Eetcafe De Binnenkomer

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Pascal S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Samen met mijn gezin komen we hier vaker. Zeer relaxte sfeer, een enorme gastvrijheid en het eten is erg goed . Niets is te gek en alles kan. Met 2 kleine kinderen (9maanden en 3 jaar) is het hier genieten. Met oude spelletjes of gewoon kleuren vermaken de kinderen zich prima. Door de lekkere biertjes en wijntjes die worden geserveerd, is het een heerlijke middag of avond vertoeven. Alleen een kinderverschoon plankje mist nog. Maar daar is altijd een oplossing voor.
Marisa P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vanavond heerlijk en gezellig gegeten bij De Binnenkomer, een ongedwongen huiskamer-'feel' met attent en oprecht personeel. Wij waren met onze twee jonge kinderen (2 en 5). Er is geen speelhoek; de oldschool spelletjes doen ook voor de jongsten de truc. Twee uur ontspannen getafeld en dat is best knap met twee kleintjes. Zeker komt dat door de meer dan aardige, vlotte bediening en het eten... Tja, dat was gewoon formidabel. Wij hebben als gezin een superleuke avond gehad, want een potje kwartetten terwijl je kostje gekookt wordt... Wat wil je nog meer?
Sybelle D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Zeer leuk restaurant,verse producten,zeer vriendelijke bediening.wij namen een hamburger,we hebben heerlijk gegeten in een leuke sfeervolle omgeving,zeker een aanrader!!!
Juuplala .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Erg fijn eetcafé! Charmante kaart met heerlijke verse, originele gerechten. Inrichting: hip/retro zonder aanstellerig te zijn. Ontvangst en bediening: warm en bijzonder hartelijk. Mijn lievelingsplek in Alkmaar.
elze B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Als afsluiting van een familieweekend aten we hier met een groep van tien mensen. Wat meteen opviel was de ontzettend aardige en gastvrije bediening. We voelden ons zeer welkom. Ondanks de drukte kwam alles steeds op tijd en mét een glimlach.
De kaart is leuk, helemaal van nu, met bijvoorbeeld bieten-fetaspread en zwartebonendip bij het brood vooraf en robuuste hamburgers. Er zijn dagspecials, die helaas niet vega waren. Wel vega te kiezen op de vaste kaart. Je moest daarvoor een (geiten-)kaaseter zijn, helemaal plantaardige gerechten stonden er niet bij. Details als de huisgemaakte relish op de kaasburger gaven schwung aan het eten.
Zowel onze jongste eter van elf, als grootmoeder van bijna tachtig zaten te genieten. Topplek, volgende keer komen we eens een spelletje rummicub doen!
Marjolijn59 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zo maar op de gok dit eetcafe binnengestapt na een dagje Alkmaar...Wat een goede keus bleek dit te zijn! Gezellig vol, we hadden het laatste tafeltje, en een hele ongedwongen sfeer. Inrichting retro/vintage, losjes, superleuke vriendelijke bediening!
Het eten bleek ook nog eens heerlijk te zijn en bovendien scherp geprijsd.
Zalm uit de oven met een linzensalade, gezond en lekker!
Alkmaarproever .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Alkmaar wordt steeds meer 'voor elk wat wils' en De Binnenkomer is dé plek om even rustig en ongedwongen bij te komen of te praten. Het is een van mijn vaste stekjes, waar je je de hele dag door welkom voelt. Een retro sfeer met spelletjes voor jong en oud, wat leesmateriaal en eclectische muziek van toen en nu (wereld, jazz, soul etc.). Kat Fritz verhoogt het huiskamergevoel. Een ideale plek om koffie te doen, te werken of vergaderen, borrelen met een vriend(in) of met een groepje te eten. Highlights van de kaart zijn wat mij betreft de steeds wisselende Bruschetta's, de burgers en de dagvis, voor brunch/lunch (vanaf 11.00 geopend): de Klupp sandwiches (heerlijk en goed gevuld), dagsoepen en zelfgemaakte gebak. Ook lekkere vegetarische opties. Daarnaast doet grote aanbod bieren en limonades, net als de schappelijke prijs, steeds terugkomen. Een favoriet!
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een gezellig eetcafé waar je prima kunt binnenvallen voor een heerlijk dinner, ik zeg dinner omdat wij met een 6 tal daar van genoten hebben. De ambiance is zeer knus en trekt je een beetje terug naar de jaren 50/60. Het doet je denken dat je bij vrienden thuis een hapje en een drankje aan het doen bent. Ik heb een Steak Bavette besteld, een stukje (vergeten) vleessoort uit de onderkant van de koe (werkvlees). Dit was perfect bereid, maar ook het stuk was goed uitgesneden, waardoor je hem direct tegendraads kon snijden. Mooi half rood. De drankkaart is een mix van diverse heerlijk biologische dranken en speciaal gebrouwen bieren welke erg in de smaak vielen. Kortom een perfect eetcafé om gewoon eens naar binnen te worden getrokken.
Xero .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Dit is wat je nou noemt een eetcafé zonder poeha. In alle opzichten. Het begint al bij het interieur. Meubilair waarschijnlijk uit de kringloopwinkel, maar het voelt knus aan. De bediening is vlot en vriendelijk. De kaart van De Binnenkomer is klein, maar origineel.

We bestellen een fles witte huiswijn (17 euro), eenvoudig Frans met een gratis karaf water erbij. Als voorgerecht hebben we ‘Chorizo in rode wijn uit de oven’ (6 euro) en ‘Grote garnalen uit de oven’ (8,50). De chorizo valt een beetje tegen: gebakken stukjes worst die in een schaaltje wijn drijven, daar valt meer van te maken. Ook de twee stukjes brood erbij zijn een beetje zuinig. De garnalen daarentegen zijn top. Vers, sappig met minieme stukjes Spaanse peper en dille.

Onze hoofdgerechten zijn ‘Arabisch lamsstoofpotje’ (16,50) en ‘Kip harissa’ (14,50).
Bij beide gerechten wordt een heel smakelijke parelcouscous geserveerd, alsmede een zeer fijn gemalen koolsalade met rozijnen, prima. Het stoofpotje bevat een lekkere kruidige saus, maar het lamsvlees moet je met een lampje zoeken. Dat is ronduit aan de zuinige kant. De kippendijen met harissa – zeg maar de Marokkaanse sambal – zijn in orde.

We sluiten een genoeglijk avondje af met koffie (2,00) en calvados (4,00) en schrikken niet van de rekening.
Mariette E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Voor mij geeft de binnenkomer een extra gevoel van thuiskomen. Voordat dit pand een horeca bestemming heeft gekregen heb ik er jaren gewerkt. Het pand is authentiek met prachtige leuke details en geweldig mooi opgeknapt. Dit is echt een eetcafé dat Alkmaar nog miste. Door gezellige ambiance (verse bloemen, prachtige vintage lampen en andere leuke details) alles even anders dan anders.
De bediening is heel vriendelijk, geïnteresseerd en neemt alle tijd, waardoor je je erg welkom voelt.
Het eten is van een goede kwaliteit wat je van een eetcafé mag verwachten.
Ook de kaart is anders dan anders met hele schappelijke prijzen. Een echte aanrader, deze binnenkomer om eens te proberen voor een hapje en/ of drankje.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Heel leuk huiskamerrestaurant midden in hartje Alkmaar! Absoluut goed gegeten met een grote groep familie en dat was erg leuk en lekker. Het restaurant is knus maar niet overdreven en het eten is lekker.
Liefhebberin .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Wat een leuke plek. Gezellige inrichting, vriendelijke bediening.
Echt verrassend heerlijke 'clubs' gegeten. Zo goed maak je ze zelden mee.
Helaas waren wij maar een dagje gast in Alkmaar. Zat er maar zo'n eetgelegenheid bij ons in de buurt...
We waren zo enthousiast dat we dat hier zeker even wilden melden.
Gudu .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Op zoek naar een lunchplek, valt ons oog op enkele raadselachtige gimmicks op het terras van eetcafé De Binnenkomer, naast de Grote Kerk in Alkmaar. Een merkwaardig muziekje lokt ons naar binnen. We komen terecht in een ongedwongen, huiselijke sfeer. De Binnenkomer is ingericht met een grote diversiteit aan tweedehands meubilair en speelse decoraties, ''eclectisch'' zonder chaotisch te worden. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, de prijzen zijn prima. Onze sandwich en tosti zijn gemaakt met stoer bruinbrood, heerlijk. We genieten ervan, terwijl de cafékat ons spinnend gezelschap houdt en de radio staat afgesteld op de Franse zender FIP. Na nog een paar warme drankjes moeten we weer verder, maar we zullen ons zeker nog eens laten verleiden binnen te stappen. Misschien een keer als er een dj staat te draaien, want dat gebeurt ook regelmatig bij De Binnenkomer.
Plaas .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Bij de Binnenkomer ben ik onlangs wezen eten met m'n (Belgische) schoonfamilie. Een veilige keuze voor mij en m'n vriendin, want bij de Binnenkomer komen we al 'n tijdje graag: een leuk, los eetcafé met een hip interieur, een knipoog, goed eten en vriendelijke prijzen. Daarenboven een goede en evenwichtige bierkaart, voor mij altijd een pré.

Omdat we die avond met z'n vijven kwamen, hadden we gereserveerd. Dat was nodig ook, want de zaak zat helemaal vol en in de loop van de avond moesten er nog verschillende mensen worden teleurgesteld (ook vrienden van ons die nog dachten aan te sluiten). Leuk om te zien dat het zo'n succes heeft. Het interieur, bestaande uit oude meubeltjes, heeft daar vast mee te maken. Ook wij hadden geen klagen met onze weliswaar krappe, maar karaktervolle tafel.

Allemaal bestelden we een visgerecht: ofwel de vis van de dag, ofwel de pasta (ikzelf o.m.). Dat was in beide gevallen een goede keuze. De vis van de dag was lekker vet en goed bereid, de pasta was pittig en verrassend.
De bierkaart viel ook bij de Belgische tafelgenoten in de smaak, juist omdat de keuze niet enkel Belgisch was, zoals zo vaak: hier kun je ook goede Nederlandse en internationale bieren krijgen en die hebben we ons dan ook zeker laten smaken. Wat wel nog 'n beetje mist is bieradvies bij elk gerecht.

De bediening was wederom erg attent. De sfeer is uitgesproken informeel, dus verwacht hier geen kelners in pak, maar gewoon vriendelijke bediening, die meestal ook gewoon snel en efficiënt is. Een fijne zaak, De Binnenkomer, en door de lage prijzen is het verleidelijk hier vaak te komen eten.
Dewi O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Bij de Binnenkomer kom ik graag. Voor de lunch, de borrel, avondeten of de borrel daarna. Alles is even aangenaam. Er hangt een ongedwongen sfeer en de spelletjes die in de zaak liggen worden veel gebruikt. Het eten heeft een goede prijs-kwaliteitsverhouding en de bierkaart is net even uitgebreider dan bij andere zaakjes. De Binnenkomer is een mooie verrijking voor Alkmaar!