Eetcafe De Blauwe Engel

Burgemeester Jansenplein 18 7551 EC Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe De Blauwe Engel

Dit is een eetcafé waar alle goede dingen in het leven samenkomen: eten, drinken, muziek en ontspannen in een warme sfeer. Een plek waar je graag komt en waar je kunt genieten van een lekker biertje en een goed bereid gerecht. Kwaliteit waar je graag nog eens voor terug komt. Heb je weinig tijd? Elke dag kun je hier een ‘daghap’ of ‘lunchtip’ bestellen; smakelijke gerechten die in no time voor je op tafel staan. Gemaakt van topingrediënten en tegen een betaalbare prijs. Plannen voor een avond uit? Kom je hier zeker aan je trekken!

Glas champagne

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
- Ontbijt 10:00 - 14:00

sanne_klaassen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Op het terras gegeten met de Albert Heijn actie. Aankleding binnen als een bruin café, dus voor ons alleen in de zomermaanden aantrekkelijk. Een prima keuzemenu, wel aan de prijs voor een eetcafé (€40). Bijna een uur moeten wachten op het voorgerecht, daarna liep het eten snel door. Rib Eye was heerlijk en ook de voorgerechten waren erg goed. Het toetjes (vanille ijs met slagroom) was wel erg simpel, een beetje chocoladesaus of krullen had het afgemaakt. Wij komen zeker nog eens terug!
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De dag waarop wij er waren, was er feest in de stad en daardoor was het erg druk. Vandaar de wat lange wachttijden. Verder was alles naar wens.
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Binnen was er erg weinig ruimte. Je zat bovenop elkaar. Na het voorgerecht naar buiten gegaan om verder te eten. Hier had je voldoende ruimte.
Ann-Britt S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het eten was goed en het borrelen ook prima!
Het zou wel fijn zijn, dat drankjes gelijktijdig geserveerd worden. We gaan hier zeker nog wel wat vaker eten.
Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ze kunnen beter,gewoon van de kaart iets laten uit zoeken,EN NIET VAN EEN SPECIALE AH KAART,want daar is de keuze HEEL beperkt.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten met AH spaarkaart. 40 euro voor het menu is niet goedkoop, maar aangezien het twede menu gratis is, is het wel goed te doen. Porties zijn riant, met onverwacht lekker brood bij de voorgerechtjes. Beetje vreemd dat we bij het bestellen van voor- en hoofdgerechten ook al ons nagerecht moesten bestellen, in het bijzonder omdat ik toch het verkeerde nagerecht kreeg. Jammer dat de ober niet weet welke whisky's er allemaal verkrijgbaar zijn. Een whisky-kaart is dus een noodzaak. Alles overziend: prima in orde!
Egberto K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zeer lang wachten. Menu van €40 is veel te veel voor wat je krijgt. Culinair niet uitdagend. Je zit redelijk dicht op elkaar.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
In verband met het mooie weer zijn we de stad in gelopen om ergens op een terras te gaan eten. We komen uit bij Eetcafe De Blauwe Engel. Na een plaatsje op het terras te hebben gezocht en we een drankje hebben besteld valt het ons op dat de kaart (gedeeltelijk) is vernieuwd. We komen voor een hoofdgerecht en eventueel een dessert. Onze keuze valt op de Pulled Pork met BBQ-saus en Biefmedaillons met roerbakgroenten in teriyaki saus. De Pulled Pork wordt geserveerd op een (hard) bolletje (van mij mag het een zacht bolletje zijn maar dat is persoonlijk) met de BBQ-saus er apart bij geserveerd. Dit is prima te eten en meer dan voldoende. Op de Biefmedaillons met roerbakgroenten in teriyaki saus is iets meer aan te merken: twee van de drie stukken zijn prima maar de derde is van een oude koe. Taai, met een flinke zeen erin, jammer. Het grootste probleem hadden we met de bijgerechten: een bakje frites (prima), een bakje gebakken aardappeltjes (de mee gebakken uitjes waren git-zwart verbrand) en een bakje salade. De dressing van deze salade had waarschijnlijk te lang in de zon gestaan want deze was bedorven. Dit doorgegeven aan de bediening. De dame rook er een keer aan en vond het wel wat zuur maar dat hoorde zo!!! Absoluut onacceptabel zo’n reactie. We hebben het maar laten staan en ook het dessert hebben we daarna niet meer genomen. We hebben hier wel vaker gegeten maar dit hadden we nog nooit mee gemaakt. Ondanks dat je er prima kunt zitten en we er over het algemeen prima gegeten hebben zien ze ons voorlopig niet meer terug.
Marloes L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten! Wat wel jammer was was dat ik een hoofdgerecht niet als voorgerecht kon krijgen (champignons in bierbeslag). De bediening was goed. We hebben gebruik gemaakt van de ah kaarten, maar blijkbaar was het een standaard actie (2 personen voor €40). Ik vond het niet het tweede drie gangen diner gratis.
awtb W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Heerlijk gegeten en gezellig gezeten.
C. R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Vorige week met mijn sportclub hier gegeten.
Het eten was lekker,al het eten wordt op een bord geserveerd.
Ik zie toch liever schaaltjes op tafel met patat/aardappeltjes en groentes maar dat is persoonlijk.
De bediening is aardig maar toch op een toon van : 'ik moet dit allemaal zo snel mogelijk afwerken'.
Het was deze dag erg heet maar de vrouw die ons bediende deed wel een beetje moeilijk over en glas kraanwater.
Lijkt me dat je deze erbij serveert als het zo warm is,je gaat heus niet alleen water drinken.
Ook kon er helaas geen groet af.
We moesten noodgedwongen binnen zitten vanwege de kermis,anders kon je elkaar niet verstaan maar daar kan de Blauwe Engel niets aan doen.
arton053 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Leuk en gezellig restaurant. Wij waren hier voor een verjaardag van onze vriend te vieren. Het eten was prima en genoeg, smaakt ook lekker. Wij hebben een verrassing dessert besteld wat erg leuk was! Voor herhaling vatbaar.
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Op het terras wat gedronken. Het kopje koffie wordt goed gepresenteerd met een koekje, een glaasje slagroom en een glaasje water. Biertje mooi getapt. Ober een beetje onwennig. Binnen een soepje gehad en een hoofdgerecht, toernedos met champignons, uien, paprika, bacon en stroganoff saus (de champions enz, zaten in de saus verwerkt) en een varkenshaasje (lauw en droog). Geen bakjes voor de bijgerechten, maar alles werd op het bord gestort. De afgekoelde slappe frieten dreven in de ruim aangebrachte stroganoff smurrie. De gebakken aardapelen werden koud opgediend en op verzoek kreeg ik nieuwe dat werd gebracht in een schaaltje. De koude gebakken aardappelen op mijn bord heb ik maar aan de kant geschoven om plaats te maken i.p.v. dat ze mij een nieuw bord brachten. De borden waren niet voorverwarmd en rommelig opgemaak zoals ze dat vroeger wel eens deden in een militair veldkeuken. Op dat station stappen wij niet meer in de trein!
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Hier kun je prima eten tegen een schappelijke prijs. Ook leuk voor een daghap. Geen bijzondere kaart, wel voor elk wat wils. Ook heerlijke broodjes vd lunch.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Natuurlijk ziet met regen alles er somber uit, maar de aankleding van deze zaak en het terras is niet echt "state of the art". De bediening is vlot maar wat afwezig en het is lang wachten op een eenvoudige lunch als: uiensoep met brood en een wrap met frites, maar de smaak is prima. Persoonlijk vind ik het jammer dat er Pepsi wordt geschonken, dus noodgedwongen iets anders genomen en toen bij vertrek de juffrouw meer interesse had voor de buurman dan voor ons wisten wij het wel. Ondanks de lekkere frites komen wij hier niet terug.
Sharon B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Het terras van onze favoriete zaak zat vol dus probeerden we het een deurtje verder. De salade geitenkaas was doordrenkt met dressing en er was geen walnootje of pijnboompitje te bekennen. Ook ananas met het hart en de schil erbij vond ik geen goede combinatie.
De service was matig, de dame met de zwarte paardenstaart was niet echt vriendelijk. De snelheid was wel prima.
bsb1 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Ik ben hier nu tweemaal geweest en ben niet van plan een derde keer te komen. Het eten was erg matig de eerste keer dus de tweede keer gingen we allen voor een drankje op het terras. De bediening liet erg lang op zich wachten. Uiteindelijk werd er een halve bestelling op tafel gezet. Toen we aan de bar vroegen om de rest van de bestelling was er weinig begrip. In plaats van excuses werden er redenen aangevoerd waarom het wel logisch was alleen de helft van de bestelde drankjes uit te serveren.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Gezellig eetcafe waar je goed kunt eten voor een aangenaam bedrag. Met 4 personen gegeten op het buitenterras. De saté (de kleine is groot genoeg voor een normale eter), spareribs en varkenshaas met sinaasappel-thijm saus. In principe was alles redelijk goed bereid en goed te eten maar op elk gerecht was wel iets aan te merken (wat weinig sinaasappel-thijm saus, lauwe frieten, weinig groente als bijgerecht). Je kunt er gezellig zitten (ook binnen) maar je bent afhankelijk van wie je bediend want dat houdt niet altijd over aan vriendelijkheid.
SjefkeMSC .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Donderdagavond half acht. Een uur op ons eten gewacht. Toen we er iets van zeiden, was het opeens mogelijk om binnen 3 minuten het eten te serveren. Lauwe, slappe frieten, dit is slecht bereid of heeft een tijd onder een warmtelamp gestaan. De saté is wel mals, maar slecht gekruid. Niet gemarineerd, ik zie het poeder er nog op zitten. Binnen ziet het er overigens best aardig uit.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
De bediening was ronduit chagrijnig. Een nieuwe serveerster heeft duidelijk geen gevoel voor dienstbaarheid of dat horeca ook betekent dat je gezellig geholpen wil worden. Je kunt er de hele middag zitten op 1 kop koffie dat is dan wel weer handig als je dat wenst. Binnen erg fris in de winter zeker! Alleen een kacheltje moet alles warmhouden. Het eten is erg veel, vet, zout maar dit klinkt erger dan het is. Voor een grote eetlust en geen culinaire verwachtingen kun je hier best een hapje nemen. Neem dan geen cassis met vers fruit want voor 4 euro is dat echt teveel betaald, er zit nl alleen appel in.