Eetcafé de Alde mert

Zondag Gesloten

7,1
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gezellige huiskamer sfeer. Eten was goed en snel klaar. Wel was een van de kinder pannenkoeken wat te kort gebakken, koude pan?
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag met twee personen bij de Alde Mert gegeten. Het restaurant heeft de uitstraling van een bruin café en is naar mijn mening knus en gezellig. Bij binnenkomt werden we niet direct opgemerkt door het personeel en we besloten dan ook zelf te vragen of er een tafel beschikbaar was. Ondanks een nagenoeg vol restaurant konden we wel direct plaatsnemen en werd zelfs over een tafelwisselling niet moeilijk gedaan. Het restaurant heeft een vrij uitgebreide menukaart en een krijtbord met specialiteiten en seizoensgerechten. Jammergenoeg mist het restaurant een allergenenkaart en moet over alle gerechten navraag worden gedaan bij de keuken. Door de twijfel van het personeel eet je met een allergie of intolerantie niet makkelijk omdat je zelf ook gaat twijfelen. Met de huidige allergenenwetgeving mag het volgens mij niet meer voorkomen dat er binnen een restaurant geen informatie voor de gast beschikbaar is, of dat deze alleen mondeling kan worden verschaft. Het eten is overigens prima, als voorgerecht had ik een ossenhaassalade met spekjes en pijnboompitten, vrij basis salade zonder een al te creatieve opmaak. Het hoofdgerecht de Mixed Grill, vlees naar behoren medium gebakken maar ook hier mist creativiteit op het bord. Het personeel komt soms "druk" over en mist vaak signalen van bezoekers. Samengevat, De Alde Mert is een prima restaurant met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zorg voor een allergenenmenukaart, goed geïnformeerd personeel en let op signalen van gasten!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De gezellige entourage, het feit dat je niet heel dicht op de buurman zit en de koffie zijn de enige redenen om hier naar binnen te stappen. Zorg alsjeblieft dat je niet naar het toilet hoeft, want dat verdient geen schoonheidsprijs. De vissalade was erg groot, royaal gevuld met helaas net zoveel vis als schaal- en schelpdieren. Het geheel was helaas nogal vlak van smaak en niet alle ingrediënten waren even vers. Personeel leek nogal ongeorganiseerd te werk te gaan. Bij binnenkomst werden we snel en vriendelijk geholpen, maar toen we eenmaal ons natje en droogje hadden, duurde het geruime tijd voor we iemands aandacht konden trekken. Onze koffie liet vervolgens ook lang op zich wachten. Al met al niet speciaal genoeg om naartoe terug te keren.
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Bruin café - sfeer. Uitgebreide menukaart met veel wild, met nog extra keuze uit een aantal daggerechten.
Gekozen voor hertenbiefstuk met rode wijnsaus als hoofdgerecht.
Goed gevuld bord met smakelijke ingrediënten zoals rode kool en spruitjes, maar vooral goed bereidt stukje vlees met jus.
Vriendelijke en vlotte bediening.
Een eetcafe om eens lekker ongedwongen te eten.
Justeatit .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Op een dinsdag avond De Alde Mert binnengerold. Heerlijk knus en sfeervol binnen. Bediening attent en correct. Eten prima op smaak. Kennis over de producten mag wel iets beter. Kennis over lactose bijvoorbeeld moest continue in overleg. Wel allemaal prima geregeld verder. Kom hier zeker nog een keertje terug voor de wild!
Maurice T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ging hier gisteren met mijn moeder voor haar 79e verjaardag eten, maar werd een erg teleurstellende ervaring...
Serveerster bleek het te veel moeite om even het bord met daarop de dagkaart erbij te pakken (wat aan andere tafels wel kon) ondanks dat mijn moeder te kennen gaf het andere bord niet meer goed te kunnen zien. Vervolgens werd de bestelling niet goed/volledig opgenomen, maar dit werd bij het serveren niet even rechtgezet. Toen ik na afloop kenbaar maakte ontevreden te zijn over bediening en eten, werd door inmiddels een andere serveerster geen excuses aangeboden maar gezegd dat ik 'niet hoefde terug te komen'. Bij het brengen vd rekening werd uiteindelijk excuses gemaakt voor andere serveerster 'want zij had haar dag niet en wilde dit dan ook niet zelf doen'.....Waarop ik op verontwaardigde toon opmerkte dat ik de indruk had dat dit ook het geval was bij haarzelf. 'Nu moet je je m'n mond houden! werd mij toegesnauwd.
Heb nog nooit een recensie geschreven maar ben danook nog nooit zo behandeld in een restaurant. Heb zelf jaren in de horeca gewerkt en kom zelf uit een grote middelstands-horeca-familie uit Venlo. Heb echter nog nooit zo'n onprofessioneel personeel zien 'werken'.
Ergste vond ik nog de domper op de (voor de rest gelukkig leuke) verjaardag van m'n moeder...
Ga dus nooit meer terug en zal dit eetcafe niemand aanbevelen.
Maresehf .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gewoon een heel lekkere en gezellige brasserie. Bruin cafe inrichting maakt het sfeervol. Gevarieerde menukaart met altijd goede dag specials en seizoensgerechten, zoals wild, asperges of mosselen.
Paul .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Op een drukke zondagavond met vier personen hier binnengestapt. Vriendelijk personeel dat graag een stapje extra zet om het je naar de zin te maken, ondanks de drukte in de zaak. Het menu is eetcafé, maar daarbinnen prima. Het wild smaakte goed, de kalkoenschnitzel prima, maar ook de vegetarische schotel was goed.
RZG .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Als we met de familie in Venlo zijn, gaan we bijna altijd eten in De Alde Mert. We zijn daar nog nooit teleurgesteld; alleen als het er zo vol was dat er voorlopig geen plaats meer was. Gisteren had ik heerlijk gevulde goulash soep en daarna smakelijke hazepeper met bijlagen. Rode huiswijn is ook prima. Ze hebben verschillende soorten wild en gerechten uit de regionale Limburgse keuken. Prijzen zijn redelijk. De inrichting is bruin en gezellig, maar goed verzorgd. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Je kunt ook op overdekt terras eten, met verwarming. Aan te raden dus.