Eetcafé de Boerderij

Maandag t/m Zondag vanaf 10:30
- Diner vanaf 12:00

Danny V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Voor een weekend Ameland verbleven wij in Ballum. Dus de eerste avond gereserveerd bij De Boerderij en dat bleek niet onverstandig want we hadden de laatste tafel. Wat een sfeervol en gezellig restaurant is dit ! Ik heb genoten van de bar welke is opgebouwd met een echte MF Tractor die midden in de bar staat. We hebben gekozen voor de specialiteit .... een bbq op je tafel en gezellig samen barbequen . Het vlees wat super van kwaliteit en de hoeveelheid zelfs overdadig voor 2 personen. De bediening is snel en heel goed ingespeeld om je het gevoel te geven echt gast te zijn. We hebben hier echt een topavond gehad. Bedankt !!
Janny S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Met vier volwassenen en twee kleine kinderen gegeten in dit eetcafe. Voor de kinderen is de wachttijd goed door te komen, want ze zijn welkom in de speelboerderij een paar meter van het eetcafe vandaan en er is toezicht, dus de ouders kunnen genieten van hun voorgerecht. Als voorgerecht een heerlijke mosterdsaus, lekkere ossenhaaspuntjes en een verrassende combinatie van garnalen en een avocadomousse. Een joekel van een schnitzel en lekker gebakken was voor twee van ons het hoofdgerecht. De andere twee namen een binnenBBQ met verschillende soorten vlees. Die konden naar eigen smaak bereid worden. Jammer dat de bijgerechten zoals sla, frietjes apart bijbesteld moesten worden. Het nagerecht was een heerlijk brosse Parijse soes met slagroom en twee bolletjes ijs. Daardoor was het diner voldoende buikvullend, maar de prijs was er ook echt wel naar. Goed gegeten, maar ook flink betaald. De bediening was vriendelijk en vrolijk; goed gemutst. De speelboerderij was een uitkomst voor de kinderen.
Simoneobdeijn .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
We hebben 2 keer erg lekker gegeten.
Eerst een keer lunchen.
Een dag daarna hebben we kleine gerechten gehad (proeverij). Vooral de mosterdsoep en het kaasplankje waren erg lekker!
Het was rustig maar wel erg gezellig.
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij hebben hier met vier man mosterdsoep en pannenkoeken gegeten met Amelands bier van de tap erbij. Heel smakelijk. Prachtige mosterdsoep. Krachtig, maar niet te zuur. Romig en vol. Mooi dunne pannenkoeken met spek en kaas waren favoriet. Gezellige zaak met enthousiast personeel.
PeerkeDonders .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben hier zeer smakelijk gegeten. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Ook de bediening verdient een woord van lof.
Vooral de diverse specialiteiten, w.o. de blini met kipfilet en gewelde abrikozen met kaneel, hebben indruk gemaakt.
Ook de entourage heeft eraan bijgedragen dat we ons thuis hebben gevoeld.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Een top restaurant met een geweldige bediening.
Hele lieve en attente jonge dame. Absoluut een aanwinst voor een zeer ontspannen sfeer.
Toetje was heerlijk
We komen terug vanuit Diemen.

groeten Maarten en Annette
Anne-Margreet .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Prima bediening! Leuke kaart! Heerlijk eten. Aanrader voor iedereen, jong en oud. Vooral de ' kleine' gerechten zijn top.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Wat een gezellige zaak. Bediening is top en het eten ook. Wij hebben er de Lunch genoten. Erg goed gegeten voor een zeer redelijke prijs. Zeker een aanrader.
Martijn_40 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Een uiterst sfeervol eetcafe. Prettige informele bediening en goed gegeten. De Black Angus was precies goed gebakken en de zalm goed kruidig op smaak gebracht. Onze kinderen wilden graag pannenkoeken eten (lunch-gerecht) als avond-maaltijd. Daar werd niet moelijk overgedaan. De kok heeft twee uitgebreide pannenkoeken voor ze gebakken. Als u naar Ameland gaat is dit restaurant één van de sfeervolste die u zult vinden.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Als we op Ameland zijn gaan we elke keer weer naar "De Boerderij" De hoofdgerechten zijn smakelijk, maar wel wat aan de prijzige kant. Een Sate voor 22 euro., lijkt me net iets te prijzig., maar de smaak was goed. Evenals die van de bijgerechten. Het vleesstoofpotje smaakte ouderwets lekker. De bediening is er vriendelijk en gemoedelijk.
De open haard brandde gezellig, en het interieur was supersfeervol in kerststijl.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Hier geluncht,mooie zaak met allemaal agrarische spulletjes.De bediening deed hun best maar liet nog wel eens een steekje vallen.De prijs,kwaliteit was ver te zoeken(gewoon te duur voor het gebodene)
Babarage .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Leuk ingericht restaurant (ik vind ze wat te fancy voor een eetcafé) met goede muziek. Maar daar kwamen we niet voor. Wel voor een heerlijke mosterdsoep die niet teleurstelde en de zeebaars en schnitzel bevielen ook prima. Heerlijk ouderwets bakjes met friet, aardappels en groente op tafel en ook de boontjes omwikkelt met spek ontbraken niet. Gewoon goed eten.
E_devos .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Samen met mijn vriend hier gegeten. Als voorgerecht de flinterdun (ossenhaas) voor mij, heerlijk. Voor mijn vriend de mosterdsoep, mocht iets pittiger maar was lekker.
Hoofdgerecht, entrecote (medium) was verrukkelijk! Ik heb echt genoten van mijn gerecht. 'De uitdaging' (spareribs) was voor mijn vriend ook echt een uitdaging. Hij heeft zijn buik helemaal rond gegeten en ik zag hem genieten.
De sfeer was gezellig en vrij. De bediening heel goed. We hadden een vaste serveerder en deze past zich makkelijk aan de gast aan.
We gaan hier zeker weten vaker heen, een echte aanrader. Zowel voor jong, oud en gezinnen. De kinderen die er waren die avond, konden lekker hun gang gaan.

Onze complimenten gaan uit naar Wart (de kok). Je bent een topper!
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Lekker op de heetste dag van deze zomer buiten op het terras gegeten. Bediening informeel en attent. Voorgerecht: mosterdsoep (was erg lekker) en Gerookte zalmbonbon gevuld met een zachte forelvulling. Deze laatste was erg lekker en mooi van opmaak.
Hoofdgerecht lam; was lekker, niet bijzonder maar wel erg veel.
Nagerecht ijskoffie en een ballummer koffie (met nobeltje).
Aanrader voor iedereen die lekker wil eten in een informele sfeer.
100pk .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
De vis was erg goed. De garnituren benedenmaats. Slappe (oven)patat. Klein in blokjes gesneden salade. Spruitjes redelijk, maar overduidelijk niet zo vers. Op het bord een smaakvol maar verpietert tomaatje en een onduidelijk puntje spinazietaart.
Bediening wist geen raad met bovenstaande opmerking, jammer.
Interieur moet je van houden, maar in ieder geval goed doorgevoerd boerenthema. De jazz detoneerde hier duidelijk. Ook al omdat het belletje van de keuken net té vals intoneerde met de trompet.
Helaas geen aanrader.
Bongustaio .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Gezellig en sfeervol eetcafé in boerderijstijl. Heerlijk gegeten. Als hoofdgerecht hebben wij gekozen voor een boeren pummel (biefstuk van de black angus). Het vlees heeft een prima garing, is heerlijk mals en prima op smaak. De hierbij uitgeserveerde garnituren zijn overvloedig. De bediening is vriendelijk en uitermate gastvrij. Kortom: een aanrader!
Masp .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Hier komen we al drie jaar, helemaal lekker en gezellig. Lunch of dinner het is altijd lekker vers, goed vlees en goed op smaak. Leuk van dit restaurant is dat je er niet omheenkan iets te lezen over de mooie historie van Ameland. Maar het gaat om het eten en dat is erg lekker! Fijne bediening goede wijn! Volgend jaar weer!
Geert B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
We hebben hier de steengrill geprobeerd.
Vlees wa van prima kwaliteit. Garnituren ruim voldoende en kwaliteit was ok. Bediening was heel vriendelijk, misschien een tikkeltje te familiair...
We hadden hier een heel aangename avond.