Eetcafe De Blauwe Engel

Burgemeester Jansenplein 18 7551 EC Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant Eetcafe De Blauwe Engel

Dit is een eetcafé waar alle goede dingen in het leven samenkomen: eten, drinken, muziek en ontspannen in een warme sfeer. Een plek waar je graag komt en waar je kunt genieten van een lekker biertje en een goed bereid gerecht. Kwaliteit waar je graag nog eens voor terug komt. Heb je weinig tijd? Elke dag kun je hier een ‘daghap’ of ‘lunchtip’ bestellen; smakelijke gerechten die in no time voor je op tafel staan. Gemaakt van topingrediënten en tegen een betaalbare prijs. Plannen voor een avond uit? Kom je hier zeker aan je trekken!

Glas champagne

- Ontbijt 10:00 - 14:00

Jouw recensie over het restaurant Eetcafe De Blauwe Engel

Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Bediening was miezerabel. Na een uur maar eens gaan vragen om de kaart. Drie kwartier na het voorgerecht kwam iemand vragen of alles gesmaakt had. Later, de rode poon was hard doorbakken en taai. De friet was hard doorbakken en vet. Toen ik op de vraag of allles naar wens was naar waarheid antwoordde dat het niet te eten was geweest, was het antwoord: Maar u hebt toch alles opgegeten.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Eten was erg goed en ruim voldoende. Compliment voor de keuken
Prettige bediening en leuke sfeer met voor ons goede muziek op de achtergrond.
Het werd op een gegeven moment wel erg warm binnen.
Ridi S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
lekker gegeten.
Agnes K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
restaurant actie met AH; is 1 menu gratis, maar rekenen ze ineens € 40,- voor dat andere menu terwijl dat daar normaal geen € 40,- kost (hebben we ook op de andere kaart nagekeken) Dat wordt dan en beetje gecompenseerd lijkt het met een spoom maar was helaas geen echte spoom : glaasje met "goedkope" Hugo oid en wat stukjes fruit erin. Geen bolletje ijs wat volgens mij toch wel in een spoom hoort. Jammer, want haalde het juist naar beneden, terwijl wij de rest van de gerechten prima vonden.
karlabusschers .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Op zich was het prima, vond alleen dat het voordeel van de kotingskaart in het niet viel, alleen een menu keuze van 40 euro, als je er gewoon een daghap eet betaal je 10 euro
Gert Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Keuken is veranderd. Worden veel fouten gemaakt in de uitlevering van het bestelde. Verandering is geen verbetering.Jammer
Evelien K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Bestelling voor mijn gehandicapte man werd op mijn verzoek keurig gesneden in de keuken zonder dat de presentatie daar onder leed.
Garnituur was echt heel erg weinig. Bij t afrekenen werd gemeld dat we hadden kunnen bij vragen.
Tja......
Tagliatelle met zalm was echt goed.
Kipsaté was in orde.
Daghap (varkens saté) was oké maar niet verrassend. De beloofde kruidenboter ontbrak.
Gaan we gauw nog een keer.......mwah, ik denk het niet.
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
We werden prima ontvangen. Ze hebben hier heerlijke Belgische biersoorten. De gerechten werden in hoog tempo geserveerd. (Iets te hoog wat ons betreft) Het eten was redelijk, al waren de mosselen aan de droge kant. Ik heb bij meerdere restaurants gegeten met de actie van Albert Heijn en ik vind de prijs-kwaliteit verhouding bij dit restaurant niet echt kloppen. 40 euro is echt veel te duur betaald voor dit 3 gangen-menu. De bediening en de steer waren uitstekend.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heel gezellig eetcafe met voortreffelijk eten, in dit geval een menu van de AH restaurantactie. Goede bediening met oog voor de rustmomenten tussen de gangen. Gevarieerde AH menukaart, waar ook aan de layout aandacht is besteed. Grote keuze in speciale tapbiertjes.
Debby H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Vriendelijk personeel en lekker gegeten.
Aniek Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Het eten was heerlijk e we werden geholpen door een vriendelijke ober, maar het duurde ontzettend lang voordat we ons voor en hoofdgerecht kregen. Dat was een min-puntje
sanne_klaassen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Op het terras gegeten met de Albert Heijn actie. Aankleding binnen als een bruin café, dus voor ons alleen in de zomermaanden aantrekkelijk. Een prima keuzemenu, wel aan de prijs voor een eetcafé (€40). Bijna een uur moeten wachten op het voorgerecht, daarna liep het eten snel door. Rib Eye was heerlijk en ook de voorgerechten waren erg goed. Het toetjes (vanille ijs met slagroom) was wel erg simpel, een beetje chocoladesaus of krullen had het afgemaakt. Wij komen zeker nog eens terug!
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De dag waarop wij er waren, was er feest in de stad en daardoor was het erg druk. Vandaar de wat lange wachttijden. Verder was alles naar wens.
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Binnen was er erg weinig ruimte. Je zat bovenop elkaar. Na het voorgerecht naar buiten gegaan om verder te eten. Hier had je voldoende ruimte.
Ann-Britt S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het eten was goed en het borrelen ook prima!
Het zou wel fijn zijn, dat drankjes gelijktijdig geserveerd worden. We gaan hier zeker nog wel wat vaker eten.
Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ze kunnen beter,gewoon van de kaart iets laten uit zoeken,EN NIET VAN EEN SPECIALE AH KAART,want daar is de keuze HEEL beperkt.
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten met AH spaarkaart. 40 euro voor het menu is niet goedkoop, maar aangezien het twede menu gratis is, is het wel goed te doen. Porties zijn riant, met onverwacht lekker brood bij de voorgerechtjes. Beetje vreemd dat we bij het bestellen van voor- en hoofdgerechten ook al ons nagerecht moesten bestellen, in het bijzonder omdat ik toch het verkeerde nagerecht kreeg. Jammer dat de ober niet weet welke whisky's er allemaal verkrijgbaar zijn. Een whisky-kaart is dus een noodzaak. Alles overziend: prima in orde!
Egberto K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zeer lang wachten. Menu van €40 is veel te veel voor wat je krijgt. Culinair niet uitdagend. Je zit redelijk dicht op elkaar.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
In verband met het mooie weer zijn we de stad in gelopen om ergens op een terras te gaan eten. We komen uit bij Eetcafe De Blauwe Engel. Na een plaatsje op het terras te hebben gezocht en we een drankje hebben besteld valt het ons op dat de kaart (gedeeltelijk) is vernieuwd. We komen voor een hoofdgerecht en eventueel een dessert. Onze keuze valt op de Pulled Pork met BBQ-saus en Biefmedaillons met roerbakgroenten in teriyaki saus. De Pulled Pork wordt geserveerd op een (hard) bolletje (van mij mag het een zacht bolletje zijn maar dat is persoonlijk) met de BBQ-saus er apart bij geserveerd. Dit is prima te eten en meer dan voldoende. Op de Biefmedaillons met roerbakgroenten in teriyaki saus is iets meer aan te merken: twee van de drie stukken zijn prima maar de derde is van een oude koe. Taai, met een flinke zeen erin, jammer. Het grootste probleem hadden we met de bijgerechten: een bakje frites (prima), een bakje gebakken aardappeltjes (de mee gebakken uitjes waren git-zwart verbrand) en een bakje salade. De dressing van deze salade had waarschijnlijk te lang in de zon gestaan want deze was bedorven. Dit doorgegeven aan de bediening. De dame rook er een keer aan en vond het wel wat zuur maar dat hoorde zo!!! Absoluut onacceptabel zo’n reactie. We hebben het maar laten staan en ook het dessert hebben we daarna niet meer genomen. We hebben hier wel vaker gegeten maar dit hadden we nog nooit mee gemaakt. Ondanks dat je er prima kunt zitten en we er over het algemeen prima gegeten hebben zien ze ons voorlopig niet meer terug.
Marloes L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten! Wat wel jammer was was dat ik een hoofdgerecht niet als voorgerecht kon krijgen (champignons in bierbeslag). De bediening was goed. We hebben gebruik gemaakt van de ah kaarten, maar blijkbaar was het een standaard actie (2 personen voor €40). Ik vond het niet het tweede drie gangen diner gratis.