekend. De bediening was goed, alleen de wachttijd tussen de gangen zou iets vlotter kunnen. Maar al met al geweldig genoten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Leuk gelegen en redelijk gevarieerde kaart.
G.A. V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Wij werden aan de deur welkom geheten. Daarna werd ons de tafel gewezen.
Rustig een drankje vooraf genomen.
Daarna met tussen posen het voor en het nagerecht.
De bediening was correct en vriendelijk.
Wij gaan daar zeker meerdere keren eten
marjo N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Heel fijn om in De Eend te eten, goeie sfeer, aardige bediening, lekker eten, mooi opgemaakt,
alle lof. Je auto kun er kwijt voor de deur en je hebt een mooi uitzicht.