Eetcafe De Crimpenaar

Elckerlyc 1 2922 VZ Krimpen aan den IJssel Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe De Crimpenaar

Het lekkerste uit de streek

Een begrip in de Krimpenerwaard! Met liefde voor streek- en seizoensproducten zet de chef de lekkerste gerechten op tafel. Pure smaken, geen poespas, maar echt eten! De bediening heeft ontzettend veel plezier in het werk en geeft je echt het gevoel dat je thuis bent.

Meer informatie over restaurant Eetcafe De Crimpenaar

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

stouthart .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Voor het eerst gegeten in eetcafé de Crimpenaar. We waren met 12 personen. Wij vonden het best spannend, want wat kan je verwachten voor een 3-gangen diner voor € 14,95?? Nu kunnen we zeggen dat het onze verwachtingen overtrof. Alle 12 hebben we heerlijk gegeten, de bediening was vriendelijk en het eten kwam, ondanks dat we toch met 12 personen waren, keurig op tijd!! Wij waren dus zeer tevreden en komen zeker nogmaals terug!!
M K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Wij vonden de temperatuur van 25.5 graden te warm voor een restaurant.
Jacq V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vriendelijk personeel, heerlijk betaalbaar 3gangen menu
Micha V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Vrijdag 24 februari met een gezelschap van 14 personen gegeten bij restaurant de Crimpenaar. Na de reservering via de mail kregen wij vlot antwoord en de vraag om zelf een keuze menu samen te stellen uit de gangbare kaart. Vooraf een aantal mandje lekker knapperig stokbrood met heerlijke kruidenboter, daarna de keuze tussen 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten. De chef voegde daar uit zichzelf nog een extra keuze aan toe. Ondanks dat het restaurant deze avond snel volliep en wij met een groter, vrij kieskeurig, gezelschap waren werden wij na het maken van de keuzes vlot geserveerd. We hebben heerlijk gegeten. De prijs/ kwaliteit is haast onmogelijk. Alle gerechten zijn leuk opgemaakt en waren heel smakelijk. Bediening gezellig en een net restaurant. Voor herhaling vatbaar!
edward V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Gezellig eetrestaurant, vriendelijke bediening, goede maaltijd voor een prettige prijs. Zeker een aanrader! Allen de parkeergelegenheid is beperkt. Ik moest de wagen vrij ver weg parkeren. Bij slecht weer is dit een minpumtje, waar het restaurant waarschijnlijk weinig kan doen
M R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Vreselijk, wij gaan hier nooit meer heen! Onze kinderen vonden het ook helemaal niets, want we hebben we ruim een uur op het hoofdgerecht gewacht. Het eten was goed, maar karig. Een week van te voren gereserveerd en glutenvrij was geen probleem. Die avond bleek er toch weinig mogelijk en mijn hoofdgerecht bestond uit twee visjes en een paar blaadjes droge sla. Van alles erbij gevraagd en dat lukte allemaal niet. Uiteindelijk zou ik het voorgerechtje nogmaals krijgen maar dan als bijgerecht. Nadat ik mijn eten op had kwam de alleraardigste bediening vertellen dat de kok dit was vergeten. Wilt u het alsnog? Vriendelijk bedankt. Nagerecht liet ook weer op zich wachten en wederom geklaagd. Gevraagd om eerst koffie en toen kwam het toetje snel. Geen aanrader.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Op 4 januari met een groep in dit eetcafé gegeten. Een driegangen menu kost slechts € 14,95 p. p.

Mijn vrouw en ik hebben de carpaccio genomen. Carpaccio moet doen zijn gesneden, maar zo dun als deze is iets te doen. Je kon er haast doorheen kijken, waardoor je behoorlijk veel op je vork moet prikken om wat smaak te hebben. Jammer van de uien die er over waren gestrooid. Ook al is het menu goedkoop, de carpaccio mag iets dikker gesneden worden.

Daarna beide de zalmfilet met witte wijnsaus. denk dat de stukjes tussen de 80 en 100 gram zaten. Ze was heerlijk en de saus smaakte ook perfect. De rodekool en het halve gestoofde peertje waren ook heerlijk. De patat had iets langer in de frituur gemogen.

We hoorde van enkele andere dat hun biefstuk mogelijk te lang had gelegen voor op te dienen, waardoor deze wat taaier was geworden.

Na samen de dame blanche genomen. Zelf heb ik een ander idee bij een dame blanche. Het moet vanille ijs zijn met chocoladesaus en slagroom. Hier waren het geen twee balletjes ijs, maar twee ijskrullen (ongeveer 1,5 balletje bij elkaar) af gegarneerd met wat streepjes chocolade saus. De chocoladesaus was voor een dame blanche wat karig. Dit was meer vanille ijs met een decoratie. De smaak was wel goed.
Na nog een kop koffie wat werd geserveerd met een klein glaasje likeur met een toefje slagroom.

De bediening was vriendelijk en men kwam vaak vragen of alles naar wens was. De keuken is denk ik niet gewend aan een grote groep, daar we lang moeten wachten voor iedereen zijn / haar eten heeft. Het is netjes om op elkaar te wachten voor te beginnen met eten, dat is nu niet mogelijk geweest anders was je eten koud geworden.

Zoals al eerder aangegeven, de prijs is laag maar je moet geen grote eter zijn voor een menu. Het eten zelf is goed.

De sfeer zelf is met een grote groep wel gezellig, kom je met z'n tweeën denk ik dat het minder gezellig is.

Het is meer een eetcafé voor even een snelle hap, niet om gezellig een avond uit eten te gaan.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het afgesproken tweede menu gratis met een AH dinerbon kon niet, het menu was al te goedkoop. Logisch uiteraard, maar ook misleidend. Nog steeds voor een koopje heel lekker gegeten, zomaar even op de dinsdag in ons eigen dorpje. Lekker groentesoepje, 3 snackgarnaaltjes met chilisaus en garnituurtje van sla/tomaat/komkommer. Allebei een prima biefstukje met frietjes, niks mis mee. Tot slot mijn man een ijsje met slagroom en ik een perfecte panna cotta. Kortom, dik voor elkaar!
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten voor een zeer lage prijs. Kwaliteit was prima. Mooie nieuwe inrichting. Wachttijd tussen ge gnagen mag van mij wel iets korter.
C S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Zonde van zo'n zaak dat de service echt bar slecht is.. werken meisjes die 0,0 horeca ervaring hebben. Eten is prima voor de prijs die ze vragen, maar er wordt niet naar je omgekeken of je nog wat te drinken wilt. Uit irritatie omdat wij maar zaten met lege borden en glazen wilde we geen dessert meer. En geloof me het was echt niet druk in de zaak. Zwaar teleurgesteld kom dus ook niet meer terug.
Berlinerbol .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant.
Vanwege de ruime indeling had je geen "hinder" van de
andere gasten.
p.de.jong2 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Alle gerechten prima ! Lekker !
bediening goed en snel !
Jammer dat het niet drukker is in deze zaak.
Te weinig naamsbekendheid ?
leco54 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
nette gelegenheid. Beetje degelijke uitstraling.
door locatie geen aanrader!
diner goed verzorgd en smakelijk.
prima gelegenheid voor lokale inwoners Krimpen aan den ijssel.
imkoburema .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het eten was matig. De bediening ging maar ook niet meer dan dat. De relatie prijs kwaliteit was onder de maat. Al met al teleurstellend
Beste familie Burema,

Allereerst bedankt voor jullie bezoek aan ons eetcafé. Als uitbater kan ik iets niet volgen, er is meerdere keren gevraagd of alles naar wens was, geen klachten op dat moment en bij het afrekenen heeft onze gastvrouw nog een gezellig/uitgebreid gesprek gehad met 1 van jullie (man)!.
Uit jullie recensie maak ik nu op dat er niets van klopt. Twee tafels verder op waren gasten laaiend enthousiast over zo als ze het eten/avond hadden ervaren en zie ook de recensie hierboven!
Uit de vele goede bericht binnen maar ook buiten het Eetcafé, zijn wij van mening dat wij de balans, eten/sfeer/bediening, goed op orde hebben.
Hopelijk mogen wij jullie nogmaals een keer begroeten in ons Eetcafé.

Met gastvrije groet,
Kees.

Reactie van proever:

Heten was bijna gewoon matig. Geen of weinig groente. De garnalensalade??? Dubieus qua grootte. De bediening was redelijk. Het jongere meisje had weinig begrip van het serveren. Hetwas geen feestje
annekelems .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het hoofdgerecht de Biefstuk was perfect heerlijk gegeten, Jammer van het voorgerecht ik heb de carpaccio genomen maar die was niet bijzonder anderen hadden de garnalen en die waren goed.
lizette_post .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We hebben lekker gegeten.
Het was niet slecht maar wel gewootjes.
carpaccio was niet vers,biefstuk was prima gebakken in de croma en niet in de roomboter. Geserveerd met patat en een bolletje kant en klare huzaren salade van een bekend merk.
stoofpeertje op het bord was wel een leuk detail.
Sfeer is oké, bediening zeer vriendelijk.
moniquescheer .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
personeel was zeer enthousiast.. ondanks dat wij vrij kort voor het verschijnen gereserveerd hadden en ze dit nog niet gezien hadden.. eten was heerlijk en sfeer erg goed..
kregen ook nog de tip dat na 1 september het consept van de zaak gaat veranderen en er voor een nog leukere prijs gegeten kan gaan worden.. dit gaan wij zeker eens doen.
Sunita M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het eten was erg goed, ik had een tournedos.
Deze was heel mals, mijn partner had een zalm moot en ook deze was heerlijk.
De bediening was goed, de dames waren attent en gezellig.
Het enige wat wel jammer was dat , je bij een vast gesteld 3 gangen menu niet van dessert
mag wisselen.
Het decor was gezellig , was erg huiselijk , en warm.
Heb zelf niet het gevoel gehad dat ik in een eetcafe zat, meer in een restaurant.
Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen bij mijn vrienden.
Frits En Pino D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wij hadden het 3 gangen menu voor € 29,95. (1 gratis ivm Shell actie). Eerste wat opviel was dat het er erg warm was, en donker. Toiletten zijn aan vervanging toe. Lokatie is niet erg aantrekkelijk met uitkijk op de parkeerplaats.
Het was goed dat we de 2 voor 1 actie van Shell hadden want € 29,95 voor dit menu is wel wat overvraagd. Ik had me dan wel bekocht gevoeld. De kogelbiefstuk was geen kogelbiefstuk maar een gewone en niet de allerbeste ook nog eens. Misschien ook niet na gegaard. De groente waren ver te zoeken; 3 snijbonen en een half stoofpeertje. De bijgeserveerde friet was wat fantasieloos, gewoon fabrieksfriet. Dan moet echt anders tegenwoordig. De schnitzel was prima behalve dat er een heel dun schijfje citroen werd bijgeserveerd, zo eentje die op rand van je glas tonic thuis hoort. Dit was niet uit te knijpen over je schnitzel, te weinig en te onhandig.
Nagerecht zijn fantasieloos; aardbeienijs en dame-blanche. 2 bolletjes ijs op een schoteltje met 2 toefjes slagroom. Bij de dame-blanche zat er dan een heel dun slingertje chocoladesaus uit een flesje op terwijl je daar natuurlijk een apart kannetje met warme chocolade bij hoort. Alles bij elkaar een tegenvaller en niet voor herhaling vatbaar.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Goede bediening, erg vriendelijk. Heerlijk eten, leuk ook met zo'n amuse van de kok. De aankleding verandert steeds positiever. Ziet er mooi uit.