Eetcafé de Biecht

9,1
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten, ruim voldoende keuze. Aspergesoep vooraf, beenham en stoofvlees. Ruim voldoende en goed bereid. Heel vriendelijk en gastvrij. Ook hebben we nog informatie gekregen van de bezienswaardigheden.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Eetcafé de Biecht! Het is een mooie, knusse locatie waar je gastvrij wordt ontvangen. Wij hebben genoten van een hoofd- en nagerecht (Skrei (kabeljauw) en Hemelse hangop): erg lekker en ook mooi om te zien. Bediening was goed, ook al waren alle tafels bezet!
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben met onze familie van 23 personen hier heerlijk gegeten. Van tevoren hadden we een keuzemenu afgesproken en met onze familiegroep zat het eetcafé helemaal vol.
Het eten was wederom fantastisch. Mijn voorgerecht, een rundercarpaccio was een flink en mooi opgemaakt bord, heerlijk van smaak. Bereid met een goede kwaliteit olijfolie, zwarte olijven, rucola sla en parmezaan. Erg smaakvol. Ook de vers gemaakte vegetarische tomatensoep viel goed in de smaak.
De hoofdgerechten waren ook, zonder uitzondering, heerlijk. De spareribs, heerlijk gemarineerd, vielen van het bot en de runderhaas was mooi rosé. Dit alles werd geserveerd met gebakken uitjes en champignons, een salade en verse frites voor wie dat wilde. Daarnaast was er ook nog een hoofdgerecht met vers bereide scampi's. Mijn tafelgenoten met dit gerecht vonden ze heerlijk. Er werden er tien per persoon geserveerd!
Als dessert werd een gebakje, bavarois, met de naam Biechje gepresenteerd. Hierbij ijs met slagroom. Heerlijk.
We hebben een geweldige avond gehad met een perfecte maaltijd, lekker wijnen, bieren en frisdranken en een top bediening en dat allemaal voor een prima prijs. Een aanrader!
Airdack .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Prima gegeten bij De Biecht. De prijzen zijn goed en het eten was erg lekker. Erg leuk om de wisselende gerechten op de muur te zetten dat zorgt ervoor dat iedereen makkelijk kan zien wat er te bestellen valt.

De sfeer is ook goed. Het restaurant oogt modern en doordat de ruimte niet zo groot is ook vrij knus. Door het grote raamoppervlak en de indeling voelt het als een opgewekte plek om te eten. De toiletten waren schoon en fris en duidelijk verzorgd.

Daarnaast was het personeel zeer vriendelijk en attent en er viel een leuke praatje mee te maken, ook bij het reserveren al viel op hoe vriendelijk het eraan toe ging. We waren met een grote groep (11) voor zo'n kleine eetcafé maar al het eten kwam keurig tegelijk en we hoefde niet eens heel lang te wachten.

Samengevat: zeker een goede plek om te eten in Oudenbosch, zowel qua ligging, prijs als service.

Raimooij .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Na een lange dag in Goes en Roosendaal besloten we om nog even een hapje te eten voordat we naar huis gaan. Op de snelweg Roosendaal - Rotterdam viel ons Oudenbosch op en op goed geluk gingen we daar naar toe.
Eetcafé De Biecht viel ons direct op aangezien deze direct aan doorgaande weg ligt en tegenover de Basiliek. We werden door de bediening vriendelijk ontvangen en konden een tafeltje kiezen. De bediening was vlot en vriendelijk. Het eten (2 hoofdgerechten) hadden we al vrij snel. Voor twee hoofdgerechten en vier drankjes waren €38,60 kwijt. De hoofdgerechten waren lekker (een malse kipsaté en een grote schnitzel).
Het eetcafé zag er ook leuk uit. Al met al een leuke kennismaking met Oudenbosch was dit.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Eenvoudig doch goed met echte Brabantse gezelligheid en gastvrijheid. De kaart biedt weinig keus, maar op de muur staan nog wat gerechten van de dag. Ik kies de runderhaas waar ik een kleine salade en friet bij krijg. Het vlees is heerlijk mals en goed klaar gemaakt. De tafelgenoten nemen de hamburger. Op de muur wordt precies bijgehouden hoeveel er nog voorradig zijn… vers dus. De kleinste neemt een kindermenuutje met friet en kroket en die kost slechts € 5.
De bediening is buitengewoon vriendelijk en alert. De keuken is vanuit het restaurant te zien en de kok komt aan tafel nog informeren hoe we het vonden. Nou, we vonden het heerlijk!
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Hier gegeten op een zeer drukke zaterdagavond. Het hele eetcafé zat vol, maar we konden nog wel aan de bar eten. Hoewel het deze avond wel iets langer duurde was het zeker de moeite waard. Overigens serveerde men brood met kruidenboter van de zaak om het wat langere wachten te compenseren.
Op de wisselende kaart op het muurbord stond deze avond een Indiase curry van varkensvlees. Ik heb deze besteld en daar heb ik geen spijt van gekregen. Heerlijk van smaak, lekke pittig, maar niet te en geserveerd met een knapperige papadam als bijgerecht. Het geheel werd geserveerd in een diep bord met een salade en rijst. Ruim voldoende en heerlijk van smaak.
Mijn zoon bestelde spareribs en ook hij vond ze erg lekker. Een hele rib geserveerd met frites en salade.
We hebben hier wederom heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. echt een aanrader, heerlijk relaxed.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten.

In dit kleine gezellige eetcafe wordt je echt als gast behandeld. De bediening is super vriendelijk en attent.

De kwaliteit van het eten is geweldig. Onze voorgerechten waren verse tomatensoep, die geweldig smaakte en een garnalenkroketje op een bedje van sla. Beide gerechten vers bereid en super van smaak.

Als hoofdgerecht serveerde men deze week fish and chips, op originele Britse wijze bereid, dus met echte azijn en geserveerd in en "krant". Smaak was gewoonweg heerlijk. Ook de spareribs van mijn tafelgenoot waren erg lekker. Ze vielen letterlijk van het bot. Mijn andere tafelgenoot heeft echt genoten van een flinke ossehaas, mooi medium gebakken en met heerlijk champignons en uitjes. Ook de pannenkoek van onze kleinste tafelgenoot viel goed in de smaak.

Tel daarbij het unieke Belgische bier (Docqmans) wat verder nergens in de regio te krijgen is en hebt een geweldige avond. Die hebben we dan ook zeker gehad en we komen hier nog wel vaker!
Gelegenheid .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Zeer vriendelijke eigenaars. Uitgebreid de tijd. Er werd zelfs meteen een tafel voor ons vrij gemaakt daar er geen 4 persoons- tafels meer vrij waren. De mensen aan het betreffende tafeltje gingen aan de bar zitten)stamgasten?)
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Een enorme gastvrije ontvangst. We waren met zeven man en iedereen kreeg zijn eten gelijktijdig en warm opgediend. We waren het er allemaal over eens dat het goed was. Het is een eetcafé, dus je verwacht een kleine beperkte kaart, maar met de uitbreidingen op de schoolbordmuur is er keuze genoeg en wisselt het aanbod ook nog regelmatig. Ik had zelf de fish and chips waarbij vooral de details me opvielen. (opgediend in een Engelse 'krant' de echte malt vinegar, speciaal in Engeland besteld hiervoor, op tafel) Het was lekker en af. En wat voor groter compliment kan je krijgen dat onze Engelse vrienden die mee aten aangaven dat de Fish and Chips 'very good and tastefull' was?
Als ik dan hierboven lees over mensen die gaan 'dineren' bij de Biecht? Weet wel wat je mag verwachten van een eetcafé en beoordeel het niet als een restaurant waar je gaat dineren. Prijs-Kwaliteit verhouding bij de Biecht is meer dan goed en de service en gastvrijheid van de eigenaars maakt het een toptent binnen hun categorie!
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
De Biecht heeft een modern uiterlijk en ligt recht tegenover de basiliek van Oudenbosch.
De koffie/cappuccino werd leuk opgediend op een rechthoekig bordje met 3 uitsparingen, waarop de koffie, de koffiemelk en de suiker. De koffie smaakte goed maar helaas zag de cappuccino er niet uit. De reden was, dat de schuimkraag tussen bereiding en opdienen was ingestort, waardoor er zo'n centimeter van de rand van het kopje boven de schuimkraag uitstak.
De appeltaart leek uit de supermarkt te komen.
I-T .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Op zaterdag 11 oktober besloten wij te gaan dineren bij De Biecht. De mevrouw die ons bediende was wat ouder maar erg vriendelijk. Mijn vriend bestelde de saté van varkenshaas en ik wilde graag de hamburger. Mevrouw vertelde dat de hamburger van vers vlees vanbinnen nog wat rosé kon zijn, i.v.m. de dikte van het vlees. Prima zei ik. Vooral kregen we wat stokbrood met kruidenboter. Door de kruidenboter zat wat kerrie. Apart, maar het smaakte wel. De hamburger die ik op mijn bord kreeg was toch iets anders dan ik had verwacht. De hamburger was inderdaad compleet rood. Niet van het rauwe, maar van de kruiden. Zo ontzettend gekruid dat ik moeite heb moeten doen om hem weg te krijgen. De saté van mijn vriend was wel mals, maar was duidelijk gemarineerd met kerrie, iets wat hij niet lekker vond in combinatie met de satésaus. De salade die we bij het hoofdgerecht kregen smaakte absoluut NIET! Een kerriedressing, met overdreven veel kerrie, maakte de salade niet te eten.

Tussendoor viel mij op dat de kok zelf een glas bier achterover sloeg en een biertje tapte voor een meneer aan de bar zonder dat hij het glas van te voren had gespoeld. Ook wordt er regelmatig bijgetapt.

We hebben onze borden leeggegeten en hebben afgerekend. Het viel ons erg tegen en wij gaan hier ook niet meer eten. Jammer van het geld.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We eten hier regelmatig en altijd is het prima. Regelmatig schrijf ik eens een beoordeling. Deze keer had ik een carpaccio van pastrami als voorgerecht en dat was echt heerlijk. Ook mijn flinke biefstuk met champignons en uitjes was wederom perfect medium, mooi rosé, gebakken.
Het eten is hier altijd goed, de bediening uitermate correct en vriendelijk. Ga hier eens eten, daar krijg je echt geen spijt van. Een kleine vaste kaart en veel specialiteiten op het grote schoolbord, of eigenlijk de muur. Je krijgt de kwaliteit van goed restaurant op tafel voor de prijs van een eetcafe. Wat wil je nog meer?