Over het restaurant Eetcafe de Eend

Een magisch diner

Ben jij een liefhebber van romantiek en sfeer? Ga dan een keer dineren bij Eetcafe de Eend. In dit restaurant wordt je omarmd door een ongedwongen sfeer van warmte en gastvrijheid. Het restaurant is beroemd om de geweldige bourgondische lamsschouder, maar ook de Loosdrechtse specialiteiten zijn om je vingers bij af te likken. Dit alles in combinatie met het schitterende uitzicht over de Loosdrechtse Plassen zorgt ervoor dat je zeker weten een magische avond tegemoet gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Eetcafe de Eend

bus 121

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:30
Zaterdag en Zondag 10:00 - 23:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Weer voortreffelijk gegeten via de IENS aktie. Bij iedere gang keuze uit 3 gerechten, voor elk wat wils. Hier is goed over nagedacht ! Gezellige inrichting met veel lichtjes, en de bediening zeer vriendelijk !
We komen hier zeker weer terug !
Ienimini .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Ook dit jaar weer met smaak gegeten bij De Eend tijdens de AH-Iens Actie. Het was een zonnige winterse dag en we hebben heerlijk gezeten in de serre met mooi uitzicht op de Vuntusplas. Vooraf mosterdsoep met zalm, als hoofdgerecht eend en quiche, toe de scroppino. De patates frites was lekker gekruid en ook de appelmoes was heerlijk, we misten alleen een schaaltje verse groenten. De bediening is vriendelijk en zeer klantgericht. Tip: even verderop kun je een prachtige wandeling maken. Routebeschrijving is terug te vinden op de website van natuurmonumenten.
sonjatakes .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
De eend was uitstekend met de zelfgemaakte appelmoes was voortreffelijk zeker de moeite waard om nog eens terug te komen,een aanrader
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het speciale IENS keuzemenu was erg goed. Keuze uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en drie nagerechten. Bediening was erg vriendelijk en deskundig. Vragen werden op deskundige wijze beantwoord, de sfeer was prima en er was ook tijd voor een gezellig babbeltje aan tafel.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Vandaag met groep van 8 personen lunch gebruikt. Gezellig - leuk restaurant. Ik had "Uit d' ouwe doos" - ragout met bladerdeeg en voor 11.50 wel een heel klein portie. Twee puntjes bladerdeeg en 1 schep ragout. Een van de tafelgenoten had de "de King" een flinke hamburger met patat en mayo voor 9.50. Denk dat het portie ragout best iets meer had mogen zijn in verhouding met de prijs!
lupos .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Wij zijn al meerdere keren in de EEND geweest. Was altijd prima.
Nu was het erg lawaai en we moesten soms wel lang wachten.
Wat ons stoorde was dat er twee honden in de zaak rondliepen. Dat vonden we niet zo hygiënisch.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Gezellig restaurant met gastvrije bediening. Zeker de moeite tot proberen waard!! Gaan zeker nog een keer terug bij daglicht. Gewoon omdat we benieuwd zijn naar de voor ons onbekende omgeving.
tomroefs .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het Albert Heyn menu was gored. Ik heb als hoofdgerecht gekozen voor de specialiteit lamsschouder tegen een bijbetaling. Dat was geen problem. Al met al een geslaagde avond. We waren hier niet voor het eerst en komen bij gelegenheid weer terug.
C L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten. Goed oplettende bediening en attent
M. H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
We hebben heerlijk en gezellig geluncht met uitzicht op een mistige plas
Ries B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wederom heerlijk en ontspannen gegeten. Als wij daar gaan eten is het net een arm bad. kwaliteit en bediening blijvend op een goed en hoog niveau. Ook niet te... gewoon een uitstekende gelegenheid om er met je dierbaren te zijn om in een ongedwongen sfeer te dineren.

Nb Een beetje extra grind op het aanloop terrein jachthaven zou geen kwaad kunnen, maar een dergelijke aankomst heeft ook weer zijn charme. dat je denk waar kom ik in godsnaam terecht, maar eenmaal binnen, alles gewoon goed en super. Ik kijk al weer uit naar de volgende keer om er met goede onbekenden te gaan eten.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Gezellig restaurant een vriendelijke bediening en heerlijk gegeten! Zeer verrassend er werd olie uit eigen olijfboomgaard in Italië geserveerd. Wij komen zeker nog een keer terug.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Omdat het hotel had aangegeven geen diner-faciliteiten te hebben door die avond hebben we hier geboekt. En heel eerlijk, we zijn blij dat dit zo was. Hoewel we 's middag tijdens een wandeling hier langs waren gelopen hadden we nog wel zo iets "gaan we hier vanavond echt eten" Binnen was het gezellig, leuke bediening. Kregen van het huis een schaaltje olijfolie met stokbrood. Aan het einde van de avond hebben we olijfolie mee naar huis genomen. Was echt super. Eten was goed en als je bij de eend gaat eten eet je natuurlijk ook eend. Kortom, zeer de moeite waard.
Reinier107 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De Eend zit op een leuke locatie waar je tegen een betaalbare prijs heel erg lekker kan eten in een mooie ambiance met zeer vriendelijk personeel
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Leuke locatie aan het water. Vriendelijke bediening, heerlijk geluncht. Kan niet beter!
janssenrs .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het eten smaakt goed, echter het restaurant staat te vol. Hierdoor is het aan de ene kant heel rumoerig en aan de andere kant heb ik het gevoel alsof ze hierdoor zelf het overzicht ook kwijt zijn. Ik zag gerechten naar verkeerde tafels gaan en zelf heb ik bijvoorbeeld meerdere malen om de wijnkaart moeten vragen en tevens werden drankjes meerdere malen vergeten. Het personeel moesten ik zelf aanhalen, want uit zichzelf zijn ze bij ons niet aan tafel gekomen.
daphnedehaan .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het bezoek aan De Eend viel wat tegen: wij werden aan een 8-persoons tafel geplaatst met z'n vieren verpaatsen was niet mogelijk. Daarna kregen wij AH menukaart in onze handen gedrukt, maar daar hadden wij geen kortingkaarten van....Wilden gewoon a la carte eten. Bediening kwam na een half uur na bestelling dooegeven dat zij onze bestelling was vergeten door te geven aan de keuken. Als compensatie kregen we een mandje brood....Toen de bestelling uiteindelijk kwam, kreeg ik zalmforel ipv bestelde kabeljauw. Jammer, te veel vergissingen op een avond.
Eelco V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, erg leuke entourage en vriendelijke bediening. Wel jammer dat we geen alternatief kregen voor de groenten(spinazie), die wij beide niet lusten en teruggave, zodat het niet weggegooid hoefte te worden.
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Gezellige en warme sfeer. Via de IENS aktie keuze uit 3 verschillende gerechten, per gang. De keuze van de gerechten is klassiek; voor elk wat wils.

De frietjes krokant gebakken en niet vet, met mayonaise erbij. Verder heerlijke appelmoes en huisgemaakte spinazie, alles zeer vers ! Huiswijn eveneens prima.
Attente en vriendelijke bediening, we komen hier dan ook zeker terug !
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
In een ongedwongen sfeer kan je hier lekker eten. Wij hadden de mosterdsoep (zeer goed!), de carpaccio (gewoon prima), de eend (erg lekker), de scholfilet (gewoon lekker) en de quiche (prima). Toe de dame blanche (goed!). Prima dus. Met een erg vriendelijke en attente bediening. De Eend is dus zonder meer een prima tent waar je graag terug komt.
Nu nog een keer proberen op een moment dat we die plas ook kunnen zien...