Eetcafé De Beurs

Grote Kerkstraat 3 7941 LA Meppel Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Eetcafé De Beurs

Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Leuke zaak met een groot terras aan een plein in het centrum.Fijn om zo neer te strijken tijdens wandelen / winkelen.
Eenvoudige lunch genomen.Vriendelijke bediening. Leuke bieren.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
In juli was ik op een koopavond in Meppel, vanwege de beperkte parkeertijd besloot ik elders te gaan eten. Nu was ik weer in de buurt en niet op koopavond. Na wat door Meppel gelopen te hebben belandde ik op het terras van De Beurs. Er werd reclame gemaakt voor een daghap vlees of vis voor € 10. Toch maar om de kaart gevraagd en dat bleek niet verkeerd uit te pakken. Vooraf nam ik wel de soep van de week. Een verrassend lekkere aardappelsoep, van zoete aardappelen. Bij de soep werd een mandje met diverse broodjes geserveerd, prima! Ook bij het hoofdgerecht werden zoete aardappelen, maar dan gefrituurd, geserveerd. Met de ook nog toegevoegde gebakken aardappeltjes waren de 'gewone' frietjes bijna overbodig. De kabeljauwfilet was een mooi stuk vis en prima van smaak. Wat rabarber en salade maakte het geheel compleet. Alles bij elkaar - met drankje en koffie - kostte deze maaltijd nog geen € 30. Ondanks de drukte op het terras was de bediening snel en accuraat. Wat mij betreft een aanrader.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Bruin café en restaurant aan plein in Meppel. Leuk ingericht. Vooraf mandje brood, prima. Hoofdgerecht kalfswang, een specialiteit volgens de kaart. Geen succes, stuk aan gort gekookt vlees. Vlees lag in jus in rond diep bord, dus groente e.d. kon niet op bord. Na een ijsje, weer hetzelfde ronde witte bord. Bediening prettig informeel en jong. Volgende keer een ander restaurant in Meppel.
Philip-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
De afgelopen maanden een paar keer bij De Beurs in Meppel gegeten. Niet in de bovenzaal maar gewoon beneden in het eetcafé. Goede sfeer. Het eten is echt top voor een redelijke prijs. De bediening is vlot en vriendelijk.

Elke keer als ik in Meppel kom, wil ik hier weer eten.

Jan K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
Van de week weer is gegeten bij de Beurs, leuke nieuwe menukaart van stamppot tot kreeft!
Vooraf had m'n vriendin een heerlijke carpaccio en ikzelf gegrilde tijgergarnalen met een smaakvolle rozemarijnknoflookboter. Beide gerechten mooi gepresenteerd en bijzonder smaakvol. Hoofdgerecht de surf en turf met rundersteak en een halve gegratineerde kreeft, uitstekend bereid en wederom goed van smaak. De in de pan gebakken ossenhaas met goede jus was ook heerlijk. Bediening was snel en gezellig, niet zo stijf gelukkig. Hier komen we snel weer terug!
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Zaterdagavond met een groep van een man of 12 gegeten in de bovenzaal. De trap naar boven was voorzien van meer dan versleten vloerbedekking die echt niet schoon en fris was. De zaal verdient een beter belichtingsplan, waardoor het rood bovenaan beter tot zijn recht komt en het allemaal een wat chiquere uitstraling krijgt. Ooit moet het dat wel de bedoeling zijn geweest, maar het is allemaal nogal sleets geworden.
Voor het toilet is het een (andere) trap af; een vage toiletgeur kwam al omhoog en de gang wordt gebruikt als opslag.
Vandaar dat ik voor het decor een 5 geef.Toiletten zijn redelijk, zeep en luchtdroger aanwezig.
We hadden eerst op het terras beneden wat gedronken. Daar krijg je de Cola uit de grote fles en met veel ijs. Boven krijg je Pepsi in een 20 cl flesje.
Mijn hoofdgerecht was de maaltijdsalade De Beurs, die eigenlijk te duur was voor wat het was. Daarom een 5 voor het eten.
De puntjes ossenhaas waren koud geworden in de salade (misschien maar apart serveren). De salade zelf was wel erg eenvoudig, sla, onbewerkte reepjes paprika en een sesam-ketjap dressing. 14,50..tja..
De jongedame beneden verstaat de kunst vlot en vriendelijk te werken met een vrolijke noot in de bediening.
Boven gaat het allemaal niet zo vlot en ontbreekt de toewijding. Dat verdient een magere 6; Gasten willen eigenlijk een beetje verwend worden, toch?
Ik zou zeggen: een paar dagen de zaak sluiten en grondig "pimpen" om het weer kaliber en uitstraling te geven.
Oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Meppel was helemaal in de ban van het plaatselijke muziek spektakel en er was veel publiek op de been.
Aangezien het weer lekker was op het terras aan de zijkant plaats genomen. De ondergrond is zo ongelijk dat zowel tafel als stoelen constant wiebelen. De bediening is meer bezig met hen bekende voorbijgangers dan met de gasten en wisselen continu . Wij werden door 4 verschillende medewerkers bediend en behalve een aantal luidruchtige drinkers waren er ook weer niet zoveel eters dat men zich het vuur uit de sloffen moest lopen. De maaltijden, ditmaal gekozen voor maaltijdsalades , op zich konden er net mee door echter een positief punt is dat er een heel leuke uitgebreide bierkaart is. Gemiste kans , een frisse wind door dit eetcafe ons inziens op zijn plaats. wij plaatsen De Beurs niet in onze top tien.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Onderweg naar het Hoge Noorden, besloten wij af te slaan naar Meppel, en in een uitnodigend ogend restaurantje de lunch te gebruiken. Zo kwamen wij al meteen oog in oog te staan met 'De Beurs'. Bij binnenkomst was er voor ons een mooi plekje in de serre, aan een ruime, houten tafel. Al snel werden wij bediend door een aardige dame, die ook vrij snel een goede cappuccino, een verse thee en een echte, verse jus d'orange bracht.
Uit de uitgebreide kaart kozen wij eerst voor soep. De tomatensoep voor de kleine man, een goulashsoep (de weeksoep) voor ons. Die soep was niet bijzonder, en vooral zout. De tomatensoep smaakte de kleine man goed genoeg om helemaal op te eten. Hij wilde er nog wel een stokbroodje met niks bij. er kwam een waldkornbrooodje. Dat moest dus terug, onder enig gepruttel van de bediening. Dan de broodjes. Ik koos voor de Waldkorn 'Stroeve', bestaande uit een lauwwarme achterham met mosterdhoningsaus. Heel lekker, en meer dan voldoende. Met het broodje oude kaas kon niets mis zijn, en dat was het dan ook niet. Als afsluiting nog een cappuccino, met een verrukkelijk mergpijpje van de plaatselijke banketbakker erbij. Niks op aan te merken. Wel op de bediening. Dames, de één wat vriendelijker dan de ander. De een wat sneller dan de ander, de een met wat meer aandacht voor de klant, dan de ander.
Het is een prachtige zaak. Vooral het cafégedeelte, achterin is net een museumcafé. Authentiek, bruin café, versleten, de sigarettenrook van jaren in het vele hout getrokken, een schitterende toog, vaste klanten aan de bar, een aparte rookruimte voor nog meer vaste klanten. Loop er eens aandachtig doorheen, en neem alle details in je op. Hier kan je genieten van je maaltijd of je drankje!
Lucy M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Gezellig eetcafé waar je goed kunt eten voor een schappelijke prijs en we komen hier dan ook regelmatig lunchen. Goede bediening in een gezellige sfeer!