Eetcafé De Bruin

Zaterdag 12:00 - 02:00

Voordelig
Fam M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren hier weer heerlijk gegeten en ook weer twee van onze gasten fan gemaakt van dit uitstekende eetcafe. Door de populariteit hebben we wel even op onze tafel moeten wachten maar voor een zaterdag vonden we het nog meevallen. Daar zeker geen minpunten voor want we kregen gewoon een drankje aangeboden en mochten even wachten aan de bar.

Wij, de mannen, heerlijk de oriëntaalse spare-ribs gegeten en de dames een heerlijke geitenkaas salade en carpaccio (op verzoek als hoofdgerecht ipv voorgerecht). Ga hier zeker een keer lunchen of genieten van de simpele maar voortreffelijke kaart. Reserveren is wel een pre. pro tip: Zeker een keer de spare-ribs gaan eten!! beroemd in de wijde omtrek. Deze review verdient de Bruijn. Zowel de eigenaar als het personeel werken zich een slag in de rondte om je het naar de zin te maken.
Angel V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
eergisteren hier heerlijk gegeten omdat mijn vriend jarig was die dag. de kipsaté weer overheerlijk mals en super pindasaus. De spareribs die de jarige at waren lekker van smaak en het vlees viel zo van het botje af. Voortreffelijk dus. de huisgemaakte knoflooksaus was zo zacht en geweldig van smaak. vriendelijk bediening. Jan kwam een paar keer vragen of het smaakte en bij het afrekenen werd de stereo luid gezet en zong iedereen "lang zal hij leven"
heel gezellig en gemoedelijk.
Echt een aanrader dit bruine eetcafeetje.
Elles D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Weer fantastisch gegeten. Genoten van oa een maaltijdsalade met garnalen en krokante kip, veel en lekker! Ook de bediening is altijd vriendelijk en oprecht enthousiast. Een aanrader als je in de buurt van Krimpen aan den IJssel bent. Een eetcafe met een ster!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Het was weer smullen van de nieuwe kaart! Heerlijk voorgerecht met zalm en rivierkreeftjes en een met serranoham en vijgenchutney, daarna manlief de eeuwige succes spareribs en ik een zalige lamsfilet in kruidenkorst. Wat zeg ik TWEE lamsfilets!
McSmiley .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Ik ga hier regelmatig eten, spareribs zijn echt top, in combinatie met een La Chouffe van het vat is het hier dus goed toeven. Ook de andere gerechten van de kaart zijn vers en goed klaargemaakt. Verwacht hier dus geen culinaire wonderen maar gewoon zeer goede eetcafe gerechten en een prettige bediening. Vergeet niet te reserveren, het zit vaak vol. Zegt genoeg voor een lokaal eetcafe met een couvert of 35/40.... Aanrader!
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Hier met 4 personen gegeten. Op aanraden de spareribs oriëntaal besteld. Vooraf een mandje met kruidenboter. De spareribs zijn uitstekend van smaak maar de porties zijn aan de zeer zuinige kant. Je betaald hier een flink bedrag voor mijns inziens. Advies ga wanneer het onbeperkt eten is, anders echt te weinig. Verder gezellig cafe/restaurant.
Krista S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Na lange tijd dit café te hebben overgeslagen weer eens langs geweest. De kaart is in vergelijking met een aantal jaar geleden flink uitgedund, maar ik denk dat het de kwaliteit ten goede is gekomen. Lekker eten, de kipsate (soms onbeperkt) was erg lekker. Leuke dag/weekmenu's en vlotte vriendelijke bediening. Ik kom dit keer sneller terug.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Geweldige spareribs. Deze moet je zeker geprobeerd hebben.
Kan soms wel druk zijn dus verstandig om even te reserveren van te voren
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Een echt bruin café maar dan wel met heerlijke saté en een vriendelijke bediening! Geen enorm spannende gerechten op de lunchkaart maar voldoende keuze! Locatie is weinig bijzonder bij een winkelcentrum.
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Eten bij de Bruin is nooit een straf, sfeer is goed en aardige bediening.
De saté is eigenlijk altijd lekker. Prima eet-cafe !
De grote bar is gezellig om erna nog wat te drinken.

Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Last moment besloten we om met zijn 4-en (inclusief peuter) een hapje te gaan doen in de Bruin. Ondanks dat het er druk uit zag, konden we bijna gelijk aan schuiven door de flexibiliteit van de bediening. Blijkbaar was onze tafel gereserveerd, maar zouden de mensen die gereserveerd hadden kort daarop een andere tafel kunnen gebruiken.

Helaas duurde het daarna iets langer dan we verwacht hadden tot we een drankje konden bestellen, en totdat we de kaart kregen. De peuter kreeg haar eigen kaart, met kleurplaat en potloden, altijd goed :-)Op mijn aanbeveling hadden de 2 dames de lams sate besteld. Ik zelf ben voor de dorade filetjes gegaan. Onze peuter die een beetje moe maar wel gezellig was heeft van iedereen wat mee gegeten.

Net op het moment dat we dachten, nu gaat het wat lang duren kwam het eten er aan. Met de verontschuldiging dat er net een grote tafel voor ons was uitgeserveerd. De kwaliteit van het eten was uitstekend.

Na hier al jaren te zijn gekomen, is de kwaliteit van het eten nog steeds prima. De uitstraling van de zaak blijft lekker donker (bruine kroeg), maar daar is helemaal niets mis mee. Wellicht zouden ze eens een ragebol in het gangetje moeten gebruiken.

Georgie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zowel de carpaccio als de sparribs waren mega lekker! Bediening is super gezellig! Ik kom er altijd graag met mijn familie als sinds dat ik klein ben! Ik kijk uit naar de volgende keer!
Am V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Woensdagavond, geen zin om te koken en dus iets gezocht in de buurt.
Had al goede verhalen gehoord over de spareribs bij de Bruin.
En er was ondanks de populaire actieweek nog een plekje.
Gezellige sfeer, echt de uitstraling van een bruin café.
Vriendelijk personeel en lekker eten voor een goede prijs.
Dat gaan we vaker doen!
Slingerland57 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Op aanraden van vrienden spareribs gaan eten. Ik kan kort zijn. Geweldig! Heerlijk al voorgesneden. Gezellig gedrapeerd op je bord. De bediening was uiterst vriendelijk en gastvrij. Zowel de drankjes werden zeer snel geserveerd. ( misschien iets te snel?) leuke en gezellige ambiance . Eindelijk weer eens een eetcafe waarbij de gast zich welkom voelt en het eten uitstekend is. Ik ga hier zeker vele keren terugkomen!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Maar weer eens ouderwets naar eetcafé de Bruin, lekker samen. Garnalencocktail en carpaccio vooraf. Prima in orde. Hoofdgerecht van mijn echtgenoot, de pepersteak was perfect. Ik had de mixed grill, die op zich prima was, prachtig vlees, lekker gegrild, maar op een bord geserveerd, zo groot als een wagenwiel, met een enorme hoop frites en salade erop, niet normaal meer. Het was een beetje ontmoedigend om er aan te beginnen, veel te veel!!! Tip: geef toch alsjeblieft het garnituur apart.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
De spareribs zijn hier fe-no-me-naal, heerlijk en per botje (met vlees) worden ze geserveerd. Geen hele rib op je bord maar lekker makkelijk weghappen zo.
Kom hier al jaren maar de snelheid waarmee het eten gister uit geserveerd was, was nog nooit ZO snel! Hou ik van! Meestal moeten we wel lange tijd wachten op de volgende ronde.
Fijn dat er ook kraanwater geschonken wordt!
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Het was ruime tijd terug dat ik hier was geweest. De uitstraling als bruine kroeg is nog exact hetzelfde. Tot onze verbazing hadden we de laatste tafel (meestal kan je ook aan de bar eten als het vol zit) . Blijkbaar is het dagmenu op dinsdag onbeperkt spareribs wat behoorlijk populair blijkt te zijn.

Ik ben geen fan van spare ribs, maar mijn partner wel. Die heeft haar vingers bij de orientaalse spareribs op gegeten :-) Ik zelf had een visje wat ik nooit eerder op had wat buiten de kaart werd aangeboden. Ik had nog nooit van deze vissoort gehoord, en ben dus helaas de naam alweer vergeten. Hij smaakte in elk geval prima.

Zoals ik altijd heb ervaren, de Bruin is een goed adresje voor een prettige prijs/kwaliteit verhouding.

Eshkan .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Zonder reservering de gok gewaagd en met zijn drieën naar de Bruin om wat te eten.
Gelukkig nog 1 tafeltje vrij. Bediening was snel met het opnemen van de drankjes en deze werden even vlot gebracht. Het opnemen van de menukeuze duurde iets langer, maar was niet storend.
Vooraf de tapasschotel voor 2 personen en de huisgemaakte loempia's. De loempia's waren niet bijzonder, de tapasschotel was echter helemaal goed. Lekker snaaien met zijn tweeen, heerlijk.
Daarna de zalm en de varkenssaté. De zalm was perfect gebakken. Mooi licht rosé van binnen.
De varkenssaté was ook heerlijk mals. Goed kopje koffie daarna en onze avond kon niet meer stuk.
Snel weer terug!
Imexpartner .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Op dinsdagavond kun je onbeperkt spareribs eten. In tegenstelling tot de meeste spareribszaken waar iets over de naturel spareribs wordt gedaan als smaakje, zijn deze spareribs heerlijk en lang gemarineerd. Ze zijn heerlijk mals en je kunt per portie een andere smaak kiezen. Echt een aanrader. Vriendelijk personeel. Tip:reserveren! Het is op dinsdag altijd druk!
Meldai .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Pas gegeten in De Bruin na jaren.Ik vond dat er veel zeen in de sate-ketjap zat,en een stukje bot.De borden waren ook koud,dus het gerecht ook snel.En het personeel had ook wel wat vriendelijker gemogen.